hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 21. csütörtök 
Olivér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2015-03-05 09:44:13

Egy kis elektronikai megerősítést szeretnék kérni egy elméletemre.

Adott egy több cellás li-po akku, aminek ki van vezetve a cellák közös pontja.

Erre akarok egy balanszeres töltőt csinálni.

Gyakorlatban ezt úgy szokták hogy ha valamelyik cella feszültsége nagyobb mint a többi, akkor arra a cellára rákapcsolnak egy kisütő ellenállást, ami el disszipálja a többlet töltést.
Ennek az a baja, hogy komoly termikus teljesítménnyel kell számolni egy gyors töltő esetén. 8Amper 4Volt, vagyis 32W ami nem gond egy tetszőleges méretű berendezés esetén, de ennek kicsinek is kell lennie, hogy a mezőre ki tudja vinni. Ezért kitaláltam hogy tekercs+FET kapcsoló üzemben áram visszacsatolással fogom kisütni. Tekercs nem melegszik, szabadon futó diódán ugyan átfolyik az áram, de annak a feszültsége jóval alacsonyabb, ezért az sem melegszik.

Viszont én tanultam olyat hogy energia megmaradás. Hova tűnik az az energia amit az akkuból kisütök ezzel a módszerrel? Valahova mennie kell, méghozzá melegedés formájában.
Egy DC-DC konverter esetén ez tiszta sor, mert csak a feszültség-áram arány változik, de itt?
Tipikusan olyan dilemma ez, hogy értem én hogy villamos, de mi hajtja?
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu