hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 26. péntek 
Ervin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2013-08-03 07:31:18

Pont hogy a Jawa feszültség szabályzókkal kerültem csak közelebbi ismeretségbe, mert azokat kellet állandóan berhelni, MZ-n azt sem tudom holvan :)
(((Najó a 634-es szabályzójával nem volt sok bajom, egyszer kellet beállítani, de ezt úgy sem árulom el egy Jawasnak :))))

De szabályzok működési elve mindenhol azonos.

MZ-n is össze van kötve egy ellenálláson keresztül a DF és D+
Ezzel oldja meg a sima kapcsolást.
Alap esetben DF megkapja az akkufeszt, teljes gerjesztés.
Második eset, az érintkező középállásban, nem ér semmihez, ekkor csak az ellenálláson keresztül kapja a gerjesztést, de könnyen belátható hogy azonos potenciálon van a D+ az akkuval ilyenkor. Aztán harmadik eset, amikor testeli a DF-et ekkor teljesen megszűnik a gerjesztés.
Jawan, MZ-n és egyaránt.

A 634 és a 559 között az a különbség viszont, hogy a 634, negatív testelésű, az 559 viszont pozitív.
Szóval erre valóban figyelni kell, de tulajdonképpen, nem tudom mi történne ha fordítva tenné be az akut, szerintem akkor is működik vígan minden fordított polaritással, mivel nincs benne félvezető.

Átpolarizálódni...lehet nem tudom. Szerintem, hangsúlyozom, hogy szerintem, de nincs róla tapasztalatom, de én is hallottam ilyenről, szóval szerintem nem nagyon tud, mivel akkus gerjesztésű, és ha marad is ellentétes polaritású remanens mágnesesség azt az elektromágnes felülírja, az első gyújtás ráadásnál. Lényegében pont azt csinálja mint amit te is javasoltál.
Persze lehet valami korlátozó ellem hogy ne szaladjon meg az áram, és elképzelhető hogy több marad vissza mint amit vissza tud polarizálni... bár akkor nem értem miért nem állandó mágnest raktak bele eleve, ha már elektromágnest nem tudtak rendeset csinálni :D

Mindenesetre ártani nem árthat neki ha megteszi, amit jawa-soltál.

Meg most megnéztem a kapcsolási rajzát, elképesztően egyszerű az 559-esé. Szóval kollégának javaslom azt is tegye ki maga elé, ha még nem tette meg, mert nagyon egyszerű lesz úgy behatárolni a zárlatot.

Én egyébként azt csinálnám, hogy mindent lekötök róla, csak a gyújtást teszem rá, ha azzal nem csapja le, akkor mehet a dinamó is vissza.
Ha azzal sem, akkor elkezdeném a világításokat visszadugdosni. Szóval elég gyorsan be lehet határolni a hibát.
A szívás az volt, hogy nálam sem jelentkezett a zárlat amíg vissza nem raktam a burkolatot :D
:: Fórumok ::
MZ (49031)
Motoros túra (17976)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu