hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 25. csütörtök 
Márk

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2013-08-02 23:21:44

Az a fedél ami alatt az akku van :)

Ja ha elektronikát tanulsz, akkor először is sok sikert hozzá :)

Akkor a fesszab:
Van egy méretezett relé, ami adott feszültségnél billen át. Ez a dinamó, gerjesztését kapcsolja le.

A bonyolítás az, hogy alaphelyzetben teljes feszültséget rákapcsolja, amikor félig meghúz, és a két érintkező között van, akkor egy ellenálláson keresztül kapja a gerjesztést, vagyis csökkenti az áramát, ezzel pedig a dinamóról lejövő feszültséget. Ha tovább növekszik a feszültség, teljesen átbillen, akkor pedig rövidre teljesen lekapcsolja a gerjesztést.

Ezen felül van még egy érintkező ami akkor kapcsol össze ha elérte az akku minimális feszültségét a dinamó, így nem meríti le az akkut az álló dinamó.

További bonyolítás, hogy a dinamóról akku felé menő vezeték ellentétes menettel rá van tekerve a relé tekercsére, ezért ha túl nagy a lejövő áram akkor arra is lekapcsol, így megvédi megvédi a dinamót a leégéstől.

A kétoszlopos feszültségszabályzónál a minimális feszültség kapcsoló van külön oszlopon, mert így függetlenül be lehet állítani a küszöbfeszültségeket.

A generátoroknál ez nincs, mivel az egyenirányító dióda eleve nem engedi visszafelé folyni az áramot.
6V-on a dióda túl nagy feszültséget ejt, meg eleve nem is használtak félvezetőt amikor ezeket használták.
:: Fórumok ::
MZ (49031)
Motoros túra (17976)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu