hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 21. csütörtök 
Olivér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2013-08-02 09:19:07

Nem jellemző.
A feszültség szabályzó legfeljebb rossz feszültséget ad ki. Minden így a fesszab. zárlat is elképzelhető, de még nem hallottam ilyenről.

Az egyébként még egy szívató hibaforrás, hogy lemerült az akku próbálkozás közben. Amit írtál hogy nehezen indul, meg furcsán viselkedik erre jellemző. Mérj egy akku feszt.
álló helyzetben kikapcsolt állapotban, 6V fölött illik lennie. Ja igen, a testet a deklin keresztül egy rugós érintkezővel kapja meg. Ez is szokott érintkezési hibás lenni, szóval ne csak közvetlen az akkun mérd meg a feszültséget, hanem a gyújtó trafón is, rákapcsolt gyújtással.

Egy jó műszerrel ami nem hülyül meg a dinamó tranzienseitől és elektrotechnikai ismeretekkel be lehet határolni a hibát, de vaktában elég nehéz.

Azért amit kipróbálhatsz:
Vedd le az akku bármelyik vezetékét, iktass be egy árammérőt ami tud legalább 10A-ert, de inkább 20-at.
Kezd el felkapcsolni a fogyasztókat egyenként, majd kapcsold le.
Gyújtás, féklámpa, index, helyzetjelző, tompított, reflektor. Mindegyiknél rázd/ütögesd meg az adott fogyasztót, mert a zárlat úgy tűnik időszakos, és járó motornál jön elő. Ha valamelyiknél jóval nagyobb áramot mérsz, mint amúgy a fogyasztónak szükséges, akkor az a zárlatos.

Vedd le az árammérőt, tedd rá feszültség mérő üzemmódban az akkura.
Aztán indítsad be. Nézd meg hogy, amikor felpörgeted a motort, mekkora feszültségre megy fel. 7V-7,2V körül illik lennie, de persze ezt az akku állapota is befolyásolja, lényeg hogy emelkednie kell a feszültségnek az alapjárathoz képest.

A hibakeresés egyébként abból áll, hogy ismerem és értem az áramkört, ezért tudom hol és melyik az elkülönülő ága, és ezeket mérve, leválasztva egyenként, le tudom szűkíteni a hiba forrását. Az időszakos hiba ezért szívat meg mindenkit. A másik szívatás amikor több hiba van, pl lemerül az akku közben vagy csak simán érintkezési hibás máshol és azt hiszed, ezt még az eredeti hiba okozza.

Véleményem szerint ha nem boldogulsz jobban jársz ha elektromos szakemberre bízod.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu