hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 26. péntek 
Ervin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2012-09-08 07:18:57

Na de Gyulabá, ezt te sem gondolod komolyan. Nem ennyire fekete-fehér a dolog.

Szó szerint igazad van. Az energia megmaradás miatt kizárólag akkora lehet a szikraenergia, mint amekkora a tároló elemben, jelen esetben a tekercsben tárolt energia.

Azonban te is tudod, hogy a feszültség viszont az áramváltozás gyorsaságától függ, így egy gyorsabb kapcsoló elem nagyobb feszültséget tud elérni, ami a 2T motoroknál bizony hasznos.

Ráadásul amire Árpád utalt, hogy a maga a kapcsoló elemen fellépő veszteségek jelentős része is az átkapcsolási idő alatt esik a félvezetőn.
Tehát a FET vs. Tranzisztor vitában ez is érdekes lehet.
Kapcsoló üzemű tápegységek méretezésekor ezt is figyelembe kellett vennem, és volt hogy azért kellet rosszabb paraméterű FET-et választani, mert a gyorsabb kapcsolási ideje miatt mégis hatékonyabb volt az adott alkalmazásban.

Mondjuk ha jól emlékszem pont azért szeretik a rádió adó végfokokban tranzisztort FET helyett, mert nagy frekvencián jobb az erősítése, tehát a kérdés még mindig nyitott, és nem biztos hogy a FET jön ki győztesen a mérésedből, akkor sem, ha a nyitott állapotában esetleg kisebb a csatorna ellenállása.
:: Fórumok ::
MZ (49033)
Motoros túra (17976)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu