hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 19. péntek 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2012-09-07 18:42:02

Ez nagyon sántít. Egyfelül először azt mondod hogy a tranyó maradék feszültsége kisebb mint a feten eső feszültség. Ezért nagyobb feszültség van trafón és a tranyó is kevésbé melegszik mint a fet.
Mihelyt szóba kerül az hogy dinamikusan kell nézni a dolgot, a görbét kell nézni, megpróbálsz oldalra kitérni.
A teljesítményről is írtam. Cáfold meg hogy ha a görbe nem elég meredek akkor a felfutó élen feszültség és áram is együtt van jelen a tranyónál, tehát teljesítmény is lesz. Azaz a tranyó melegedni fog a fettel szemben, amin a görbe hivatalból meredekebb, mivel a fetnek ellenállása és nem dinamikus ellenállása van. Szóval a disszipált teljesítménytől elmentél oldalra a szikra irányába. Bizonyos fokig ez jogos volt mert azt is megemlítettem. De a teljesítményről hallgatni nem szép dolog.
De legyen. Vegyük a szikra és a görbe kapcsolatát.
Feszültség görbéről volt szó, ugyebár?
Az áramot csak számolni tudod. Ha ismered az induktivitást, a vasmag adatait. Tehát vagy méred a megszakítás pillanatában az áramot vagy azzal nem számolhatsz, mert kiszámítani nem fogod tudni az áramot mivel nem ismered a trafó tényleges adatait. Marad a feszültség görbével való operálás.
Ami biztos az az, hogy a mágneses tér felépülési ideje még mechanikus kapcsoló zárt állásában is a tengely forgásának periódus idejének nagyságrendjébe esik.
Tehát kérdéses hogy trafón felépül a teljes tér a megszakítás pillanatára.
Erre írtam hogy ha látjuk a görbét el kell gondolkodnunk azon hogy mennyire meredek a meredek.
Legjobb tudomásom szerint a gyújtótrafon 6ezres fordulaton kell a fél periodus idő , különben máris gyengül a szikra. Azaz 6ezres fordulaton bármennyidőt vesz el a felfutási idő, az a szikrát gyengíti. 3ezres fordulaton negyed periodusidő tartalék van, utána kezd el a szikra gyengülni. és így tovább a különböző fordulatokon. Ehhez kell hozzávetni a felfutási időt, hogy belefér e.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu