hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 25. csütörtök 
Márk

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2012-09-07 13:39:18

Ha robogó, akkor 1 henger. Mennyi a robi generátor gyújtással, esztergálással együtt? Ugyanis főtengely kúposság is van. Mennyibe fáj egy vadi új egy hengereshez való Vape? Ami vadiúj, direkt az adott tipushoz van legyártva gyárilag.
A robis megoldás árából kijön a Vape. Ami azért picit korrektebb megoldás.
Kéthengereshez nem ajánlom a Vape-t, mert nem lehet állítani a második hengert az elsőhöz képest. Márpedig én kevés kéthengeres szocit láttam pont 180 fokban lévő dugókkal.

Egy egy hengeres 12 voltos igbts megoldás anyagárban 5ezerrel drágább mint a fetes. Nem mindegy hogy valami 4-5 ezer vagy tíz. A megbízhatóságról annyit hogy a gyújtásba használt fet gyakorlatilag tönkretehetlen. Védelem nélkül is bírja az akár 800 voltos visszarúgásokat is.Csak tartós túlfeszültség vághatja haza. De melyik motoron van tartósan 400 voltnál több?!!! A fet kibír 15 amper áramot. Előbb megy ki a biztosíték. Tehát még csak körültekintés sem kell a használatához. A fet szempontjából. Amire figyelni kell, a feszültség lökések visszamehetnek a kimenetéről a bemenetére. Tehát a meghajtó fokozatos kell jól megcsinálni. Igen bonyolut védelem kell a fet bemenetére. Egy 12 voltos zener a bemenet és föld között.

Az IGB-t bonyolultabb gyújtás elektronikákhoz találták ki, gogy ne keljen a végtranyót, fetet például egy pichez illeszteni. De egy hall kimenetére kapcsolva semmi létjogosultsága. A hal kimenete lehet 12 voltos, terhelhető 470 ohmon átfolyó árammal. Tehát felesleges az igbt logikai szint fogadására alkalmas bemenete.
Viszont az IGBT tranzisztor tulajdonságait mutató kimenete izony elég rossz tranzisztor tulajdonságait mutatja. Jóval nagyobb a saturációs feszültsége általában mint annak a tranzisztornak, amin Gyula bával vitatkozunk. Tehát azon még vitatkozni sem érdemes. Nem is megy rendesen az IGBT-s gyújtás mechanikus megszakítóra gyártott trafóval se, tranzisztoroshoz való trafót kell szerezni.
:: Fórumok ::
MZ (49031)
Motoros túra (17976)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu