Árpád - 2012-09-06 00:34:52
Nem akarok vitatkozni, de meg kell jegyeznem, tuti biztosan rosszabbul mérsz.
Még műegyetemet végzett is rosszabbul mér. Már a suliban is óriási volt a különbség köztünk. Nektek hány óra méréses laborotok volt hetente? Nekünk heti húsz óra. Plussz a gyakorlatok amiken szintén előkerültek néha érdekes eszközök.
Utána jött a nagybetüs élet. Pályafutásom nagy részét mint szervízmérnök vagy mint szintén gyakorlati mérnöki munkakörnek megfelelő végmérő töltöttem. Sok éven keresztül még egy-két órára sem szabadultam a műszerek elől.
Ez a gyakorlati rész. Az elméleti az, hogy egy fizikus elektromos területen nem mindig tudja mit is mér.
Például a vezetési tulajdonságok. te mint fizikus símán leméred a kapcsolást a két vég állapotban, azt hiszed, ezzel le van tudva a dolog. Egy elektonyos tudja, induktivitást tartalmazó körben a teljes kép nagyon más mint a két végponti. Te úgy számolsz, vagy teljesen vezet a tranyó, vagy teljesen zár. De a valóságban az induktivitás miatt állandóan valahol közép tartományban lesz. A tranzisztor teljesen nyitott állapotban valóban kisebb feszkót ejt. De azon kívül?!!! A fet pedig mindig csak 0.15-0.3 ohmon eső feszültséget ejt, mindig kevesebbet mint a max áramX0.3ohm.
Összegezve: Mérd le egyszer mekkora a feszültség a tranyón mondjuk 4ezres fordulaton, mondjuk a főtengely nyitáshoz számított 90 fokos helyzetében. Persze ehhez szkóp kell.
Motor gyújtást nem tudok gyári 6 voltos fetest mutatni, mivel 6 voltos rendszer nincs már gyártásban azóta hogy teljesítmény fetek vannak. De 6 voltos kapcsoló üzemű tápot azt hiszem tudok taláni a neten fetest. Ugyanis olyant én is javítottam.
Remélem nem gázoltam a becsületedbe, kívételesen nem akartam. Csak arra céloztam, egy adott szakterületet jobban ismeri az a szakember akit arra képeztek ki és azt is csinálta évekig, munka gyanánt, mint egy másik szakterületről odatévedt laikus.
Bár tanultam fizikát, még se állnék le vitatkozni egy fizikussal mondjuk a fénytan rejtelmeiről.De még atomfizikáról sem. De a folyadékok áramlásáról még részegen, feldúlt állapotban sem.
Szóval amit mondani akartam az az, hogy előfordul persze hogy tévedek. De az erre való figyelmeztetést olyan szintű elmélettel alátámasztva szeretném megkapni, amilyennel a tévedést elkövettem.Konkrétan: Elhiszem hogy nagyobb a feten eső feszültség 6volt max gate feszültségnél, 1.5 amper max áramnál, de csak akkor ha prezentálod vagy mérve, vagy számolva a teljes görbét. Így azt mondom, a trafó félig felmágnesezett állapotánál az áram lesz talán 0.7 amper, aminél az általad megadott tranyón a feszültség lesz vagy 1.5 volt. Az általad megadott egy két tized volt csak jóval nagyobb áramra lenne igaz. A fesz hiányossága miatt a trafó további felmágneseződése csökkenni fog. azaz szarabb lesz a szikra.
De nem is ez a lényeg.Amit írtam az igaz. Külső kialakításban nem okoz az különbséget hogy fetes vagy tranyós, és a külső megjelenésről volt éppen szó.
A külsőnél az számít, monostabil van e benne vagy nincs. Ha van, akkor már el kell rendezni a kapcsolást hogy jól nézzen ki. Amit te meg is tettél. Ha nincs monostabil akkor annyira kicsi helyen fér el a cucc, hogy a kialakítást csak nekifutásból lehetne elrontani, ellenkező eseten mindig valami tömör, gyárihoz nagyon hasonló valami a végeredmény. Még egyszer, nem azért mert ügyes vagyok, hanem azért mert ilyen kapcsolást művészet lenne úgy megcsinálni hogy nagyon szarul nézzen ki.
Még valami: A vevőt a kapcsolás tuladonságai, az ára és esetleg a kinézete érdekli. Az árakat leírhatjuk, az konkrét érték. A kinézet mind a kettőnknél elfogadható, sőr azt merném mondani hogy jó. A tulajdonságokanál annyi hogy mind a kettő bizonyítottan működik. Az apró eltérések indulásnál alacsony aku fesznél és magas fordulaton jelentkezhetnek
Az eféle finomságokban csak egy hozzáértő tudna igazságot tenni közöttünk. Annak viszont felesleges elmondanunk mit gondolunk a dolgokról, ránéz a kapcsolásokra és saját véleményt alakít ki. |