hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 20. szombat 
Tivadar, Odett

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2012-09-06 00:34:52

Nem akarok vitatkozni, de meg kell jegyeznem, tuti biztosan rosszabbul mérsz.
Még műegyetemet végzett is rosszabbul mér. Már a suliban is óriási volt a különbség köztünk. Nektek hány óra méréses laborotok volt hetente? Nekünk heti húsz óra. Plussz a gyakorlatok amiken szintén előkerültek néha érdekes eszközök.
Utána jött a nagybetüs élet. Pályafutásom nagy részét mint szervízmérnök vagy mint szintén gyakorlati mérnöki munkakörnek megfelelő végmérő töltöttem. Sok éven keresztül még egy-két órára sem szabadultam a műszerek elől.
Ez a gyakorlati rész. Az elméleti az, hogy egy fizikus elektromos területen nem mindig tudja mit is mér.
Például a vezetési tulajdonságok. te mint fizikus símán leméred a kapcsolást a két vég állapotban, azt hiszed, ezzel le van tudva a dolog. Egy elektonyos tudja, induktivitást tartalmazó körben a teljes kép nagyon más mint a két végponti. Te úgy számolsz, vagy teljesen vezet a tranyó, vagy teljesen zár. De a valóságban az induktivitás miatt állandóan valahol közép tartományban lesz. A tranzisztor teljesen nyitott állapotban valóban kisebb feszkót ejt. De azon kívül?!!! A fet pedig mindig csak 0.15-0.3 ohmon eső feszültséget ejt, mindig kevesebbet mint a max áramX0.3ohm.
Összegezve: Mérd le egyszer mekkora a feszültség a tranyón mondjuk 4ezres fordulaton, mondjuk a főtengely nyitáshoz számított 90 fokos helyzetében. Persze ehhez szkóp kell.

Motor gyújtást nem tudok gyári 6 voltos fetest mutatni, mivel 6 voltos rendszer nincs már gyártásban azóta hogy teljesítmény fetek vannak. De 6 voltos kapcsoló üzemű tápot azt hiszem tudok taláni a neten fetest. Ugyanis olyant én is javítottam.
Remélem nem gázoltam a becsületedbe, kívételesen nem akartam. Csak arra céloztam, egy adott szakterületet jobban ismeri az a szakember akit arra képeztek ki és azt is csinálta évekig, munka gyanánt, mint egy másik szakterületről odatévedt laikus.
Bár tanultam fizikát, még se állnék le vitatkozni egy fizikussal mondjuk a fénytan rejtelmeiről.De még atomfizikáról sem. De a folyadékok áramlásáról még részegen, feldúlt állapotban sem.
Szóval amit mondani akartam az az, hogy előfordul persze hogy tévedek. De az erre való figyelmeztetést olyan szintű elmélettel alátámasztva szeretném megkapni, amilyennel a tévedést elkövettem.Konkrétan: Elhiszem hogy nagyobb a feten eső feszültség 6volt max gate feszültségnél, 1.5 amper max áramnál, de csak akkor ha prezentálod vagy mérve, vagy számolva a teljes görbét. Így azt mondom, a trafó félig felmágnesezett állapotánál az áram lesz talán 0.7 amper, aminél az általad megadott tranyón a feszültség lesz vagy 1.5 volt. Az általad megadott egy két tized volt csak jóval nagyobb áramra lenne igaz. A fesz hiányossága miatt a trafó további felmágneseződése csökkenni fog. azaz szarabb lesz a szikra.

De nem is ez a lényeg.Amit írtam az igaz. Külső kialakításban nem okoz az különbséget hogy fetes vagy tranyós, és a külső megjelenésről volt éppen szó.
A külsőnél az számít, monostabil van e benne vagy nincs. Ha van, akkor már el kell rendezni a kapcsolást hogy jól nézzen ki. Amit te meg is tettél. Ha nincs monostabil akkor annyira kicsi helyen fér el a cucc, hogy a kialakítást csak nekifutásból lehetne elrontani, ellenkező eseten mindig valami tömör, gyárihoz nagyon hasonló valami a végeredmény. Még egyszer, nem azért mert ügyes vagyok, hanem azért mert ilyen kapcsolást művészet lenne úgy megcsinálni hogy nagyon szarul nézzen ki.

Még valami: A vevőt a kapcsolás tuladonságai, az ára és esetleg a kinézete érdekli. Az árakat leírhatjuk, az konkrét érték. A kinézet mind a kettőnknél elfogadható, sőr azt merném mondani hogy jó. A tulajdonságokanál annyi hogy mind a kettő bizonyítottan működik. Az apró eltérések indulásnál alacsony aku fesznél és magas fordulaton jelentkezhetnek
Az eféle finomságokban csak egy hozzáértő tudna igazságot tenni közöttünk. Annak viszont felesleges elmondanunk mit gondolunk a dolgokról, ránéz a kapcsolásokra és saját véleményt alakít ki.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu