hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 21. csütörtök 
Olivér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


humániákus - 2011-06-24 23:41:54

Nem hagyott nyugodni a téma, meg amúgy is szeretek homályt oszlatni...
Utánajártam ennek az MJE13007G tranyónak. Ez ugyebár Onsemi gyártmány, és adatlapja Árpi második linkjén található meg, és azonos a Lomex-ről

letölthetővel. Ezekben tényleg hiányzik egy negatív előjel az egyik grafikonon a 40 fok elől (4. ábra, de bennünket nem az foglalkoztatott). Árpi első linkje viszont

nem pontosan erre, csak egy hasonlóra mutat, annak a típusa HMJE13007.
Végülis majdnem mindegy, mert a táblázatban megadott Uce(sat) max. határértékeik azonosak, akárcsak a DC munkapontok (bár enyhén eltérő vizsgálati körülmények mellett érvényesek: 300 illetve 380 usec pulzusidő). A diagramokon már vannak kisebb eltérések. Példának okáért nézzük 25 foknál az 1A/5A munkapontot: az Onsemi tipikus(!)

maradékfeszültsége kb. 0,7V, ami teljesen reális. Persze a másiké is, csak az még jobb egy picit, kb. 0,6V.
A táblázatokban megadott 2V-os maximumot természetesen mindkettő teljesíti, nincs ellentmondás.

Felkutattam Árpi hfe3-jának az eredetét is: a HMJ13007E doksijában fordul elő a táblázat legalján, de a "3" csak a 3. specifikált munkapontot jelenti, semmi

egyebet (lásd fentebb az Uce(sat)1,2,3-asoknál is). Amit a 4591. bejegyzésben írt erről Árpi, azzal is jól megkavarta a ... publikumot. Valószínűleg a

h11-h12-h21-h22 paraméterekről akart írni. Én nem ismerek olyan embert, aki hfe1-4-nek hívná ezeket. De a Google sem, azért ez már jelent valamit. Akit komolyabban érdekelnek a h paraméterek:

http://sdt.sulinet.hu/Player/Default.aspx?g=60ae1f66-5c29-4fd4-a6de-6109e58050b9&cid=23c54db7-16dd-48c0-b98c-bdf116608f7a
Vagy: http://itl7.elte.hu/html/bevelek/tzt/tzt.htm
Vagy általában a tranzisztorok: http://www.scribd.com/doc/40641373/Elektronika-I

Összefoglalva: a táblázatokban foglalt maximumok a lehető legrosszabb esetre szólnak, de nem életszerűek, a valóság sokkal szebb. A grafikonok viszont jellemzően

a tipikus jelleggörbéket mutatják (ha nem, az mindig jelölve van). Akinek kritikus helyzetre kell terveznie és a min/max értékek elfogadhatatlanok számára,

akkor jár a legjobban, ha megméri és válogatja a példányokat.

Ha nem ugat le senki, a FET-es témához is hozzászólok.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu