hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 20. szombat 
Tivadar, Odett

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2011-06-24 19:23:47

Nár leírtam már, leírom még egyszer miről megy a vita és milyen formában.
Két hozzá nem értő vitatkozik egy szakemberrel. Aki persze tévedhet is, akár a jelen esetben is. De ez nem derül ki a vitából, ugyanis az ellenérvek között mérések szerepelnek és grafikonok. Nem elméleti érvek. A hozzá nem értők természetesen nem tudják hogy a mérés miért nem jelent semmit se és a grafikon miért keveset.
Neked mint hozzáértőnek még egyszer leírom milrt nem perdöntőek ezek a dolgok.
A méréseket laikusok végezték. Nem biztos észreveszik ha elvihibás a mérési módszerük.
Az hogy müködőképes a kapcsolás nem biztos. Az előbb írtam miért. Sok lapcsolásnak lehet olyan szerencséje hogy olyan helyre kerül hogy ott működik. Ez nem jelenti azt hogy minden előforduló, még normálisnak minősíthető esetben működni fog.
Ha működne is, az nem jelenti azt hogy egyenértékű egy kevesebb elemből álló, kevésbé érzékeny kapcsolással.
Főleg nem cáfolja azt a tényt hogy ahol lehet mindig fetet kell használni kapcsolóüzemben. Olletve speciális esetben IGBT-t. Ez nem az én következtetésem, hanem sok helyen leírt, érvekkel alátámasztott vélemémye a hozzáértőknek. Tudom, most majd jön a felsorolás hol van mégis tranyó. Erre azt tudom mondani, leggyakrabban azért mert a fejlesztők lusták. Hajlamosak évtizedekig változatlanul hagyni részeket, hiába van már jobb, ha valamennyire működik a régi.A másik az a probléma amibe én is belefutottam. Induktív terhelésnél a visszalökés visszamegy a fetes végfokon a meghajtó fozatra. Motorgyújtásnál ez védhető egy gate zenerrel. De a zener relative lassú. Nagyon érzékeny meghajtó fokozat kidurranhat a zener ellenére is. Pl CMOS-t tartalmazó meghajtófokozat esetén.
De ez csak egy éda. Ami lényeges, van ahol nem lehet fetet használni. Ez nem az az eset.
Tehát a szakmai körök jenlegi álláspontja az, hogy ide fet a jobb.
Aki ezzel nem szakmi érvekkel vitatkotik, nem engem néz hülyének, hanem az egész szakmát. Ez a bajom. Rólam be lehet bizonyítani hogy hülye vagyok, nem veszem annyira a szívemre. De azt bizonygatbi hogy valaki a rádiótecnika laokusoknak szánt írásaiból vett tudással azt hiszi hogy többet tud a témáról mint a legalább négy évig szakmát, ahhoz tartozó fizikát, matematikát tanuló emberek tömegem az zavar.
Ezért nem tudna pl eldúrvulni a vita ha veled folytatnánm. Ugyanis hiába tartasz értékenynek, hozzáértőtől, szakmai ellenérveket elviselem. Még a vereséget is. Ha a régi magam találkozott volna a maival, elviselte volna ha mai lebarmolta volna azért mert a neten található kapcsolásokat adaptálva (azokon nincs gate zener) hibát követet el. De attól nem szeretem a bírálatot aki egyszer azt írta, hogy a táblázat szerint AZ IRFP460 nem nyit ki 12 volt alatt. Nem tudván hogy a fet nyitófesze az áramtól függ. Azt hitte a fet egy tranzisztor fajta.
Mintha azt mondta volna, hogy a fakutya egy régi magyar kutyafajta, hiszen a nevében is benne van.... Aki amikor rájött hogy nincs érve mert nem ért hozzá, a helyesírási hibáimmal kezdett el foglakozni feladva a szakmai részt.
Szóval erről szól a vita.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu