hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 21. csütörtök 
Olivér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2011-06-24 10:01:05

Nem igen értesz te ehhez, úgy látom. Nem tudod mi mit jelent.
Bizony, a táblázat legrosszabb adatával kell szánolni. Mindig a legrosszabb esetre kell számítani. A tranzisztort pedig nem a saturációs feszültség szempontjából kell kapcsoló üzemben beállítani. Kapcsolóüzemben a tranyót teljesen nyitni kell, sőt az ehhez szükséges bázisáram áram többszörösét illik ráadni , több okból is. Például mert az adott tipushoz tartozó taranzisztorok h paraméterei szórnak. Használat közben is változnak az idők során. A tápfeszültség megnőhet. Változik a hőmérséklet. Változnak az ellenállások értékei, ha a jóké keveset is. Meg még pár mélylélektani okból. Az általad említett tranyó hfe3-ja alapján hat voltos esetben, átlagos trafónál legalább 150 mA bázisáram kell. A kollektor áramot nem tudod változtatni ha adott a bázisáram, adott a kollektor ellenállás, adott a tápfesz és nincs emmitter ellenállás.A bázis feszültség nem változtatható, a többi érték adja meg. Ha adott a kollektor áram, adott a bázisáram, adott a kollektor ellenállás, adott a tápfesz, adott a tranzisztor tipusa, mi a halállal akarod a saturációt állítani?!!! Minden paramétere adott az áramkörnek, vagy közvetlenül kiadódik egy adottból. Talán találtál a tranyón egy állító csavart?!!
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu