hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 21. csütörtök 
Olivér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2011-06-24 09:25:41

Árpád! Lehet vitatkozni félre értelmezett karakterisztikákról, de kipróbáltan működik ez a fajta gyújtás is, és szerintem ez a lényeg.

Nyilván valóan a tranzisztoroknak is megvannak az előnyei és hátrányai.
A FET ek 10V felett "élnek" igazán, a tranzisztorok a szaturációs feszültség felett használhatóak. Nyilvánvalóan van átfedés a paraméterek között.
Ráadásul anyagi károd sem származik abból ha nem FET-es gyújtást építenek hanem tranzisztorosat. Szerintem felesleges hitvitát nyitni erről.

Az adatlap alapján ezt a típust kifejezetten induktív terhelés kapcsolgatásához ajánlják, tehát nagyon nem lehet mellélőni vele, legfeljebb nem 20W-os lesz a gyújtás fogyasztása hanem 22W, meg nem 4,5V-tól ad szikrát, hanem 5V-tól.

Mellesleg a germánium félvezetőnél 0,1V nagyságrendű emlékeim szerint a szaturációs fesz, nem 0,6V mint a sziliciumnál
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu