hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 27. péntek 
János

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


tibi - 2003-07-18 18:15:40

Sziasztok!
Új vagyok itt, és végigolvastam az egész thread-et visszamenőleg. Több megjegyzésem is lenne, de előrebocsátom, nem lehordás jelleggel!
Először is kis félrelépés az akksik felé. A zselés akkumulátorokat célszerű elkerülni a motorokban, hacsak nincs megfelelő töltőáramkör hozzá. A szoci mocikban (és régi autókban is) használt gyenge (ellenálláson alapuló) fesz.szabályzó áramkörök gyakran lépik túl a zselés akksik megengedett töltési feszültségét. (A sima savasét is, de ott nem gond). Túllépve ezen feszültséget megindul a gázképződés. Savas (folyadék alapúra gondolok, merthogy a zselés is savas) akksinál no problem, ott az elvezető csövön ez távozni tud. Zselésnél viszont nem, így az akksi könnyen a robbanás hímes mezejére léphet. Riasztókban azért célszerű, mert ott külön áramkör gondoskodik a töltésről, még ha csak egy-két ellenállásból+zener diódából áll is. Ez nem engedi a kritikus feszültség túllépését. Ez persze nem azt jelenti, hogy kötelezően robban, de célszerű szem előtt tartani a dolgot... Ha valaki nagyon otthon van a témában, szívesen venném az esetleges kiigazítást (hátha én tudom rosszul).
CPI1280.
Néztem a karakterisztikát (3. ábra), és azt a szép vízszintes vonalat (3./b), amit ma sem tudnak a lényegesen bonyolultabb kapcsolástechnikájú gyújtásokkal sem elérni. Pedig ez állítólag két rangos helyen történő méréseken alapul. Hááát... A közölt állandó szikraenergia is kérdőjelezhető, hiszen ez is fordulatszámfüggő. Az egész nem az elektronikából, hanem a transzformátor "töltési" idejéből adódik, ami adott! Gyakorlatilag ez max. 5-6E f/p felett csökken, bármilyen jó is a gyújtáselektronika! Az 1ms-os szikraív viszont nagyon kellemes, fix időállandójú tranzisztor lezárást feltételez. Ez nagy előny!
HyGy gyújtásából ez kimaradt, így az gyakorlatilag a megszakító zárásával-nyitásával vezérli a végtranzisztort, tehát csak a megszakító tehermentesítésére használható, ill. a megszakító okozta prell jelenséget szünteti meg. Előbbiek miatt a szikra jobb lesz, de nem jó, különösen a magas fordulatszámok felé. A tranzisztoros gyújtás lényege pontosan a fix (tranzisztor)zárási idő lenne. Itt persze megint az jön, hogy természetesen működik, jobban is mint a hagyományos, pusztán gondolkodásra szeretnék késztetni.
Valamint nincs megemlítve, hogy az eltérő trafó egyenáramú ellenállások miatt a kapcsolásban az R1 értékét a trafóhoz kell igazítani! Ezért van, hogy a tirisztoros gyújtáshoz majdnem bármilyen trafó jó, viszont a tranzisztoroshoz célszerű kimondottan ahhoz tervezett trafó beszerzése és/vagy az elektronika hozzáméretezése. A különféle autókon/motorokon ezek ezért sem csereszabatosak egymással!
Most hirtelen ennyi jutott eszembe, várom az esetleges hozzászólásokat/kiegészítéseket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu