Árpád - 2011-04-03 13:48:39
Teljesen rosszul számoltál,
Miért a hajtókar hosszát veszed figyelembe? Nem ott keletkezik a szögeltérés.
Azt számold ki, hogy engedi e a hajtókar csapágy hogy a főtengely hosszában meghajoljon annyit, amennyit a középső csapágy bír.Ez sinus tétellel számíthatod ki a hajtókar csapágy lehetséges elbillenési szögéből és a hajtókar csapágy és a középső csapágy közötti távolságból. . Biztos hogy a sonka közép és a középső csapágy oldalhosszal ez el fogja érni a tizedet.Még egyszer, ez nem MZ. A szöghibár nem a ferde hagtókar okozza, hanem az enyhén ú alakban meghajolt főtengely. Igazából mind a két felen keletkezik egy U. Attól függően, mi hajlította meg.Ha egyhengerezés, akkor az egyik oldal normál marad, a másik oldal lejjebb kerül. Szerintem be lehet látni, hogy ez elviszi a gyújtási szöget. Nem az elfordulás szöge miatt, hanem azért mert máskor lesz holtponton a dugó.Mert ez nem MZ, ez jawa.:D Itt az egyik tengely darab merőlegestől való eltérése a másik dugón holtpont változást okoz. Bambinak sem úgy kellett volna feltenni a kérdést hogy csavarodhat e X fokot a tengely, hanem úgy, hogy a csavarodás a görbüléssel együt mit okoz.Így számold tehát végig a dolgot. Mekkora görbülés lehetséges, ez a görbülés hány százalék holtpont eltolódást okozhat. mindig a távolabbi hengerre vonatkoztatva. Te eddig a főtengely görbülését kizártad, nem tudom miért.Illetve ha figyelembe is vetted, annál a hengernél vetted figyelembe, ahol keletkezett, pedig a másiknál kell nézni, és nem fokban, hanem miliméterben.
Az pedig nem kell, hogy lemérd a jawám. Tudom hogy kb 3 fok van rajta, mivel még ezer kilométert sem ment főtengely felújítás óta.. Óra nem kell az ellenörzéshez, csak egy szögmérő. Ugyanis holpont meghatározáshoz nem kell óra. A két holtpont közötti szöget pedig szögmérővel és jelölő filccel tudod meghatározni.
A jawa megszakítót be keverd össze az MZ megszakítóval. A csavar meghúzására a megszakítóval nem történik semmi. Ugyanis csak a laprugó tartja a helyén, azt pedig semmi csavar nem befolyásolja. Amitől elálítodhat meghúzásra, az a dinamó szar anyaga. De ez az elállítódás nem eredményezhet akkora eltérést amekkorákat láttam. Az hogy tízből kettő nem fért bele a beállítási tartományba, magáért beszél. Természetesen ezeken prónáltam mindent cserélni, úgy sem fértek bele.Felújítás előtt az enyém is csak úgy fért bele, ha a hengerek között hagytam kéttized különbséget.Érdekes módon most a főtengely generál után ugyanazzal a gyújtásalaplappal majnem középen van a második henger.Tudom, ez nem mérés, de jelent annyit, hogy ne is legyen kedvem méricskélni.
Ja, a csavar meghúzásával az első hengerrel együtt állítódik mindenel, ugyanis az van a dinamóhoz csavarozva. A második megszakító az alapra vab csavarozva. |