hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2011-04-02 10:56:36

2 fok a tűrés.....
Az kevesebb mint fél százalék.
Mint írtam, a hibák összeadódnak. legalább 10 helyen lehet szögeltérést okozó pontatlanság. Tehát egy helyen a pontoságnak jobbnak kell lennie 5 tízezreléknél. Ez a tengelynél valóban 0.01 milit jelent kb. Egy jó eszterga tudja is, köszörű már kérdéses. De tételezzük fel, a határ értéken belül tudsz itt maradni. Gondolod hogy még a kopás, a deformáció is bele fog férni?
Szerinted miért kell a jawa főtengelyeket 30e kilométerenként centíroztatni?
Szerinted miért figyelmeztetik a gépműhelyek a kuncsaftokat hogy hazafelé vagy ne tegyék le a jawa főtengelyt, vagy csak nagyon óvatosan?
Még egyszer: Az említett tízezrelékes pontosságot épp hogy csak tudták a kor legkiválóbb szocialista szerszámgépei. A hidraulikus prések, a köszörűk pontossági osztálya ennél jóval rosszabb volt. kivéve a nagyon jó síkköszörűket.
Valamennyire ismerem azokat az időket, pár évig szerszámgép vezérlés szervizes voltam. A valóságban ennyire pobtos gépeket csak spéci feladatokra használtak.Ja, és én is tudok 5 mikron pontosab dolgozni, csak adjanak hozzá egy jó CNC marót, esztergát. :D A VILATI vezérlés tudta ezt, a Csepel szerszámgép már kevésbé.
És bizony elmászik a használat során, a nem ócskavas telepre való jószág is. Nagyon MZben gondolkodol. A jawa főtebgely három részből áll, két sonkával. Ugyan meg van támasztva középen, de nem lehet tökéletes az alátámasztás, mert akkor beállba a középső csapágy.Nyolc préselésnek kellene úgy tartania mint a betonnak.
Nos nem tartanak. Engednek bőven annyit hogy a nyolcon összejőjön 2 fok. Sőt többen találkoztak olyan jawával ami egyhengerezés miatt több tíz fokot torzult.De a 2 fok normál használat melett is összejön.
Gondold végig, mik tudják még befolyásolni a szöget. Pl csapágy kopás.MZnél a csapágyak kopása azt hiszem nem okoz jelentős szögváltozást. De jawánál a két henger távolabb van egymástól, a nem merőleges tengely komoly szögeltérést okoz a kettő között.A főtengely kopása, elkalapálódása szintén.Egy ennyi darabból, ennyire sérülékenyen összerakott, ennyi helyen felfogott , ilyen igénybe vételre használt rendszernél szocialista gépek és ötvözetek esetén kijelenteni hogy nincs 5 tízezrelék hiba, meglehetősen meredek dolog.
Nem űrsikló ez kérem! :D
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu