hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 04. szerda 
Borbála, Barbara

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2011-03-31 07:15:39

OK. Ebben az esetben a következő módon járhatsz el:
Bekötöd az egyik kefét D-re, a másikat földre. Az állórész egyik vezetékét D-re kötöd, a másikat M-re. Nem kötöd még be a Feszszabályzóról jövő vezetékeket, de egy vezetékdarabbal M-et földre kötöd. Aksiról táplálva berúgod a motort. Méred a D-n a feszültséget. pozitív és legalább 6 volt, akkor jó. Ha nincs feszültség, leállítod a motort,megcseréled az állórész vezetékeit. Majd aksiról egy plllanatra + feszt teszel a D és a földre kötött M közé. szikrázni fog, de sebaj.Újra berúgod a motort. Már a megfelelő + feszt kell mérned.
Ha az első próbán negatív feszt mérsz, akkor csak az aksi hozzáérintést kell elvégezned és megfordul a fesz.
Ha a fesz már jó, lekötöd M-et földről és ellenállásmérővel ellenőrizve bekötöd a feszszabra menő vezetékeket. D-re kerül a feszszab bemenetére menő vezeték, az M-re a szabályzó kimenetre menő.

Min is alapul az eljárás?
Ha csak a keféket, vagy csak az állórészt kötöd be fordítva, nem termelődik feszültség. Ugyanis a forgórészeb fordított feszültség indukálódba mint az indukálásához szükséges áram. Ez nem lehetséges, így meg se nyikkan.
Mind a kettőt jól kötöd be. Akkor minden működik mint régen.
Mind a kettőt fordítva kötöd be. Akkor berúgás itán negatív feszt fogsz mérni. mert a vasmagban megmaradt mágnesesség pont fordított áramot indukál.Utána a dinamó értelemszerűen ezt tartja fenn. De ha leálított motornál egy pillanatra megfelelő feszt teszel rá, az megfordítja a mágnesezettséget és újraindításkor már a megfelelő fesz indukálódik. Ezután már minden rendben van.
Ha egy dinamó állórészének olyan a mágneses tere, hogy a forgórésze által termelt áram ezt fenntartja, akkor a forgórészen az áram iránya a beindítás előtt az állórészben megmaradt mágnesesség irányától függ.
Ezt a saját káromon tanultam meg. Egyszer valami fesz visszalökés megfordította a maradék mágnesességet a dinamómban. Negatív feszt kezdett termelni. Jó ideig agyaltam, hogy most mi van. Hiába vagyok elektromos szakember. :(
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu