hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2011-03-09 07:25:16

Pedig viszonylag egyszerű a dolog. A fet nem tranzisztor. A tranzisztornál egy nyitott NP átmenet áramával vezéreljük egy zárt NP átmenet áramát. Akárnekkora a kollektor-emitter feszültség, a bázis emitter fesz nem lehet nagyobb a nyitófesznél. Úgy viselkedik mint egy dióda.
A fetnél a vezetés egy csatornában történik, ezt vezéreljük a gate körül a csatornában kialakuló kiürített réteg változtatásával. A csatornában lévő feszültség egy része a fett tipusától függően vagy közvetlenül, vagy kapacitív úton megjelenhet a gaten. Semmi nem korlátozza, ugyanis nincs pn átmenet általában.
Sajnos a kapcsolásokban álltalában ez nincs figyelembe véve. Sőt amikor tanultuk a feteket, nem hívták fel erre a figyelmet. Biztos azt hitték, magunktól is felismerjük a jelenséget. Nos nem így történt. Évekig használtam a feteket gate védelem nélkül. Csak nem túl régen jöttem rá, miért szeretnek sűrűbben tönkremenni a fetes gyújtás meghajtó fokozatai mint a traűnyósé. Igaz, a gyújtáshoz egy-két éve használok fetet, máshol pedig nem induktív terhelés volt rajta.

A szűrő a leírás alapján nem felesleges. Ha a képen nagy tüskét lát, az bizony hatással lehet a kapcsolásra. Ahogy írtam, ha a tüske a plussz táp értéktől lefele mutat, nem lehet kiszedni a táp stabilizálásával.Azt is írtam, elektrolit kondival sem lehet kistűrni.
Azt is fentartom, a tüske két dolog miatt lehet nagy. A fetnél nagyobb az önidukció. Illetve a trafó menetzárlatos, esetleg belül áthúz a nagyfesz a primer tekercsrészre.
Illetve lehet mégis egy harmadik ok is, valami átmeneti ellenállásos rossz vezetékezés.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu