hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 21. csütörtök 
Olivér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2010-04-24 21:28:58

A simó mágnes gyújtású. Azért az, mert egy tekercsben mozgó mágnes hatására keletkezett energiát süti rá a gyújtótekercsre. A gyújtókondi szerepe más, nem az az energia tárolóhely. A CDI-nél kondit sütünk rá a gyújtótekercsre. Sőt a klasszikus esetben valóban csak tekercs van, és nem gyújtótrafó. A nagyfesz a tranziens jelenségekből keletkezik. Önindukció. A Babetta határ eset. Ott valóban kondit sütünk ki, de a kondi feltöltése egy kicsit speciális, mágnes gerjesztésű tekercsről történik, szemben a CDI-vel, ahol a kondit valami 4-800 voltot szolgáltató nagyfesz előállítóról töltjük.
De ez eléggé lényegtelen dolog. Ami lényeges, az az hogy a Simó eredeti gyújtása elég gyenge, a neten előforduló CDI rajzok alapján gyártott szerkezetek nagyfesze gyakran átüti a gyújtókábelt.
A másik tény, hogy a freki felezés a világ legegyszerűbb dolga, vagyis csak azért berakni IGC-t hogy minden második fordulatra gyújtson, felesleges.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu