hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2009-07-07 16:05:36

Szerintem benned már tudatosult a dolog. A teljes lépések számát nem igen tudja elrontani. a tört lépéseknél folyamatossan rajta lehet tartani a fezsültséget, annyira azért nem zabál. A tört lépésen beül a pozíciót a tekercsekre adott feszültségek aránya adja meg, tehát nem függenek az előző állapottól, tehát az elrázkodás nem okoz hibát. Ez voltz ami nem tudatosult bennem, hogy a pozíciót a tekercsekeb átfolyó áram aránya adja meg. Rajz nélkül egy kicsit nehéz elmagyarázni a dolgot, de megpróbálom.Adva van négy tekercs, 90 fokokra egymástól. ha két egymás mellettibe egyforma két olyan áramot vezetsz hogy mondjuk déli pulus alakuljon ki a forgórész mágnese felé, akkor ez a déli polús középen lesz a két tekercs között, Ha az egyik ben kétharmad áram, a másikban egyharmad áram lesz, akkor a déli polus a nagyaobb áramú tekercshez közelebb alakul ki, a távolság harmadán. Ha még arréb akarjuk tekerni a motort mint amikor egy tekercsen van az össz áram, akkor a másik tekercsel párosítjuk ugyan így. Vagyis ha a tekercsek a, b, c, d, akkor először az a-b ről van szó, majd a b-c ről, a végén a c-d ről. Négy polusú motor eseté kész is a kör. A szemben lévő két tekercsen vagy északi polust alakítunk ki, vagy semmit se, a forgórész úgyis úgy fog beállni, hogy az északi polusa egybe essen a tekercsek által gerjesztett déli polussal.Vagyis a pozició nem függ semmi mástól, csak az áramok arányától.
Tehát a vezérléshez tekercsenként elég egyetlen tranzisztor ha a szemben lévő tekercseket nem akarjuk használni. Ha változó kitöltésű négyszögjejelet és egy ezzel feltöltődő kondenzátort használunk a megható tranyók vezérlésére, a digitál-analog átalakítás is le van tudva. azaz kell a pic, hat tranyó, három kondi.A hatból három tranyó csak a végtranyó, három áramerősítő. értelem szerűen ha sok polusu motorról van szó, egy a-b-c-d lépteés csak egy körcikket ad meg, a körcikkeket számolni kell, a pozíciót a cikkek és az éppen aktuális pozició adja meg.Semmi lelültetés, komolyabb helyben tartás. Csak akkora tartóáram kell, hogy teljes cikket ne tudjon ugrani.
Talán elég érthető voltam, (nem hiszem), ha nem, akkor keresek ábrát hozzá.
Utóirat: Ami eddig nem tudatosult bennem eléggé az az, hogy a forgórész mindig állandómágnes, vagy olyan elektromágnes, ami nem változtatja a mágneses irányát, azaz a léptetést nem a forgórész és az állórész mágneses terének együttes változása okozza, hanem kizárólag az állórészé. és nem egy polusban kell gondolkodni, hanem mindig két egymás mellettivel együtt.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu