hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2009-03-29 22:35:59

Továbbra sem látom be, miért emésztené fel a fet az energiát. Két ok miatt nem teszi szerintem. az első, hogy ő maga nem tudja 55 voltnál megfogni a feszültséget, mivel nem zener. Ha meghaladja a feszültség az 55 voltot, ha egyébb dologgal nem korlátoztuk a feszültséget, a fet egyszerűen tönkre megy.Ha minden igaz, drain lesz zárlatos. Ha jól emlékszem, a j-fetek teszik azt, hogy a maximális feszültség felett egyszerűen vezetni kezdenek a vezérléstől függetlenül.
A második az, hogy továbbra is fentartom, hogy nem az önidukcióból származó primer oldali feszültség csinálja a szekunder oldalon a szikrát, hanem a megszűnő mágnesestér. A mágneses tér megszűnését nem lassítja, hanem inkább gyorsítja ha le diódázzuk földre a primert.
Ha a tranziens miatt kialakuló primer oldali feszültség okoznáa szikrát, akkor teljesülnie kellene, hogy ez a feszültség ki tud alakítani mágneses teret a vasmagban. viszont ez biztosan nem igaz, erre nincs ideje.Még egyszer: A megszakító zárási ideje sok nagyságrendel nagyobb mint a tranziens idő, mégis érzékeny rá a rendszer.Tehát nem egy önindukcióval megnövelt feszültség indukál a tuloldalon feszültséget.
ami megcáfolhatja az elméletemet, az más. A szekunder tekercs önindukciója csinálja a szikrát. De a primer rajta van a körön. Ha rövidre zárjuk a primert, az ott folyó áram értelem szerűen a szekunder oldal teljesítményét csökkenti, ha iránya megfelelő ehhez. De nem látombe, hogy az lenne, mert akkor a gyújtó kondiáltal képviselt rövidzárnál is ez lenne a helyzet.Igazából az is megérne egy misét, hogy a gyújtókondi miatt kialakulhat e eredeti esetben többszáz volt. A kondinak is idő kell amíg feltöltődik.Ha elfogadjuk, hogy a kondi rövidzár, akkor nem alakulhat ki több száz volt feszültség, de még pár volt sem, tekintettel arra, hogy a kondi másik lába földön van. Persze mégis vannak ott voltok, mivel a gyújtókondi nem ideális kondi, hanem olaj kondi, a gyorsabb jelek kissé fenakadnak rajta. De talán azért mégse vegyük itt figyelembe.
Talán ennyivel is sikerült gyanússá tennem a dolgot. Nincs többszáz volt elméletben a primer oldalon, és az indukcióhoz mágnesestér változás kell, nem feszültség.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu