hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 22. vasárnap 
Zénó

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2009-03-29 19:18:16

Egy hálózati trafó szinusz jelet kap. A gyújtótrafó nem a bemenő feszültséget alakítja át, hanem a primer tekercs által keltett mágneses tér összeomlása során indukál valamit(legyen a vita elkerülése érdekében feszültség). A hálozati trafónál jó megkozelítéssel lehet bemeneti és kimeti feszültség arányról beszélni, ami egész közel van a menetszámok arányához. Gyújtótrafónál ezzel nem lehet számolni.A keletkező feszültség nem fog közvetlenül a tekercsek arányától függeni. Apropó, nincsenek is tekercsek igazából. Egyetlen tekercs van, aminek X. menetnél kicsatolása van, és ez az X menet vastagabb, mint a többi.A hálózati trafónál indukcióról beszélünk, a gyújtótrafónál önindukcióról. Ha jól emlékszem.Tranziens jelenségről van szó, mert a kikapcsolás utánni rendkívül rövid idejű állapotot használjuk fel.Egy elvileg nulla idejű , valamekkora mamplitudóju jelet. Ezért említettem a Dirac deltát, mert ez a neve az ilyen tüskének. Komolyabb matekkal meg lehet határozni a teljesítményét.Ezután a teljesítményből kiindulva a mágnese teret, a fluxus változást, a Maxwell egyenletek közül a gerjesztésre vonatkozóval meg lehet határozni az indukált feszültséget, áramot, ahogy tetszik. Az a feneség a dologban, hogy az általánosban, középiskolában. vagy gépjárművillamossági szakon tanult leegyszerűsített képletek nem alkalmasak ilyen rövid idejű, ennyire meredek jel kiszámítására, leírására.A tranziens dolgokat vagy tapasztalati úton írjuk le, vagy embertelenül nehéz a hozzá szükséges fizika, illetve matek.Ezért mondtam, hogy ki kell próbálni a dolgot, akkor válik többé kevésbé biztossá.

Mentségemül legyen mondva, hogy eredetileg a szűken vett szakom mikrohullám. Nagyon belém verték, hogy egyenáramot leszámítva ne áramban, feszültségben, de még csak ne is elektromos vagy mágneses térben gondolkodjak, hanem elektomágneses térben, hullámban. A mikro frekvenciájánál már nem bontható szét ez a tér elektromos és mágneses komponensekre.Ahogy a fénynél sem. A tranziens jelenségek meredeksége, ideje ebbe a tartományba tatozik,szerintem még egy annyira lomha cuccnál is mint a gyújtó trafó, tehát automatikusan kapcsolok át mikrósra. Bár őszintén megvalva nem rajongok érte, nem is művelem, ha nem muszály feltétlenül.
Még egyszer: szerintem itt ezen a fórumon butaság volt tőlem belemenni ilyen mélységben. elég lett volna anyit írnom, hogy szerintem első ránézésre müxik a dolog, kipróbálom, aztán a próba eldönti, kinek volt igaza. Csak hát néha nehezen fogja vissza magát az ember, ha a szakmájáról van szó.Pedig kellene...
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu