hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. szeptember 27. péntek 
Adalbert

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2008-10-13 17:06:55

No, tegnap ismét sikerült a fizikának meglepnie még engem is.:) Kipróbáltam azt a variációt, hogy a hal felett fixen van a mágnes, és egy vas korongot forgatok el köztük, amin bizonyos szögig benn van a mágnes és a hal között bizonyos szögig nincs. Arra gondoltam, a vas jobban vezeti a mágnesességet, tehát amikor a korong bent van a cuccok között, akkor erőssebb a mágneses tér a hal felett, az meg csak észreveszi.Kiült az arcomra a döbbenet a próba során.A mikor a korong beér, a tér a hal felett nem erőssebb, hanem jelentősen gyengébb!
Aztán persze az állam visszaragasztása után percek alatt rájöttem mi történt. Amig nincs a koron köztük, az összes erővonal a halon megy keresztül kb. Viszont ha a korong beér a mágnes alá, a beérkező erővonalak már az egész korong alsó felületén fognak lilépni, ami sokkal nagyobb mint a mágnes felülete. Így belátható, hogy a sűrűség a felülettel arányosan csökkeni fog.:)
Ami viszont jó hír, hogy tökéletesen szuperál így a kütyű, elég neki egy négyszögletes mágnesecske, meg egy megfelelő szög alatt megkurtított vaskorong.Az utóbbit szépen ki lehet azzal a fűrésszállal vágni, ami úgy néz ki mint a lombfűrész szál, csak fémfűrész.:))) Vékonyabb lemezt lehet lemezollóval is vágni, talán az is elég.
Ezzel a gyújtás projrkt részemre legproblémássabb része kielégítően lezárult.Nincs többé két hal trafónként, vagy rohamgászás trabi vagy etz mágnes után. Egy kis fűrészelés és kész is a dolog.:)Még esztergálnom se muszáj. Tőcsavar a főtengelybe, rá alátét, leszorítom egy anyával. Ráteszek megfelelő mennyiségű alátétet(a korongalatti körmös), hogy a korong középen legyen a hal és a mágnes között, rásteszem a korongot, körülbelülre beállítom, anyával rögzítem . Közben a főtengely nem forog el, mert az alsó anyát megtartom villáskulccsal. Így a korong se változtatja nagyon a pozícióját(a körmösön nem annyira szeret forogni), miközben a felső anyát meghúzom. Ezután a finom beállítást a gyújtásalaplap elforgatásával elvégzem. Ennyi.:)
:: Fórumok ::
MZ (49044)
Motoros túra (17985)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu