hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 23. hétfö 
Viktória

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2008-09-04 17:51:07

Az MZ bloktól ne félj. Eléggé adaja magát. Prsze van pár lelki finomsága, ami kibabrálhat az emberrel, de ha kérsz tanácsot, itt biztosan kapsz.:)
A programozható előgyújtásról valszef akkor se tudsz meg többet, ha eléred a cikk íróját. Ugyanis ő valószínüleg csak a saját készülékét ismertetné valamilyen szinten, abból pedig nem fogod megtudni, hogy programozd a saját piced.Jobban jársz, ha a neten rákeresel a pices dolgokra. Utánna már csak egy folyamatábrát kell csinálnod, majd megírnod a pic gépi kódjában. aztán már csak a program ICbe töltése következik. A komoly gondok a megfelelő görbe kialakításakor lesznek. Ugyanis az MZhez még körülbelüli görbék sincsenek, még azon is vitatkoznak itt az emberek, hogy a fordulat növekedésével nő e, vagy csökken az előgyújtás. Nem egyszerű probléma, mert az égés időn kívül áramlási, és egyébb tényezőket is figyelembe kell venni. Kétüteműekre szakosodott gépészmérnök pedig nem sok van köztünk. A józan paraszti ész nem biztos hogy elég ehhez, a gyakorlat se sokat segít, hiszen egy egész pici változás, mondjuk egy másmilyen légszűrő már teljesen megváltoztatja a karakterisztikát.
Tehát ami vár majd rád az áramkör elkészítése után, vagy közben, az hosszas búvárkodás a neten és szakkönyvtárakban kétütemű témakörben. Utánna pedig a görbe tapasztalati úton történő finomítása. Ha tényleg jó szabályzót akarsz csinálni, akkor nem is egy görbéd lessz, hanem két egymással összefüggő. Az előgyújtási szög ugyanis nem csak a fordulattól függ, hanem a terheléstől is. Méghozzá nem úgy, hogy külön, külön hatnak, hanem egymás fügvényében.Azaz nem is két görbe lessz, hanem egy görbe sereg. Minden terhelési változóhoz egy fordulatszám függvény. Jól hangzik nem?
Ezért nem ajánlottam motorra. Viszont gokártnál elpepecselhetsz vele, ott nem az utazás a lényeg, hanem a az, ha erősödik a gép.Legfeljebb csinálsz egy egyszerű programozó ketyerét, vagy szerzel egy lepukkant laptopot, amiért nem akkora kár ha leejted, vagy átmegy rajta valaki. Utánna pedig szépen, naponta pár görbe pont finomításával egy idő után jóvá varázsolod.
A metekosok itt előnyben vannak. Ugyenis a megfelelő ponto nem véletlen szerúek. Pár pont ismeretében picit komolyabb matekkal lehet egész jó közelítő fügvényeket találni, akkor nem kell neked felvenni az összes pontot.
Remélem nem keserítettelek el. Úgy egészében szerintem jól fogsz szórakozni közben, és rengeteget tanulhatsz is.Sőt, ha te, vagy valamilyen ismerősöd jó közelítő megoldást talál a pontok matematikai úton történő felvételéhez, még kereshetsz is valamennyit a dolgon.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu