:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hmm, ezt én is megtaláltam, de nekem nem erre van szükségem. Olyan leírás kéne, amivel a trabant elektronikus gyújtás beszerelését, és bekötését írja le. Ez a házilag legyártott gyújtás...
vagy ez teljesen ugyanaz? Műszaki analfabéta vagyok sorry!!!...
http://peti74.atw.hu/gyujtas/jelado/jawa/jawajelado.html
Elhiszed, hogy öt perc sem volt megtalálni? Remélem segítettem.
Nekem is válaszolna valaki?!
sorszám: 22314
Ezen itt korábban késhegyre menő viták voltak.:)
Nyugodtan vedd le, de a szóló állapotában legyen minden úgy ahogy kell.
Köszönöm szépen a válaszokat, még egy olyan mellékkérdésem lenne, ha mindezek alapján levizsgáztatom oldalkocsira, benne lesz az összsúly, hogy nagyobb, akkor ha mégis úgy döntök, hogy most nem megyünk annyian, és drága a benzin, és leveszem az oldalkocsit, akkor szabálytalanul közlekedek, és megbüntethetnek, vagy oldalasra vizsgáztatott motorral szabad szólóban is közlekedni?
szia ezt mostmár énistudom csak8-9éve let az énmotorom őszerakva és ugyprobáltam ősszevadászni ajóminőségü alkatrészeket.
Szia én 1 éve vizsgáztattam ilyet össze.
1db adásvételi kellet az oldalkocsiró és az kell hogy az oldalkocsin meglegyen a váztába. A táblán vannak az adatai a csónaknak.
Vizsag,forgalmi,újrendszán.
OK, csak a vonóhorogra kellet, gondoltam ez is az a kategória.
Tipbizre biztos nem lesz szüksége.:)
Legyen róla egy adásvételije.
A tűgyörgö kosarastól szabvány méret bemész a csapágyboltba és belméret ,külméret,szélesség és kapsz.
"5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
2. § (3) Nem minősül átalakításnak
f) a gyártómű által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történő felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas;"
Tehát csak egy műszaki vizsgára lesz szükséged, meg talán az oldalkocsihoz egy típusbizonyítványra.
Azt szeretném kérdezni, hogy ha a 634-em a forgalmi szerint szóló (az önsúlyból következtethetően), akkor ha egy velorex oldalkocsit föl akarok rá tenni, az milyen papirmunkával jár, és mennyibe kerül.
Szewasztok!
A mai szolnoki börzén hozzájutottam ócsóért egy trabant elektromos gyujtásegységhez (Forgó mágnes és részi + fekete doboz)
Fel szeretném szerelni a Twin Sportomra, s azt szeretném kérdezni, hogy tudna nekem valaki egy leírást adni, hogy mit hova kössek rajta, illetve hogyan kell felszerelni? Kell e közdarab, vagy valami átalakítás hozzá?
Köszönöm előre is!
helo agyári tügőrgők helyet belehet tenni az egyik 250es cross motorét atipusra már nem emlékszem de améret pontjó az enyémbenis ez van de az kosaras és tökegyszerű szerelni.
Üdv Urak!
NEmrég ügyeskedtem, és megszorult az egyik hajtókarom. Adtam is magamnak egy nagy vállveregetést.
Az lenne a kérdésem, hogy borsodban tud-e valaki olyan műhelyt, ahol ezt rendbe hozzák, illetve a középső csapágyat kicserélik, mert van már neki egy kis lötyögése.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Ja, igen. nagyjából mennyibe fájhat ez.
Kulio
A dugattyúknál megnézted a tűgörgőket? Nekem azt kellett kicserélni..
Én megépítettem az egyik elektromos relé kapcsolást kb 1000HUF-ból.. és mit mondjak stabilabb mint bármi :) Ha érdekel skype: creationmz
Egy haverom vitt tavaly nyáron Hajdúszoboszlóra vizsgázni egy 125 ös CZ-t, és belekötöttek rendesen.
Figyelj a gumik állapotára, profilmélységére, benne legyen az "E" betű, legyen fenn láncvédő bakelit/láncvédő, index, helyzetjelző, féklámpa, tompított/távolsági működjön, a fékek fogjanak (ne csak éppen hogy, tudj is vele megállni 100 ról) és asszem ennyi. De ha nem valaki majd kiegészíti...
mennyiben van jelenleg egy műszakiztatás? nekem nyáron kell majd vinnem, egy indexrelét akarok cserélni, első fékpofát, meg hátsó gumit. de maga az eljárás mennyi lehet, és mire érdemes figyelni, mibe köthetnek bele?
heló tegnap elvitem jawát műszakira régeben témavolt a tárcsafék az enyémben is etz vanrajt elötte kérdeztem a vizsga biztost mitszol hozzá mert ez ahely nemrégota vizsgáztat motort azt mondta hogy csak fogjon a tőbbi őtnem érdekli a motor át isment és fizetem 86040ft ha valakit érdekel van teloszám .
Azt tudom, hogy más a váz, a kipuff, kerék, stb, de a blokkkok között mi az eltérés?
Nekem szétcseszte a hengert is, a kieső zéger, és a csapszeg, gyűrű sem maradt benne, de hazahozott :)
Eszméletlen mennyire igénytelenek ezek a gépek.
Akkor az nem 634-es Jawa, hanem egy 472-es CZ.
Üdv régóta újra!
Itt ez JAWA hang. http://www.youtube.com/watch?v=V4R9GjpZkck&feature=related
+ Egyszer MZ-vel jártam úgy, jöttünk haza a Balatonról (-> Békés megye) egyszercsak rettenetesen csörgött párat, aztán elmúlt. Elment az ereje, de hazahozott. Itthon szétszedtem és csak egy gyűrű volt benne. Eltört az egyik gyűrű, de valahogy olyan szerencsésen hogy a hengeren nem tett komoly kárt, mondhatni semmilyet. Kalimpált párat, aztán kiöblítődött. A hengerfejen, meg a dugattyú tetején hagyott csak néhány lyukat. Valószínú, hogy a nagyja azonnal távozott a kipufogócsatorna felé és kicsi részek kerülhettek pár fordulat erejéig az égéstérbe.
Azt hogy 634/ ? micsoda, honnan tudom meg? A forgalmiban :JAWA CZ 350 472 van
Jó időt minden motorosnak!
Kopogásos égés?
Nekem csinálta bejáratáskor, ha meghajtottam és begerjedt az addig, kímélő üzemmódban lerakódott koksz.
"levettem a hengerfejet (mintha valami megutogette volna, kis lyukacsok vannak az egesterben es a dugattyun is)"
A kis lyukak körben vannak a hengerfej és a dugattyú szélén?
Igen, a hengerfal ep. Ugy gondolom azok a serulesek meg azelott tortenhettek, hogy megvettem. en akkor csereltem gyertyakat, szuroket, azota semmi gond nincs csak a hangja zavar. Valaki tud egy jo felvetelt a motor zorejeirol a neten?
Éles, hangos, fémes csilingelés?
Az én esetemben az okozta, hogy a bal oldali hengernél az alsó hajtókarcsapszeg elfordult a legszélső sonkában, és szépen kitágította azt.
Elég nehéz rájönni, mi is a csilingelés oka, hiszen mindig a dinamó felől forgattam a főtengelyt, hogy kottyan-e valami. Ezért rejtve maradt előttem addig, míg meg nem lötyögtettem a primer hajtás irányából.
Árpádnak igaza van, képtelenség, hogy megüsse a dugattyú a hengerfejet.
A pici lyukacskákat oda nem való anyag okozta, ami lehet leszakadt gyertya anód-katód, eltörött, kiszabadult tűgörgő (hengerfal ép?), vagy a forgattyúsházból bármi.
Ja, ehhez hozzajon, hogy konnyen indul, egyenletes alapjarata van es megy rendesen, noha 80-90 folott mar fintorgok ugy rezonal es zorog. :D (lehet elszoktam a nyersessegtol a GS nyergeben??)
Ertem. A motort szeptemberben vettem, azota alig parszaz kilometert mentem vele. Az is elkepzelheto, hogy semmi baja, csak en tartom zajosnak. :D Kellene valaki aki Jawazik es meghallgatja. Ahogy irtam, nem erzem, hogy kottyanna a hajtokar a dugattyuban, de persze lehet, hogy mashol van a bibi. Mikor jar akkor jelentosen hangosabb zaj jon ki belole, mint az oreg GS450-embol. (ez az egyetlen osszehasonlitasi alap) mintha KRRRRR lenne alul, es csattogas felul. Az elado hummogott valamit, hogy felujitotta a blokkott... elbaszhatta...? A hengerfej serulesei sem tunnek "frissnek" de erdekel, hogy mi a fene okozhatta. Kavics???
Ez egy lengyel motor, meg kell neznem a papirjait, hogy van-e benne barmi utalas arra, hogy melyik jawa 350-es tipus. Itt minden lehetseges. :)
Én ugyan még nem találkoztam olyannal hogy csapágy kopás miatt beleüssön a hengerfejbe, de a leírtak alapján nagyon is elképzelhetőnek tartom. Gondolom azt észrevetted volna ha valami bekerült volna a hengerbe, mondjuk a gyertyáról.
De ha csapágy miatt van, akkor bármelyik miatt lehet. Lóghat a főtengely is nagyon, lehet a hajtókar csapágy, a tűgörgők a dugónál.
De mint írtam, nem vagyok gépész és bár láttam nagyon kopott jawát már, annál ilyen nem volt.
A 634 blokkot nem tudod áttenni 638ba. Bár fizikailag azt hiszem menne a dolog, nem tudnád levizsgáztatni. Csak a tipus azonos blokk csere nem számít átalakításnak.
Talan a Japanokat kiveve... :D Gyakran hat honapig ment egy adott tipus, utana jott egy kicsivel modositott verzio.
Van a 638-asomnak egy eles csattogo hangja ami a hengerfej felol jon. Nos, levettem a hengerfejet (mintha valami megutogette volna, kis lyukacsok vannak az egesterben es a dugattyun is) megmozgattam a fotengelyt figyelve, hogy kottyan-e a dugattyu, de nem erzem, hogy a dugattyu kottyanna, ellenben mikor valtom a forgatas iranyat, valami kottyan. Sajna ilyesmi problemam meg nem volt, igy hallasbol sem ismerem meg, meg "tapogatasbol" sem... :) Hoggyan ellenorizhetem a fotengelycsapagyak allapotat?
Mint 2. megoldas, van egy oreg 634-es motorom, immaron papirok nelkul, amit igen szerettem. Annak a motorjat jo volna felujitani, es attenni. Hazilag megoldhato, ha kapok bele egy felujitott fotengelyt? Meg soha nem volt szetszedve a blokk, 10.000km-rel vettem. (30 van benne es mar nem nagyon megy, zorog is szegeny)
Koszonom!
A 634 4 sebességes. Elég kevés, de figyelembe vlve hogy a 634 byomaték-fordulat görbéje eléggé lapos, elég is. Már 1500as fordulaton elég jól érzi magát.
Sok féle java van, de ha nem tévedek nagyot, a 472es nem jawa, hanem Czetka.
Az egy másik gyár. Némelyik tipusban jawa motor van, némelyikben nem. A 472es SZben talán 634es jawa blokk van.
Amit írtam a 634es jawáról az az, hogy több altipusa van. A per jel utáni szám jelzi őket. Például 634/5. A per utáni szám sok különbséget jelenthet. Azt hiszem némelyik oldalas, némelyik szólóra utal, más lehet még a váz is.Észrevehetetlenül, de a blokk is.
Például a 634/5 nek más a hátsó rugóstag elhelyezése, emiatt alacsonyabb a motor vagy 5 centivel.A blokban is van valami rejtett apróság, takán valami plussz átömlő furat, vagy más kiképzésű rések, de leheletnyivel nagyobb a teljesítménye mint a többi 634-é. A fogyasztása viszont maradt ugyanannyi.
A jawa történelmében volt egy egyedül álló különlegesség. léteztek olyan tipusok ahol a két henger kapcsolatban állt egymással. Ugynevezett stinkron motorok voltak. Az egyik henger dugatyúja belesegített a másik elősűrítésébe. Hogy melyik tipusoknál volt ez így,és hogy volt megvalósítva, nem tudom.Csak a seregben tanultuk, amikor is kiképeztek minket egy év alatt gépjármű szerelőnek. Nos, az elképzelhető szinvonalú volt. De a szinkron jawák létezésében valószínüleg nem tévedtek.
A lényeg az, hogy a jawa a változatokban leggazdagabb motor tipus, számtalan kisebb, nagyobb különbséggel. Ennyi különféle motort nem gyártott ugyanannyi idő alatt egyetlen más gyár se. Szerintem. De én nem vagyok gépész.
Köszi a tanácsokat!
Ma volt időm (jó időm + szabadidőm)gurultam egyet, lehet csak meg kell szoknom az indítást, mert most kb 1 hét állás után második rúgásra indult a VAS.
Hogy indítotok?
Én a 150es ETZ-t gyújtás nélkül szivatóval 2-3X megrúgom utána 1-2 rúgásra indul. A Jawa-m úgytűnik ezt nem szereti, úsztatás után rögtön gyújtás és 2.ra ketyegett.
Nekem csak 4 sebességem van, egyébként amit tudok róla 634 es 472es Jawa de nem igazán tudom hogy milyen típusok vannak Jawa-ból. Mindegyiknek 5ösnek kéne lenni? Vagy bele lehet tenni az 5.et. Vagy ez ilyen?...
Kösz a válaszokat!
Jó időt minden motorosnak!
heló nekem is volt ilyen tőltési ésgyujtási hülyeségek és vetemrá egy hatvoltos vape gyujtást azota még az akumulátort sem kelet töltenem az irányjelzőaútomata elektronikus valami trabant származék ésigy jó vanegy teloszámom szlovák jawa alkatrészek innen vannak éstudnak magyarul .,00421367413286
Szerintem ebayrol siman tudsz rendelni ledes "izzokat". Ha nem talalsz 6v-ost, akkor sajna magadnak kell csinalni. Van egy cikk rola itt az oldalon.
http://cgi.ebay.co.uk/24-led-white-stop-and-tail-light-bulb-6v-/150581007944?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item230f53d648
ez pl jo a feklampanak-helyzetjelzonek,
ezek meg visszajelzonek:
http://cgi.ebay.co.uk/20-BA9S-6V-9V-12V-24V-INDICATOR-LIGHT-BULB-LED-WL12-/330546712728?pt=UK_BOI_Electrical_Components_Supplies_ET&hash=item4cf61e9098
köszönöm a tanácsokat, kb. mennyiből lehet megvalósítani a "fölledezést"? illetve hol és milyen alkatrészt érdemes hozzá keresni? van esetleg külön jawa-hoz gyártott, vagy valami univerzálisnak szánt alkatrészt szoktak beépíteni? (még jól indul, ált. 2-t gyújtás nélkül rárugok, a 3. gyújtással már elindul, kivéve akkor ,mikor lelopták az egyik gyertyapipát, akkor csak kb. 7-8.ra, mikor elindult, akkor már gyanús volt, h megy, de nincs erő :)
Szewasztok!
Keresnék az oldalkocsi fékezéséhez egy a képen látható alkatrészt:
http://kepfeltoltes.hu/view/110331/f_k_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ha valakinek volna, kérem írjon e-mailt!
:D Udv a 6 voltosoknal. :D Gyenge 6V-os toltesrendszer es ha az akku veszit 0.5V-ot, az mar komoly energiaveszteseg a gyujtasnak. Ha nem szereti a lampat alapjaraton (szinte soha) akkor az gyujtasbeallitasra hajaz. Nalam ez volt az elso jel, a masodik, hogy nem indult 1-2 rugasra reggel. (Jartam vele dolgozni vagy fel evet napi 60km-t) Csereld ki a hatso izzot/izzokat ledesre, vedd ki az elso helyzetjelzot (a tompitottnak ugyis mennie kell) ha van indexed akkor csereld oket ledesre es egy elektronikus indexrelere, es ha van muszerfalad is, akkor a kis lampak helyett is tegyel be ledeset. Hidd el, az alulmeretezett toltesrendszer nagyon halas lessz, ha a 21W-os index helyett egy 2W-ot fogyaszto Led lesz benne.
Nekem nem volt indexem, a hatso helyzetjelzo es feklampa ledes volt, es nem volt muszerfalam, csak egy led uresvisszajelzom. A 3 alatt nem vettem bele akkut, es soha nem volt toltesgondom. Sok szerencset. Mellesleg imadtam a 6V-ost, kimentem vele Angliaba. ;)
valószínűleg kisebb lánckerék lehet rajta, mert bár tudomásom szerint nem volt rajt oldalkocsi, de igen rövidek a sebességek, 45nél negyediket rakok, és nem ellenkezik...városban is jó neki a 4. alapjárat...de majd megszámolom, az a biztos...
másik kérdésem, h hétvégén egyszercsak fellépett egy olyan probléma, h ha rajta van a világítás, v. helyzetjelző, nem képes érdemi fordulatszámot produkálni. Ledadog. Világítás nélkül semmi baja. Ált 50 km-s egyhuzamú utakra használom, bár azt gyakran végig országúti fénnyel, az indexrelé cseregyanús. Pár hete van nálam a motor, de eddig ilyen dadogást nem csinált. Valami visszatöltésbeli probléma lehet? 6 voltos a töltésvisszajelző piros lámpa ált csak elinduláskor jelez, máskor nem villan ki
A 14-es fogszámú való a szóló motorhoz, amelyik 17-es kislánckerékkel fut, a 15-ös meg való az oldalashoz, amelyiken 15-ös a kislánckerék.
A baj az hogy nem a gyűrű kopik hanem a dugattyúban a gyűrűhorony,de zörgést inkább a csapszeg okoz.
Üdv,
Van egy '82-es évjáratú 6 voltos 634-8-15 ös jawam http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1910955142415&set=a.1553728411970.2072526.1497971879&theater . A kilométeróra nem mér, lehúztam a kuplungot, kiderült, hogy az a műanyagos ferdefogazású fogaskerék sérült meg. Azóta visszajöttem egyetemre, a motort meg összeraktam ,hogyn ehogy eltűnjön valami, viszont mikor rákerestem neten, igaz, hogy 12 voltosnál listázva, de z 14-es és z 15 ös km-óra tengyelyt is találtam http://e-motorparts.addel.hu/products.php?prcategory=25436&count=5 . A kérdésem az lenne, hogy ez jó-e a 634-esbe, és ha igen, akkor a z 14-es, avagy a z 15-ös?
Találtam ugyanitt vázat (bár egyelőre nincs szükség rá), szintén a 12 voltoshoz listázva, de ránézvést ugyanaz, mint az enyém http://e-motorparts.addel.hu/products.php?prcategory=25436&count=9 . A kérdésem az, hogy tényleg ugyanolyan-e.
Bocsi a hosszú hozzászólásért, a válaszokat köszönöm,
üdv,
Dani
Hello, hazaertem a nyaralasbol... :) Leszedtem a hengerfejet a 638-rol, hogy utanajarjak a zorgesnek amire azt a tanacsot kaptam, hogy a felso hajtokarcsapagyat nezzem meg.
Namost, en meg ilyet nem csinaltam... erzesem szerint a dugattyu maga nem kottyan (legalabbis mozdul a fotengely forgatasara szepen.) de ugy erzem, mintha a gyuru mozdulna egy nagyot a horonyban fel-le. Elkepzelheto, hogy ez okozza a zajos csattogast? Jol gondolom, hogy egy dugattyu-gyuru cserevel orvosolhato? Gondolom akkor mar a csapszeget meg a csapagyat is csereljem, nem?
Nyíregyházán van márkatárs aki szívesen jönne velem vasárnap a Máriapócsi találkozóra?
Ismerősöm elad egy jó állapotú jawa 638-ast Forgalmival lejárt műszakival. Ir. 60-e ha valakit érdele írjon.
Igen, már kiveséztük vagy kétszer a témát... a lényeg, hogy van egy ilyen blokkom, ha kell valakinek.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|