:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ja meg versenyeztem ETZ250-el. 1-2 alkalommal raktam bele etanolt negyed részben, ehhez még át sem kell állítani.
Tisztább égés, finomabb járás, egyenletesebb nyomaték és kezelhetőség.
Teljesítményre nem pakolt rá, de azóta betiltották sajnos :)
Mit csinálna? Megy vele.
MZ TS125 150-re fúrva ETZ 125 karburátorral.
Ami átalakítás történt az etanolhoz az csak annyi, hoyg 110-es helyett 135-ös fúvóka kellett, meg a beállításokkal játszottam kicsit.
10%-al nagyobb végsebességem volt,
30%-al nagyobb fogyasztás mellet.
1:50-ben kevertem félszintetikus ELF kék olajjal.
Egy teljes tankot így közlekedtem.
Alsó fordulaton csökkent picit a nyomaték, de felül odapakolt rendesen, és simán csöndesebben járt a motor.
Az olajból viszont kicsapódott egy nagyon kevés méz szerű adalék, több nap alatt, ami a vízzsákban összegyűlve egyszer dugulást okozott. Benzinnel ki lehetett könnyedén mosni, innentől kezdve minden nap ürítettem a vízzsákot és nem volt több problémám.
Az olajakkal kell keveredési próbát csinálni. Nekem jól keveredett, de állítólag pár nap alatt leülepszik az aljára. Nekem nem állt a motor 1 éjszakánál tovább így ilyen gonddal nem találkoztam. Rázd meg kicsit a motort mielőtt megnyitod a benzincsapot és újra elkeveredik.
Van aki rendszeresen használja. Ő több benzint tesz bele, és akkor nincs ilyen gond az olajakkal, mert a benzin rész biztosan felveszi.
erre én is kíváncsi lennék, hogy mit művel a kétüteművel az E85...
Pedig valószínüleg a feszszab a hibás. Pár éve forgalomba hoztak valami remdkivül szar feszszabot.
Próbálj elektronikusat szerezni.
Ha mérni akarsz, a következőket nézd meg:
Álló motornál a dinamó és az aksi plussza között szakadást kell mérned.Ha jár a motor, 1800 fordulatnál vagy a fölött az aksi és dinamó közel azonos , kb 7.2 voltosfeszültségen van.
Ha ez nem teljesül, tedd a következőt. A szabálytó szabályzó lábát (dinamó állórészét) kösd földre.
Ha erre megjelenik a 7.2 volt az aksin, rossz a szabályzó, vagy kábelezési hiba van. Ha az aksin még így sincs legalább 7.2 voltakkor mérj rá a arra pontra, ahiva a szénkeféről megy a delej. Ha itt meg van a feszültség, de az aksin nincs, akkor megibt csak a szabályzó a rossz.Ha földre kötött állórászszel (szabályzólábbal ) sincs legalább 7.2 volt a szabályzó bemenetén, akkor vagy a dinamó rossz, vagy valami nem érintkezik.
Ha valamit érthetetlenül írtam le, vagy nem tudsz másik szabályzót szerezni, pedig akarnál, írj mailt.
sorszám: 22417 (127488)
( előzmény: Saltsquare10, 2011-04-20 14:06:08)
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Jawa 350 634 (6V) es típusról lenne szó. Mi okozhatja azt a problémát, hogy nem akar elaludni a töltés jelző lámpa? Ha el is alszik (nem mindig) akkor csak nagyon magas fordulatnál. Volt már olyan is, hogy alapjáraton nem égett a töltésjelző lámpa, ha leállítottam akkor sem, csak az üres jelző lámpa. Széthúztam az aksi sarukat, kattant egyet a feszültségszabályzó és utána működött rendesen a lámpa. A feszültségszabályzó teljesen új, azzal valószínűleg nem lehet gond. szénkefék is rendben vannak.
Illetve tudja valaki hogy milyen pontokon mekkora feszültségeknek kéne esni illetve mérni? PL: Dinamó, feszültségszabályzó stb.
Köszönöm előre is a válaszotokat.
Pár héten belül szeretném újra forgalomba helyezni, de ahhoz jó volna ha az elektronika is jól működne.
Üdv!
Tomi
Köszönöm a tippet. E85 benzinnel próbálkozott már valaki?
Futar motoros bolt belvaros vagy Huber es Tsa XVIII ker., attol fugg merre laksz.
Tamas
Sziasztok! Véletlenül nem láttatok valahol Bp-n 6V 14Ah akkumulátort. Vagy valaki használ 6V 12Ah akkut 634-be?
Hello! Van valakinek egy elfekvo fekfedel fogo es esetleg tavtartoja Pest kornyeken olcso penzert? Jawa 559-es hatso fekfedelhez. Koszonom! Tamas
Hello a konyv ezen a honlapon van a szakirodalom konyvtarban.
A citromail-lel gondom van, nem enged oda kuldeni levelet, nem te vagy a kozel multban az elso aki panaszkodik sajnos...
70/9327770
Hello. Nem kaptam tőled emailt. Megadnád a számod? Az enyém:06703127622. Hol van az E könyv?
Hello, kuldtem kepet mail-ben a kapcsolasi rajzrol, fent van az "e"konyvek kozott is. Tudunk konzultalni is, en nemreg csinaltam ez enyemet.
Sorry, ez már remélem jó!
http://kepfeltoltes.hu/view/110416/DSC02947_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://www.hasznaltauto.hu/motor/jawa/jawa_velorex_562-4690334
[url=http://keptarolo.com/share.php?id=115B_4DAB3FEC][img]http://keptarolo.com/thumb.php?id=115B_4DAB3FEC[/img][/url]
Szevasztok!
lenne egy kérdésem :
A feszültségszabályzó okoz6 olyan problémát hogy kb 2000-es fordulattól folyamatosan bevillog a töltésvisszajelző?
Kár hogy nem található a kép!
Sziasztok! Tudna valaki segíteni 250/559 elektromos újrakötésében? Most generáloztam, akár valósan akár virtuálisan, kötési ábrával vagy bárhogyan? Pesten lakom, nagyon nkéne a segítség. Köszönöm. Bódis Gyula. dutiarc@citromail.hu. 06703127622
Szewasztok!
Eladó szépen felújított Velorex 562 oldalkocsim! Leírása:
A plexi gyári, viszont kicsit karcos. Eredeti gyári színt kapott, ki lett kevertetve színkód alapján, s szépen aládolgozva, lefényezve.
A ponyvája sajnos hiányzik. Az ülése a gyári forma alapján házilag készített ülés, tökéletesen passzol, csak bele kell rögzíteni.
Egyetlen egy kivételével megvan minden rögzítő eleme, a motor lengővillájánál átmenő elem hiányzik, de már az anyag megvan, csak meg kéne hajtani.
Eredeti alapján csináltatott Velorex 562 matrica, de minden méret és szín tökéletesen passzol, csak rá kellene ragasztani.
A kereke a gyári, szét lett fűzve, a ráf krómja jó állapotú, a küllők le lettek galvanizálva, a felni összefúzve, kicentírozva, új fékbowdennel, új külső + belső gumival.
Minden műanyag, és gumiszilent tökéletes állapotú, gyári hátsó lámpa, gyári első helyzetjelző, gyári irányjelzők, a kaszni merevítve, az üvegszál megerősítve
A belseje a gyári, lehetne tenni bele egy szép szőnyeget, meg gondolom valami kárpit féleség is volt benne (Az már nincs meg) az elekronika teljesen be van vezetékelve, csak a motorral kell összekötni.
Mivel rengeteget költöttem rá, s ezt szerintem az állapota is tükrözi, én 120 000 Ft ra tartom. A kis hiányosságok pótolásával, és ráfordítással tökéletes állapotot lehet varázsolni belőle. Az ár irányár!
Érdeklődni lehet e-mail ben:
Kép:
http://kepfeltoltes.hu/view/110416/DSC02947_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A fesz. szabályozón kívül még lehet "ezer" hibája, műszer nélkül nem sok esélyed van megtalálni. A kapcsolási rajzot megtalálod a Szakirodalom-ban. Fesz. szabályozót rendelhetsz a neten vagy beépíthető bármelyik 12V-os generátoros gépkocsi szabályozója (bontó roncs telep).
sorszám: 22402 (127416)
( előzmény: korellasziget, 2011-04-15 01:09:46)
Sziasztok,
Tehát angol Jawa 350-640 DL töltésprobléma Vol.2.
Köszönöm a tippeket! Töltésvisszajelzőm nemigen működik, még egyszer sem láttam égni, sem álláskor,se menet közben. Multiméterig még nem jutottam, majd lehet veszek. Az oldaldekni és az ülés alatt lévő minden vezetéket, csavart kicsavartam, drótkeféztem, visszatettem. 4 dolog van itt:van egy, az elektronikus gyújtáshoz (Piranha) tartozó egység, Neutronic Ltd. felirattal,2 lámpával, amik beindításkor világítanak valamennyire. Ez tuti nem gyári. Van az a bizonyos x-y-z feliratú cucc, amin a forrasztások vannak (nem a legszebbek, de megvannak).Azt hiszem Magneto feliratú és gyári csehszlovák. Ennél is volt kis rozsda az egyik csavarnál. Van még egy másik szürke Magneto feliratú csehszlovák egység, amire 4 kábel megy, 54, D+, B stb feliratúak. Ez jónak tűnik,nem lehet kinyitni, vagy bármit csinálni vele. Ha jól néztem,akkor ez van összekötve a fesszabályzóval, ami gyári mechanikus, az MZ-éhez hasonló. Beindítottam a motort, vártam, gázt is húztam, a kis érintkező nyelvnek elvileg mozdulnia kellett volna hogy töltsön, jól mondom? Nem mozdult. Levettem a fesszabályzót (csak a kis dobozos részt), holnap beviszem egy elektronikai üzletbe,hátha megállapítanak róla valamit. Nem tudom itt Angliában honnan vehetnék Jawara való (lehetőleg elektronikus) fesszabályzót. További ötleteket szívesen vennék! Előre is köszönöm. Tamás
Te most autós vagy lakásizzókról beszélsz?
Lakásba való 5050-es izzót szedtem már szét, abban konkrétan volt áramszabályzó chip. Ha nem lett volna hogyan tudna automatikusan alkalmazkodni a feszültséghez 110-240V között???
Számomra egyértelmű hogy az autósokban is van.
Összeszámoltam, jelenleg összesen 53 db LED izzóm van. Egyetelen egynek volt kontakthibája - ennek az árát visszakaptam - de 3 perc alatt sikerült megjavítani és azóta is működik.
Hello!
Dobj rám egy mailt, valószinőleg mindkettőt elviszem, verhovina@vipmail.hu
Szewasztok!
Szerintetek mennyit ér/mennyiért lehetne eladni egy full felújított Velorex 562 oldalkocsit?
Köszönöm
u.i.:
Boldog Névnapot Tibi2T! :)
esetleg más típus más alátétje is jó ide, vagy lehet csinálni is?
előre is köszönöm a válaszokat :D
Sziasztok! Van pár eladó dolgom 250/559-re, 43 éves, korához képest jó állapotban rozsda mentesen, két komplett kerék, kormány, két kipufogó, két könyök, első hátsó lánckerék, lánc, használatlan most krómozott tanksapka, cserélem is őket szinte bármire, Tel:06703127622, Gyula
Van egy-egy, ötszáz kilométert futott, 18-as és 19-es lánckerekem. Eladnám vagy elcserélném más alkatrészre.
A kétmázsás terheltségű hegyi menetekhez sajnos nem váltak be, sík uton meg túl gyorsak a nekem ideális fordulatokon.
Hello!
Jawa 350/638 tulajként azért szedtem szét a motort mert nekem indexelésnél kihagyott a gyújtásom. Nézd meg a generátornál a 86-x-y-z csatlakozósort, kivéve a két csavart ami fent tartja a bakelit foglalatot a helyén. Nekem le volt jőve az egyik forrasz az egyik csatlakozóról. Ezért nem volt normális töltésem.
Üdv.: creation
sorszám: 22393 (127391)
( előzmény: korellasziget, 2011-04-12 15:58:20)
Gratulalok a vetelhez. En is angliaban vagyok, nekem is van egy 350-em. a feszultsegszabalyozo is ki lett cserelve? ha igen akkor ott nezz korul, lehet hogy ott nincs rendben valami, de ha nem lett kicserelve, akkor biztos hogy ott van a gond,jartam en is igy.
sorszám: 22392 (127390)
( előzmény: korellasziget, 2011-04-12 15:58:20)
jawa 634 kuplung agyba lehet szerezni valahol olyan körmös alátétet, ami bele való? mert ma voltam a Bajcsy-Zsilinszky utcában Bp.-n 2 boltban is, mindkettő elég jól fölszerelt, de egyikben se volt
Szia,
van egy multimétered? Azzal meg kellene mérni, hogy van-e egyáltalán töltés (a visszajelző lámpa menet közben is világít) ? A kábelezés rendben van, nincs sehol szakadás vagy kontakthiba? A vázra menő testkábelek is rendben?
sorszám: 22390 (127381)
( előzmény: korellasziget, 2011-04-12 15:58:20)
Sziasztok
Én most vettem egy 1993-as Jawa 350-640 DL-t. (Glasgow-ban) Kulsore olyan sportos,mint a Red Style, de a blokkja az az ezer éves kinezetu vashengeres amilyenekkel a 70-es,80-as evek 634-es Jawait, Czetkait szereltek. DE, eredeti a blokk, lattam mas DL jelzesu 90 utan gyartott jawakban is ilyen blokkot. Oldaluszos karbi, stb. Elso tulaj azonnal elektronikus gyujtast rakott ra, tökély. A motorban 7100 (!) mérföld van most, eredetinek tünik, 70 éves bácsitól vettem, sokat állt, elötte üzletben állt, stb. Problémám a következő; nincs töltés! Úton Londonba 200 km után meg kellett állnom tölteni, majd új akksit vettem, később azt beletettem, azt is leszívta. Nem volt könnyű, de hazajöttem vele. Mit ajánlatok, mit nézzek meg? Sajnos a töltéshez nem értek, mi lehet a baja. Most olvastam,hogy más,alu hengeres blokkos jawaknak is szokott ilyen baja lenni.Érdemes vele foglalkozni, vagy jobb ha már most így ahogy van meghirdetem,eladom? Amúgy jó gép lenne, van Jawa javítási könyv hozzá, angol Jawa-s klubtól prospektusok, gyári pumpa, stb. Kösz a tanácsokat előre is! Vagesz
lécci majd erre a címre küld el a szervizkönyvet : Segyevy Dániel, 1118 Budapest Eötvös Collegium Ménesi út 11-13.
Köszi szépen
Mondjuk az is igaz, hogy a kínai ledes lámpák közül, amelyik 2 hónapon belül nem romlott el azok 1 éves távlatban még nem mentek tönkre.
Az én tapasztalataim alapján viszont döglenek.
Nincs bennük áramszabályzó és túl vannak hajtva LED-ek hűtés nélkül.
Az igényesebb Osram, Philips lámpák amik várhatóan tartósak is, pedig aránytalanul drágák.
Amúgy is az izzók kontakthibái miatt szállt el az agyam és csináltam ezt.
Tehát normál foglalat eleve kilőve.
Visszaalakíthatósággal nincs gond. 2db M6-os csavar tartja a lámpatestet.
A fényerő és eloszlás is több mint kielégítő, raádásul amikor ezt építettem még kínai LED-es lámpák sem léteztek az SMD ledek ára pedig horribilis volt.
Én bementem egy csapágyboltba és ezt javasolták. Ha mást tettek volna elém akkor az lett volna. Csak ne a 800 Ft-os motorboltost, mert az nem bírta sokáig.
visszaterve a csapagyra: en csak top racinget talalok, timkent errefele nem kapni... egyeb hiresen jo csapaggyarto?
Valoban, elnezest kerek, osszezagyvaltam a CZ-t a Velorexxel! :D
Szerintem az oldalkocsi Velorex 562 lesz. :)
Uhh. Akkor mit vegyek mivel? Esetleg van valami marka amit erdemes valasztani? Gondolom he bemegyek csapagyboltba, akkor tudok venni jo minoseget, de a csapszeg minoseget, azt honnan derithetem ki?
A fekre, koszonom a meglatasotokat. Meg fog, de majdnem teljesen vegigment a csavar a bowden vegen. Furcsa volt, hogy 3mm pofa meg rajta es mar annyi neki. Veszek uj pofat, es kiderul.
Az oldalkocsira: az oldalkocsi tipusa a 634-es, 638-as Jawakhoz: (szerintem CZ-re is jo, a vaz csak kevesben kulonbozik) Velorex 472, amit valoban 16-os kerekkel szereltek eredetileg. Erdemes meghagyni a 16-ost, mert ha alacsonyabban van az oldalkocsi akkor a sujpontja is lejjebb van es ez hasznos a kezelhetoseg szempontjabol. Persze, ha terepezni akarsz, akkor adj neki 18-ast. :D
Cseréltem felső tűgörgőt, jó lett a motorom nem csörög.:-).
3 csapszegem volt 2 új tügőrgőm(kosaras) egydrága és egy olcsó.
Variáltam minden,hogy. Kézel érezni a kölömbséget a drága és az olcsó görgők között, nem hittem volna hogy számít. A csapszegek között is van külömbség,nagyon nem mindegy mit mivel rak össze az ember.
szia májús1 börze vansiofok teszco parkoló gyere el ez adunántul legnegyobb börzéje ott kapsz hozzá.
szia ahaverom vett egy oldalkocsisat annak 18 as akereke .
JawaVSRenault kollegának köszönhetően a blokkomat sikerült szakszerűen szétszedni, de most jön a fekete leves... Jawa 350/638-am középső 2 főtengyely csapágya sajnos kuka. Bár a szélsők 100%os állapotban vannak a középsők kotyognak oldal és fel le irányban is. Ami számomra egyet jelent a cseréjükkel.
Namost mivel a főtengely csak préssel szedhető szét, ezért kérdem, nem tudtok e valakit ajka környékén aki nem csak meg tudja csinálni ezt a műveletet, hanem ért is hozzá és szakmájának mestere.
Kókányoló embereket kerülném, időm van. Köszönöm segítségeteket.
Üdv. creationmz
szeretnék valamikor egy oldalkocsit a 634emre. Ma megnéztem egyet, a csónak is olyan forma, mint a fényképeken látni ilyen típus mellett, azonban 16os kerék volt benne. Ez a normális kerékméret 634-es fogatban, vagy 18as kerék való bele?
Nem vitatva igazad, azért itt van egy plussz baj is. Bár szerintem is csereértett darab, de azért még bőven fognia kellene. Egész addig fognia kellene, amíg egyáltalán van réteg. Ha kulcs kopás van a háttérben,akkor nem sok időre segítene a pofacsere, vagy a ferrodolozás.Én először megpróbálnám elérni, hogy ezekkel a pofákkal is fogjon, aztán ha müxik, cserélnék pofát. Nekem szemrevételezéssel még nem sikerült megállapítanom hogy kopott e tulságosan kulcs. Pedig mind a jawámon, mind az első ETZmen cserélnem kellett. Meg barátom jawáján. Igazából csak a működés bizonyítja a megfelelő állapotát a kulcsnak. Számomra.
Szerintem kuka, én ezt már kiszoktam dobni kb 1500 egy új és a fék nem játék.
Let álligatni arébb rakhatod a kart a racsnin de 3mm alatt va érdemes cserélni.
Keresek megvételre Cetkajawa 472.4 typ hoz. 2db index(irány jelzőt)és 1 db hátsó lámpát.
Valahogy elkerülte a figyelmemet hogy első fékről van szó.
De úgyis leírtam mi a helyzet az elsőfékkel. Vagy kulcs, vagy pofa.
Vagy beállítási hiba. Régen állítottam kétkulcsost, de úgy van előttem hogy lehet állítani a felső fékkulcs alapállapoti elfordulási szögét.Ha mindig csak az alsót állítod, egyre jobban csak egy sarka fog a pofáknak fogni. Ha ideálisan van beállítva , a két pofa párhuzamos marad behúzott állapotban is, mer az alsó és a felső kulcs egyformán nyomja szét a pofákat.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|