hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

feri971
válasz erre | email2011-05-06 21:26:57
Ok! Köszönöm.
sorszám: 22470 (127777)
(előzmény: jawa634, 2011-05-06 21:13:59)

 
 
feri971
válasz erre | email2011-05-06 21:26:50
Ok! Köszönöm.
sorszám: 22469 (127776)
(előzmény: jawa634, 2011-05-06 21:13:59)

 
 
feri971
válasz erre | email2011-05-06 21:24:15
Ok! Köszönöm.
sorszám: 22468 (127775)
(előzmény: jawa634, 2011-05-06 21:13:59)

 
 
jawa634
válasz erre | email2011-05-06 21:13:59
szia odór motórnál van kábelkőteg .
sorszám: 22467 (127774)
(előzmény: feri971, 2011-05-01 14:52:14)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2011-05-05 17:14:15
Ha van is, aranyarban megy. En speciel tudtam szerezni egy bilincset itt lengyelben, de azt a kart mar hegesztetnem kell. Sajnos ugy alltalaban igaz, hogy a velorex alkatreszek horror arban mennek, pedig meg gyartjak oket. Esetleg az MZ-B-tol, Tokolrol probald meg. Igaz, draga, de legalabb uj. :D
sorszám: 22466 (127765)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2011-05-03 14:27:05
Szewasztok!

Továbbra is keresném a képen látható Velorex 562 alkatrészt.
http://www.mz-b.com/sidecar/v562/v562_f2.htm

Ha valakinek volna eladó, dobjon e-mailt!
sorszám: 22465 (127736)

 
 
Ze78
válasz erre | email2011-05-02 17:27:38
Szünetmentes akku 7 Ah vagy 9 Ah./Méret egyezik/ 3 éve van a motoromban. Tökéletes gondozás mentes és kb 3000-4000 Ft körül mozokg. Állítva elfér az ülés alatt.
sorszám: 22464 (127694)
(előzmény: Jawa mocis, 2011-05-02 10:13:24)

 
 
Lally
válasz erre | email2011-05-02 13:46:15
Jawa 638 Twin Sportban.
sorszám: 22463 (127688)
(előzmény: Lally, 2011-05-02 13:45:18)

 
 
Lally
válasz erre | email2011-05-02 13:45:18
Pénztárcafüggő. Nekem Banner Bike Bull 5Ah van. Szép töltéssel, 45W-os elsőizzóval. Savat nem eszi, szint változatlan másfél éve/15000 km óta.
sorszám: 22462 (127687)
(előzmény: Jawa mocis, 2011-05-02 10:13:24)

 
 
Jawa mocis
válasz erre | email2011-05-02 10:13:24
Helo!Kifingott az akksim!Tudna valaki jawa-solni akksi márkát és max.Ah-t ami ideális a 639-esnek.
köszönöm
sorszám: 22461 (127685)

 
 
feri971
válasz erre | email2011-05-01 14:52:14
Üdv!
Jawa 350 638-hoz /12V/ keresek komplett
kábelköteget!! Ha valaki tud kérem jelezze: palya.ferenc@freemail.hu
sorszám: 22460 (127659)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-04-30 08:50:39
és ha még mindig kevés a villany, akkor amit lehet LED-es lámpára kell cserélni.
sorszám: 22459 (127649)
(előzmény: sonaj, 2011-04-28 12:07:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-04-30 08:49:03
Rossz a töltésed. Akkunak nem kéne lemerülni járó motornál.

Igaz én elektromos vagyok ezért presztizs kérdés hogy ne legyen elektromos problémám, de se a 6V-os Jawam, se az MZ TS-em nem merül le városban sem, és ezt sokan nem akarták elhinni, de így van. Az MZ-ben 4Ah-s akkut használok.

Első lépés kalibrálni a feszültség szabályzódat. A mechanikusokat szinte évente kell. A vezeték kontaktot tökéletesek legyenek, mert egy kicsit lazább, vagy oxidos kötés is jelentősen ronthatja a töltést.

Végül ha még mindig több áramot fogyaszt mint termel (árammérőt kötöttem az akkura) akkor dinamót kiszedni, gázolajban alaposan kimosni, kiszárítani, szénkeféket kommutátort rendberakatni, tekercseket kimérni.

Az szokott lenni, hogy a szénkefe por, átvezet és elvisz egy csomó áramot ami hiányzik.
sorszám: 22458 (127648)
(előzmény: sonaj, 2011-04-28 12:07:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-04-30 08:40:34
Nekem is 6V halogénem van a reflekorban, és mondhatom kötelezővé kéne tenni, annyira jó a gyári nem halogénhez képest.

De mi neked a hagyományos foglalat?
Mert csak H4-esben láttam eddig ilyen halogént és az eredeti nem az volt.
Szóval a foncsort cserélni kell, vagy megpróbálhatod berakni átalakítás nélkül is. Én is így jártam évekig, csak arra kell figyelni, hogy jó helyre kerüljön az izzó mert nincs pozícionálva.
sorszám: 22457 (127647)
(előzmény: Powerarc, 2011-04-29 20:04:44)

 
 
jawa634
válasz erre | email2011-04-29 21:16:31
szia én ezt az akkut használom de atőltésgondom nincsen amióta vapegenerátor használok de előte sem volt tőltésigondom csak meg untam a megszakito bizergálását !
sorszám: 22456 (127646)
(előzmény: sonaj, 2011-04-28 12:07:02)

 
 
jawa634
válasz erre | email2011-04-29 21:07:24
szia van6voltos halogén tungsram márkáju awat számára nememlékszem a foncsor barkaszé igy tőkéletesen világit.
sorszám: 22455 (127645)
(előzmény: Powerarc, 2011-04-29 20:04:44)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2011-04-29 20:04:44
Létezik 35/35-ös halogén, hagyományos foglalatba való, annak csak jobb a fényereje nem?
sorszám: 22454 (127644)
(előzmény: Árpád, 2011-04-29 16:15:11)

 
 
Lajos1432
válasz erre | email2011-04-29 17:59:29
Eladó Jawa Mustang, 1978-as, működőképes, csak a kuplungja csúszik. E-mail: naszaju@dravanet.hu
sorszám: 22453 (127642)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-04-29 16:15:11
Kétféle dinamó szokott bennük előfordulni. 45 wattos és 75 wattos. A 45ös belvárosi közlekedésre nem igazán alkalmas. Ha neked 75 wattos van fent, akkor annak kellene bírnia a dugós tötymörgés is.Ha mindent mértetek, mekkora fordulatnál éri el a 7.2 voltot az akun mért feszültség? Ha mindent cseréltetek, cseréltetek e dinamót és hány wattosra?
Hány wattos fék és index izzók vannak benne? Elég szokott lenni a 15 wattos.

Tényleg segít a helyzeten ha ledeket használsz hátul és az indexekben.
A 30-35ös első világítást nem ajánlom, mert sötétebb helyeken nem fogsz látni semmit sem. 35 watossal legfeljebb kihalt úton, 40-50 kilométeres sebességgel lehet közlekedni.

Egy biztos. A 634el elég sokat jártam olyan három éve belvárisban, nem merült le az aksim, pedig fel volt kapcsolva a volágításom. Igaz, éb válogatott 75 wattos dinamót tettem fel. Régebben én is szenvedtem a dologgal.
40 watt elől, 5 watt hátul,5 watt visszajelző izzók, műszer világítás, 15watt a gyújtásra. 15 watt marad az aku töltésére. Az elég szokott lenni a féklámpának és az indexnek.Az alapjáratot 1800ra veszem, a dinamóm ott már leadja a teljesítményt.
sorszám: 22452 (127640)
(előzmény: sonaj, 2011-04-29 11:32:41)

 
 
Lally
válasz erre | email2011-04-29 13:00:08
Vagy ledesre cserélsz amit csak lehet: óravilágítás, index! fék/hátsólámpa, első helyzetjelző sem kell. Elöl mi van? 35/35W ?
sorszám: 22451 (127636)
(előzmény: sonaj, 2011-04-29 11:32:41)

 
 
sonaj
válasz erre | email2011-04-29 11:32:41

Ez a töltésprobléma általában városban jelentkezik, gyakori indulás megállás alacsony fordulatszám, bekapcsolt fogyasztók. Az elmúlt tíz évben már mindent mértünk, cseréltünk szereltünk, de mindig arra jutottunk, hogy úgy szar az egész ahogy van. Együtt élek vele, csak arra lettem volna kíváncsi, hogy a kisebb aksi mennyit ront a helyzeten Kb. fél órát:). Veszek bele egy 11 Ah a futárba 4500 Ft és majd jobban túráztatom a pirosnál, vagy jól feltekerem az alapjáratot.
Lemerült akkuval tényleg nehezen indul, kell legalább az Istenhegyi út.
sorszám: 22450 (127635)
(előzmény: Árpád, 2011-04-28 15:57:07)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-04-28 15:57:07
Így van.
Valszeg a leggyakoribb jawa 634 betegég áll fenn. Testzárlatos a dinamó forgórésze. Kisebb valószínüséggel fesszab vagy szénkefe hiba is elképzelhető.
Az aksi valóban csak enyhíti a tüneteket.
Meg kellene mérni a feszültséget az aksin a fordulat függvényében. Ha 1800on nincs 7.2 volt akkor nérni kell a feszab vezérlő lábát földre kötve is. Ha úgy megvan a fesz akkor az volt a hibás, ha úgy sibcs meg akkor dinamó vagy a szénkefe.

Kb hetente előkerül ez a téma. Fel kellene tenni az oldalra valami jól látható helyre az eljárást az ilyen esetekre. Mondjuk a dinamós rendszerek működése, hibái,javításuk, átalakításuk, különös tekintettel a jawa 634re és a TS-re címmel.

Jut eszembe: A 634 aksi vagy töltés gondok esetén bónuszként nehezen indíthatóvá is válik.
sorszám: 22449 (127622)
(előzmény: Miklósbácsi, 2011-04-28 13:02:08)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2011-04-28 13:02:08
A Banner-nak van ilyen akkuja. Ámbátor beletehetsz bármilyet és bármekkora kapacitásút, ha nincs töltésed.... Nem az akksi a hibás.
sorszám: 22448 (127621)
(előzmény: sonaj, 2011-04-28 12:07:02)

 
 
Lally
válasz erre | email2011-04-28 12:52:37
Például: http://www.teszvesz.hu/futar/gartrans/?activepanel=order&porder=1

Egy csomag max. 330 kiló lehet.
sorszám: 22447 (127620)
(előzmény: segyevydani, 2011-04-28 00:01:27)

 
 
sonaj
válasz erre | email2011-04-28 12:07:02
6V 14 Ah akku nincs, vagy legalábbis én nem találtam. Beleraktunk egy 11 Ah-s akkut próbaképpen (nem újat), világítás index használata mellett kb fél órát bírt a városban (14 Ah akkuval legalább 1 órát). majd alacsony fordulatszámnál a motor leállt. Kis idő után újra lehetett indítani a motort és a világítás mellőzéséve rendesen működött alacsony fordulatszám mellett is. most vagy ez 11 Ah-s aku is vacak volt vagy tényleg ennyivel gyengébb a teljesítménye. Használ valaki 11Ah akut 634 –be?
sorszám: 22446 (127619)

 
 
sonaj
válasz erre | email2011-04-28 12:06:31
Ha 30%-al nő a fogyasztás + a drágább olaj már ott van, mint a 95.
sorszám: 22445 (127618)
(elözmény: Kulio, 2011-04-21 07:43:54)

 
 
Lajos1432
válasz erre | email2011-04-28 00:27:46
Eladó Jawa Mustang, 1978-as, üzemképes, csak a kuplung csúszik.
sorszám: 22444 (127612)

 
 
segyevydani
válasz erre | email2011-04-28 00:01:27
Próbált már valaki olyat, hogy komplett, üzemképtelen használt motort megvett, de mondjuk nincs kocsi, vagy messze van a cucc, és valamiféle országos futárcéggel/csomagküldővel/tehertaxival elhozatta? Ha ilyen létezik, van valakinek tippje, hogy hol érdemes keresni, és mennyiért dolgoznak?
sorszám: 22443 (127611)

 
 
Kulio
válasz erre | email2011-04-26 20:52:06
Köszi, de patak kicsit messze van. Meg a főtengely lenne a lényeg.
sorszám: 22442 (127583)

 
 
válasz erre | email2011-04-26 17:01:51
Persze hogyha ez volt a tema targya :)
sorszám: 22441 (127579)
(előzmény: Kulio, 2011-04-26 15:29:09)

 
 
válasz erre | email2011-04-26 16:56:16
Szia,

edesapammal probalj egyeztetni. Fotengelyt nem tud szethuzni es osszerakni, de ha ez megvan a blokkot osszerakja korrekten. Jah, Sarospatakon.

Megadom. Ha erdekel kuldj egy mailt es megadom a szamat!

udv
sorszám: 22440 (127578)
(előzmény: Kulio, 2011-04-26 15:29:09)

 
 
Kulio
válasz erre | email2011-04-26 15:29:09
üdv!

Nem tud valaki eger vagy miskolc környékén megbízható szerelőt, aki főtengelyt tudja rakni? (kéthengeres). Vagy esetleg olyat, aki össze is pakolja utána? sajna nincs sok időm, és messze a gép tőlem

Előre is köszönöm

Kulio
sorszám: 22439 (127576)

 
 
segyevydani
válasz erre | email2011-04-25 23:27:31
köszi, hát nekem most konkrétan azt csinálja, h vagy indexel, vagy nem...ha nagyobb fordulatnál nyomom be, akkor 90%, h működik, ha egy bizonyosnál kisebb, akkor 10...a gyakoriságtól és az fényerősségtől ez ránézvést függetlennek tűnik...a felfogatást így ahogy mondod, abból úgy sejtem ,h valahol a fényszór alatt lehet, de mindenképp valahol a fényszóró fekete műanyag részéhez kapcsolódóan...nekem viszont a fém narancs színű fényszórótartón van, az index kar mellett egy kis lemezzel a patent segítségével fölrögzítve...majd körülnézek ,h hova kívánkozik még :) ,mert patent hiányában a boltit nem tudom úgy rárakni
sorszám: 22438 (127566)
(előzmény: Powerarc, 2011-04-25 21:24:11)

 
 
tpapp
válasz erre | email2011-04-25 21:57:07
Mi lett a beállítással végül, megy a szekér?
sorszám: 22437 (127564)
(elözmény: Kulio, 2011-04-18 20:26:54)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2011-04-25 21:24:11
A fényszóróházra. Ha jól rémlik, akkor az eredeti is ott volt. Most elektronikus van, szintén oda felfogatva és nincs probléma, hogy a villogás a fordulatszámtól függene.
sorszám: 22436 (127562)
(előzmény: segyevydani, 2011-04-25 21:03:21)

 
 
segyevydani
válasz erre | email2011-04-25 21:03:21
ha az index csak magasabb fordulatnál működik megbízhatóan ,annak mi lehet az oka? relé csere? és ha cserélem a relét, nekem az első villára van fölfogatva a jobboldali index kar mellé, egy prizma helyére...de azt felülről fogja egy alu patent...ami az új relén viszont nincs, de fényképeken látni másnál is, hogy nem ott van a relé...hova lehet tenni még?
sorszám: 22435 (127561)

 
 
Saltsquare10
válasz erre | email2011-04-25 18:39:33
KÖszönöm! Visszatettem a régit... Minden klappol... :)
sorszám: 22434 (127554)
(elözmény: Kulio, 2011-04-20 18:05:13)

 
 
peterrock
válasz erre | email2011-04-24 23:14:19
Köszi szépen, mostmár ok minden! :)
sorszám: 22433 (127549)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2011-04-24 13:07:31
Amit bekarikáztál, az alapjárati benzinfúvóka alatt van.
sorszám: 22432 (127542)
(előzmény: peterrock, 2011-04-24 11:18:39)

 
 
peterrock
válasz erre | email2011-04-24 11:18:39
Itt vannak a képek az előző hozzászólásomhoz:
http://sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=52532
minden javaslatot szívesen hallgatok :)
sorszám: 22431 (127530)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2011-04-23 20:24:35
Hát képeket nem látok...

A lemezke mögötti furat ill. csatorna tudomásom szerint az úszóház szellőzője.
A gyertyák színképe mennyire egyforma?
sorszám: 22430 (127519)
(előzmény: peterrock, 2011-04-23 16:47:28)

 
 
peterrock
válasz erre | email2011-04-23 16:47:28
Sziasztok! Régen jártam itt, és ezidő alatt felmerült pár kérdésem: (Jawa 350 638)

1.Karburátor:

-a karburátor két oldalán található kis lemezke és az alatta levő furat mire szolgál? elvileg valami hidegindító levegő-dologra gondolok, de nem vagyok biztos benne, ráadásul van két karbim, az egyiken be van ragasztva mindkét oldalon, a másikon nincs...lásd 1.ábra

-a másik ábrán (2.ábra) látható kisebb fúvóka hova való a karbiban, vagy kell-e egyáltalán bele? mert az egyik karbimból esett kis, sajnos nem tudom honnan...a nagyobb fúvóka, ami még látható a képen, az a kiegyenlítő fúvóka alatt van, az stimmel, de a kisebbet nem tudom hova kellene tenni...

2.mi okozhatja, hogy a jobb oldali kipufogóm "jobban füstöl", mint a balos? a bal könyöknél kicsit kifújt, most szépen eltömítettem a rést, már nem érzem, hogy ott kifújna, de még így is láthatóan több füst jön a jobbosból...gyanítottam arra, hogy a jobb oldali főtengelyszimmering sérült lehet, de nincs üzemanyagfolyás, semmi sem az állórész alatt...
a képek valószínűleg lemaradtak...
sorszám: 22429 (127516)

 
 
Kulio
válasz erre | email2011-04-22 18:55:57
Üdv!

SZerintem visszaviszem, adok neki régi hajtókart, ami bronz perselyes, és azt tetetem be, mert ezekben nincs. És az nekem nem tetszik. Valami japó szemét. De, lehet visszatetem a gyárit, még nem volt megkopva. Saját hibámból kellett javítani.

Majd alkot vele valamit
sorszám: 22428 (127512)

 
 
Ze78
válasz erre | email2011-04-22 18:02:47
Vidd vissza!
sorszám: 22427 (127511)

 
 
Ze78
válasz erre | email2011-04-22 17:56:25
Sajnos az öreg problémás, amit nála vettem az utobbi időben szinte mind beszart.Jawa lépetővilla 500 Km et bírt, fesszabb félévet. Simson gyújtótekercs 2 órát /igaz azt visszavittem és szónélkül kicserélte/ minde szinte a legszarabb nála.Tűgörgő 3000Km sorolhatnám. A Pestről rendelt cucokkak meg soha nem volt semmi bajom, érdekes?
Úgy hogy kerülendő az öreg úr, csak bowdent gumit és tásait javaslom. Sajnos.
sorszám: 22426 (127510)
(előzmény: Kulio, 2011-04-22 15:30:02)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2011-04-22 16:29:27
Es akkor igy gondolkodjon az ember motorfelujitasban... :/
sorszám: 22425 (127508)
(előzmény: Kulio, 2011-04-22 15:30:02)

 
 
Kulio
válasz erre | email2011-04-22 15:30:02
ÜDv!

Pusztán annyi a gondja, hogy a a paraszt Zsidó (miskolcon és környékén így ismerik Szabó Urat) nem centírozta ki összerakás után a főtengelyt. Köszönöm neki. Egy csomó plusz utazgatás, egy elbaszott szabadnap, és egy még jobban elkúrt hétvége.

Magyar szakmunkások: én így szeretlek
sorszám: 22424 (127507)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2011-04-22 06:27:05
Ja és az illesztő szegre figyelj.
sorszám: 22423 (127503)
(előzmény: Kulio, 2011-04-21 22:55:49)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2011-04-22 06:25:29
A két blokk felet kicsít nelegitsd meg az elválasztógyürüt pedig a hűtőbe tedd be aztán gyorsan kell összerakni.
sorszám: 22422 (127502)
(előzmény: Kulio, 2011-04-21 22:55:49)

 
 
Kulio
válasz erre | email2011-04-21 22:55:49
ÜDv!

Volna egy kis gondon. A blokkfeleket elválasztó közdarab szorul, és emiatt nem tudom összerakni a motort. Szerintetek hogyna tudnék ezen könnyíteni?

Előre is köszönöm a válaszokat

Rocky
sorszám: 22421 (127501)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu