:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
szia odór motórnál van kábelkőteg .
Ha van is, aranyarban megy. En speciel tudtam szerezni egy bilincset itt lengyelben, de azt a kart mar hegesztetnem kell. Sajnos ugy alltalaban igaz, hogy a velorex alkatreszek horror arban mennek, pedig meg gyartjak oket. Esetleg az MZ-B-tol, Tokolrol probald meg. Igaz, draga, de legalabb uj. :D
Szewasztok!
Továbbra is keresném a képen látható Velorex 562 alkatrészt.
http://www.mz-b.com/sidecar/v562/v562_f2.htm
Ha valakinek volna eladó, dobjon e-mailt!
Szünetmentes akku 7 Ah vagy 9 Ah./Méret egyezik/ 3 éve van a motoromban. Tökéletes gondozás mentes és kb 3000-4000 Ft körül mozokg. Állítva elfér az ülés alatt.
Pénztárcafüggő. Nekem Banner Bike Bull 5Ah van. Szép töltéssel, 45W-os elsőizzóval. Savat nem eszi, szint változatlan másfél éve/15000 km óta.
Helo!Kifingott az akksim!Tudna valaki jawa-solni akksi márkát és max.Ah-t ami ideális a 639-esnek.
köszönöm
Üdv!
Jawa 350 638-hoz /12V/ keresek komplett
kábelköteget!! Ha valaki tud kérem jelezze: palya.ferenc@freemail.hu
és ha még mindig kevés a villany, akkor amit lehet LED-es lámpára kell cserélni.
Rossz a töltésed. Akkunak nem kéne lemerülni járó motornál.
Igaz én elektromos vagyok ezért presztizs kérdés hogy ne legyen elektromos problémám, de se a 6V-os Jawam, se az MZ TS-em nem merül le városban sem, és ezt sokan nem akarták elhinni, de így van. Az MZ-ben 4Ah-s akkut használok.
Első lépés kalibrálni a feszültség szabályzódat. A mechanikusokat szinte évente kell. A vezeték kontaktot tökéletesek legyenek, mert egy kicsit lazább, vagy oxidos kötés is jelentősen ronthatja a töltést.
Végül ha még mindig több áramot fogyaszt mint termel (árammérőt kötöttem az akkura) akkor dinamót kiszedni, gázolajban alaposan kimosni, kiszárítani, szénkeféket kommutátort rendberakatni, tekercseket kimérni.
Az szokott lenni, hogy a szénkefe por, átvezet és elvisz egy csomó áramot ami hiányzik.
Nekem is 6V halogénem van a reflekorban, és mondhatom kötelezővé kéne tenni, annyira jó a gyári nem halogénhez képest.
De mi neked a hagyományos foglalat?
Mert csak H4-esben láttam eddig ilyen halogént és az eredeti nem az volt.
Szóval a foncsort cserélni kell, vagy megpróbálhatod berakni átalakítás nélkül is. Én is így jártam évekig, csak arra kell figyelni, hogy jó helyre kerüljön az izzó mert nincs pozícionálva.
szia én ezt az akkut használom de atőltésgondom nincsen amióta vapegenerátor használok de előte sem volt tőltésigondom csak meg untam a megszakito bizergálását !
szia van6voltos halogén tungsram márkáju awat számára nememlékszem a foncsor barkaszé igy tőkéletesen világit.
Létezik 35/35-ös halogén, hagyományos foglalatba való, annak csak jobb a fényereje nem?
Eladó Jawa Mustang, 1978-as, működőképes, csak a kuplungja csúszik. E-mail: naszaju@dravanet.hu
Kétféle dinamó szokott bennük előfordulni. 45 wattos és 75 wattos. A 45ös belvárosi közlekedésre nem igazán alkalmas. Ha neked 75 wattos van fent, akkor annak kellene bírnia a dugós tötymörgés is.Ha mindent mértetek, mekkora fordulatnál éri el a 7.2 voltot az akun mért feszültség? Ha mindent cseréltetek, cseréltetek e dinamót és hány wattosra?
Hány wattos fék és index izzók vannak benne? Elég szokott lenni a 15 wattos.
Tényleg segít a helyzeten ha ledeket használsz hátul és az indexekben.
A 30-35ös első világítást nem ajánlom, mert sötétebb helyeken nem fogsz látni semmit sem. 35 watossal legfeljebb kihalt úton, 40-50 kilométeres sebességgel lehet közlekedni.
Egy biztos. A 634el elég sokat jártam olyan három éve belvárisban, nem merült le az aksim, pedig fel volt kapcsolva a volágításom. Igaz, éb válogatott 75 wattos dinamót tettem fel. Régebben én is szenvedtem a dologgal.
40 watt elől, 5 watt hátul,5 watt visszajelző izzók, műszer világítás, 15watt a gyújtásra. 15 watt marad az aku töltésére. Az elég szokott lenni a féklámpának és az indexnek.Az alapjáratot 1800ra veszem, a dinamóm ott már leadja a teljesítményt.
Vagy ledesre cserélsz amit csak lehet: óravilágítás, index! fék/hátsólámpa, első helyzetjelző sem kell. Elöl mi van? 35/35W ?
Ez a töltésprobléma általában városban jelentkezik, gyakori indulás megállás alacsony fordulatszám, bekapcsolt fogyasztók. Az elmúlt tíz évben már mindent mértünk, cseréltünk szereltünk, de mindig arra jutottunk, hogy úgy szar az egész ahogy van. Együtt élek vele, csak arra lettem volna kíváncsi, hogy a kisebb aksi mennyit ront a helyzeten Kb. fél órát:). Veszek bele egy 11 Ah a futárba 4500 Ft és majd jobban túráztatom a pirosnál, vagy jól feltekerem az alapjáratot.
Lemerült akkuval tényleg nehezen indul, kell legalább az Istenhegyi út.
Így van.
Valszeg a leggyakoribb jawa 634 betegég áll fenn. Testzárlatos a dinamó forgórésze. Kisebb valószínüséggel fesszab vagy szénkefe hiba is elképzelhető.
Az aksi valóban csak enyhíti a tüneteket.
Meg kellene mérni a feszültséget az aksin a fordulat függvényében. Ha 1800on nincs 7.2 volt akkor nérni kell a feszab vezérlő lábát földre kötve is. Ha úgy megvan a fesz akkor az volt a hibás, ha úgy sibcs meg akkor dinamó vagy a szénkefe.
Kb hetente előkerül ez a téma. Fel kellene tenni az oldalra valami jól látható helyre az eljárást az ilyen esetekre. Mondjuk a dinamós rendszerek működése, hibái,javításuk, átalakításuk, különös tekintettel a jawa 634re és a TS-re címmel.
Jut eszembe: A 634 aksi vagy töltés gondok esetén bónuszként nehezen indíthatóvá is válik.
A Banner-nak van ilyen akkuja. Ámbátor beletehetsz bármilyet és bármekkora kapacitásút, ha nincs töltésed.... Nem az akksi a hibás.
Például: http://www.teszvesz.hu/futar/gartrans/?activepanel=order&porder=1
Egy csomag max. 330 kiló lehet.
6V 14 Ah akku nincs, vagy legalábbis én nem találtam. Beleraktunk egy 11 Ah-s akkut próbaképpen (nem újat), világítás index használata mellett kb fél órát bírt a városban (14 Ah akkuval legalább 1 órát). majd alacsony fordulatszámnál a motor leállt. Kis idő után újra lehetett indítani a motort és a világítás mellőzéséve rendesen működött alacsony fordulatszám mellett is. most vagy ez 11 Ah-s aku is vacak volt vagy tényleg ennyivel gyengébb a teljesítménye. Használ valaki 11Ah akut 634 –be?
Ha 30%-al nő a fogyasztás + a drágább olaj már ott van, mint a 95.
Eladó Jawa Mustang, 1978-as, üzemképes, csak a kuplung csúszik.
Próbált már valaki olyat, hogy komplett, üzemképtelen használt motort megvett, de mondjuk nincs kocsi, vagy messze van a cucc, és valamiféle országos futárcéggel/csomagküldővel/tehertaxival elhozatta? Ha ilyen létezik, van valakinek tippje, hogy hol érdemes keresni, és mennyiért dolgoznak?
Köszi, de patak kicsit messze van. Meg a főtengely lenne a lényeg.
Persze hogyha ez volt a tema targya :)
Szia,
edesapammal probalj egyeztetni. Fotengelyt nem tud szethuzni es osszerakni, de ha ez megvan a blokkot osszerakja korrekten. Jah, Sarospatakon.
Megadom. Ha erdekel kuldj egy mailt es megadom a szamat!
udv
üdv!
Nem tud valaki eger vagy miskolc környékén megbízható szerelőt, aki főtengelyt tudja rakni? (kéthengeres). Vagy esetleg olyat, aki össze is pakolja utána? sajna nincs sok időm, és messze a gép tőlem
Előre is köszönöm
Kulio
köszi, hát nekem most konkrétan azt csinálja, h vagy indexel, vagy nem...ha nagyobb fordulatnál nyomom be, akkor 90%, h működik, ha egy bizonyosnál kisebb, akkor 10...a gyakoriságtól és az fényerősségtől ez ránézvést függetlennek tűnik...a felfogatást így ahogy mondod, abból úgy sejtem ,h valahol a fényszór alatt lehet, de mindenképp valahol a fényszóró fekete műanyag részéhez kapcsolódóan...nekem viszont a fém narancs színű fényszórótartón van, az index kar mellett egy kis lemezzel a patent segítségével fölrögzítve...majd körülnézek ,h hova kívánkozik még :) ,mert patent hiányában a boltit nem tudom úgy rárakni
Mi lett a beállítással végül, megy a szekér?
A fényszóróházra. Ha jól rémlik, akkor az eredeti is ott volt. Most elektronikus van, szintén oda felfogatva és nincs probléma, hogy a villogás a fordulatszámtól függene.
ha az index csak magasabb fordulatnál működik megbízhatóan ,annak mi lehet az oka? relé csere? és ha cserélem a relét, nekem az első villára van fölfogatva a jobboldali index kar mellé, egy prizma helyére...de azt felülről fogja egy alu patent...ami az új relén viszont nincs, de fényképeken látni másnál is, hogy nem ott van a relé...hova lehet tenni még?
KÖszönöm! Visszatettem a régit... Minden klappol... :)
Köszi szépen, mostmár ok minden! :)
Amit bekarikáztál, az alapjárati benzinfúvóka alatt van.
Itt vannak a képek az előző hozzászólásomhoz:
http://sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=52532
minden javaslatot szívesen hallgatok :)
Hát képeket nem látok...
A lemezke mögötti furat ill. csatorna tudomásom szerint az úszóház szellőzője.
A gyertyák színképe mennyire egyforma?
Sziasztok! Régen jártam itt, és ezidő alatt felmerült pár kérdésem: (Jawa 350 638)
1.Karburátor:
-a karburátor két oldalán található kis lemezke és az alatta levő furat mire szolgál? elvileg valami hidegindító levegő-dologra gondolok, de nem vagyok biztos benne, ráadásul van két karbim, az egyiken be van ragasztva mindkét oldalon, a másikon nincs...lásd 1.ábra
-a másik ábrán (2.ábra) látható kisebb fúvóka hova való a karbiban, vagy kell-e egyáltalán bele? mert az egyik karbimból esett kis, sajnos nem tudom honnan...a nagyobb fúvóka, ami még látható a képen, az a kiegyenlítő fúvóka alatt van, az stimmel, de a kisebbet nem tudom hova kellene tenni...
2.mi okozhatja, hogy a jobb oldali kipufogóm "jobban füstöl", mint a balos? a bal könyöknél kicsit kifújt, most szépen eltömítettem a rést, már nem érzem, hogy ott kifújna, de még így is láthatóan több füst jön a jobbosból...gyanítottam arra, hogy a jobb oldali főtengelyszimmering sérült lehet, de nincs üzemanyagfolyás, semmi sem az állórész alatt...
a képek valószínűleg lemaradtak...
Üdv!
SZerintem visszaviszem, adok neki régi hajtókart, ami bronz perselyes, és azt tetetem be, mert ezekben nincs. És az nekem nem tetszik. Valami japó szemét. De, lehet visszatetem a gyárit, még nem volt megkopva. Saját hibámból kellett javítani.
Majd alkot vele valamit
Sajnos az öreg problémás, amit nála vettem az utobbi időben szinte mind beszart.Jawa lépetővilla 500 Km et bírt, fesszabb félévet. Simson gyújtótekercs 2 órát /igaz azt visszavittem és szónélkül kicserélte/ minde szinte a legszarabb nála.Tűgörgő 3000Km sorolhatnám. A Pestről rendelt cucokkak meg soha nem volt semmi bajom, érdekes?
Úgy hogy kerülendő az öreg úr, csak bowdent gumit és tásait javaslom. Sajnos.
Es akkor igy gondolkodjon az ember motorfelujitasban... :/
ÜDv!
Pusztán annyi a gondja, hogy a a paraszt Zsidó (miskolcon és környékén így ismerik Szabó Urat) nem centírozta ki összerakás után a főtengelyt. Köszönöm neki. Egy csomó plusz utazgatás, egy elbaszott szabadnap, és egy még jobban elkúrt hétvége.
Magyar szakmunkások: én így szeretlek
Ja és az illesztő szegre figyelj.
A két blokk felet kicsít nelegitsd meg az elválasztógyürüt pedig a hűtőbe tedd be aztán gyorsan kell összerakni.
ÜDv!
Volna egy kis gondon. A blokkfeleket elválasztó közdarab szorul, és emiatt nem tudom összerakni a motort. Szerintetek hogyna tudnék ezen könnyíteni?
Előre is köszönöm a válaszokat
Rocky
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|