:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Üdv!
Érdeklődnék hogy tudtok e ajánlani nekem olyan helyet ahol a kereket (634es Jawa) ki tudják centírozni?! illetve hogy kb mennyibe kerül.
Köszönöm előre is válaszotokat!
Üdv!
Tomi
szia megkeptad akőnyvet,?
Pontosítok :
Típus : czetka 450/05 172ccm
Évjárat 1968
Sziasztok !
Hozzájutottam egy 1960-as évekbeli jawa 175 höz kosárban :-(
Érdeklődnék van-e neten letölthető alkatrészlista, szerelési könyv, kezelési útmutató, stb., hogy el tudjam vele kezdeni a munkát.
Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv.:K.
Azt szamolgattam, hogy olyan 3000-4000 fordulat kornyeken (a konyv szerinti diagram alapjan) olyan 170W-ot general...
Telen szeretnek menni Elefantrrenre. :D Ahhoz kell:
45W elso fenyszoro
35W a "kod"lampa (amolyan kiegeszito lampa)
a generator gerjesztes olyan 25W,
Oldalkocsi, helyzetjelzok, muszerfal LED-ekkel, olyan 5W,
Meg egy villanykabat kisfokozaton: 30W,
Es akkor meg ott a gyujtas, mondjuk 30W es megvan a 170... :( es meg nem fekeztem, vagy indexeltem. :D
Szerintem viszek magammal az oldalasban egy feltoltott akksit vegszukseg esetere. :D
Szia, van nekem egy új üléshuzattal ellátott ülésem (bordás,csináltatott) 4000 Forintért odaadom, ha érdekel írj: rolee91@gmail.com
Most találtam egy oldalt,sztem elég jó áron vannak alkatrészek. Nézzétek meg! Üdv.
http://etbike.com/index.php?categoryID=182&show_all=yes
Úgy rémlik, a generátor 210W-os, a fix fogyasztók teljesítményét meg tudod (világítás). A gyújtást csak tippelni merem, hogy 30-50W-ot eszik. De ugyanez a generátor kiszolgálja az oldalkocsis motort is, annak a plusz világításával, úgyhogy valamennyi tartalék van benne. Valakinek elvitte még a markolatfűtést is VAPE mellett.
Üdv!
Tud valaki gyári 634-es (ha ugyanolyan, akkor 638as is jó) szakadásmentes, jó állapotú ülést, és ha igen, milyen árban?
köszi
Szeretnem kiszamolni, hogy elvinne-e a Jawa egy villanykabatot? :D van-e meg 50W a generatorban menet kozben. Nem talalom sehol az ertekekt, hogy a gerjesztes mennyit vesz el, illetve, hogy a VAPE gyujtas mennyit eszik. A max gerjasztoaramot tudom csak, azt 2A-re mondja a konyv. Valaki tud mondani kb erteket a VAPE fogyasztasara?
pl. nem tudom hogy állítottad be a karburátort?
Ha csak "gyári" értékekre, hogy tű középen, levegő csavar 2 fordulat ki, akkor az is okozhatja a nehézkes indulást.
A tű állása szinte mindegy is indulás szempontjából, az kezdéshez jó középen.
Ha beindul, akkor keresd meg levegő csavarral a legmagasabb alapjárati fordulatot. Ha nagyon felpörög, akkor csökkentsed az alapjáratot, mert csak alacsony alapjáratnál érvényesül ez a beállítás.
A Jawa sajnos nem túl érzékeny amúgy sem a levegő csavarra, nehéz megtalálni a jó beállítást, de ha jól van beállítva akkor nagyon könnyen indul.
Nem értem.
Elektronikus a gyújtásod?
Ha megszakítós, akkor egyszerű
3mm előgyújtás FHP előtt, 0,3mm megszakítóhézag. Ha ezt nem tudod halálpontosan beállítani akkor ott valami mechanikai gond van. Pl üt a bütyök, rossz a kalapács.
Nekem pl. volt olyan hogy nagyon picit lötyögött az érintkező pogácsa és hiába állítottam be rendesen menet közben véletlen szerű előgyújtás volt, ami meg tudja zavarni a stabil működést.
A karburátor beállításodra meg azért gyanakszom, mert tipikus jelenség hogy nehezen indul.
Persze gyújtás hiba is okozhatja a nehéz indulást, vagy szimmering hiba, de ez azért nem jellemző szakszerű felújításnál.
Az utolso szigetszentmiklosi borze jo volt, sokan voltak, sok kereskedo, remelem a kovetkezo is jo lesz.
új kérdésem lenne.
Valaki szerelt már fel dinamó helyére generátort?
Ha volna ilyen köztünk, tudna anynit segíteni, hogy mond méreteket a közbetéthez? sajna keveset vagyok otthon, ahol a gép van, és nem tudom lemérni
Kulio
szoptam a gyújtással eleget, akárhogy forgattam az alaplapot, nem nagoyn találtam rendes pozíciót, de a végére csak siekrült egy kompromisszum, hogy gyújtson... csak a szaggatást nem értem
De majd hétvégén még megpróbálom
kb 10-re értem ki,szerintem is gyenge volt a piac,a 8-10 kereskedőt 10perc alatt átfutottam aztán pá,a szigetszentmiklósi sokkal nagyobb és jobb
Bocs mester keson vettem eszre, en voltam kb 11 fele, de nem dobtam hatast a felhozataltol, sajnos a tegnapi erdi borze sem volt tulzsufolt, de a Soroksarinal jobb volt.
Be kéne állítani rendesen.
Gyújtás, karbi.
Üdv!
Összeraktam a gépet, illetve a blokk részét a szerelő bácsi, én meg bele a vázba.
De olyan gondom van, hogy nagyon csörög a henger, nem úgy, mint előtte, és ez elégé zavar.
Meg a nagyobb gond, hogy nem akar indulni rúgásra, ha be is indul leáll, meg dadog, nincs ereje. Benyát levegőt kap. Valakinek nincs ötlete, mi lehet a gond?
Kulio
üdv uraim!
holnap esetleg jőn valaki a veterán bőrzére soroksára 4.ker környékéről?
Elkészült a fater régi-új gépe.
https://picasaweb.google.com/110390758907657959909/2011051302?authkey=Gv1sRgCKOq-MSxtuHodQ#5606121756412633058
Itt van nálam az akksi, de se híred, se hamvad, a túra meg itt van már amire kell. Hogy fogod akkor tőlem átvenni holnap????
ez a beszéd a többi meg ....
Nna, lemertunk mindenet es ment a furos emberhez. Kiderult, hogy egyik henger A-s, a masik B-s, az egyik dugo A-s cseh, a masik jeloletlen lengyel. Az egyik csapszegzaro-gyuru tul nagy volt. Jo, hogy nem esett ki. :/ Szoval elegge ossze volt hanyva a motor belseje. Mindegy, rohely aron vannak az alkatreszek errefele, ugyhogy cserelunk es furunk mindent. Par nap es keszen lesz.
:D Hat oszinten, jot rohogtem a hozzaszolasokon, a hengerfejet vero dios-szoges hutogepen. :D
Szerelni tudok, de motort meg nem ujitottam fel, es ami tenyleg problema: nem forgok motoroskozegben miota nem Mo-n elek, igy nincs igazam lehetosegem Hallani. Ertitek? Azt, hogy a GZ-ben tikkel a vezermulanc, azt meghallom, egyertelmu, az, hogy a Jawa kokofoniajaban a csattogas-kerreges az veszes merteku-e, azt nem. De majd elmegyek par talalkozora, aztan megfulelelek par Jawat meg mas motorokat. :D
Kosz megegyszer! ;)
Sziasztok. Segítségeteket szeretném kérni. 350-es 472 JAWA-hoz lenne szükségem hajtókarra. Találtam több helyen is de azok 12V-oshoz vannak az enyém pedig 6V-os. Felhívtam őket és mindenhol azt mondták csak annyit tudnak hogy 350 jawa-hoz való. Nem tudom megrendeljem-e? A másik dolog a főtengely közepén lévő csapágy. Az is cserére szorul plusz az alatta lévő alkatrész is. Sajnos nem tudom mi az alatta lévő alkatrész neve, mérete és azt se hol tudom beszerezni.
Van egy alapszabály: Csak azt javítsad ami rossz.
Ha nincs tapasztalatod, akkor meg pláne ne nyúlj hozzá, mert csak rontani tudsz.
(ha van tapasztalatod akkor meg tudod mikor kell hozzányúlni)
Ha rossz, akkor hozzányúlhatsz, mert akkor már rosszabb nem lesz :)
Hali!
Meg, írtam választ is.:)
Köszönöm a választ!!!
sorszám: 22481
Zoli, ne bántsd a főtengelyt ha nem muszáj. Ha nagyon nem bízol magadban vegyél egy motort ami körbefordul és ha megállna a tied egy hétre vagy kettőre akár ki is tudod őket cserélni, amég a másik generál alatt áll. Így időt takarítasz meg és motorozni is lehet, de a tied biztos nem rossz még. Majd ha a dugó a hengerfejet veri akkor kell elvinni javítani. Üdv! Tamás
Nyugodj meg. hiába vagy botfülű, ha végét járja a blokk, azt meg fogod hallani. Ha már nagyon kivan a hajtókar valamelyik csapágya, nagyon ronda hangja lesz. Ha kolompolást hallasz és nincs gulya a környéken, vagy valami olyasmit mintha a hűtőszekrényt diókra állítanád és pár kilo szöget tennél rá egy dobozban , elkezdhetsz aggódni. :D És még akkor is lehet menni valamennyit végszükségben. Ha fülelned kell hogy normális e motor hangja, vagy van esetleg valami felhang, akkor még nem tragikus a helyzet.
Még egyszer, ha nagyon nem vagy biztos abban hogy fel kell újítani a főtengelyt, akkor ne tedd azt. Szerintem észre fogod venni ha tényleg sürgőssé válik a dolog.
Az is igaz, ha széthúzod a blokkot, csapágyakat illik cserélni, meg mindent ami kopásnak indult, hogy ne keljen majd egy év múlva ezért szétkapni.
Szerintem.
Jar szepen. Indul is, megy is. Hirtelen felindulasbol kivettuk a vazbol es lecsupaszitottuk, de csak azert, mert nekem mint botfulunuk fogalmam sincs rola, hogy mikor jar a vegen a blokk. Ezek szerint meg nem... Adtam az ordognek egy pofont, mindegy, legalabb az olajat leeresztettem. :D
Nem értem a dolgot.... Vagy kotyog, vagy nem. Hangja milyen? Az enyém, mióta elkezdett csörögni, azóta beletettem vagy 10ezer kilométert és az idei szezonban is aktívan tervezem még használni. Mondjuk más miatt is meg akarom bontani... Csöpögteti az olajat, de ahogy néztem, most már a kis lánckeréknél is megérett egy tömítés csere. És ha már szét van szedve atomjaira, akkor minden egyes csapágyat ki szeretnék cserélni. Na, ezért várat még magára a projekt. Szerintem ezeket mérlegeld. Ha szépen jár, akkor minek csinálnál magadnak fölösleges munkát...
Pont igy gondoltam, koszi. :D
Sziasztok!
Egy 350/634-es km órát keresek, nincs valakinek eladósorban?
Az előző óra kmszámlálója és a mutató is beállt, esetleg valakinek tapasztalata szerelésben?
(ha esetleg:
apepee kukacs frímélhu)
Szerintem hagyd ahogy van. Ha akkora a kotyogás hogy vitatkozni lehet hogy van e egyáltalán, akkor még elmegy egy jó darabig. Ezért ne hagyd ki a motorozást hetekre. Szerintem.
Amúgy én nem is nagyon szoktam kotyogtatni, fülemre hagyatkozom. Ha elég szép a motor hangja, nem foglalkozom a hajtókarral. De én én vagyok. :)
Kivancsi vagyok a velemenyetekre: Lehuztuk a hengereket es megcibaltuk a hajtokarokat, hogy kottyannak-e. En nem erzek kottyanast, a motorszerelo cimbora azt mondja, hogy nagyon kicsit kottyan szerinte. Na most erre mi legyen. Felujittassam a fotengelyt, vagy hagyjam es felujittatom majd akkor ha mar tenyleg kottyan? :D (Igazabol semmi kedvem a szezon alatt felujitgtni. Motorozoni szeretnek...)
A főtengelycsapot ki kell cserélni,mert az nem csak a gyújtást zavarja de a főtengelyt is haza vágja.
Hali!
Írj a mélcímemre.:)
Hello!
Powerarc-al szeretném fevenni a kapcsolatot vagy valaki győri jótét lélekkel!
Motoros szivességről lenne szó!
szia nehezen dejavitható adinamó végénvan akörhagyó ami emeli amegszakitókat igy azisüt ezért nem jó a gyújtás sem
szia nézdmeg etbike .com oldalon azt hiszem ott láttam.
hali! 634-es jawamon gyújtás oldali főtengely csap végén szét lett üttve a kúp(előző tulaj) és ezért a dinamó forgórésze ütt kb 1-1,5 mm!! nagy probléma e ez? vagy javítható e egyátalán vagy csak a csap csere a lehetséges
Szewasztok!
Nemtudom volt e már róla szó, de megkérdem.
Igaz az, hogy ha 638-on a megszakítós gyújtást lecseréljük trabant elektronikus gyújtásra, akkor a trafókat át kell helyezni egymás mellé? Azt olvastam valahol, hogy nem egymás vonalában kell lenniük, mert az egyik megöli a másikat...
Sziasztok !
Erdeklodnek hol lehet beszerezni egy gyari uj 350/638-as komplett blokkot .Koszonok elore is minden otletet !
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|