:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hello!
Azt érdeklődnémm tőletek, mi a különbség a képen látható két kuplungszerkezet között? Melyik milyen típusú Jawaról való, és melyik az erősebb, megbízhatóbb?
Köszönöm!
http://kepfeltoltes.hu/view/110525/DSC03031_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
sőt hosszanti barázdák a Cz hátsó dobjában is voltak, de annak is kiválóan működött a fékje évekig (bár az jobbára csak a hegyben volt használva)
Köszönöm a válaszokat, azért írtam a gyenge fékhatást, mert mástól se hallottam még, hogy dicsérte volna a dobféket (bár a szakirodalom megemlíti, hogy a kétkulcsos mennyivel jobb, mint a sima),meg eddig volt egy 485ös Cz-m, az is kétkulcsos volt, annak ennél is rosszabb volt a féke (ahhoz nem nyúltam hozzá), meg most van ez, ebben cseréltem pofát, meg a kétkulcsos beállítást is elvégeztem ,de így se sokkal jobb (a krétás módszert megfogadom). Ami még érdekes, hogy a hátsó fék kiválóan működik, mégis mikor gumit cseréltem, láttam benne a hosszanti barázdákat (elöl nem volt)...
Pedig a motor kerék egyszerűbb, mert jóval merevebb, nehezebb elrontani mint a bringát.
Szerencsére én nem statikából tanultam a küllőzést, ezért nem aggódok :D
Lényeg hogy egyforma legyen a küllők nyomatéka, elég feszesek legyenek, és ne üssön, akkor nagy baj már nem lehet.
Ja meg a felni alapból se üssön, mert ha küllővel kell kihúzatni az már régen rossz...motornál szerintem nem is működik, úgy mint bringánál.
Egyáltalán nem gyenge, sőt... csak érteni kellene hozzá.
A krétás módszer akkor kell, ha valaki olyan buta mint én és vizsga előtt veszi észre hogy elfogyott a pofa. Amúgy csere után egy picit óvatosabban kell vezetni és annyi. Szerintem.
Ismerős jawáját régen vittem olyan vizsgahelyre, ahol nem volt számítógépes vizsgálat. A szaki jót röhögött rajtam amikor meglátta a vadiúj , csupa szőr kereket és a kérdésére válaszoltam, igen, a pofák is újak. :) Átengedte a motort, csak arra kért, hogy nagyon óvatosan guruljak majd vele haza. :)
Szerintem nincs ott nem szó. :) Nem akartam olyant írni, és szerintem most sikerült is elkerülnöm a hibát. :)
A biztonság kedvéért: A kétkulcsos másik kulcsát is állítani kell, különben kalap kaki az egész.
Bicikli kereket rengeteget küllőztem, még pénzért is. Pont az ott szerzett tapasztalatok miatt nem küllőzök motor kereket. Meg a statikából tanultak miatt.
Ezt elvileg bármelyik esztergályos meg tudja csinálni, bár szerintem nem ér annyit az egész felhajtás, akkor inkább Árpád krétás módszere.
Biztos félre értettem valamit. Mi az hogy nem kell állítani a másik kulcsot?
A motor kerék fűzést azért vállalják kevés helyen, mert macerás munka, nem lehet érte pénzt kérni, de amúgy nem egy nagy szám. Ha bringát fűztél akkor motor kereket sokkal egyszerűbb.
Közismerten gyenge????
Közel úgy fog mint egy tárcsafék ha rendesen összerakják.
Az új fékbetétnek teljes felületen fel kell feküdnie amikor fékezel. TÖkéletesen zsírmentesnek kell lennie, még ujjlenyomat se legyen rajta, a mechanikát ellenben zsírozd meg kültéri víz és hőálló zsírral. Fékekre ezt javasolják. (1800forintért vettem legutóbb egy nagy tubussal, csapágyboltban)
A mechanikának olyan finoman kell működnie, hogy az agynál, kényelmesen be lehessen húzni kézzel. Semmi szorulás nem megengedett.
Összerakás előtt féktisztítóval, vagy nitrohigítóval lemosom a dobot.
Ja, és puha betétet válasz.(általában szürke, körömmel bele lehet nyomni picit) Nem drágább mint a kemény piros, csak gyorsabban kopik, ez azt jelenti hogy nem 100évig tart ki csak 3-4ig, ellenben nem tükrösödik a felülete, sokkal biztonságosabb, intenzív hosszú fékezésnél is megmarad a fékhatás, míg a piros betétnél már volt olyan hogy megégett és megszűnt a fékhatás.
Ha összeraktad, fékkulcsokat összekötő rudat lelazítod kicsit.
Első kerék a levegőben és forgatod, elkezded a bowdennél feszíteni a féket, egészen addig amíg hallod hogy picit hozzáér a betét a dobhoz. Visszatekered arra a határra amikor még éppen nem ér hozzá (1/8 fordulat a csavaron)
Ekkor elkezded ráhúzni az összekötőt, ugyan így, amikor hozzáér ugyan így vissza ereszted, hogy éppen ne érjen hozzá. Ezt a hozzáérést csak hallani fogod, hogy súrlódik, érezni még nem, de fontos hogy ide állítsad, mert ha jobban ráhúzod és kicsit hozzáér, melegedni fog a fék, ha nagyon lazára állítod, nem tudsz akkorát fékezni.
Menjél a motorral, fékezz párat, először óvatosan, majd ha már érzed akkor pár intenzívet, hogy bemelegedjen.
Na innentől kezdve nem fogsz olyanokat mondani, hogy "híresen gyenge kétkulcsos dobfék" :D
Ja még annyit hogy a dobfék halála ha üt a dob, vagy hosszanti barázdák vannak a felületében. Ezek sajnos jelentősen tudják rontani a fékhatást és a kezelhetőséget.
Ha ezen felül tuningolni akarsz, akkor pedig minőségi teflonos bowdent tegyél rá. Nem tudom a Jawahoz kapható bowdenek, milyen minőségűek, de az MZ-hez életveszélyesen silányokat árulnak. Én 8000forintért csináltattam egy bowdenessel teherautóhoz való kézifék bowdenből+ belerakattam a tefloncsövet, olyan lett fogásra a fékkarom mint a hidraulikus fék. Lehet hogy soknak tűnik, de a különbség össze nem hasonlítható a 300forintos bowdennel.
Mikor fékpofákat cseréltem, vittem a kereket is, abban megmérték a dob átmérőt, a fékpofákat meg ahhoz szabályozták, alaphelyzetben megfelelően minimális hézaggal. Így egyből jó fékhatás lett, alig kellett bekoptatni őket. Valami ilyen szakihoz kellene elvinned.
Műszakin nem a hatékonyságával szokott gond lenni, hanem az ingadozó fékhatással. Azt a fékdob felszabályoztatásával lehet megoldani.
Új fékpofát be kell koptatni a megfelelő alakúra. Ezt meggyorsíthatod úgy, hogy megkrétázod a felületét, majd kézzel forgatva a kereket fékezel. Ahol lejön a kréta, csiszolsz rajta. Majd újra kréta, újra fék. Ezt műveled addig, amíg fékezésre nem jön le teljesen a kréta.
Be felejtsd el, hogy a kétkulcsos féknél állítani kell a másik kulcsot is, különben csak egy része fog a pofának fogni.
Még egyszer, nekem a jawám három vozsgán is másfélszeresét tudta az előírtnak. De az utolsón már alig ment át az ingadozó fékhatás miatt. Most el kell vinnem a kereket dobot szabályoztatni. Csak kevés helyen vállalják kifűzés nélkül a munkát. Én nem küllőzöm a kereket elvből. Nem vállalom a felelőséget. Biciklishez nem szabad vinni, motorkereket talán két ember küllőz Pesten, ha élnek még.
Üdv!
A jawa(634)közismerten gyenge kétkulcsos első dobfékét hogy lehet műszaki-képes állapotba hozni? (netről lerendeltem egy pá új fékpofát, de nem javult a hatékonyság)
Miért? Nem lehet?
MZ megy vele, csak nagyobb fúvóka kell bele.
Őszinte részvétem a motoros kollégának!
Ezt a témát nyilván lerágtátok, de azért megkérdezem: miért nem lehet etanolt tankolni a Jawaba?
Na ja, tolni egy kicsit messze van :D
Nekem Lada elektronikus fesszab van fönt,nem 14V-ig szabályoz,hanem 14,2-ig ledes visszajelzővan rajt,és nem volt egy ezres sem.Echte USSR.:)
AZa gond, hogy gyöngyösről nem tudom hogy hazavinni a gépet. Vagy itt beborítom egy árokba, vagy nem tudom.
Ez van, megszopattak végérvényesen:)
Hali!
Ekkora ütés már nagyobb mint egy lórúgás....én egy métert sem mernék vele már menni, mielőtt nagyobb galibált okoz. Ha nagyon kekeckedik és nem akarja elismerni a hibáját, akkor ráuszítani mindenkit akit lehet, még a NAV-ot is. Lehet neked is Szlovákia lesz a jó megoldás....
Én a 120as Skoda fesz szabot raktam fel 6éve és működik vele.
Sziasztok!
Fesszabályzót keresek 638-hoz elfogadható áron. Ha valaki tudna kérem jelezze. Üdv mindenkinek!
kezdek kicsit kiábrándulni az emberekből. Pénzéhes bunkók. Mi lenne, ha azt modnaná, hogy adjak X ezerrel többet, de akkor jó lesz. Nem érdeelne, mert már többet elbenzinesztem.
Na, meg hétvégén is égetően kellett volna gép, de így bukott az egész...
Nehéz kitalálnom, hogy a düh, vagy a csalódotság erősebb-e... És megintcsak az, hogy ő virul az adómentes munkadíjának, én emg szopom a faszt, és semmi hatóság aki azt mondja, hogy ácsi bácsi, ez még életveszélyes is lehet.
Holnap beszélek a taggal, ha nem sikerül dűlőre jutni, várom nagoybb darab emberek segítségét eger és környékéről :D:D
Nálam nem jött be telkesen a Futár féle gépműhely. A felújítás rendben volt, az anyag felhordás nem lett kifogástalan. Bár elmegy így is, de azért...
Egyébként nem biztos hogy görbe a tengely. Nem véletlenül hordattam anyagot én is rá. De a csapot mindenképp cserélniük kellett volna.
Ha valaki eteti a gépem, ad egy fa testápolót hogy megfelelő nyomaték legyek egy érvelésben, lemehetek Egerbe. :D
Ha előbb szóba került volna a dolog, amikor épp ott voltam... :D
Erről nem te tehetsz.
Attól hogy nem értesz valamihez még nem kéne átverniük.
ÜDv!
Elsőre miskolcon csinálta a Zsidó, majd mikor elkúrta, akkor elvittem egerbe Kocsis úrhoz, őt ajánlották, meg csak ő foglalkozik tudtommal JAWA-val. Azért is mentem hozzá, hogy ő össze is rakja.
Na, de ennyiből már vehettem volna egy új főtengelyt. (Miskolcon buktam egy 10-est, mert ugye a csapszeget, hajtókart úgy is meg kellett venni).
De ennyi javítás után ebből már sosem lesz főtengely.
Konkrétan igen, balfasz voltam, nem kicsit. És sajnos más lehetőséget én sem látok, mint jobban megnőni, és jól átépíteni a kis pofájukat. Különben baszhatom a pénzem.
Holnap leutazom egerbe, hogy vagy visszalöki a pénzem, vagy a beszerelés+szabályozás munkadíját beleszámolva rendel nekem egy új főtengelyt, a felújítottat meg visszaviszem miskolcra, hogy ha tényleg minőséget adott, akkor használja fel ő, és tejeljen.
Ha nem, akkor irány a fogyasztóvédelem, és az apeh. Pénzem nem lesz, de hátha kapnak egy jó nagy faszt a szájukba.
Gondolom nem én vagyok az egyetlen motoros, akinek sok sok bosszúsgot okoztak már.
Akit miskolcon a SZabó Úr cseszett már át gagyi alkatrésszel, az jelezzen nekem kérem, ha többen vagyunk, hátha siekrül egy kis borsot törni a vénember orra alá.
Kulio
Fizettél azért hogy cseréljék az alsó csapszeget? Ha igen akkor verd addig vele a fejét amíg vissza nem adja a pénzt.
A főtengely görbeség viszont érzékenyebb téma, azt lazán elronthattad te is amikor beraktad, (nem mondom hogy te voltál) szóval ez bizonyíthatattlan, viszont a főtengely felújítás kizárólag csapszeg cseréből áll, szóval ha ezt sem csinálta meg ez elég könnyen bizonyítható.
Persze számlát nem kértél, ezért a fogyasztóvédelem az arcodba fog röhögni, de legalább 300 motoros van itt regisztrálva, 10-en békésen elkísérünk csak hogy javítsuk az érvelési technikádat ;-)
Gyűlölöm az ilyen szakikat akik szar munkát végeznek és át akarják verni az embert.
Engem a Tábori tuningban akartak palira venni, zöldfülü koromban, de nem volt annyi pénzem szerencsére. Azzal jöttek, hogy Jawa főtengelyt soha nem lehet rendesen megcsinálni, de van egy alig használt 30ezerért. Bementem az első gépműhelybe, félve megkérdeztem hogy Jawa főtengely? Azt mondták: persze, semmi gond. Na de mi van az illesztéssel? A faszi elővett egy Wartburg főtengelyt, hogy ez macerás egy kicsit, de ha ez ment, akkor a Jawa is fog. 15 rugóért über minőségben megcsinálta. (jó régen volt)
Gyömrői úton Kossuth és Társa műhelyben
De a Futár Petinél vagy a 4 kelemennél is jó műhelybe viszik, még nem volt problémam a náluk felújított főtengelyekkel.
Üdv!
MEgnéztem, és üt a főtengely, vagy 4-5 tizedet... nem tudom kibírja-e a hazautat.
Magából a blokkélből nem érezhető semmi, és ez az ütés is csak alacsony fordulaton látszik, hallatszik.
De már kezd kilenni a pöpim, hogy egymás után basszák el a műhelyek szerelők, és én meg csak szopok.
Ha az elejné tudom, már megvettem volna egy új főtengelyt.
NEm tudom, hogy lehetne rajtuk behajtani...
Hisz a csapszeg zörög, tehát lehet már az is gyári hibás.
Kulio
Sziasztok!
Nekem van egy eladó Jawa Velorex blokkom. Ha netán kell valakinek az jelezze és elmondom milyen meg küldök képet is ha kell.
Nekem viszont kellene a Californiámra néhány cucc (index, gumitávtartó a kormányteló és a lámpatartó lemez közé, stb...)
Üvd!
Elmentem egy nagyon vérprofi szerelőhöz, legalább is gyöngyösön ezt mondták róla.
Természetesen ott nem adta ezt a hangot, csak csörrgést a blokkból, ami valószínűleg tűgörgö... 90 km után, ami érdekes.
Hazafelé megint csörrgött, mint a veszedelem.
Aki összrakta szervizes mondta, serdán vigyem le, ha legurul oda.
Kiváncsi leszek, mi a baja. De nem csodálkoznék, ha összedolgozna a két blokkfél. egyébként emg hörög, és mintha a karbi sem lenne az igazi. pedig a benzinszint rendben van.
És egy idézet:
"Adja el valakinek, aki meveszi". De miért basznék át egy másik motorost ezzel :). NA mind1, érdekes szaki volt
üdv!
szerzeg a cégtől egyet. de tényleg le is veszem a dinamót, hogy anélkül mit mutat
Hali, ha kézzel forgatod meg, akkor is látszik, hallatszik valami? Van talpas mérőórád? Megmérném mennyit a főtengely, a dinamót is lehúzva közvetlenül a csapon.
Üdv!
Lenne egy kérdésem. Van egy olyan érzésem, hogy rosszul tették össze a főtengelyem, mert embertelen módon csörömpöl a szénkeféknél a dinamó. Na, meg a gyújtást 20-30 kilóméterenként kell állítani.
Valakinek van valami ötlete?
sziaztok most is kinvoltam ott ahol elszált a barátom a jawa val és az utszélén megtaláltam a tank lefogato rugoját a motornak és én őrizni fogom mint egy erekjét ha már csak ennyi maradt meg pár fénykép!!!!!!!!
Helló ittvan a jawárol vidi http://sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/jawa-350-88007
Sajnos nem tudtam Szigetszentmiklosra kimenni, fájdítsátok a szívem, jó volt?
Tamás
ok,
ettől függetlenül én azt mondom, hogy próbáljunk élni a mának, mert senki sem tudja mi jön holnap.
szia én nem azirtam hogy amotor miat halt meg csak azegész szarul esik és gondoltam megosztom veletek!!!
Részvétem :((((
Minden évben meghal valaki a motoros ismerőseim közül.
Van aki ilyenkor rájön, hogy nem akar ekkora kockázatot vállalni ők abba hagyják a motorozást, és jól teszik.
De én és még sok hozzám hasonló függő, képtelen leszokni erről a káros szenvedélyről, nekünk kellően nyomatékos figyelmeztetés kell hogy legyen ez az eset, hogy a motor nem játék! Komolyan kell venni!
Részvétem!
Nem amiatt halt meg, mert a motor össze lett rakva. Lehet ha gyalog megy elüti egy autó. Vagy úgy jár, mint az én nagyon jó haverom, hogy este még iszogattunk másnap meg már nem kelt fel 3X évesen. Nincs olyan hogy mi lett volna ha... ezen nem szabad gondolkodni.
Bocs tegnap nem voltam online. 1-es körzetszám.
sorszám: 22530 (128023)
( előzmény: Saltsquare10, 2011-05-19 11:56:12)
Köszi a választ! Már csak az érdekelne h: 06:20/30/70 esetleg 061? :)
Hello, igen, megkaptam a szervízkönyvet, már sok hasznát vettem, megpróbálom beszkennelni, és eljuttatni ide, az oldalra, köszönöm szépen mégegyszer
sorszám: 22528 (127996)
( elözmény: Saltsquare10, 2011-05-17 20:29:36)
Ok! Köszönöm, sajnos nem tudtam.
Ha jönne valaki a Miklósi börzére szombaton, itt a számom, az előbb lemaradt. 06703127622 Gyula.
sziasztok segitetem rendbe rakniegy 634 jawat és tegnap a haverom eleset vele olyan szerencsétlenül hogy a helyszinen meghalt !!!!!!!
Sziasztok! A XVIII .ker vagy környékéről jön velem valaki a Miklósi börzére? Én 250/559-el megyek.
csak gyujtast kapcsol. Raadja a 12-t a gyujtotrafokra. Ha a csatlakozoit rovidre zarod es leszeded akkor nem lesz a kormanyon gyujtaskapcsolod, csak a kulcs marad, ha ezen gondolkodtal...
Hello Tomi, en a Pista bacsihoz vinnem, Csepel, Furdo utca 1-be, de hivd fel elotte 2770407. O szokott nekem kereket fuzes utan centirozni. kb 1-2e Ft
Tamas
sorszám: 22522 (127969)
( elözmény: Saltsquare10, 2011-05-17 20:46:14)
Sziasztok!
Sajnos nem tudom, hogy a 638-on mit kapcsol a jobboldali kombinált kapcsoló.
Mi a funkciója?? A választ előre is köszönöm!! Üdv mindenkinek: feri971
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|