:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Lehet még kopott a fékkulcs is. Az hogy nincsenek hosszanti barázdák, nem sokat jelent dobféknél. Ettől még lehet akkora ovalitás a dobban hogy jelentősen romlik a fokhatás. A dobfékeket sajnos néha fel kell szabályoztatni.
Hézagolólemez van a fékkulcs és a fékpofák között?
na azóta megcseréltem az első és a hátsó kereket, amelyik eredetileg az első volt, hátul tökéletesen működik, fékez, a hátsó viszont előre kerülve ugynaúgy gyenge...tehát magában az első fékszerkezetben/fékpofákban van a hiba...a fékpofákat a futár motorosboltban vettem asszem, a fékpofa-ferodol ragasztva volt az alura, nem szegecselve... ha a fékpofa a baj, tud valaki jó fékpofát ajánlani?
kétkulcsos elsőféknél kipróbáltam mindent, új fékpofával, régi fékpofával, a kezelési utasítás szerinti sorrenden állítani a csavarokat, más sorrendben, krétás módszerrel alakra csiszolni a fékpofa felületet, új bowdent tettem bele, ennyi holtjáték, annyi holtjáték, ráment 2 napom...de egyszerűen gyakorlatilag semmi nem változott, a fék gyakorlatilag ugyanolyan trágya maradt, gyakorlatilag hatástalan, pedig mentem azért egy 120 km-t az elmúlt két napban vele...de semmi...a dobban belül nincsenek hosszanti barázdák...de eddig nem lehetett úgy összerakni, hogy ha behúzom a kart, ne tudjam közepes-nagy erőkifejtésre elfordítani a kereket...valakinek van valami ötlete, hogy mi lehet a baja?
pl nalam van 559/360-as villa hivj vagy irj megegyezhetunk, melyik resze kell? vagy nyakastol a vazbol?
Az a 6V hibája. Pontosabban amikor nem elég magas a feszültség.
Elektronikus relé ajánlott, ami nem érzékeny annyira a feszültségre mint a bimetálos.
ha néha nem működik az index, vagy csak késve, az az indexrelé hibája, vagy valami nem érintkezik rendesen/áthúz? (6v)
én csak a 634-es (krómszáras) elsővilláét tudom, arra 140 cm3-at írnak száranként
Szerencséd van kb. egy hete méregettem:
széleség: 140 cm, kormánnyal 155.
Nyomtáv: 103 cm hossz: 210 cm/moci/
Oldalkocsi: szél: 53-55 hossz 175 cm
Tudom még részletezni de ennyi elég neked szerintem. üdv:
üdv!
Nem tudná valaki megmondani, kb mekkkora egy oladkocsis jawa? azért érdekelne, hogy mekkora futó kell hozzá, ha haza akarom vinni (nem nálam van, azért nem tudom megmérni)
nekem pedig twin sportba kéne 2 első teleszkóp becsúszószár, jó állapotú rozsdamentes, vagy komplett első teleszkópok amikre ugyan ez vonatkozik. Lényeg hogy a becsúszószár sérülés mentes legyen, mert az enyém tiszta rozsda, és a króm is jön le róla. Jó lenne a sima 638asé is mert tudomásom szerint ugyanaz.
Hali!
Meg tudná mondani valaki, hogy 350-es csepptankos jawahoz első villát honnan lehet szerezni, vagy esetleg tudna-e szerezni nekem egyet?
Hali!
Az volna a kérdésem, hogy tudja valaki hány dl hidraulika olaj kell az első teleszkópszárakba?
Köszönöm!
dani hivj fel a jawában tudok segiteni t.302882257.
szia az én motorom váltoja is szabájosan bug-sipol 3dik ban aváltoba vanspeciális 2ütemü válto olaj az őncsed bele aval csendesebb!!
Most, hogy ujra vezethetem a motort (meglett a felujitas es a muszaki)
feltunt, hogy olyan a valto hangja, mint az oreg buszok diffije, zug, mint allat. Az olajcsere elott csendesebb volt, akkor egy olcso orlen 80w90 volt benne, most egy minosegibbet vettem, Panolin 80w90-et. 3-ban kulonosen zug, de amugy meg nincs gondom a valtoval, beveszi a fokozatokat es bent is maradnak, a kupplungal sincs gond... Mi lehet elhasznalodva... minden? :D
köszi szépen, ha sikerül úgy szerveznem, akkor kimegyek, lehet, hogy motorral
szia dani gyereki asiófoki bőrzére 12-én és ha otlesz ősze hózlak egy kereskedő vel aki acsehektől hozbe alkatrészt jawahoz !!!
szia van egy profi kárpitosom olyan ülést csinál amijet kérsz t:309860857 csabinak hivják beszélj vele !
hát ahogy én összeraktam, a 638-nál 17 szólóban, 15 oldalasban, 634-nél pedig 18 szólóban és 15 oldalkocsival az első lánckerék, és talán ennek mentén 14 a szóló, 15 az oldalas csigakerék 638nál, és ezt lehet kapni legtöbb helyen, műanyag, 634-nél pedig 12 és 14 az érték (a 634 már talán biztos, mert ezt írja az alkatrészjegyzék)...csak ugye vásárlásnál ott a gond, hogy sok mindent univerzálisnak, vagy simán 350esnek mondanak, és vagy jó, vagy nem...
A csigahajtás áttételét a kihajtó lánckerék miatt kell megváltoztatni, illetve összepárosítani. Majd megmondják itt neked, hogy a 634-esnél mik a pontos számok. Az biztos, hogy 638-asnál 15fogú az oldalas és 17 fogú a szóló. Lehet más is, kinek-mi a kedve, nekem például 19-es a kihajtó lánckerekem. A csigakereket nem tudom, de ennek megfelelően kell azt is megválasztani, különben csalni fog az órád. Egyébként azt tartom a legvalószínűbbnek, hogy ezek a gagyi, fröccsöntött fogaskerekek nem pontosak.
ja meg a másik mizéria az univerzális 350-es jawa üléshuzat...nekem nem megy rá...szerintem talán a twinsportra, vagy valami más kialakítású ülésre megy a boltokban forgalmazott, mert a huzat eleje nem elég magas, a varrat nem a helyére, hanem sokkal lejjebb esne...vagy valakinek már volt ezzel pozitív tapasztalata?
köszi az infót, magam is erre jutottam, így délután elmentem a futár motorosboltba, vettem 2 házat szimeringgel, hogy ne végezzek félmunkát, meg olajat (castrol 10w-s olajat adtak), meg ha már szétszedtem, gumiharmonikát is, bár az még nem látszott szétrepedtnek, csak mikor levettem, láttam, hogy pár helyen mégis...így remélhetőleg egy darabig nem kell hozzányúlni...a történet úgy indult, hogy közepesen fosta az olajat a jobb oldali telószár, és kerítettem hozzá egy db párszáz ft-os bele való szimeringet...hanem aztán szétszedve látom, hogy fizikailag nem megy bele a házába, hacsak szét nem lehet venni...szétvenni a csík mentén tegnap is próbáltam, de nem ment, pedig valahogy tuti szétjön, mert sztem nincs az a melegvizes lágyítás, vagy bármi, ami beengedné oda így a szimeringet...viszont a sok próbálkozásban a fölötte lévő más anyagú, az alkatrészjegyzék által szigetelő alátétnek nevezett valamit is sikerült megpiszkálnom, így nembiztos, h 100as lenne...ezért a komplett új ház a tuti...a szétszedhetőséghez visszatérve biztos, hogy szét kéne jönnie a csík mentén valahogy, mert különben tényleg nem lehet cserélni a szimeringet...de az is gyanús, hogy ahol jawa telószimeringet lehet kapni szólóban, ott házastul is lehet kapni...pedig mivel a ház fém, ennél fogva sztem elég nehéz tönkretenni, így lehet, hogy otthon mégse olyan könnyű szétszedni (?)...még egykét észrevétel 634-hez így műszaki előtti szerelgetések közepette: a km-órát már március óta próbálom megcsinálni, (mikor megvettem Kaposvár mellett, Kanizsáig működött...kiderült, hogy műanyag fogaskerék van benne (!), amit elnyírt...akkor vettem újat, ami faszán az egész kuplung lebontását igényelte...akkor néztem a webshopokban, hogy z14-es, meg z15ös van...na akkor talán itt meg is kérdeztem ,h melyik kell nekem...aztán lerendeltem, ez is műanyag volt, csak a seegergyűrű hornya fél cm-vel odébb volt...nem baj, kapott egy másik hornyot...20 km-ig bírta, ez is elkopott (bár itt lehet, hogy a seegergyűrű helye nem lett pontos:S)..na de akkor vettem Szigetszentmiklóson börzén egy újabb meghajtó csigakereket, ez is műanyagos, z14-es, viszont ennek a hornya jó helyen volt, meg ez aluházzal együtt volt...na ezzel meg egyáltalán nem ment...nem akart elfordulni, nemtudni miért, ezt is eldarálta, pedig jó helyen volt...na akkor elmentem Kanizsára (környékbeli vagyok) és az Árkusnál néztem körül...ott beszereztem egypár dolgot (pl. eredeti gyári CSSR Pal gyertyát)...és kerített az öreg alkatrészjegyzéket, hivatalosat, gyárit, igaz eladó csak fénymásolt volt (meg is vettem)...meg néztem nála km-óra csigatengelyt...megint...és kiteszi őket...sorakozik a sok műanyag...és előkerültek a fémből készültek is...amik viszont z12-es és z14-esek voltak...és felcsaptam a frissen vásárolt alkatrészjegyzéket és z12-t állapít meg szólóban...tehát feleslegesen veszegettem össze eddig a többit (?)...azt nemtudom ,hogy működni fog-e vele, mert feljöttem egyetemre, és majd csak csütörtökön, vagy pénteken építem be/össze a gépet...a másik kérdés, ami itt vmikor fölmerült, a 634 első lánckerék...a jegyzék z18at ír szólóban z15öt oldalasan...(amilyen az én formám, anno vettem egy új z17est, és z19est...)
Szia Dani! Szerintem a 89.-es termeket vedd meg es mindjart 2-ot, egy oldalt ne csinalj, mert nem kellemes az elejet folyton szethuzgalni. Ez tartalmazza a szimmeringet is. Kulon hazat szimmering nelkul meg nem lattam, de a szereles az szerintem bizonytalan. Meg kell 2 kicsi 6-os vagy 8-as rez alatet a teleszkop aljara az osszefogato csavarhoz. +olaj es ha a kormanymuvet is kimostad, megzsiroztad, akkor mehet ossze. Ebben a szezonban biztos jo lesz.
Udv!
Tamas
Próbálj meg egy kissebb főfúvókát és ahhoz beszabályozni a karbit.
elnézést én arra gondoltam hogy miota fen van avape azota a karburátort nemtudomrendesen beállitani?
tettem föl képeket a jawamról
http://indafoto.hu/segyevyd
már megoldódott a probléma, most olyan kérdésem lenne, amit már kérdeztem valamikor, hogy nem tud-e valaki jó állapotú, nem szakadt, gyári 634-es ülést? (ugyanilyet: http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/karosszeria_kulso_elemek/egyeb/jawa_ules_1460630126.html )
A Vape gyújtáson a keverékarányt sem lehet állítani, szerintem rossz helyen keresgélsz... :)
üdv!
634-esen elsőteleszkóp-szimeringet akartam cserélni..vot is hozzá egy új, csak nem tudom ,hogy így házilagos módszerekkel hogy lehet berakni a házba...gondolkodtam azon is, mivel elég merevnek tűnt, hogy házilagosan ezt nem lehet megcsinálni, eszerint teleszkóp-szimering házat kéne vennem...az a kérdésem, hogy ha valaki már találkozott a termékkel, hogy a linken található szimering-hátban van-e szimering, vagy üres? http://e-motorparts.addel.hu/products.php?prcategory=25435&count=4 ha nem olyan egyszerű berakni, és a képen látható cucc se oldja meg a problémát, akor tudtok valamit javasolni? (jelenleg szét van döntve az eleje)
szia nekemis vape van fen és nekema keverék képzésel van inkább gondom hidegen még szivatoval is rángat és lassan melegszik be de 634esen 638as karbivan fen a megszakitos gyújtásal ezt nem csinálta és ami fent volt a forúmon én mindenel probálkoztam teljesen most sem 100as de belefáradtam aútoszerelőfejel?
sorszám: 22640 (128299)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-06-05 10:06:17)
A Vape gyujtás feszültség érzékeny az összes csatlakozást lekell ellenőrizni és akkor jónak kell lennie.
Neked Vape van, nem?
Nekem a túl erős gyújtás csinált olyat hogy mindenfelé áthúzott a test irányába és így hiába volt jó a gyertyakábel, a gyertyáig már nem jutott energia, csak kisebb hézaggal, miközben a hagyományos gyújtással vígan működöt.
Nálam a szilikon kábel és pipa oldotta meg a problémát.
Szerintem ez amúgy is jó befektetés, mert a szilikon pipa víz alatt is működik. (már bizonyított, csak akkor állt le amikor a légszűrő is víz alá került :))))
Ja és nem kell drágán venni, autós boltban lehet méterre kapni viszonylag olcsón, meg a Championnak max egy 1000-es a szilikon pipája.
0,3 mm nagyon kevés, kisérletezésből egyszer szétnyitottam az elektródákat kb.4 mm-re, simán egyre indult a motor, szintén Vape, szintén 638.
veszek majd uj kabelt es pipat azok mar eleg regiek. Sajnos, ha nem az, akkor baj van, valszeg a gyujtotekercsben lesz a gebasz. :(
Ha minden jól van összerakva, akkor elektromos hiba miatt kicsi a gyújtóteljesítményed. A megoldás semmiképpen sem a gyertyahézag csökkentése.
http://www.powerdynamo.biz/eng/products.htm
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=hu&sl=ru&u=http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7077/7077inst.php&prev=/search%3Fq%3Dvape%2Bjawa%2B559%26start%3D60%26hl%3Dhu%26sa%3DN%26biw%3D981%26bih%3D689%26prmd%3Divns&rurl=translate.google.hu&usg=ALkJrhhqXkMR2L1X_IUx9KiRWpvhNWB-LA
A vapet pont amiatt fujjak sokan, mert nincs allitasi lehetoseg, hacsak valaki kalapaccsal nem megy neki a lemeznek. A gyujtast a generatorral egyutt lehuztuk, semmi sem lett szetszedve, tehat rosszul sem rakhattam ossze. Meghat 11 eve korom ota villanyaszkodok, csakbongeszem, hogy a sarga az a szenzor, a piros meg a tap. Atneztem otszor, a femlap es a szenzor tavolsagat is megneztem, es semmi okot nem latok ra, hogy ne menjen, ellenben a gyertyahezek lekicsinyitese hirtelen megoldotta a gondot... Szamomra is erdekes, hisz majd minden gyujtasnak a 0.7 kell. Ezert lenne jo, ha UncleGoogle talalna nekem egy Vape leirast, de nem talal... :(
A haverodnak igaza volt. A 0,3 mm-re is emlékezhetsz, de az nem a gyertyahézag, hanem a jeladó és a forgórész távolsága.
De hogy egy kicsit konstruktívabb legyek: nézd meg, hogy nincs-e a jeladó közvetlen környékén menetes furat, amivel a gyújtási időpont állítható. Elvileg két fix gyújtási pontnak kell lennie, lehet, hogy a tiéd rossz helyen van.
Je, el is felejtettem, megvan az oka annak, hogy 3000 folott nem ment. Okoskodo haver belotte a gyertyahezagot 0.7mm-re, ami ugy tunik, nem jo a Vapehoz... Eredetiled 0.3 volt. Mar nem emlekszem, hogy honnan szedtem a 0.3-at, de mukodik vele. Van valakinek valami technikai leirasa a vaperol, aramfelvetel, max ford, hezag, ilyen marhasagok?
Azt hiszem a komoly kulonbseg az csak a karburator. A 638-e joval fejlettebb, igaz Zoli eppen a regit hasznalja, mert szinte soha nincs vele gond, nem dugul el es alacsony fordulaton nyomatekosabb. Tolja is az anyagot a motorba, meg olyan konnyen tulszivja magat! :D de jo karbi az, szerettem, igaz a kockakarbival sincs gondom eddig.
a 634-es blokk gyári leírás szerint 22 LE, a 638 a 26 LE...azt nem tudom ,hogy a 634-es blokkonstrukciót mennyiben változtatták 10 év alatt és ez a teljesítményt befolyásolta-e, a '74-es, kez. utasítás ír 22-t 5000-es fordulatnál...
Most néztem van az 2000km is az idén... :)
sorszám: 22627 (128247)
( előzmény: TwinSport350, 2011-06-01 17:10:06)
Az enyémben most van 35ezer. Az idén 1500km körül mentem... Igaz Most február óta van nálam. Előző tulaj ismerős volt, azt mondta egyszer szétszedette és kicseréltetett bent minden ami szar volt, Hát nem tudom. 3000 környékén van bent valami zörgés, de nem vészes. Ma megjött a vitonos szimering is, héten be is kerül és kiderül orvosolja-e a problémát. :)
Azt is hallottam, hogy a 634-esek is sokkal jobban voltak osszerakva, de persze ez is lehet, hogy csak varosi legenda. Ami biztos, hogy az oreg Jawaval elmentem otthonrol angliaba es magam kb 15000 km-t tettem bele. 34000 van az orajaban es egy szimmeringcsere volt rajta. Most sem zorog ugy, mintha fotengelyes lenne, bar 30000 utan a szervizkonyv mar furast, dugot, es csapagycseret ir elo. A CZ blokk az annyiban is jobb, hogy 12V-os.
sorszám: 22625 (128243)
( előzmény: TwinSport350, 2011-06-01 15:49:03)
Értem. Hát szerintem teljesen mindegy,hogy 24 vagy 26 LE. Pláne ha tényleg precízebb munka.
A blokk az gyakorlatilag 634-es. Szoval olyan 24 LE. Csak azt hallottam, hogy az a gyar sokkal precizebb volt. Ez ugye foleg fotengely, csapagyak illesztesenel lenyeges.
CZ-be nem vagyok otthon. Hány lovasak a 350esek?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|