hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 25. szerda 
Eugénia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

R.A.
válasz erre | email2011-06-22 19:18:24
Konkrét határ az öntöttvas-hengeresnél a 62 mm-es furat, ez 392,3 ccm lökettérfogat.

A megvalósított összeállítás egy 360-as blokk, 634-es hengerek, 16-os csapszeg bronzpersellyel, tűgörgő nélkül. Csúnya kiegyensúlyozatlansági problémát okozhat a megnövekedett dugattyú-tömeg, és ha találsz is nyersöntvényt hozzá, max. egy tisztítófogásnyit lehet leesztergálni belőle.

Ha ilyesmiben gondolkodsz, akkor a 61 mm-t célozd meg.
sorszám: 22770 (128564)
(előzmény: hzoltaan, 2011-06-22 17:50:42)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2011-06-22 18:32:27
Egy pécsi ismerős mesélte még tavaly, hogy van kint (tán a cseheknél) egy erre szakosodott műhely.... Ki kell küldeni a blokkot és felújítva, átdolgozva stb. visszakapod. Közel 40 lóerőt hoznak ki a 638-as blokkjából... :) A mostani szocitúrán mondták a pécsiek, hogy azóta már meg is csináltatta a szörnyeteget és hát valóban jó. Úgy sikerült, ahogy várta :) Ha találkozok vele, majd kifaggatom neked. Én speciel arra vagyok kíváncsi, hogy mi eteti a hengereket.
sorszám: 22769 (128561)
(előzmény: hzoltaan, 2011-06-22 17:50:42)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2011-06-22 17:50:42
Igazabol ezt tudom elkepzelni, igen: nem megfelelo lancfeszeseg, regi szar, esetleg nem eleg olaj. Az amugy sem baromi preciz illesztesekkel megaldott rendszer pillanatok alatt elkezdi enni a csapagyat. Nincs igazam? :D

A rezonatorhoz. Egyszer igazan meghallgatnam azt, hogy mit tud egy rendesen oszerakott es tuningolt jawa. Ugy ertem, at/be/kiomlo nyilasok felnagyitva, illesztesi habak az alu es a huvely kozott kijavitva, felpolirozva, jol felfurva (mi a max, 370cc?) esetleg magasabb kompresszio miatt a hengerfej lekoszorulve, rezonatorral. Vajon mi jonne ki belole? 30Le, tobb?
Megerne? (nem)
sorszám: 22768 (128560)
(előzmény: Ze78, 2011-06-22 17:31:21)

 
 
Ze78
válasz erre | email2011-06-22 17:31:21
Igen ha egyszer kicseréled valami rendesre, akkor nincs vele gond. A gyári felszokta adni a küzdelmet. A lánckeréken lehet érezni, hogy lóg. A túl feszes lánc lehet a probléma, nem tudom vagy nincs rendesen cserélve utántöltve az olajnak a blokk-ban.
sorszám: 22767 (128559)
(előzmény: Keri, 2011-06-22 07:32:59)

 
 
jawa634
válasz erre | email2011-06-22 16:11:22
http://e-motorparts.addel.hu/index.php
itt lehet találni sok jawa alkatrészt
+itt van a rezós kipu
sorszám: 22766 (128557)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2011-06-22 15:12:52
Ennyi penzert meg engem is erdekelne, de valoban mivel jobb a rezo, mint a sima? Valaki ismer valakit, aki latott mar ilyet? :D
sorszám: 22765 (128556)
(előzmény: jawa634, 2011-06-22 13:42:40)

 
 
jawa634
válasz erre | email2011-06-22 13:42:40
arezós kipufogó 2db 27000ft asima cromos 1db 15000ft nem olyan vészes ajawa bent vanmár eddig 300000ft igy ezmár kicsi tétel csak tudnám hogy jó vele,de még egyszer nem épitenék hanem venék egy jó twin sportot akoris olcsoban kijönék!!!!
sorszám: 22764 (128554)
(előzmény: hzoltaan, 2011-06-22 12:02:58)

 
 
Lally
válasz erre | email2011-06-22 12:33:30
Nem kell magyarázkodnod, dicsekedned. Már eléggé kiröhögtetted magad.
sorszám: 22763 (128549)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2011-06-22 00:01:22)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2011-06-22 12:02:58
Basszus ember, te lazan kezeled a space-t! :D
Az uj Jawakat aruljak rezos kipuffal, de gondolom komoly ara van. Hogy kimondottan erosebb lenne-e azt nem tudom.
sorszám: 22762 (128548)
(előzmény: jawa634, 2011-06-22 10:45:32)

 
 
R.A.
válasz erre | email2011-06-22 11:23:40
A 634-esben 3205, a 638-asban pedig 3205C a gyári előírás.
sorszám: 22761 (128547)
(előzmény: Árpád, 2011-06-22 09:02:25)

 
 
jawa634
válasz erre | email2011-06-22 10:45:32
sziaztok lene egy kérdésem a640jawának van rezős kipőfentője ha én fel rak nám a634es re jó lene vele ? csak arra gondoltam hogy acromozott dobok meg egyez nek csak azt nem tudom hogya rezotkimondotan tervezték e 12voltos blokk?
sorszám: 22760 (128546)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-06-22 09:02:25
Nagyon közelebb nem lehetne. Valaminek a helyén kell tartania, és még egy szimering is szükségeltetik.
Nem vagyok gépész, de szerintem a kétsoros csapágy jól elviseli a csavarást. Azt hiszem pont az ilyen erő miatt használnak kétsorost az egysoros helyett.
Én inkább a kuplungra vagy valami hasonlóra gyanakodnék ha valóban kopik ez a csapágy. Lehet hogy ütés szerű terheléseket kap. Bár mintha a csapágyaknak azt is tűrniük kellene valamennyire. A végén kiderül hogy tényleg valami kenési gebasz van.
Azt hiszem a 634ben és a 638ban azonos ez a csapágy. Itt van a kezemben egy, azért szedtem ki mert ha már szét van húzva a blokk, mindent lecseréltem mert nem volt drága és volt pénzem, ha kevés is. Most csodálkozva nézem, mi teheti tönkre. Valóban masszívnak látszik.
De attól hogy csodálkozom a dolgon, még igaz lehet. Nem ez lenne az első eset hogy valami kütyü jobban tudja a fizikát mint én. :D

sorszám: 22759 (128541)
(előzmény: Keri, 2011-06-22 07:32:59)

 
 
R.A.
válasz erre | email2011-06-22 08:10:42
Eredetileg ZKL 3205 C, fémkosaras, kétsoros csapágy van benne. Hajlamos zajongani, de a célnak tökéletesen megfelel. Ha szétmegy, először a kenést ellenőrizném, ha több motoron is szétment, akkor a közös hibát keresném.

Az az érzésem, hogy a váltócsapágyból is ugyanolyan urban legend lesz, mint a "közismerten gyenge fék"-ből.
sorszám: 22758 (128540)
(előzmény: Ze78, 2011-06-21 20:25:34)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-06-22 07:59:48
Úgy hogy elküldöd nekem, vagy a cikkek kukac szocimotoros pont húra :)

Ha túl nagy méretű amit nem tudsz elküldeni, akkor meg majd adok egy FTP helyet ahova rakhatod.
sorszám: 22757 (128539)
(előzmény: segyevydani, 2011-06-22 03:08:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-06-22 07:51:12
Ja ez a narancssárga nem keményedő tömítés a Hermetic helyett van kitalálva, amit szerintem a Jawanál is használtak eredetileg, csak ezzel könnyebb dolgozni.
sorszám: 22756 (128538)
(előzmény: Keri, 2011-06-22 07:49:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-06-22 07:49:53
Nem kell oda papír, gyárilag sincs, ha mégis teszel a megnövekedett váltóhézagot kompenzálni kell.

Én ezt a tömítőt használtam ide és egyéb motorblokk összerakásra is.

http://www.loctite.hu/cps/rde/xchg/henkel_huu/hs.xsl/2605_HUU_HTML.htm?iname=Loctite+574&countryCode=hu&BU=industrial&parentredDotUID=0000000H0K,00000002LQ,00000002LU&redDotUID=000001FJVC

Fő előnye, hogy több hét a kikeményedés, ezért nincsenek a kinyomódó maradékból származó sorják, ami eltömődést okozhat az olajozó rendszerben, illetve ami belógna a forgattyúsházba és levegőcsatornákba. Hátránya, hogy nagyon pici hézagot hidal csak át, és ezért sérült felületre jobb a szilikon.
Jawara az is használható. Loctiteot szoktam abból is venni, fekete vagy szűrke színben van mindenálló kivitel. Csapágyboltokban kapható általában.

Persze akár szaniter szilikont is használhatsz az is tökéletesen funkicionál, de loctiteot azért szeretem, mert sokkal könnyebb vele szépen dolgozni, és a karburátor tömítésre is jobb mint a gyári gumi tömítés.
sorszám: 22755 (128537)
(előzmény: Szabbensz, 2011-06-21 23:21:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-06-22 07:32:59
Ezt annyira nem értem.
Ott kétsoros elég izmos csapágy van.
Nekem SKF kerül bele. Mégis miért mennek szét?
Egy ekkora csapágy némelyik autóban kerékcsapágyként funkciónál éveken keresztül gond nélkül.

Túl hosszú messzi van a lánckerék a csapágytól és nagy az erőkar? A csapágyak ugye az ilyen oldalirányú csavaróerőt nem szeretik.
sorszám: 22754 (128536)
(előzmény: Ze78, 2011-06-21 20:25:34)

 
 
segyevydani
válasz erre | email2011-06-22 03:09:29
634 alkatrészkatalógus*
sorszám: 22753 (128534)
(előzmény: segyevydani, 2011-06-22 03:08:26)

 
 
segyevydani
válasz erre | email2011-06-22 03:08:26
üdv!
jawa634-től pár hónapja kaptam egy kezelési utasítást 634-hez. Mivel nem találtam az oldalon, se máshol, arra gondoltam, hogy feltölteném a szakirodalom menüpontba, hátha más is hasznát tudná venni. Ma este beszkenneltem egy nem túl jó minőségű 534 alkatrészkatalógussal együtt, de szerencsére a koliban pont van egy levéltáros ipari szkenner, így annyi abból is látszik, mint amennyit én látok belőle, ha a kezemben van. Majd összerendezem, és megpróbálom feltölteni. A kérdésem az lenne, hogy szerintetek hogy lehetne eljuttatni az oldalra?
üdv, Dani
sorszám: 22752 (128533)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2011-06-22 00:01:22
na figyelj te nagyokos!
szerintem te nem tudod ki vagyok en,es jobb hogy en nem tudom hogy te ki vagy!
Elmondom roviden a tortenetemet.
Volt egy 638 as Jawam eloszor,amit elso szocis turam alkalmaval megzuztam.(sajna)Mert az jo gep volt.
A cikk az oldalon van!
Aztan volt egy masik is,amit mar ea elejen izeire szedtem,es nem kellett hozza segitseg hogy osszerakjam!
Mivel esztergalyos a szakmam,es tobb evig szerszamgyarto uzemben dolgoztam nem egy szocisnak csinaltam elektromos gyujtast a mocijara.
Termeszetesen a sajatomon is az volt!
Elmentem hazakhoz hogy sajatkezuleg rakjam fel a helyere a dolgokat,majd pedig magyaraztam mindent.
Mert ugye nem mindenki langesz,mint ahogy te!
Amikor pedig az em motoromban masodjara tort el (hajlott el) a valtotengely,akkor kerult cserere a motor.De amikor eladtam akkor mar specialis modon volt megerositve a valtoszerkezet,es a tengely.Tudod,a motoros oktatomnak is ugyanilyen gepe volt,es barmikor felhivhattam,ha gondom akadt valamivel.Hat elarulta a legnagyobb titkokat is.
De jobb ha tolem tudod,ilyen velto csak ebben az egy motorban van Magyarorszagon!
Es azota is mukodik!
Pedig mar 4 eve hogy eladtam.
Az en motorom pedig angliaban van,es nem futarszolgalat hozta ki,hanem felultem ra,es megmasztam vele ausztria legmagasabb hegyet,nemetorszagot,franciorszagot,Skocia kis reszet,es az iden amikor viszem haza,a "Mont Blanc" is a kerekek alatt lesz.
Szoval ahogy elnezem,a forumon a mai napig vannak emberek,akik nem joszandekkal irnak.
Mar latom,hogy ide sem nagyon erdemes benezni.Csak akkor miert kerdeznek,ha meg mindent jobban tudnak?
sorszám: 22751 (128531)
(előzmény: Lally, 2011-06-21 20:45:33)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-06-21 23:32:24
Ezeket természetesen ismerem, sőt használtam is párszor. A más tipusú motorokról beszéltem, hogy azoknál is használható hasonló csak erősebb anyagból ha messzebb vannak a rögzítő helyek.
De a rajz jó hogy itt van, ha valaki nem ismerné. Azt hiszem vannak ilyenek. Legalábbis nagyon csúnya sérüléseket láttam már a blokk felek tömítő felületén. Hál istennek nem a saját jawámon. De láttam már ETZ-n is, megint csak szerencsére azon amit nyolc éve elloptak. Pedig ahhoz csak hivatásos szerelő nyúlt. Tehát nem árt ismételgetni mit mivel kell szétszedni.
Ahogy azt se lehet elégszer elmondani hogy csapágyat a fészekbe vagy melegítéssel hűtéssel lehet betenni, vagy ha az kizárt, préseléssel. Ugyanis az a dög csapágy tuti elbillen egy kicsit az ütögetésre és féloldalassan tovább eröltetve szétnyomja valamennyire a házát, ha csak nem valami nagyon erős anyagból készült , és még rugalmas is az. De gondolom ritka az acél csapágy ház, fészek.
De én elektromos vgyok, tehát akár tévedhetek is. De nem hiszem.

Nem hiszem hogy a képen szereplő eszközt használva, majd kultúráltan összerakva sérülne a blokk. Szerintem jópárszor szét kell ahhoz kapni hogy a fészek vagy a tengely észrevehetően megkopjon. A csapágy pedig szerintem nem sérül, de egyébként ha széthúzza az ember a blokkot legtöbbször csapágyat is cserél.
Szerintem nem öröm a blokk széthúzás, de nem is egy tragédia. Én is megtettem párszor utóhatás nélkül. Akkor pedig más is képes rá. Az elmélet le van írva pár helyen, kézügyességet pedig max közepeset igényel. Csak bátorság kell a dolog hoz és utánna nézés.

De jelen esetben ha biztos hogy nincs ki a csapágy, valóban ki lehet fúrni a blokkot és kihúzni a tengeéyt. Ha véletlenül mégis rossz lenne a cspágy csak egy felesleges csavar lesz a blokkban és venni kell majd még egyszer villát, ha újból eltörik.Tehát nem tennék igazságot a két álláspont között. szerintem mind a kettő jó.
De egyébbként is mindenki azt csinál a motorjával amit akar. :D Amíg nem veszélyeztet másokat.
sorszám: 22750 (128529)
(előzmény: R.A., 2011-06-21 22:38:29)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2011-06-21 23:21:39
SziasztoK!

Volna egy kérdésem. Volt e gyárilag valami papírtömítés a két blokkfél között 638 asnál? vagy csak tömítőpaszta kell közzé?
Blokkfelújítás (csapágy/szimeringcsere) és főtengelycsere után nem akar beindulni a motorom. A szikra jó helyen van, de hiába szivatózom, nem röffen, csak ha beöntök valamennyit a hengerbe, akkor beindul, pöfög 10 mp ig, majd felbőg és leáll. Szerintetek mi a baj? Én arra gondolok, hogy tömítetlen a két blokkfél, de kíváncsi volnék más mire gondol. Köszönöm!
sorszám: 22749 (128528)

 
 
R.A.
válasz erre | email2011-06-21 22:38:29
sorszám: 22748 (128525)
(előzmény: Árpád, 2011-06-21 19:17:04)

 
 
Lally
válasz erre | email2011-06-21 20:45:33
Például menetes dugót alkalmazunk.
A csapágyak, blokkfelek szerinted szeretik a gyakori széthúzást????? (ha már szereted a kérdőjeleket)
Különben, ez meg nem atomerőművi bonyolultság. Ha meg nem értesz hozzá,fosol tőle,nincs kreativitásod, akkor vidd szerelőhöz, annak is meg kell élnie valakiből. Vagy vegyél xf650-et, azt nem tudod barkácsolni és még dughatsz is bele valamit...
sorszám: 22747 (128523)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2011-06-21 14:33:56)

 
 
Ze78
válasz erre | email2011-06-21 20:25:34
A csere az szép dolog,ha más baj nincs a bokkban akkor jó lesz. De sajnos én még nem láttam szétszedett blokkban jó jobb oldali csapágyat a váltónál.
Egyszer arra jutottunk, hogy a "jó" minőségű csapágy miatt menek szét a 638 as váltók. Kimegy a csapágy,majd log a tengely és szétkopik szépen sorba az egész.
sorszám: 22746 (128522)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-06-21 19:17:04
Persze az összerakásnál is figyelni kell egy picit. Mondjuk ne gumikalapáccsal verjük össze a blokkfeleket.A főtengely szerintem még csak-csak bírná, de a csapágyházak tutira nem szeretik a dolgot.
Azt hiszem szétnyomót minden motorhoz lehet csinálni. Legfeljebb a blokk feleket összetartó csavarok menetein kapaszkodik meg . Bár akkor a nagyobb erőkar miatt erősebb anyag kell. De kivitelezhetőnek tűnik. Egy biztos, a blokkfelek közé nyomott valamivel szétfeszegetni vagy a főtengely ütögetésével operálni nem túl szerencsés. Megint csak szerintem.
sorszám: 22745 (128520)
(előzmény: Keri, 2011-06-21 18:57:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-06-21 18:57:38
Egyetértek, a széthúzás önmagában nem ront a motor állapotán, ha korrekt módon csinálják. A probléma ott szokott lenni, ha nem megfelelő szerszámmal szedik szét. Lehúzóval egyrészt gyorsan lehet szerelni a Jawat, másrészt nem okoz sérülést se a főtengelynek, se a blokknak.
sorszám: 22744 (128518)
(előzmény: Árpád, 2011-06-21 18:53:34)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-06-21 18:53:34
Szerintem akkor is ki lehet fúrni ha van válla a tengelynek. Csak nagyobb lukat kell fúrni. Persze utána olyan csavart kell majd a lukba csavarni ami furatos. aztán max raksz rá hézagolót ls olyan lesz mint az új. Csak akkor lehetsz gondban ha elgörbült a tengely. Akkor nem lehet kíhúzni esetleg.
Szóval furhatsz nagyobb lukat is, szét is húzhatod a blokkot. Ez utóbitól sem kell félni. Ha szétnyomó szerszámmal nyomod szét, nem sérül semmi sem. Ha nem sérül szétszedéskor akkor pikkpakk egyszerűen tökéletesen össze lehet tenni újra. A széthúzás csak akkor kínos ha mekmester szedte szét az ember előtt egyszer.
Szerintem
sorszám: 22743 (128516)
(előzmény: bossbu, 2011-06-21 18:37:35)

 
 
bossbu
válasz erre | email2011-06-21 18:37:35
Üdv
Valószínűleg nem jól fogalmaztam, nem a tengely tört el, hanem csak a villa.
És annyira már szétkaptam, hogy lássam, hogy csak eldeformálta a villát és szerintem minden más rendben van.
A blokkfúrás, meg egy nem ritka dolog, (és nem kell hozzá sem százas szeg, sem pedig kőmíves kalapács, egy menetvágó vagy egy lakatos haver csodákat tud művelni:)
egyszerűen át lehetett hidalni a cetkánál a blokk szétkapását, amiről úgyvélem, hogy ha egyszer megtörténik akkor sosem lesz az az igazi szűzlány többé. (ez még az)
De nagyon úgy tűnik, hogy vérezni fog
sorszám: 22742 (128514)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-06-21 18:29:42
Azért a motor cserén kívül is van megoldás. Például lehet szerezni jobb anyagból lévő léptetővilla tengelyt.
a másik megoldás a kuplung automata személyre szabott beállítása. Személyes tapasztalatom az hogy léptető villával kapcsolatos bajok tulnyomó részét az okozza hogy Sokan csak félig kuplungolnak, a maradék munkát az automata végzi.Aztán nagyobb terhelésnél egy erőszakosabb váltó mozdulat tör vagy hajlít.Ez a gond az automatánál. Nem mindig érezni mennyire van a kuplung kiemelve, de még váltás közben is változhat a kiemelés, tapasztalataim szerint. Én is gyötörtem a váltót addig amíg ki nem iktattam az automatát.

De ez csak személyes vélemény.
sorszám: 22741 (128513)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2011-06-21 14:39:16)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2011-06-21 14:39:16
Ha eltört a tengelyed akkor jobb ha széthúzod,mert a fogaskereket is gyógyítani kell,ugyanis be szokott feszülni amikor eltörik,és a fogaskerék meg csak forogna-forogna,a léptető villa pedig amikor már a tengely eltört,akkor már nem fut egyenesen,és felkenődik a fogaskerékoldalára.Nálam is ez történt kettő alkalommal egy éven belül.
A motor csere megoldotta A gondomat.
sorszám: 22740 (128506)
(előzmény: bossbu, 2011-06-20 21:08:31)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2011-06-21 14:33:56
én emlékszem! az a tengely lépcsős,de elvileg ki lehetne húzni belőle.Nekem is volt tengelytörésem.Nem is egy! Akkor cseréltem le a motoromat XF 650 re.
Amúgy meg nem nagyon szokták fúrogatni a blokkot,mert ha azt nem úgy találták ki,akkor az valószínűleg nem is lesz úgy jó!Szóval szerintem jó eséllyel talán nem lesz kuka a blokk sorsa.
Vagy akár azt is kérdezhetném,amikor a tengely ki lenne cserélve,akkor hogy lesz az újból rögzítve,hogy ne csúszkáljon ott ki-be???
"behegesztjük" jó "barkács módra" ???
Vagy dugunk bele valamit???
sorszám: 22739 (128505)
(előzmény: Lally, 2011-06-21 13:35:47)

 
 
Lally
válasz erre | email2011-06-21 13:37:31
De ez lemezvilla volt?
sorszám: 22738 (128504)
(előzmény: Lally, 2011-06-21 13:35:47)

 
 
Lally
válasz erre | email2011-06-21 13:35:47
Pedig nem fogja semmi a léptetővilla tengelyét. Kár volna szétbontani a blokkot. Jó átmérővel fúrtad? Nem emlékszem, hogy sima vagy vállas e a tengely vége.
sorszám: 22737 (128503)
(előzmény: bossbu, 2011-06-20 21:08:31)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2011-06-21 10:38:24
korabban irtam, hogy a vape 0.6 gyertyahezaggal nem akart felporogni 3500 fole. Csereltem pipat es kabelt es belottem a gyertyahezagot 0.7-re, gyonyoruen jar a motor. ;)
sorszám: 22736 (128502)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-06-21 09:58:21
Sajnos nem megoldható széthúzás nélkül, de én fél nap alatt megoldottam ,mert elég csak lehúzni az egyik felét és nem kell szétborítani.
sorszám: 22735 (128500)

 
 
bossbu
válasz erre | email2011-06-20 21:08:31
Üdv.
Segítséget szertenék kérni.
Múlt éjjel a 638 as jawaban eltört a léptető villa. Van valami ötletetek, hogy a block széthúzása nélkül meg lehet oldani.
Már kifúrtam a másik oldalról de nem jön ki az a kis tengely a léptető villák vannak. A 634 ben működött, ez 89-es gyármány, valami más konstukció lehet.
Űdv. Előre is nagyon köszönöm
sorszám: 22734 (128497)

 
 
Kulio
válasz erre | email2011-06-20 16:58:22
Üdv!

Köszi a tippeket, szerintem maradok a lécnél, egyszerűbben kivitelezhetőnek tűnik, mint a lézer

Kulio
sorszám: 22733 (128493)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2011-06-20 14:14:49
Otthon megtalaltam a 634-esem uleset. Jo allapotu, csak retkes, kiszakadva nincs. Ha kell valakinek, irjon a hzoltaan kukac gmail.com-ra, aztan megirom, hol mikepp lehet szert tenni ra. Iranyara mondjuk 3000. Szemenyen van, Vas megyeben.
sorszám: 22732 (128489)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-06-20 10:26:18
Elnézést az előbbi beírásomért. Azóta átgondoltam a dolgot, csak segíteni akartál, és még igazad is volt.
sorszám: 22731 (128488)
(előzmény: R.A., 2011-06-20 08:05:39)

 
 
kismacsek
válasz erre | email2011-06-20 09:24:07
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni tőletek! Jawa motor első villájába milyen és mennyi olajat kell önteni? Továbbá vennék berúgókarhoz rugót 250-es 353-as géphez.
Előre is köszönöm a segítséget.
sorszám: 22730 (128487)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-06-20 08:43:27
Valóban van kerék összetartás. De mint írtam, nem tudtam párhuzamos e.
A lézer viszont tényleg kezelhetőbb mint a léc. Mint írtam, összetartás mérésére is jó. Ha olyan jó gépész vagy, tudhatnád hogy a kerékösszetartást már sok évtizede optikával mérik Ha akarod leírom hogy történik a dolog.A léces megoldást ő is ismeri. Ezt le is írta. Tehát felesleges volt ajánlani.De ha már ajánlasz egy rajzot, akkor olyan oldalt ajánlj, ahol értelmezhetően le vannak a dolgok írva. PL http://cutter.hu/oldalkocsibe.htm
De nekem tulajdonképpen mindegy....
sorszám: 22729 (128486)
(előzmény: R.A., 2011-06-20 08:05:39)

 
 
R.A.
válasz erre | email2011-06-20 08:05:39
A pontos beállítás szemléletes ábrával

És eszedbe se jusson párhuzamosra állítani a kerekeket... még lézerrel sem.
sorszám: 22728 (128485)
(előzmény: Kulio, 2011-06-19 21:49:35)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-06-19 23:22:06
Nem igazán értek az oldalashoz. De ha valami geometriai beállításról van szó, akkor tudom ajánlani a lézeres mutogató vackot.Párhuzamosságot, összetartást kiválóan lehet vele beállítani ha megfelelő helyre megfelelő módon rögzíted. Annak idején a seregben nagyon hasonló módon állítottunk kerékösszetartást Ha pl azt akarod hogy az oldalas kereke párhuzamos legyen a motor kerekeivel akkor felteszel egy lézeres vackot a motor hátsókerekére párhuzamosan a kerékkel, egyet az oldalasra. Pár méter távolságban a két fénypontnak olyan távol kell lennie mint a két kerék egyenesének távolsága.Vagy ha nem tudod mérni a távolságát ezen egyeneseknek akkor kétszer, különböző messzeségben lévő papíron méred a fénypontok távolságát.Rögtön látszik hogy párhuzamosak e a kerekek. De még egyszer, nem tudom mit akarsz állítani.
A fényceruzák vagy minek hívják őket, úgy emlékszem nem túl drágák.
Egy üzemmérnök is meg tud mindent oldani. Főleg ha gyengeáramos. :D
sorszám: 22727 (128483)
(előzmény: Kulio, 2011-06-19 21:49:35)

 
 
Kulio
válasz erre | email2011-06-19 21:49:35
Üdv!

Visszatettem a másik forgórészt, amiről elvileg kevesebb villany jön le. Nem baj, eldöcög azzal is.
Az oldakocsi beállítása nagyobb kihívásnak tűnik. A téglára rakott léces megoldás elég húzós, de mérnök vagyok, megoldom.

Kulio
sorszám: 22726 (128482)
(előzmény: Árpád, 2011-06-19 16:51:39)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-06-19 16:51:39
Úgy biztosabban előjön a hiba, tényleg. De nem szeretem a laikusoknak ajánlani a veszélyessége miatt. Nem nagyon veszélyes, de annyira igen, hogy ne vállaljam érte a felelőséget. Tudom hogy hülyeségnek hangzik, de elvben ha egy szakember tanácsából bármilyen baleset, kár keletkezik, azért felelőséggel tartozik. Legrosszabb esetben gondatlan emberölést lehet összeszedni. Tehát nyugisabb ha csak olyant tanácsolok ami elektromos szempontból nem ütközik szabályokba.
Egyébbként az esetek nagyobb részében már kisfeszültségű méréssel is előjön a a hiba. Hiszen a java elektromos rendszerén se sűrűn van 230 volt. Találkoztam legalább tíz testzárlatos forgórésszel, de mind mérhető volt multinéterrel. De a vagy száz trafót is beleszámítva ami ilyen hibával volt megáldva, talán csak 5 volt csak szigetelés méréssel kimérhető.
sorszám: 22725 (128480)
(előzmény: Matya, 2011-06-19 13:24:55)

 
 
Matya
válasz erre | email2011-06-19 13:24:55
Testzárlatot mérni ki nem szedett forgórészen?? Hát....Ízlések és pofonok....Én jobban szeretem leszerelve....230V-on.
sorszám: 22724 (128479)
(előzmény: Árpád, 2011-06-19 04:05:33)

 
 
Balamu
válasz erre | email2011-06-19 12:31:57
Sziasztok!
Kellene nekem Jawa 360-hoz kipufogó furulya. Mióta megvettem nincs benne, és nem tudom milyennek kéne lennie. Tudna nekem valaki képet rajzot avgy valami leírást adni, hogy milyennek kell lennie. Csinálni szeretnék mert amit venni lehet arról azt hallottam vacak.
Köszi előre is!
sorszám: 22723 (128478)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2011-06-19 09:56:16
Tárgytalan!
sorszám: 22722 (128474)
(elözmény: Kulio, 2011-06-16 23:10:15)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-06-19 04:05:33
A szénkefékről(D+) lekötöd a szabályzóra menő vezetéket. Az állórészről lekötöd a szabályzóról érkezőt.Majd ezt a pontját az állórésznek földre kötöd. A dinamó plusszán ezek után legalább 7.2 voltot kell mérned 2.5 ezres fordulatnál.
Szerintem nincs olyan hogy oldalashoz való dinamó. Kétféle van. A régi és a még régebbi. Ezek felmennek egymás helyére, csak a régebbi kisebb teljesítményű.
Amúgy a jawa dinamó forgórész tekercselése nagyon sérülékeny, elég rosszul letenni valahová és testzárlatos lesz. Ez ki tudod mérni Ha mindent lekötsz a kefékről mérsz egy ellenállást valamelyik kefe és a test között. Ha pár ohmot mérsz, akkor rossz a forgórész. Csak ne felejtsd el a keféket lekötni mérés előtt, mert az egyik földre van kötve . Ha az úgy marad, akkor mindenképpen pár ohm lesz a másikon is föld felé.
sorszám: 22721 (128472)
(elözmény: Kulio, 2011-06-18 21:06:35)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu