:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
koszi, ha esetleg megvan a rajz es kattintasz rola egy kepet kerlek kuld el emailben.
koszi meg 1x
én forditva csináltam 634esre tetem fel a638 karbit jó afogyasztása végre 150venet mentem vele az utazo90-120ig tőkéletes átlagban 4liter 100benyából +castrol 40keverékel !!!
Én sem.
De azt hiszem ezen kár is vitatkozni.
Valóban primitívebb az a karburátor, de én pont ezt szerettem benne.
Szeretem az egyszerű és működő dolgokat.
Ezért nincs klíma, szervó, és ABS a kocsimban sem.
Sajnos én nem látom hogy egy bontott ki van verődve. Annyira nem jó a szemem.
Úgy érzem hozzá kell szolnom:-) a 634 karbi JÓ! Gyakorlatilag nics vele probléma. Tény kicsit lustább vele a 638-som de cserébe mindig beidul és nem eszik többet vele a Jawa! 2000 FT 3 db vettem a börzén, a következő 20 évben nekem kitart:-). A közdarabot 1 cm vastag alubol vagy rézből, 1 -2 óra alatt meglehet csinálni reszelő és fúrógép kell hozzá csak.
Én is a lukról beszélek.
MZ karbin is hiába cseréltem ki mindent, nem lett az igaz, inkább keresetem egy jó bontottat. Nem 15ezerért :)
Az úszóval nekem nem volt gondom a Jawan. Amikor megvettem, akkor cseréltem, és azzal is adtam el, a motor végig jó teljesítményt produkált és jó fogyasztást.
A gyújtás volt az egyetlen amit gyűlöltem :) illetve a feszültség szabályzót kellet rendszeresen reszelgetni.
Tudom kötözködésnek tűnik, de nem csak a tű kopik el, hanem a luk is amit elzár. Azt pedig csak karbival együtt cserélhetsz. MZben ha kopik vakami, ki lehet cserélni. Tűszelep, főfúvóka tartó.Jawán a teljes karbit cserélnem kellett mert vagy kis gázon nem kapott benyát, vagy nagy gázon megfulladt..15ezer volt vagy három éve. De lehet hogy négy. (már nem is tudom hogy két vagy három éve áll e.)
De még egyszer: Mit kell szerinted csibálni amikor kiverődik a tűselep pótlék a 634 karbiban?Mrt pár ezer km alatt már érzékelhető a szintemelkedés.
Emiatt van hogy sok ember azt hiszi hogy a 634 nem tud 125-130al menni és 5-6 litert fogyaszt. Az én jawám 4.2 liter evett 70es tempó mellett és igen szépen gyorsult. Bármilyen meglepő.mentem vele 125 fölött. Igaz rövid ideig, mert nagyon nem szerettem vele azt a sebességet.
MZ-n ha elkopik, fennakad az úszó.
Így is úgyis cserélelem.
Idővel elkopik a tű az úszón. Egyre magasabb lesz a benzinszint. Tehát baromi jó hogy ezt nem lehet kompenzálni.
A jawa karbomat nem neked ajánlgattam hanem másnak. :)
Ja és MZ-re nem teszek Jawa karburátort, elég szentségtörés hogy a hátsó csillapítóm Jawa :)
Akkor én is elmondom az előnyeit :))
Nem lehet állítani az úszószintet. MZ-n most is ezzel szívok, hogy nem jó a szint, mert elgörbült az úszó. Jawan pont jó, nem is kell állítgatni.
Nincs rajta szívató, nem maradhat úgy, nem kopik el a szívató gumi, nem szívat meg :) Csak megúsztatom addig amíg a túlfolyón köp egyet és onnantól kezdve el is felejthetem, mert mire visszaáll a szint be is melegedett.
A fúvóka lehet hogy kikopik, de MZ-n sem cseréltem még, mire az elkopik általában amúgy is kuka az egész, de rendben legyen ez hátránya :)
nem lehet benne cserélni a főfúkatartót. Ha kikopik, a zű lejebb engedése nem zökéletes megoldás mert a tartó hordósra kopi, így a vagy alul-felül vagy középen lesz csak jó a gázadási tartományban.
Nincs rajta szivató. Nem egyszerű megsaccolni mennyit úsztassunk. Könnyen meg lehet fojtani.
Nem lehet a benzinszintet állítani a karbiban normális módon.
Ha valaki akar, cserélhet velem. Van két karbim. Az egyik egy évig volt használva. Végszükségben készpénzért is megboltolhatjuk. De én ben ajánlom.
A dinamó és a karbi az ami rosszab a 634-en mint a 638-on. Minden mást szeretek rajta. A dinamót valszeg meghagyom rajta, de a karbit előbb utóbb kiváltom valami mással. Meg kap egy szívómembránt. Majd egyszer.
Jelen annyi pénzem nincs hogy benzint öntsek bele és kipróbáljam pöfög e még.
Egyetértek. Az a karbi nekem is a kedvencem volt.
Csak az úszót kellet cserélnem mert valaki megforrasztotta és ettől magasabb lett az úszószint.
http://peti74.atw.hu/gyujtas/gyujtas.html
Ez alapján csináltam meg, csak én a gyári megszakítós alaplapot használtam fel, a trabi mágnest, s a jeladót+fekete doboz..
Amit csináltattam távtartó méreteit később megírom, még megkeresem a cetlit amire felrajzoltam... :)
Nekem soha nem volt gondom a 6V-os karbijaval. egyszeru mint a faek. Ugy hallom Ze-tol, hogy a 638-as blokkon is jol megy, csak nyilvan kell egy kozdarab amivel felteszed. Alacsonyabb sebessegen kicsit erosebb, de tobbet kajal. Az ujabb karbival jobban kiforog a motor, jobb a teljesitmenye, cserebe gyakrabban kell takaritani, mert kenyesebb. Szerintem. :)
Én nem vásárolok a Tesco-ban semmit.:)
Nekem MOL benzinnel ilyen problémám még sohasem volt, sőt hajdanán az ÁFOR-ral sem, pedig az volt ám a minőség.:))))
Nekem a brigeciol és a tescos sütőtisztító keveréke bejött. A tesco félelmetes harci anyagokat tart, amik bármivel és bárkivel végeznek. :D
Mielőtt ezt a köttyöt használtam volna, gitárhúrral is értem el sikert.Nem vagyok zenész, de volt olyan húrom ami olyan volt mint egy minibowden. Kívül rugó, belül acélszál. Kíhutam a belét és a külsejével hatalmas türelemmel még kanyarban is tudtam pucolni a járatokat.
Amúgy a mol benyában található vacak legjobban az endúrócskámat vágta haza. Yamaha dt80 volt a jószág. Ha Molnál tankoltam húsz kilométeren belül elkezdett haldokolni. Először a főfúvóka lukacskái tömődtek el. De ez tíz éve volt, azóta talán javult a helyzet. Most esetleg egy ötvenest is elmenne a mol benzinnel. :)
Szabbensz, van valamilyen muszaki rajzod, hogy milyen atalakitas kell a Trabi gyujtas felszereleshez? El tudnad kuldeni nekem emailben? koszi!
Tamas
Először a szinkront állítsd be szerintem, mert ha forgatod a nyákot, elmegy az előgyújtás. Ha már szinkronban van, akkor forgasd az alaplapot a pontos előgyújtáshoz.
Na az a lerakódás amit marha nehéz eltávolítani, nekem csak mechanikusan sikerült, semmi lötty nem volt hajlandó feloldani.:)
Természetesen folyik a benzin a csapból, még elzárva is :) Ma odáig jutottam vele, hogy beindul. A síber nem volt jó helyen, és a szívatóval volt baj. De most is csak tolásra indul.
Azt meg tudjátok mondani, hogy a trabant gyújtást hogyan kell beállítani? úgy tudom, hogy 3 mm re a felső holtpont előtt kell szikrát lőnie a jobb hengernek, majd a nyák forgatásával lesz 1 pont ahol 180 fokra gyújt a bal henger is.
A fúvókákat általában megnézik az emberek. Általában. Ami viszont szinte mindig kimarad az a járatok pucolása. A sürített levegő nem mindig nyomja ki a koszt, mert néha a benyából vagy az olajból képződik lerakódás. Ezeket a lerakódásokat néha rohadt nehéz feloldani. Régebben a MOL használt valami adalékot mitől zöédes szíbű ragacs képződött ami idővel kökeményre kikeményedett.Szerintem a Loctite sírva könyörgött a receptért hogy legyen végre egy jó mindent álló tömítésük. :D
Ha nem falsot szív a szívótoroknál, akkor nem kap elég benyát. Darabjaraira kell szedni és alaposan kitisztítani minden fúvókát és járatot. Az úszóház aljában is van egy fúvóka a szivatóhoz, lehet hogy az van eldugulva. Banális kérdés, az üzemanyagcsapból rendesen folyik a benzin?
Szerintem a 634es karbija még roszabb mint a 638-é. ráadásul úgy vélem a 638 tönn benzínt kíván. Nem hiszem hogy van alapjárati fúvóka nagyobb méretben a 6 voltos karbihoz. Sőt a belevalót is ritkán kapni valszeg.
Én valamelyik belső furat eltömődére gyanakodnék a karbiban ha nincs szivató.
Ha van kompresszorod vagy pumpád, próbálj meg mindent átfújkodni.Az néhe segít. Ha még se kön össze, áztasd egy bapra a karbit brigeciol és tescos sütőtisztító keverékébe. Az is szokott néha segíteni.
De én ritkán kerülök szembe 638as karbival.
Sziasztok!
Komplett Motorfelújítás után, továbbra is azzal a problémával szenvedek, hogy hiába rugdosom hidegindítóval a motort, nem kap üzemanyagot, egy grammot sem. Beöntéssel beindul, de azt 15mp alatt elégeti, és felbőg, majd leáll, s ismét nem indul be. Valakinek van valami ötlete, mit lehetne még elkövetni vele az eladáson kívül? A 350 es 6V os karbit
http://www.addel.hu/store/termekfotok/2178/nagyarufotok/453863_nagyarufoto.jpg
tette már rá valaki a 638 asra? Ha igen, mi a tapasztalat, jobb vele?
Köszönöm!
Hello!
Van egy Jawa 634-sem és át akarom alakítani a dinamóját 6 V-ról 12V-os power dynamóra. Hol érdemes venni és tudnátok e ajánlani aki megbízhatóan beszereli.
Köszi Károly
Tudom hogy van az extréméknél. :) Eddig mindent tőlük rendeltem.
nézd meg itt :e-motorparts
sorszám: 22792 (128634)
( előzmény: TwinSport350, 2011-06-24 15:12:42)
pécsen szoktam cromoztatni árat nem tudok mondani de ott van tőbb cég is.
Én is rezón gondolkozok! Meg Gyula-bá féle gyújtáson.
Persze! Így van benne izgalom.
Megemelkedett az oldalkocsi, mert túl szűk volt a kanyar, meg durván befelé dőlt az aszfalt, így elkaptam a szalagkorlátot
Hé, vigyázz magadra!!
Összerakod a motort aztán első örömödben össze is töröd magad?
Sziasztok!
Kellene nekem Jawa 360-hoz kipufogó furulya. Mióta megvettem nincs benne, és nem tudom milyennek kéne lennie. Tudna nekem valaki képet rajzot avgy valami leírást adni, hogy milyennek kell lennie. Csinálni szeretnék mert amit venni lehet arról azt hallottam vacak.
A másik kérdésem pedig az lenne, hogy a Dunántúlon hol krómoznak szépen és olcsón?
Köszi előre is!
nézdmeg a sportmotor .hu a veteránoknál fent van a motor nézd meg kék jawa külőnben nem gyári hanem épitet és ezért gondolkoztam a rezon!!
Kulio, mi tortent veled?
jawa634: Ertem, nekem szepek a dobjaim, nem cserelnem le. Hulyen is nezne ki a rezos dob a klasszikus kinezethez. De ha ujat kene vennem, en is fontolgatnam.
Na, megvan életem első gipsze :D
Szeretlek szalagkorlát :D
én csak arra vagyok kiváncsi ogy jó lenne e arezó a634esemre mert igy biztosam egyforma és lehet még szeben mene akettő henger és egy minimális teljesitmény nővekedése lenne a rajta lévő kipúfogo nem aleg szebb!!
ahogy Irtam, nekem is eleg, csak legyen uzembiztosabb, esetleg bizalomgerjesztobb a jarasa. :D ne csattogjon, zorogjon, rezonaljon igy tovabb. A 25 loval en is egyutt tudok elni. Esetleg egy autopalyatempora kepes motort hoznek ki belole, mert gyakran kell sztradan mennem. Bar 110-el ott is elvagyok.
Szerintem aki teljesítményt keres, az fizesse meg az árát, ne rezonátoros kipufogókon gondolkodjon. Egyébként minek bele erősebb blokk? Városban vígan előremegyek a piros lámpánál, magam mögött csak kék ködöt látok :) Nagy sebességre pedig alkalmatlan, nulla szélvédelem, vékonyka gumik stb. Ez nem az a stílus. Ezt a 40 lovas blokkot egy szép café racer-nek megépített motorban tudnám elképzelni. Ha egyszer sok pénzem lesz, biztos, hogy építek egyet :)
Hat igen, egy szebb allapotu Jawa 150, a motort megcsinalni meg 100 es alaphangon 250, hogy jo motor legyen... Ennyiert mar lehet kapni japant, nagyobbat, de nem tudod mi lesz benne. En vettem 250-ert Z650-et, imadtam a kinezeteert, de 2 ev alatt 500km-t tudtam vele menni... :/ Amugy patent vas volt. :D
Nem akarok hülyeséget mondani, de 100-150ezer között van az átalakítás, pontosan nem emlékszek már. A cég nevét is mondta pedig. Majd utánajárok. Körülbelül ennyibe is kerül itthon egy közepes állapotban lévő 350-es, legalábbis ennyit szeretnének kapni érte:)
Oldalkocsi... kerekosszetartas, doles? Nem lehet, hogy a teleszkopod rossz es kanyarban nagyon megvaltozik az egesz geometriaja? Ze-vel is ez volt....
jawa634, 35LE es hosszutavon uzembiztos jaras mar teljesen kielegitene. Igazabol a a teljesitmennyel nincs gondom, strapabirosagot es megbizhatosagot keresek. Egy olasz tura alatt eldugult karbit meg lehet oldani, de egy eltort leptetovillat, nem. Igaz, kimentem a 634-el angliaba komoly felkeszites nelkul, ott sem volt baj. :)
Tenyleg tedd meg kerlek, legfeljebb kimotorozom hozzajuk egy szep napon eldumalni. Asszony lengyel, valahogy majd megertjuk egymast. :D Kivancsi vagyok, mennyibe kerulne egy combositott, feljavitott (mondjuk ugy, hogy tipushibak kikuszobolese utani :D ) jawa. :D
Valobar erdekel, kerlek ha van infod a cegrol akkor hozd tudtomra: hzoltaan@gmail.com
Elfelejtettem írni. egyenes menetben nem érezhető a szitálás, csak kanyarban. mintha ki lenne lazulva a teleszkóp. De nem tudom elképzelni, hogy a csőben ennyire ki lenne kopva a cucc. Vagy az oldalkocsi terhelésváltozása miatt csinálja ezt? Mert akkor ez tényleg egy életveszélyes cucc.
Kulio
atáboriék csináltak ahaverom twin sportjához tuningolt hengert +tuning dugattyut 35le igértek de nagyon megy amotorja!!!
Üdv!
ÖSszetettem a motort, és gondom van. Az első kerék félelmetesen szitál. De több centit is, és nem értem miért, hisz minden klappol...
Van valakinek valami ötlete, hogy mi hallhatott meg? vagy rossz a komplett első villa?
Kulio
nek volt a jawa előt rd350 csak az abaj hogy 7 liter alatt nem lehet vele motorozni ha nagyon huztam neki 12 lecsapta igaz hogy nagyon ment de ilyen benzi árak melett kicsit sok !!!
Létezik ilyen, csak nem Jawanak, hanem Yamaha RD350-nek hívják :D 65LE
Lally és JAWAvs.Renault
Miután kölcsönösen jókívánságaitokat fejeztétek ki egymásnak, remélem nem folytatjátok.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|