:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
A szomszédok mit szóltak a galvanizáló kádhoz ? :)))
Szerintem fejezd be olyan minőségben, megérdemli a 634-es. A festőhöz meg menj el a nagyobbik járművel, és állj be az udvarára.
Látod, én ezért csinálok magamnak mindent. Fényezni is megtanultam.
A kocsimat most elvittem szervízbe mert nem volt időm és megint megbántam.
Csak azt nem cserélte ki amit kellet volna.
Akkor sem 1 milla.
Enyiért kapok egy vadi új Yamahát ami hát.... nem Jawa :))
Ha, már az Eu bármely országában forgalomban volt, akkor használtként természetesen forgalomba helyezhető, persze a megfelelő illetékek befizetése után.
Ha mindent olyan minőségben fejeznék be, ahogy elkezdtem, akkor azt hiszem többe jönne ki, igaz oldalkocsival.
Ma már annak is örülnék, ha olyan lenne, mint amikor megvettem, de legalább lehetne vele menni. A csónakomon kb 3 hónapja ül a festő pedig már előleget is adtam.
Nem, nem, az max. Matufu óradíja lehetne :) Én láttam az alkatrészeket, minőségi munka, egy részük gyáriakkal cserélve, VAPE beszerelve stb. Horganyzás, többféle szinterezés, polírozás, alaposan végiggondolt folyamat.
Ez így nem zeu-konform. Egyébként azt nem tudom, hogy ha Angliában forgalomba tudom helyezni, akkor itthon lehetne-e "honosítani". Az ár csak első blikkre durva, szerintem számold össze a saját motorod felújítását.
Hali!
Azért az ár kicsit borsos, vagy nem?
Egyébként a gyár honlapján is fenn van:
http://www.jawa.eu/motocykly/jawa-350/jawa-350-style.htm
A gugli fordítóját, ha jól értelmezem, szerelőkészletben lehet megvásárolni bizonyos európai országokban. Több országban van olyan törvény, hogy, amennyibe a végtermék árában a hazai érték a nagyobb, akkor hazai gyártásúnak minősül, és ebben az esetben vámmentesen, illetékmentesen forgalomba helyezhető, illetve ebben az esetben arról lehet szó, hogy így egyáltalán forgalomba helyezhető ez a jól bevált, de környezetterhelő kétütemű. Gyanítom, hogy ilyen szabályok Magyarországon nem léteznek.
Hiába, no... a motorkerékpár szinonimája a JAWA. Az is marad. Burkolat nélkül még szebb lenne.
Új Jawa Angliából 1 millióért:
http://totalbike.hu/hirek/2011/07/05/itt_az_uj_jawa_350_sport/
Köszönöm már építem is be :D
Az elektro-mechanikus fesz. szab. használható, az elektronikus csak az állórész átkötése után.
sorszám: 22858 (128829)
( előzmény: MTZtraktor82, 2011-07-03 15:37:09)
Sziasztok!
Azt szeretném megtudni hogy 634-es jáwára 6V-os MZ feszültségszabályzó is jó-e? Illetve hogyan kell bekötni?
Gyula, motoren.sk -t tudom ajanlani en onnan rendelek tobb cuccot is, eddig minden rendben ment veluk, ha tudsz egy kicsit angolul akkor siman menni fog. Tamas
sajnos most szét van szedve igy nemtudom oda adni egy probára de ahaverom kavájával z550esel szoktun egyűt motorozni és nem szoktam nagyon lemaradni az máskérdés hogy medig birja igy .
Üdv!
Kerék kotyogással lenne kérdésem. Illetve a villa kotyog. a felső fix hüvelyben lötyög a villaszár.
Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e azt kapni, illetve az alsó perselyek, amik rászorulnak a villára, azoknak milyen pontosan kell illeszkedni a külső csőhöz.
Elég pongyola megfogalmazás, de remélem érthető volt a kérdés :)
Kulio
azt még elfelejtetem irni hogyasulya130kg lekőnyitve de nagyon pőrőg 120főlőt nem szoktam vele menni igy jó afogyasztása !!
Köszi a válaszokat. Bár a személyes tapasztalatom másmilyen volt, de vígasztal amit írok.
Arról még mindig nem vagyok meggyőződve hogy a lötyögő első villa nem szól bele a dologba. Amikor a görgökön fut a kerék, mindig rázkodik egy picit. Gondolom, ha lötyög a motor eleje, lesz a fékezés során olyan hogy más erővel nyomódik a kerék a hengerekhez. Akkor pedig változni fog a görgők állal érzékelt fékező hatás is. De a vizsgáztató keze is megremeghetett a fékkaron. Hisz végül is harmadik , de lehet hogy második próbára átment.
Szóval nő az önbizalmam. :D Végül is ez már kb a tizedik műszaki vizsgám lesz. :) Igaz a tavalyi sikertelen mz vizsga erősen megrongálta az idegeimet. Például az a beírás a jegyzékben a kizáró okok között hogy nem működik a világítás, jelentősen csökkentette az optimizmusom. Az első lámpa izzó égett ki az odaút során. Két tartalék izzom is volt. Nem engedték kicserélni.
De a kerékcserén elgondolkozom.:D
Az enyém nincs szétrohadva. Azt hiszem. Már semmiben se merek biztos lenni.... :D
A szabályoztatás nem pár száz, hanem pár ezer. Ezen kívül már volt róla szó, meg is fedtetek érte, de nem vállalom a kerék visszafűzését.Tulságosan tudom hogy mit ronthatok el.Sok kerékpárkereket fűztem az ismerőseim ls azok ismerősei hozzám hordták a hátsókerekeiket amikor más fogaskerekű agyat akartak. Mindig megtalál a tömeg ha valamibe belekezdek, mert ingyen dolgozom. Nemrég kezdett végre lecsengeni a motor szerelési hullám. Félek hogy most a vízvezetékek következnek.Amúgy is életveszélyes műtéteket csak ezer százalékos biztonság esetén vállalok. Pl vizet kíválóan szerelek, de a gázhoz hozzá se nyúlok. Tehát a kerékfűzést nem csinálom meg, ha el tudom kerülni.
2000-2500ért szabályoznak
A régi berohadt küllőket flexxel lehet kiszedni vagy több óra kínlódással hogy utána ugyan úgy kidobjad...én ez utóbbit választottam :D
Új küllő+küllőanya 200forint/darab *36 7200, de 6500ért is lehet már kapni garnitúrát...ezt visszavittem mert nem passzolt :-S
Ja és Árpi fél a kerékfűzéstől :))
De szerelő 2-4ezerért fűzi.
Nekem tavaly is ütött a felnim, mikor vizsgára vittem és szinte meg sem mozdult a skála. A dob attól még nem mozdul el önmagához képest, szerintem nem lényeges. De Árpád! Ne viccelj már, pár száz forintért bármelyik esztergályos bedobja a gépébe. Nagyobb gond szerintem a küllő, amit nem biztos, hogy vissza fogsz már tudni tenni. Ha állítasz a fékkulcson és valahol szépen fut, máshol meg befog, de úgy izomból, akkor van gáz. Akkor tényleg ne vidd el. Ha kicsit súrlódik, az semmi. Két hete vittem a kocsit műszakira, előtte a két hátsó tárcsát szabályoztuk. Olyan, hogy a belseje dobfékes, az a rögzítőfék. Sajnos el lett cseszve, a baloldali több mint fél millimétert ütött, persze csak akkor láttam, mikor már fent volt az autón. Azért csak elmentem vizsgára :) Direkt néztem a monitort, még bőven benne volt a tűrésben. Persze nem százas, az tény.
Nagyszakácsiban lakom, ez somogy megye, Marcali környéke, a Balatontól kb. 30 km
Ja és a kormánycsapágy nem nagyon szól bele a fékmérésbe, inkább a felni ütése ami még befolyásolhatja.
Házi mérés:
Felemeled a kereket, elkezded finoman húzni a féket miközben kézzel forgatod a kereket.
Minimális ütése mindig lesz, de ha úgy végig tudod forgatni a kereket hogy végig súrlódik a dobhoz érő betét, akkor az nem fog ingadozni vizsgán sem.
Menet közben enyhe fékezéskor érződik amúgy hogy szakaszosan fékez, ha üt a dobod, nekem mégis átment :)
Igaz elég kicsi volt ezt a rángatás, de érezhető volt. Erősebb fékezésnél már egyenletes volt.
Tőlem cserélhetünk kereket, ha nincs szétrohadva a tied, csak hozd el :)
Asszony pénteken délelőtt indul velük apósomhoz.
A vizsgára jelentkezés: Én másnap reggelre kaptam időpontot. Másfél óra volt mindennel együtt.
A csere előtt kölcsönadhatnád nekem vizsgára, hátha azzal nem nyaggatnának az ingadozás miatt. :) Ígérem visszaadnám. :D
Komolyra fordítva a szót, még mindig semmi előrehaladás jawa ügyben. Valahogy még az elszántság is hiányzik. Nincs felesleges pénzem a sikertelen vizsgára a felügyeletnél, de szabályoztatásra sem, azt hiszem. Már vagy két hete próbálom rábeszélni magam arra, hogy csak átmegy a vizsgán.Valami házi mérési eljárás kellene.Sajnos a fékkaron nem lehet érezni az akkora mértékű ingadozást amivel már elhasal a vizsgán. Fogni fogott mint állat, és két éve ponyva alatt rozsdásodik plusszban. :D Szerintem ha ránézek a karra, már attól is blokkol most az elsőkerék. Is. Mindegy, a jövőhéten tényleg bejelentkezem vizsgára. Mire sorra kerülök, az anyám kap nyugdíjat. :D
Olyan jó lenne ha végre a jawa állna a parkolóban, és azt nézegetve imádkoznék Szent Krifhóz egy kis benzinért. :D
Más, tényleg komoly dolog. A,ikor vizsgán épp hogy belegért az ingadozási tűrésbe, lötyögött az eleje. Szerintetek Vab rá esély hogy az okozta az ingadozás egy részét? Előfordul hogy most miután már megoldottam a csapágy fixálását, jobb lesz az eredmény? A vizsga óta nem futott ezer kilómétert se, tehát a dob nemigen kopott tovább. Én egyekőre ezzel biztatom magam.
Szia!
Te nem voltál véletlenül fent a Skoda Klubbon, a "Hófehérkével"?
Sziasztok ! Vettem egy 250-es Jáwát, 1967-es kiadású.Most újítom fel (zsír újra).Hátsó kapaszkodot keresek (amely a nyereg alatt van, és anyereg mögött
nikkelezett).Ha valaki tud ilyen eladót, írjon már nekem.Köszi.Gyula
Azt már nézted hogy fékezés után hol fényesedett fel a fékbetét?
Mert kézzel külön belerakva lehet hogy felfekszik, de összerakva már nem olyan pozícióba kerül oda és csak egy kis felület érintkezik. Ilyet tud, pl, ha túl vastag a kopóréteg.
A kisipar nem a precizitásáról híres.
A fényesedés amúgy normális jelenség az még nem megégést jelent.
Tudom kérdeztem, de annyi emberrel van kapcsolatom és már öregszem, szóval újra felteszem a kérdést:
Hol laksz?
Képtelenség hogy ne tudjak neked normális féket összehozni, de ahhoz látnom kell.
Így messziről csak jó tanácsokat tudok adni, de az nem mindig elég.
Na meg van pár jó Jawa kerekem ha arra van szükség.
Apósomnak vettem kézikocsihoz de nála nem olyan fontos a fékdob, szóval elcserélhetjük :))))
a bowden is cserélve lett...mert az eredeti nem tetszett, hátha abban van a hiba, de nem történt változás...ma azt is megcsináltam, hogy egyfajta egykulcsossá alakítottam a gépet, hogy a hátsó fékdob, ami tökéletesen működik, bemegy előre is, és saját kerekével előre raktam próba kedvéért, az elsőt pedig hátra (volt pluszban egy hátsó fékfedelem, addig azt raktam hátra)...így se működött, a kerekeket is cserélgettem, úgy se...bár a hátsófék saját kerekével elől nem működött c. történetben nem feltétlen látok hibát, mert valószínűleg nagyobb a holtjáték, vagy az erőkar, amit a fékkulcs kiad, mint amekkorára az első fékbowden tervezve lett...most úgy van, mint délután írtam ,hogy a használt pfákkal, egy hézagolással sikerült elérni a legerősebb fékhatást, ami egyelőre annyi, hogy ha hátrafele tolom a motort, poros úton néha blokkolgat, de amúgy tolásra is elfordul...előre meg teljesen forog, bár érezni, hogy fékez...egyelőre jobbat nem tudok, mint hogy erős fékezgetésekkel is így koptatom egy darabig...ha nem, akkor fékdobszabályozás (amit én eddig kizártam, mivel a kereket hátrarakva tökéletesen működött, aztán lehet, h ennek meg ennyire más a tűrése)...viszont ha odakerül a sor, akkro azt szeretném kérdezni, hogy nem tud-e valaki olyan helyet, ahol ilyet vállanak a Dél-Dunántúlon (elsősorban Marcali és Nagykanizsa környéke) és h kb. miből áll egy ilyen és mennyi pénzből?
hát újat is vettem...első dolog volt, amit márciusban rendeltem hozzá...szürke is, meg futár is, meg is van, csak éppen nem fog... a másik komplett fékszerkezetként lett véve, mert hátha a fékkulcs a nem jó, és annyi alkatrészből már csak össz lehet rakni egy jót...azért próbálkoztam azzal (is), mert a fékpofák jó állapotúak voltak, és mivel egyből felfeküdtek a dobban, nem kellett csiszolgatni, azért próbálkoztam azzal (minek utána az újak 2 nap állítgatás és 100 km után sem produkáltak érdemi fékhatást, igaz, azok alá nem tettem hézagolót)
Amúgy ki vesz használt fékpofát?????
Fillérekért lehet kapni újat is első osztályú ferodóval, olyannal, ami nem ég meg, illetve a melegedés hatására csak erősebben kezd el fogni.
Oldalra nem mozog, mert támasztja a fékkulcs pereme. Már benne van 300km :)
Amúgy ha jól csináltad, de nem rozsdásítottad, akkor el kell telni pár erős fékezésnek mire összekopik, HA összekopik.
Vannak olyan betétek amik előbb megégnek és feltükrösödnek akkor pedig kuka.
Szóva fékezz pár erőset, úgy izomból, hogy jól felmelegedjen a fék, aztán szedd szét és nézd meg hol égett meg.
Ha az egész felület akkor betét kuka.
Ha csak foltokban akkor van esély hogy egy korrekt összecsiszolás segít.
Másik, hogy a bowden és az egész mechanikának nagyon finoman kell működnie, nekem az egy kulcsos TS-en olyan fékem van, hogy bármikor blokkol az elsőkerék. Dupla kulcsossal ezt sokkal könnyebb elérni, de egy gagyi bowden, egy rossz fékkulcs, kevés olaj, zsír, ütő fékdob képes hatástalanítani a féket.
Nekem a bowden 7000 forintomba volt és egyedileg készítettem, mert a boltban kapható bowdenek egyike sem volt képes normális fékhatást előidézni.
Vedd ki a kereket, locsold le a dobot vízzel, hagyd ott pár órára, ha megbarnul a rozsdától egyenletesen rakjad vissza.
Ha foltokban nem barnul be ott olajos.
A rozsda ezen felül segít a gyors összekopásban. Első fékezéskor vigyázz mert nagyon kicsi erőre blokkol a kerék, szóval lassan és óvatosan.
Gondolom ez már a 6 sebességes, injektoros változat.... :D
Ja, így már világos.
Nem hiányzik még egy sebességfokozat? Nagyon pöröghet így...
azén motoromon digitális kilóméteróravan meg ablokkban sok okoság demost szedtem szét mert csőrgöt a jobbos henger most még tőbb tuning lesz bent a hengerben adugattyut most készitik kőnnyítet lesz és 2mm gyűrü lesz 2dbrajta afelőmlők tágítva és még egy csomo aproság és sók pénz!!!!
en belottem a feket ahogy a konyv arja es szart sem ert. (mar bocs) aztan tekergettunk rajta a haverral meg, jobban behuztuk a rasegiteot, es voila, lett fekem, egesz combos...
a közdarabokat megoldottam, végül is a rásegítő fékkulcshoz nem kellett, így lett a legjobb...siófoki börzén vett, használt, de jó állapotú fékpofával lett összerakva, felfekszik mindenhol...de a maximális fékhatás így is annyi lett csak, hogy ha hátrafele tolom a motort üresen, akkor a kerék néha blokkol a motor elejének súlya alatt...előre, mivel tolásnál több súly lesz rajt, nem blokkol...menet közben fékez valemnnyit, de túl sok mindent nem ér...szerintetek érdemes várni vele, hogy kopjon, és akkro érdemleges fékhatásnövekedés lesz, vagy állítgatni kell még valamin?
Ha van hely (általában van) hajtsd fel az oldalát is, nem megy sehova.
Én csináltam ilyen közdarabot az MZ-men.
Tegnap ment át a műszakin :)
Az elmozdulás ellen annyit csináltam, hogy ráhajtogattam mindkét végét a lemeznek, és így már nem csúszkál.
De arra is gondoltam, hogy fúrok bele egy lukat, beleütök egy stiftet, síkba köszörülöm, és mozduljon el ha tud.
Helló jawa634 es hengerfejek eladó
Ez a módszer csak akkor jó ha azért kap túl sok benzint a motor mert valaki pucolás címén szétbarmolta a fúvókát.
A tűszelep kiverődése miatti benzinszint emelkedésen nem segít. Ugyanis akkor az alapjárati fűvóka is túl sokat kap.
A főfúvókatartó kiverődésén sem segít. Az pedig hordósra vagy tölcsér alakúra kopik. Tehát ha a főfúvókát csökkented ezt kompenzálandó, a motor kis gázon túl keveset fog kapni.
A szar karbival is menni fog a jawa mert erős. De a végsebességet, gyorsulást, a fogyasztást nézheted. A jó 634/5 végsebessége 130 fölött van. Alog több mint 8 mp alatt van százon. A fogyasztás 90es utazóval 4.5 liter.(mechanikus gyújtás esetén). Azaz gyorsabb mint az ETZ, majdnem egyforma a gyorsulásuk, 1/2-1 literrel kevesebbet eszik. Ha ezek közül nem minden teljesül, akkor gobdolkodj el, jó e a karbid. Persze a hengered is lehet kopott, vagy a gyertya is lehet rossz értékű. De az általad leírt állapotú karbi esetén nem is kell az okokat keresni.
Tökéletesen egyetértek, magam is alkalmaztam ezt a módszert annyi eltéréssel, hogy a szűkítést biztosító szálat(kat) a főfúvóka külső pereméhez forrasztom.
U-alakú lemezt hajtottam a fékpofa végére, 2 millist elbírt, még pont befért így a fékdobba, aztán a krétás módszerrel becsiszoltam a pofákat. Fasza lett.
még mindig a 634 első dobfék...szereztem hozzá másik féket is ,azzal is ugyanez, de a kulcsokon a racsninál jócskán állítottam, már sokkal jobb, de még mindig nem műszakiképes...valaki említette, hogy esetleg valami közdarabot érdemes berakni a pofa vége és a fékkulcs felfekvőfelülete közé...rigánál csináltam ilyet egyforintossal, ott jó is, mert van egy plusz fém valami a pofa végén, de itt nincs...félek tőle, hogy elmászna a pénzérme a sok forgolódásban...mert közdarab nélkül a fékkulcs elég durván el van fordítva, kivált a 2., rásegítő fékkulcsnál, amiből az a vékony rúd megy...
Azt a százötvenet a saját műszerével mérted ugye?
Nekem mikor ömlött bele a benzin (füstölt fulladt 4-dikbe nem húzott) a tűszelep alatti fúvókába,az egyik ismerősöm ajánlotta először 1 szál vékony réz vezeték szálat tettünk,ekkor már jobban gyorsult 4-dikbe utána még egy szál és már tökéletes (nem füstöl jól gyorsul jó a fogyasztás).Le kell venni a karbit-ki kell csavarni a karbi alján lévő csavart-alatta lesz a fúvóka ki kell csavarni csavarhúzóval-utána a menetes rész aljára rátekered a szálat-visszacsavarod és a szálat alulról behajtod a fúvókába.Nekem vagy 6-éve így megy nem kel új fúvóka vagy karburátor!!!!!!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|