:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ez a dugattyú- (illetve gyújtótrafó-) felcserélés valós hibalehetőség, mindenképpen ellenőrizni kellene.
Sziasztok !
A Jawa 559 blokkjával kapcsolatban lenne kérdésem. Mire kell odafigyelni a szétszedésnél, és az összerakásnál? Válaszotokat előre is Köszönöm !
üdv !
Ja még valami, például amikor téli állás után kitolom, akkor nem egyet, kettőt, négyet rúgok rá, hanem hallom a hangján, hogy mikor lehet ráadni a gyújtást. Sokkal öblösebb lesz a hangja egy idő után, gondolom a kenés miatt. De utána gyújtással azonnal indul. Ha tényleg száraz, szürke a gyertya, nem is pöfög, akkor nem kap benzint. A fals levegő is inkább járó motornál derül ki, attól még lehet úgy állítani a karbit, hogy beinduljon. Főleg, hogy egyik henger se megy...
Általában igen. Vagy akkor egyáltalán nem kap üzemanyagot. Nincs kéznél egy másik karbi? Ami most rajta van az lett tekergetve, vagy pucolva valamikor?
A szürke mindenképpen szegény keverékre utal.
A jobb henger ha meleg a motor beindul, hidegen egyáltalán nem indul egyik se, csak beöntéssel. Vagy ha 100x rárugok. Az indítási technikát tudom, szivatóval gyujtás nélkül rugok rá kb 5-6 ot, utánna gyújtás, és semmi. Még pöffenés sem. A labirint nem lehet rossz, hiszen új. A keverékképzést meg nem értem, hogy miért nem szív, amikor szivatom... általában csont száraz marad a gyertya. A jobb henger gyertyaképe amúgy kicsit világos szürke, a balé sötétebb szürke...
Én is ezt akartam irni :) Miért biztos, hogy a bal henger haldoklik? Lehet, hogy a jobb oldal sziv falsot és a karburátor ugy van állitva, hogy ez a henger "él" szoval túl dúsra van karburálva, a bal ezért megfullad. Fordulaton bir falsot szivni, ugy-ahogy elketyeg, de startfordulatnál már nem, ezért nem akar indulni egy hengerre sem. Én már jártam igy. generátor alatti szimeringet ellenőrizd, vagy a főtengelyen levő gyűrűnél is szivhat falsot esetleg. Ne add fel, sok sikert!
Ha a jobb hengerrel minden rendben lenne, akkor csak azzal is be kéne induljon azonnal. Próbáld meg úgy, hogy kiszeded a balosból a gyertyát. Az indítás a kétüteműeknél szokásos legyen. Azért leírom a biztonság kedvéért, hogy szívatóval, de gyújtás nélkül pár rúgás, utána gyújtás rá és azonnal kell indulnia. Ha nem, akkor a jobboldallal sem stimmel valami. Ha állításod szerint a tömítések rendben, akkor a keverékképzésnél van gond. Vagy mégiscsak a labirint a hibás? A jobb gyertyának milyen a színe? A jobbos csak levegőt tud szívni a generátor felől, azért szokott menni, vagy maximum fölpörögni. A balos áll meg, ha hajtóműolajat szív. De azt érezni a kipufogóban is, hogy olaj szaga van, ha olyan mennyiséget szív, hogy már nem indul. Banális kérdés, de nincsenek felcserélve a dugattyúk? Mintha valaki már írt volna ilyet :)
Mindkét hengerben 9 es kompressziót mértünk, és amit leírtál, hogy megcseréljük a vezetéket, pipát, szintén kipróbáltuk, nem volt változás.
A "piskóta alakú darabkát" pedig olyan tömítőpasztával raktuk be, amit használnak az olajteknők felragasztására is. Olyan mint az FBS, csak ez olaj, benzin, hőálló 300 fokig.
Próbáltam beindítani d.u., rárugtam vagy 30 at, hát nem sikerült, otthagytam... már szétrugtam a talpam...
"Ha ovatosan rakotod fel a 6V-ot a megszakitora", nem lehetsz elég óvatos mert a megszakító zárásakor azonnal rövidzárlat jön létre. Tamás ha jót akarsz magadnak ezt "remek" ötletet nem próbálod ki!
Szia Istvan, szerintem vedd le a jobb oldali deknit, hogy a megszakitonal meg tud nezni hogy eler-e addig a fesz, van-e megszakitas stb egy kis kontrol lampaval vagy multimeterrel meg tudod nezni. Ha ovatosan rakotod fel a 6V-ot a megszakitora, nem csinalsz zarlatot akkor onnan is el tudod inditani.
Tamas
Első lépés ellenőrizd hogy jó helyzetben van e a gázmarkolat melletti kapcsoló. Ugyanis az azért van hogy le lehessen állítani egyszerűen a motort. A második lépés a csatlakozások megpucolása.
szépjónapot!
a segitségeteket szeretném kérni! kaptam egy 634-es jawat. sajnos húsz évet állt. szépen átforog a motorja. tettem bele benzint meg egy akkumulátort. de nem ad szikrát... ha gyújtásra teszem világit a töltés piros lámpája ill. a sárga, hogy üresben van. még egyet forditok a kulcson, akkor világit elől hátul a helyzetjelző. de sem az index sem a duda sem az első lámpa nem világit. teljesen szét akarom szedni és szépen megcsinálni, de szerettem volna hallani a hangját előbb. mit kellene első körben átnézni, hogy legyen szikra?
köszönöm!
német istván -miskolc-
Pedig lenne két ötletem még.
1. Mérj kompressziót.
2.Cseréld meg a két vezetéket a megszakítókon és a két gyertya pipát is tedd át a másik gyertyára. Ha vezetékezési, trafó, pipa, stb hiba van, megcserélődik a rossz oldal.
A fura zaj nem biztos hogy összefüggésben van a hibával.
Mielőbbi gyógyulást kívánok.
Utána néztem, a 638 ugyanaz a megoldás mint a 634 a robbantott rajzot megtaláltam a "Szakirodalom"-ban. Egy banális kérdés: ennek a nagyjából piskóta keresztmetszetű darabnak a beszerelésekor milyen tömítő anyagot használtál?
Próbáltuk papírtömítés nélkül is, ugyanaz volt a betegsége. Nincs már türelmem, sem idegzetem foglalkozni vele, ráköltöttem 70 ezret a motorjára, és csak nem jó. Elegem lett belőle...
Üdv! Gyula-bá merre vagy helyileg, ha publikus? Ránéztem az általad említett oldalra és tetszik a precízen legyártott gyújtás 12V-ra. Elkezdtem egy Twinsportot felújítani és valószínű, hogy ilyen gyújtást rakok rá. Sokfelé járok az országban, ezért a kérdés. Ilyen formán már meg spórolnám a postát !! Köszönettel: palyas8@freemail.hu
Az ennem szó nem a táplálkozásra utal, hanem helyesírási huba.:D Eredetileg ebben lenne.
Sajnos még mindig nincs felirat a billentyűimen. A változás csak annyi, hogy egy kézzel gépelek már csak. Megadta magát a válizületem. Megemelni sem tudom a bal kezem, de cserébe pokolian fáj. Pontosabban az egész féloldalam odavan mert a könyök és új izületeim a váll miatti rossz tartás miatt fájnak. Gyógytornász ismerős szerint jópár hónap lesz a gyógyulás. Orvos nem látta, ma akartam lemenni hozzá, de nem tudtam a szűk gatyám begombolni. A másik meg szárad éppen.
Tehát a jawa üzembe helyezése tovább csúszik.
Azt hiszem ennem sok igazség van. Sőt, ha jól emlékszem és tényleg van az a köztes darab, annak az alja mintha a labirinten nyugodna.Lehet hogy rosszul bélem, de ez a közdarab mozoghat is így a helyén, akér a fura hangot is adhatja . De a fals levegő szívásban szinte biztos vagyok hogy igazad van.Csak akkor sántít a dolog, ha felújítás előtt nem volt tömítés a blokkfelek között, a probléma mégis fenállt.
A 638-at nem szereltem gondolom erősen hasonlít a blokkja a 634-re. A 634- nél a két félblokk közt nincs tömítés és nem is szabad bele tenni ui. ha van benne a két henger közti elválasztó darab (a hengertalpak alatti) "soványnak" bizonyul és nem zár. Itt falsot szívhat a motor valamelyik vagy mindkét hengere. A szürke gyertya is szegény keverékre utal, ami lehet fals levegő következménye is.
Cseréltünk kondit is, újjal, régivel (Trabi) ugyanaz. A gyertya szürkére ég ki, nem őzbarnára.
Hengerfejtömítés új, s nem is fúj ki mellette, a gyertya alatt nem tudom mi a helyzet. Cseréltettem a labirintgyűrűt is, cseh-t vettem direkt, hogy ne utángyártott legyen benne, de ha a labirint lenne rossz, a 2 henger összedolgozna, s mind2 rosszul járna nem??? A jobb hengert meg öröm hallgatni, olyan szépen pöfög, a bal viszont haldoklik. A tömítőfelület a blokkfelek között ép, nincs karc, teljesen sík, már 5x biztos széthúztam mióta nálam van, s ésszel csinálva, nem csavarhúzó közé, s adjad neki... S igen, szimeringet is cseréltem, de a csapágyat nem a szimmering felöl helyeztem be, hanem belülről. Nem létezik már megoldás rá, csak egy komplett blokkcsere segítene. Még ráadásul valami iszonyatosan kerreg benne, s elképzelésünk sincs mi, minél magasabb a fordulat, annál hangosabb. Olyan, mint amikor a lánc veri a deknit belül, de nem az, mert nem ér bele, hisz új. A kuplungkosárra is gondoltunk, de azt is kizártuk, mivel kicseréltem a 634 esére, ami ugye kisebb. Szerintetek mi adhatja még ki? d.u. ha be tudom indítani készítek egy videót róla, s feltöltöm valahova, hátha az segít.
Arról nem szóltál, hogy kondit cseréltél, elég ha felcseréled a kettőt ahhoz, hogy kiderüljön hibás e valamelyik.
Nekem 11,5V-tal beindult most, mikor elővettem, utána mindegy, mert van gerjesztés. Nyilván nem 850 1/percen jár, de a kétezret már sokallom. Nem a típusára gondoltam a gyertyának, hanem a színére:)
Nem írtad hogy mi van a hengerfejjel és a tömítésével. Cserélted e azokat is? Elméletileg nem kizárt a gyertya menet vagy a tömítő felület sérülése a hengerfejen. Nem biztos hogy meglátod ha ott fúj ki.
A felújításkor cserélték a labirintet is? A labirint fészke is lehet sérült.
A blokk felek közötti tömítés nem biztos hogy tömít. Vannak olyan karcolások amik elég keskenyek és mélyek ahhoz hogy tömítés ne töltse ki őket.
Egyszer láttam olyant hogy egy autós által kilőtt gyöngykavics megrepesztette a blokkot.
Azt mondod, cseréltél szimeringet. Ez a csapágyház sérülése esetén nem segít.Mellette fogja az olajat szívni.
Jah, és egy kérdésem volna: Trabi gyújtáshoz milyen erős akksi kell? Mert ami most van nekem benne, azzal 2000 alatt nem tartott alapjáratot, meg csak tolásra indult, viszont ment mint a vadbarom azzal a gyújtással. S a bal henger azzal is xar volt. Visszatettük a megszakítóst, az akksi gyengesége miatt.
Próbáltuk Brisk 3 fajtájával, próbáltuk Pal N8 és N7 essel, próbáltuk Isolatorral, akkor Denso val és NGK val is. Mindegyikkel ugyanaz. Nemhiszem hogy a gyújtást lehetne még tekergetni, mert beállítottuk indikátorórával 3mm re, nyit szépen a megszakító, adtuk előgyújtást, utógyújtást, fordítottuk az egész alaplapot, mintha semmit nem csináltunk volna...
Ha tényleg nem szív olajat és a jobb jár, a bal nem, akkor 99%, hogy gyújtás gondjai vannak. Elképzelhető, hogy mindig ugyanolyan rosszul állítjátok be. A legegyszerűbbet nem írtad, hogy milyen a gyertya. Mert ha olyan, mint az ázott kutya, akkor egyértelmű, hogy nem gyújt. Nem mondom, hogy vedd meg Gyulabától a gyújtást, de szerintem az segítene.
Köszönöm, csak érdeklődtem.
Megoldást úgysem jelentene motoromra, mivel fogalmunk nincs miért nem működik úgy ahogy kellene.
Ha valakit érdekel, elolvassa a kínom, le lehet hurrogni, hogy nem értek hozzá, de kétlem hogy bárki tudna írni valami újat. 1 hónapja szenvedünk vele minden hétvégén, s már mindent elkövettünk, mégsem jó. 638- as Jawa 12V os
Motorblokkfelújítás után (és előtte is ez volt a bajom) a bal henger nem akar úgy működni ahogyan a jobb. Elnyújtottan jár, s néha nem is jár, csak pöffen 1-1 et. Mindenhova új papírtömítést tettünk, a blokkfelek közé is (ökörség, hogy ki kell hézagolni a váltót ha papírtömítést teszek közé...)szépen síkol a hengertalpnál lévő, a 2 átömlőcsatornát elválasztó alumínium, sík a szívócsatorna, benzinszint megfelelő, gyújtás beállítva mind2 hengernek 3mm el felső holtpont elé, előgyújtást állítottunk, utógyújtást állítottunk, semmi. Új szimmeringek vannak mindenütt (SKF), új főtengelycsapágyak (FAG), új labirintgyűrű, főtengely felújítva, 180 fokra tökéletesen befokolva, új hengerfejtömítések stb. Nehezen is indul, melegen hidegen egyaránt. Gyertyát is cseréltünk már 66 ot benne, új a gyújtókábel+pipa+trafók, cseréltük a kondikat is, semmi változás. Hangtompító nélkül ugyanaz. Cseréltünk már komplette a hengert+dugót, semmi eredmény. A jobb henger meseszépen pöfög, a bal meg ellustulva, alig jár, alig hallani hogy gyújt. Olajat nem szívhat, mert váltóműolaj nélkül is ugyanazt produkálja.
Feladtuk. Egy motor, ami betette a kaput, és nem tudtuk megcsinálni. Ha valakinek volna még ötlete, szivesen várom válaszát!
Üdv: Szabbensz
Próbál meg az akut fel tölteni és újra járatni,lehet,hogy a gyujtótrafó a hibás ha normál gyujtásod van,de attól még a fesz szabályzó is el pusztulhatott de ez majd ha használod akkor fog kiderülni.
sorszám: 22890 (128954)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2011-07-17 16:20:05)
A kéthengeres változat ára 15 eFt+postaköltség, megrendelést a reruamalugy@gmail.com címen tehetsz.
12V os Twin Sport Jawa ra
Sziasztok!
Szerelgettem a 634-es Jawám ma délután, és elkövettem egy hatalmas nagy hibát. Mivel a sokadik indítgatás után lemerült az akksi, gondoltam megbikázom. Az elektromos rendszer frissen van bekötve, így a töltésjelző lámpám még szabadon van. Gondoltam lehúzom róla a kábelt, és majd onnan bikázok. Na, ez sikerült is, ám egy idő után észleltem hogy melegszik a rendszer, akkor vettem észre hogy az akksitöltőt nem 6 voltra, hanem 12-re állítottam... Azóta a motor dadog, leáll. Eléggé felmelegedett a fesszabályzó, esetleg az mehetett ki?
Attól függ, hogy milyen motorra kell.
Mennyibe kerülne egy ilyen gyújtás Gyula bá? :)
Csak elektronikát vettem tőle jeladót stb én csináltam amit küldött korrekt,hibátlan,szép.
Szívélyes üdvözlet!
Müller Szabolcs-féle elektronikus gyújtással kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
Előre is köszi, széles utat!
Amint lesz rá pénz megrendelem! Egyszer már érdeklődtem. :)
Elektronikus gyújtórendszer minden JAWA és CZ típushoz, bővebb infó a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa oldalon.
Köszi szépen!
Majd megpróbálom! :-)
Nna, visszakerestem amit meg TwinSport kollega irt. En is igy lottem be.
"A cinköntvény úszóházon nem látsz át, ezért ideiglenesen az úszóházat helyettesítsd egy közönséges üvegpohárral, amin átlátsz, így ellenőrizheted a méretet.
A porlasztó felső része ne essen bele, hanem támaszkodjon a pohár élén. Ugyanígy, hogy a tank (vagy egy benzines palack) kb. 25 centi magasan legyen.A többi adott, látni lehet a szint magasságát a pohárban.
Ezt nekem is úgy írták le egy másik fórumon.A 25cm magasan lévő benzines palack gondolom erre megoldás: úszóház osztósíkjától mérjük 11+1mm 1.837 kPa (250mm üzemanyag oszlop) nyomás mellett.
Mármint az 1.837kPa nyomásra"
Olyan kezenfekvo, hogy az embernek eszebe sem jut!
Sziasztok!
Valaki segítsen ki némi infóval!
Azt szeretném tudni, hogy a JAWA 638-as karburátorán hogyan kell a benzinszintet beállítani.
Előre is köszi a segítséget!
az én jawám is ilyen hobbi mototor scak egy kicsit drága hobbi ha ér dekel nézd meg asport motor hun. a veteránóknál teljesen egyedi ráfogsz ismerni és léci ird meg avéleményedet!!
A motorozás hobbi, főleg olyan szintem amikor egy Jawat gyárinál igényesebb állapotra hozunk. Ezt az élvezetet soha nem adnám át másnak :)
A kocsi le van tojva, az csak arra való hogy A-ból B-be továbbítson.
Úgyse tudnám összerakni ha nem tökéletes, csak így nagyon sokáig tart mert vagy időm nincs vagy másra kell a pénz. Egyébként meg nagyon nem eredeti lesz, még én sem teljesen tudom, hogy fog kinézni, ,vezetni biztos jó lesz de esztétikailag felettébb érdekes, az biztos.
Leírtad a varázsszót: idő.
Igaz, hogy én nem oldtimert építek...
Amúgy a krómozás már nem menő, drága és környezetszennyező és nem létezik olyan mester aki normális minőségben csinálná.
Sokszor olcsóbb rozsdamentes anyagból legyártani és felpolírozni. Az anyagában króm pedig nem fog leperegni :D
Nem egyben nikkelezem az egész motort, az alkatrészek pedig elférnek egy kissebb edényben is. :)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|