:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Köszönöm rendelek kiváncsi vagyok most mi az ára
Én Loctite ragadós medveszarral kentem be alapból. Nagyon benzinálló. Nem is mertem feltételezni, hogy valaki azon a helyen megbízik csak a felületek tömítésében. Meg laza labirintház? Ejnye...Így nehéz ám távtanácsot adni.
Egy kollégám szívott a Skoda Favoritjával. Kohogott, prüszkölt, csattogott az elmondása szerint.Persze hogy nem találtuk ki látatlanban a hibáját. Csak a sok-sok éves és millió kilométeres légszűrőbetétet kellett kicserélni...meg visszaállítani a karbit.
Sziasztok!
Megvan a problémám oka. Múltkorában írtam a motorom hibájáról (638 12V), hogy hidegen csak beöntéssel indul a motor és a bal henger ellustulva jár, néha néha pöffen 1-1 -et, míg a jobb gyönyörűen pöfög. Ma ismét széthúztuk, (már sokadjára) és a borzalmas kerregés oka is kiderült. A kerregést a labirintház okozta, mivel csavarjai kilazultak, a bal henger nem indulását meg szenvedését pedig, hogy ki kellett tömíteni a labirintház felfekvést a forgattyúsház mellett. A főtengely bal deknibe helyezése előtt bekentük állítólag benzinálló tömítőpasztával a labirintház helyén, betoltuk a főtengelyt, majd a másik oldalt is megismételtük, összeraktuk a blokkot, és tökéletesen indult a bal henger is mint a jobb, szépen vette a fordulatot, valamint egy rugásra beindult a gép 1 óra állás után is. Viszont csak 20 km tert bírt a csumiz, és kinyomta, a hiba ismételten fenn áll, kezdhetjük megint a blokkszéthúzást. Kérdésem az volna, hogy volt e ott valami tömítés gyárilag, vagy az aluminium labirintház tömítené el a két forgattyúsházat egymástól? Vagy van e olyan tömítőanyag, ami tényleg benzinálló+hőálló? Mert már a 3. félét próbáljuk ki, s eddig egyik sem vált be. Köszönöm!
Szabbensz
EZ KELL A JAWA -RA A megszakító helyére megy föl az elektronika.
http://www.gotronic.ro/new/index.php?option=com_content&view=article&id=57%3Aaprindere-tranzistorizata-at012&catid=34%3Aaprinderi-electronice&Itemid=57&lang=ro
www.gotronic.ro
Innen lehet rendelni.
én 53 eurót fizettem érte, mindennel együtt.
Gyula-bá:
Nem kell faragni,csak fel kell szerelni.Jól kivan találva, le is lehetne gyártani biztosan.
Mielőtt megvettem, építettem műszerészként én is egyett, de a jeladót normálisan nem sikerült megcsinálni, jó volt de nem az igazi. Meguntam a kisérletezést, keresgéltem trabiét, de nem találtam .
Ezt az interneten látta meg.
Nem akarok senkit se rá se lebeszélni.
Szerbusz!
Küldenél egy linket ahonnan rendelni lehet,és esetleg árak is vannak.Gotronoc gyújtásra gondoltam elnézést
Köszönöm a választ. Amit negatívumként említesz az ismerős a trabantomból, elhanyagolható! Üdv!
Általában a CDI gyújtások így csinálják, ha nincs ami kikapcsolt állapotban lesüsse a kondenzátort.
Még két kérdés:
-A jeladókat rá kellett "faragni"?
-Bolond biztos, vagyis ha bekapcsolva felejtenéd a gyújtást lekapcsolja önmagát?
Előre is köszönöm a választ.
Második szezonban van fent a motoron a gotronic gyújtás gond eddig nem volt vele, kop kop. Könyen idul vele a motor külön van a 2 henger gyujtása teljesen.
1 negatívum van , amikor bedugod a kulcsot szikrázik egyett,ha pont a felső holtponton van és 1-2 perce lett leállítva /ritka eset/ akkor pöffen egyet.
Semmi különöset, fordítsd meg az akkumulátor bekötését vagyis a mínuszt kösd a testre!
Szervusztok!
Jawas guruktól kérdezném, hogy mi lenne a legjobb alternatíva öreg 559-esem gyengélkedő gyújtásának cseréjére?
Hallottam, hogy a 634-es dinamóját, és fesszabályzóját ré lehet tenni, de mihez kezdjek a negatív testtel? (Az 559 ugye pozitív...)
Minden segítséget előre is köszönök!
És persze ez arról szól hogy olcsó versenyzés. Egy igazi sportmotorral millió forint alatt nem lehet megúszni, MZ-vel az egész szezon, motorral, szálással utazással együtt 300ezerből kijött.
Lényegesen nagyobb igénybevétel és vibráció van, mint utcán használva.
Pár dolgot meg is kellet erősíteni, de az embert is nagyon igénybeveszi. 20 perc motorozás és kiköpöd a tüdődet. Olyan mintha te magad futnál végig.
Nekem a szezon elején még be is szokott görcsölni a lábam, alkarom, tenyerem.
Az esztétikai állapot pedig ne tévesszen meg.
A rendszeres esésektől egyik motor sem lesz csilivili, de az én pálya motorom szakadt kinézete ellenére lényegesen jobb műszakilag mint egy utcai.
A szigetelő szallagos ülés, tökéletesen megteszi versenyre, mert a szivacsot le kell szorítani, hogy lehessen rajta mozogni. Egyedi ülést nincs értelme csinálni, mert az az első ami szétszakad esésnél.
Az akkufedél sem szokott rajtalenni, mert az az első ami leesik, és eltörik.
A fényezés természetesen ütött kopott.
A világítás és az összes elektromosság felelsleges.
Minden a gyors szerelésnek van alárendelve, ezért van levágva a lánckerék fedél, és ezért van szabadon az egész lánc.
Jópár erősítés is kell, hogy ne szakadjon szét, ezt sem CNC-vel gyártják, hanem kézzel hegesztik.
Mindazonáltal elég sok újjonc van az ő motorjaikat nem ismerem, azok valóban szakadtak, mivel nem egy jó utcai motort alakít át senki, hanem egy a bontóból szedjük össze általában.
És igen, eleinte az is nagy öröm ha kibírja a versenyt a motor :D de a második évre azért le szoktak tisztulni a gépek.
Sziasztok!
Van valakinek hosszabb távú tapasztalata
a gotronic gyújtással kapcsolatban?
Twinsport-ra szeretnék elektronikus gyújtást és ezért érdekelne.
Üdv!!
Nem értem, hogy miért hullanának ki a csavarok. Nem tudom, hogy az MZ kupa mennyire számít komoly versenysportnak, de az utóbbi két alkalommal, mikor Balassagyarmaton közelről is megfigyelhettem a gépeket, néha elmosolyodtam. Olyan taknyolt szarokkal volt tele a mezőny, már elnézést, hogy csodálom, hogy egyáltalán üzemképesek voltak azok a járművek. A supermotosok más kategória, de ilyen drótozásokról tényleg nem hallottam. Meg igazából nem is értem, hogy miért hullanának szét a supermotok. Egy valós veszélyt tudok, a kiegyenlítőtartály sapkája tud sok motornál szó szerint lerobbanni, ha megfőzik. Persze ez az MZ kupát nem érinti:) Nekem egyébként kiválóan működik a gyári lemez, vagy nevezzük rugós biztosítónak, igaz nem is feszegetem naponta kétszer.
Rögzítés. Mindegy hogy beállítócsavart rögzítünk vagy kerékanyát, de rendben legyen neked igazad: Gányolás.
Remélem ezzel befejeztük a vitát.
régen mikor sárkányrepülőket szereltem ott is minden hol drottal volt biztositva az alkatrészek !!!
Szerinted a kerékagy anya beállító csavar? mert itt erről van szó.
A sasszeg szerinted mi?
A drótozás kényelmesebb megoldása, de szinte minden autó kerékagy anyáját ilyen megoldással rögzítik, mert ez a legjobb megoldás szétesés ellen.
A Jawa ugyan nem gányolt, profi rugós megoldást alkalmazott, kár hogy nem túl hatékony.
Nem csak a supermotoban, minden komolyabb versenysportban kötelező az általa leírt módon rögzíteni a csavarokat.
MZ kupában nem kötelező szerencsére, de egy marék csavart össze is lehet szedni minden futam után.
Kár összeveszni ilyenen. Törödünk bele, hogy ez gányolás és mindenki boldogabb lesz ;-)
Mellékesen, a drótozás másik végét mihez rögzítenéd? ui. a kuplung kinyomó szerkezeten erre alkalmas pont nincs, vagy oda is lukakat akarsz fúrni?
Nyugodtan tegezhetsz, de arra megkérnélek ne írd kis kezdőbetűvel a keresztneveket (sem én sem más ezen a fórumon nem "nemecsek ernő"). A versenysportbeli (én is láttam verseny gépet, igaz nem "indiai szabvány" szerint készült) példa pedig már csak azért is sántít mert a szupermotoban(?) kétlem, hogy a beállító csavarokat bárki is "drótozná" itt pedig arról volt szó. Hogy anno a Pannónia miért szerepelt ott a világranglistán (nyugati eladási listákon) ahol szerepelt az többek közt az ilyen "korát megelőző" megoldásoknak köszönhető, magyarul a vevő jelöltek nem díjazták a gyári szintre emelt gányolást.
Kötöződróttal rögzíteni,csavarokat átfúrni,kupakokat/olaj,hűtő,stb/ átfúrnidrótozni,csavaranyákat 1 sarkán átfúrni biztosítani,bár itt nem elfordulás hanem elveszítés ellen van.
Hogy mit kell csinálni minden csavarral? :D
Nem gányolás csak te /elnézést ha nem tegezhetlek/ nem dolgozol a versenysportban,a szupermoto ágban minden csavart kötelezően drótozni kell.Anno pannonia koplungkosárcsavarok
Az anya méretét azért mérd meg, mert én csak emlékezetből írtam a méretet, talán az a legokosabb ha magaddal viszed a csavart a boltba és rápróbálod az anyát.
Ne egyetek meg egymast, en koszonom az ellen-anya otletet, szerzek megfelelot es berakom. Remek megoldas, akar a gyar is alkalmazhatta volna. :)
Elolvastam,a válaszod első része (ellen anya) tökéletes bárki számára elérhető megoldás (minden valamire való csavar boltban kapható 6-os finom menetű anya). A második "megoldásról" viszont most is az a véleményem, hogy igen ez gányolás.
Kedves gyula-bá mielőtt minősíted a tanácsaimat legközelebb kérlek tedd meg hogy elolvasod a kérdést amire válaszoltam, a kérés sufnituning volt amit írtam az pedig az.Meg mellesleg ismerem a kérdező műszaki lehetőségeit nem valőszínű hogy legyárt és felhegeszt egy új biztosítórugót
Nem, ez versenytechnika.
A Jawanak az a rugós rögzítő megoldása nálam sem működött valami fényesen, ha előbb eszembe jut odadrótozni, akkor néhány káromkodással szegényebb lenne a világ.
"dugj át rajta egy lágyvas drótót és drótozd oda" - ezt hívják gányolásnak vagy cigány munkának.
Vedd ki a csavart tekerj rá egy anyát ,tekerd vissza és az anyával biztosítsd. Ha nem akkor furd keresztben át a fejét 3 mm fúroval dugj át rajta egy lágyvas drótót és drótozd oda beállított állapotban az alapvashoz
basszus, le van torve a kis rugonyelv ami a kupplingkiemelo-szerkezet allitocsavarjat fogna a kifordulas ellen. tipikusan 30-40 km a varosban (sok valtas) es lehet allitani. kb fel menetet kitekeredik, es mar erzem a kupplungkar hopltjatekan, meg azon, hogy nehezebben veszi az egyest, illetve az ureset, no meg 1-ben kuszna elore csorikam. :D Kellene valami sufnifix arra a kitekeredesre.
Majd elfelejtettem. Természetesen a kinyomó szerkentyű kopása is okozhatja a hibát.
Az enyém is csinálta.Nálam hibás beállítás volt az ok. A kuplung kinyomó mechanikán. kell beállítani a megfelelő állapotot, nem a kuplung bowdennél. Ott csak a kar holtjátékát állítjuk.
Hali.A segitségeteket szeretném kérni kuplung hibával kapcsolatban,hidegen tökéletesen működik de kb.10km megtétele után nehezen lehet váltani és a kuplung felkeményedik,lámpánál állo helyzetben nem lehet üresbe rakni és a fékkel kicsit rá kell tartani mert lassan menne előre.Ujj olaj lamellák vannak benne,amugy csak 8ezer km van a blokkban,még gyári nem volt azelőtt bontva.köszi előre is
Keresek jawa primer lánckerék lehúzót.
Ha valakinek van eladó jelezze?
Engem is az motivál a legjobban, ha törnöm kell kicsit a fejem, kár hogy a neten keresztüli távgyógyitásban mindig sok az ismeretlen.
Bejött a jóslatod, miszerint nem fogja birni az oldalkocsis 8000-be forgatásokat :( Azért Keresztúrra úgy javitsd meg, hogy legyen valami csörgése, nehogy már csak nekem legyen csörgő motorom :-)
Köszi szépen! Megkeresem ezt az üzletet. :-)
Csak most jutott eszembe valami, amit pedig mindig le ellenőrzök gyújtás beállítás kezdetekor.
Meg kell nézni hogy nincs a forgórész vagy az excenter hibája miatt még egy megszakítási pont.Ha az excenter a valódi pont előtt ráüt a balos megszakítóra, túl bagy előgyújtást fog okozni.Ha ehhez társul még szegény keverék is, a hiba pont ilyen lesz.
Azt írta, egyformán 8 a kompresszió a két hengerben.Tehát ha falsot szív, akkor mindkét henger egyformán teszi, A viselkedésüknek is egyformának kellene lennie. Szerintem.
Persze, mindezektől függetlenül nem kizárt, hogy valóban általában üzemanyaghiány lehet, mondjuk az alapjárati rendszerben (fúvóka, csatornák), ezt a gyertyakép igazolja vagy veti el.Az azonban nem világos ekkor, hogy a dúsító (szívató) miért nem segíti ki induláskor.Hogy egyszerre tömődjön el a két rendszer tápellátása, az nagyon véletlen lehet.
R
"A jobb henger ha meleg a motor beindul, hidegen egyáltalán nem indul egyik se, csak beöntéssel"
Hát, világosodik a helyzet, úgy érzem.Miklósbácsi és Tibi2T jó nyomon járnak, ez a sejtésem.
Ugyanis, az idézet más szavakkal és bővebben ez is lehetne: Úgy van a gép karburálva (kényszerből), hogy a jobb henger fals levegőjéhez kb jó legyen, a bal pedig túldúsul emiatt.Melegen beindul a jobb, mert a túldúsítás ellenére a fals levegő "helyrehozza" a viszonyokat.Ezt még segítheti is a jobb hengernél a forró, álló motornál történő párolgási túldúsulás (perkolációs jelenség), de ugyanez a bal hengerre nézve üzemképtelenséget okoz.Hideg motornál viszont lehet, hogy a jobb hengernél a kissé túldúsított üzem sem elégséges a sok fals levegő mellé, az indulás csak akkor jön létre (100-at rárúgok), ha elégséges mennyiségű üzemanyag kerül be a motorba, ugyanakkor, ez már a bal hengernél megint csak üzemképtelenséget okozott, mert ott már nagyon sok az üzemanyag, mivel a bal nem jut plusz levegőhöz, azaz, nem szív falsot.
Remélem, nem ilyen bonyolult, mint ahogyan első olvasásra tűnik.
Csak kisbetűvel merem megjegyezni, hogy én pont az ilyen eseteket szeretem, a hibát megtalálni, az a legnagyszerűbb dolog.Sok esetben megjavítani már nem olyan érdekes, rutin.
Remélem megoldódik a dolog hamarosan.
634-nél hasonló jelenségeknél volt olyan, hogy az alapjárati fúvóka dugult el részlegesen, a mennyiség elég volt egyik hengernek, a másik "sántított", de a hibajelenség nem teljesen ez volt.
üdv.: R
Gyula ba, teljesen igaz, trafo 15-osre, most látom már milyen ökörséget írtam...
sorszám: 22924 (129009)
( elözmény: Sparrow Kapitány, 2011-07-18 21:52:13)
Az én kis féltett 638-som főtengelyenének élete kezd a végére járni. :-( Tegnap reggel mentem dolgozni és egyre jobban csörgöt a lámpánál. Délután levettem a hengert és a érezhetően mozog le fel a hajtókar jobb oldalt.
Tegnap 5 -órakor elkeztem turni a netet találtam egy eladó blokkot 20 -ezerér.
Sikerült 15 -re lealkudni hengerek nélül és még tegnap nyélbeütni az üzletet.
Most jöttem be a garázsból, Már látok reményt, hogy lesz motorom:-) de nem kiabálom el. 2 hét mulva Bodrogkeresztúr adigra valamit össze kell hoznom.
Igen, van, a Futár Motorosboltban talán kaphatsz is. Ha ott nincs, az egyik japán motornak (nem emlékszem pontosan, melyiknek) ugyanilyen a lánckereke, az is jó.
sorszám: 22922 (129003)
( előzmény: Sparrow Kapitány, 2011-07-19 13:55:23)
Sziasztok!
A 638-as JAWA-hoz csak 15(oldalkocsihoz) és 18 fogú(szóló) kis lánckerék van?
Vagy esetleg van 16, vagy 17 fogú is?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|