:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hali.Trabi gyujtást szeretnék a jawa-ra,de nem találok sehol műszaki rajzot róla,és igy az esztergályos se tudja legyártani,amugy érdemes-e ezzel kinlodni vagy maradjak a hagyományos megszakitosnál.Előre is köszönöm
A könyököt egy saját gyártmányú üvegmosóval /acél drótból csináltam / szoktam kipucolnoni minden tavasszal. kb 10 szálú a kefe.Akus csavarhúzóba befogom és végig megyek vele benne. a dobot nem bántom soha,a hangtompítót meg drótkefe és csavarhúzóval szoktam kitakarítani. Nem 100 % csak 90 % de évek óta működik. 1 óra alatt megval kb.
Jó lett a motorom! A durogást a generátor okozta. Egy sárgaszínű forgórész raktam fel, nem a régi szürkét és megbolondította az elektronikus gyújtás. Nem méregettem,de ahogy visszaraktam az eredeti minden helyreált.Valszeg zárlatos, mivel nagyobb áramot vett fel mikor ráadtam a gyújtást mint szokott, de töltött rendesen. 1 hétvégét és 3 nap szabit csesztem el, mire rájöttem.
Nem is menet kozben gondoltam kiegetni! :D
leveve persze, ellallna a garasban szepen felpolcolva, csak olyan anyagrol szeretnek tudomast szerezni, ami valoban kitisztitja es elerheto.
Hát legjobb lenne kiégetned pedig, azért mondom mert lehet van olyan vegyszer ami feloldja az olajat, de ha mégis elkezd égni, akkor nem csak az alja tisztul meg hanem a teteje is. És még ha valami vegyszert bele is tennél akkor gondolj arra hogy le kell venni a kipufogót teljesen, mert ugyebár ki kellene folynia annak az olajnak és szennyeződésnek amit feloldott a vegyszer ...
ha mar kiegetes. Van valami vegyszer ra, amivel ki lehet pucolni? Varosban lakom es siman a gillotin ele vinnenek, ha a garazssoron elkezdem kiegetni... Otlet?
Koszi
Sziasztok! Jawa 350/638 blokk alkatrészeim eladók komplett blokk szét bontva is van! E-mailben elértek!
Nézd meg a kiömlőnyílásokat mert az is eltud kokszolódni.
Mustang ügyben inkább itt http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9096708&la=111871980 érdeklődj.
Nekem ezekkel a módszerekkel tökéletes lett az égés, olyan színű a gyertya ahogy azt a nagykönyv előírja 2,5 van állítva a benzin levegő keverékre (teljesen becsavarva, visszafelé nézve a csavart)
Én ajánlanám azt hogy nézd meg a csapot alaposan (esetleg pucold ki a tankot) nekem is vacakolt az alapjárat és elektronikus gyújtású már nem tudtuk mi baja van a motornak, átettük a másik csapot az előzőhöz képest ömlött belőle a benzin, utána pedig olyan volt mintha kicserélték volna a motort illetve még a benzinszűrők a kis műanyagra gondolok az lefolytja a motort szó szerint barátomnak azért nem ment úgy az 175ös CZ ahogy kell.
A karburátorod gondolom tiszta lehet, én átpumpáltam a tűszelepeken levegőt így minden piszok kijött rajta.
Illetve égesd ki a kipufogót ha nincs, amit apám vett nekem 350-es jawat azon évek óta nem ment a bal henger, egyszerűen annyi olaj volt benne hogy fél óráig égett. Miután ki lett pucolva jobban is pörgött és még kivettem az kipufogó összetételéből az első kör lemezt a végétől nézve így csak a kipufogó végében maradt egy darab amin megy át a felfogató csavar, természetesen a többit meghagytam csak azt vettem ki, a belső részeit pedig ment csak kiégettem.
Próbáld meg változtatni a gyertyahézagot, mondjuk kezdésnek vedd nagyobbra.
Ha fals levegő lenne, akkor nem lenne rendes alapjáratod, felpörögne.
Igen a jobb.Holnap átrakom aeladót is.
Ésetleg még fals levegőre gondolok.
Így is a jobb henger hagy ki?
Gyertyák egyformák, nincs külömbség, gyújtást megcseréltem a bal van most a jobbon. /2 jeleadó vezetékét megcseréltem és a pipákat kereszbe raktam/.gyertyát is cseréltem. Karbit kipucoltam. Nem értem.
Sziasztok segítségeteket kérném.
A fiam el állította a jawa Mustang karburburátorján a szelepeket lécci segítsetek hogy ezt hogy tudnám orvosolni .
Előre is köszi a segítséget
Kivetted a két gyertyát, mennyire egyformák vagy sem?
Tippelnék a részterhelés fúvókára, 72-es asszem, hogy eldugult és nem kap elég benzint. Ha gyújtás hiba lenne, az nemcsak egy fordulatszám tartományban jelentkezne.
Help Összeraktam a motort/638/, nem csörög zörög. Alpjáraton szépen jár. 2000 felett szépen jár, húz rendesen.
Viszont alapjárat és 2000 között lövöldöz a karbiba időnként vagy a kipufogóba a jobb henger. MITŐL LEHET???
Szimeringet cseréltem. GyÚjtás elektronikus. Nem értem. 3 napja szívok vele. Tegnap mentem 51 Km nem lőtt egyet sem. Ma este 5 km alatt végig lövöldözött.
Köszönöm, akkor az enyém még bőven jó !!
Hali!
Újkorában elég feszes, de elég hamar nyúlik annyit hogy laza lesz, a Jawa már csak ilyen. Amikor feszes a felső ág, az alsó ne lógjon annyira hogy a blokkba érjen. A deklicsavarok helyénél nálam pár helyen látszik hogy belekapott a lánc, de nem vészes.
Na most már végre működik a 638-as Vape gyújtással az előttem lévőnek írom hogy 2-3 cm a kressz szerint, viszont arra figyelj ha fogaskereket cseréltél pl. nagyobbat kisebbre akkor ki kell venni pár szemet belőle hogy jó legyen.
Üdv!
Tudna valaki segíteni? 638-on mennyit lóghat a kuplung lánc felszerelt állapotban? Köszönet a segítségért.
azéngyujtásom ugyen ez csak 6voltos alleálitáshoz van egyrelé amit atrafohoz van kőtve de volt olyan amihez járt egy nyomogomb le álitó és az enyémnek nincsen tőltés lámpához csatlakozás de holnara meg nézem aleálitás bekőtését hivj fel.30 288 2257 számon
Hello mindenkinek!
Nemrégen vettem egy 350-es 638-as TS 1991-es fekete jawat, a gyújtását lecseréltük barátaimmal vape-ra (teljesen mindent) viszont a papír alapján amit adtak hiába kötöm be nem működnek a következő dolgok
- Nem alszik ki a visszatöltés izzó a motor beindítása után
- Ha kihúzzuk a kulcsot jár a motor
Lehet kis problémáknak tűnnek, de nagyon sok borsot tör az orrunk alá, mivel minden gyári leírást kipróbáltunk, átnyálaztuk a régi elektronikát összehasonlítottuk az újjal, leellenőriztük a vezetékeket, és mindent ami elektronikával összefügg átnéztük, hiába próbáltunk több fajta bekötési módszert nem működik ez a két dolog.
Nagyon örülnék ha valaki tudna segíteni.
Ilyen fajta gyújtást vásároltam hozzá :
http://www.motoren.sk/data/4201_max.jpg
12 voltos rendszer
Üdvözlet!
Először is köszönöm a segítséget a töltéssel kapcsolatban, meg is találtam viszonylag gyorsan a problémát multiméter segítségével, az állórész fázistekercsei közül az egyik fázisnak szakadt volt a vezetéke, az idő azzal ment el, hogy kókányolnom kellett a másik állórészt, mostmár úgy néz ki normális a töltés, de majd a próbakörön kiderül, ha végre elmúlik ez a náthás-esős takony idő :)
Másodszor a jelenlegi témához hozzászólva én is ezt a piros tömítőanyagot használtam a kipufogóhoz azbesztszalaggal kiegészítve, ahol szükséges volt és bejött, nem fúj ki. A tömítőanyagban csak az a vicces, hogy a csomagoláson van pár sor angolul, rajta minden cirill betűvel van, egy helyen pedig, hogy made in germany, úgyhogy azért ilyen profi biztosan :)
Én tömítőztem le kályhacsövekhez való piros szinű 300 fokig hőálló tömítőpasztával a kipuffkönyök és dob részt, és tökéletesen megállta a helyét.
ha valamennyire rugalmas, akkor jó.
A bose is gyárt ilyesmit kipufogóhoz.
Olyat is hallottam, hogy sima FBS el tömítették és jó volt az is bár azért az nem oda való.
Eppen kandallot epitek... Szoval kell hozza tomitopaszta ami 1200 fokig jo. Azon gondolkodtam, hogy vajon letomitene-e a kipufogodob - leomlo csatlakozast. Ott meg mindig kifuj, pedig uj vitongyuruk vannak benne. Valakinek van tapasztalata vele? Kemenycsovek szigetelesere hasznalt, kinyomopisztolyos cucc. (mint a sziloplaszt)
Én a szénkefével kezdeném,ha jó akkor a vezetékeket kell megnézni.
A gejesztést is érdemes megvizsgálni.
És persze ha minden rendben van csak annyi a gond, hogy nagy fordulaton van elég villany, akkor menetzárlatos a generátor, vagy elkopott a szénkefe.
A bajodra rájöttél: "nincs normális töltésed"
A hiba oka ezer féle lehet és megtalálni, azt hogy miért nincs az meg külön szakma.
Nagy vonalakban el tudom mondani, de telefonon nem lehet vakbelet műteni.
Vezetékezést és csatlakozásokat csengesd végig műszerrel, vagy próbalámpával. (műszer amúgy erősen szükséges a hibakereséshez)
Nézd meg hogy a fesszab kapcsol e egyáltalán gerjesztést, ha kapcsol akkor nézd meg hogy eljut e a generátorig, ha eljut, nézd meg mekkora áramú a gerjesztés, ha elég akkor nézd meg hogy az egyes fázisok mindegyike termel e egyforma feszültséget, ha termel akkor csengesd ki a dióda hídban a diódákat, ha ez is rendben van akkor nézd meg hogy eljut e a villany az akkuig.
Lényegében ennyi a hibakeresés, szóval ha értesz hozzá valamennyire, nem bonyolult, ha nem értesz hozzá, akkor cserélgetheted az alkatrészeket és egyszer csak szerencséd lesz.
Szívélyes üdvözlet!
Olyan problémám van a 638-as Jawa-mmal, hogy nemrég vettem bele akksit, mert az előző tönkrement, alig 1 év után...már ez is gyanús volt...az újjal is, ha teljesen feltöltött állapotban rakom bele (12,7 V), mindegy, hogy milyen tempóban megyek, országúton, vagy városban, 10-15 km után elkezd villogni a töltésjelző, még 2-esben is hajlamos villogni, haladás közben, ergo NINCS NORMÁLIS TÖLTÉSem...hazaérve, ha megmérem az akku fezsültéségét, csupán 11,8-11,9 V-ot mutat ami egyáltalán nem jó. Kérlek segítsetek, mi okozhatja, fesszabot és diódasort cseréltem már benne, erre a töltés relére gyanakszom (charge relay a kapcsolási rajz szerint), szerintetek mi lehet a baj??? előre is köszönöm a segítséget, széles utat, üdv: Peti
Az, hogy valaki olcsóbban szeretne valamit megvenni az bizony emberi tulajdonság! Fogjuk fel úgy, hogy egy rosszul sikerült poén volt. A világon senkit nem akartam megbántani !! Az viszont tény, hogy nem a legdrágábbra utazom és ezt most vonatkoztassuk el a gyújtástól! :D
Az említett oldal nem az építésről szól, hanem az általam készített gy. elektronika tulajdonságait, a beszerelés módját, a beállítást stb. tárgyalja.
No azt én sem tudom miért csak a bal henger, de mióta megvan a motor (2 éve) csak a bal hengerrel voltak gondjaim. Vettem tegnap is egy csumizt, erre is azt mondják benzinálló, nem volt rá panasz... kipróbálom használat előtt, ahogy Te is. A Labirintházat mivel érdemes fixre rögzíteni? Önszorító anyára gondoltam.
Szerintem nem építeni szeretne, hanem olcsón megvenni :D
:) Mondtam, hogy szerintem hülyeség :) Sokkal többet kell majd váltogatni, mert nem tudod majd rángatásmentesen alacsony fordulaton járatni, nagyobb vibrációk lesznek, sokkal nehezebb lesz beinditani, hatalmas karburátor kell rá (kb. 40 mm-es), gyújtást problémásabb kicsit megoldani. Egyetlen előnye talán, hogy dinamikusabb lenne középtartományban.
Főtengelyem ott hever az asztalon, megy majd centíroztatni.
Azon gondolkodom már megint :-) meg kellene csinálni, hogy egyszerre járjon a 2 henger. A régi terepversenyeken ilyen gépekkel indultak.
Szerintetek ?
Én Loctite 5922-vel tömítettem le a labirintot meg a blokkfeleket, ez rugalmas, olaj és benzinálló, jól bírja a meleget. Több mint 4000km után is tömít.
Még mindig rejtély, hogy miért csak a bal henger köhögött. Szélvédőragasztóval nincs tapasztalatom, próbáld ki, hogy oldja-e a benzin. Én a szimeringeket szoktam beszerelés előtt 1 napra keverékbe áztatni, az ember nem tudja manapság mit vesz :)
A gyújtással kapcsolatban a régi fejlesztésről írtam egy cikket a Szocimotoroson, a legújabb, faragásmentes változatról infó itt http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa ha még mindig marad kérdésed szívesen állok rendelkezésedre.
Üdv Gyula-bá!!
Már többen is érdeklődünk elektronikus gyújtás után. Miért nem dobsz be valami akciót, szerintem megkönnyítenéd a döntést! Biztosan többen is lennénk rá.:) Ha tolakodó voltam akkor bocsánat!
valaki megtenne, hogy leirja nekem a labirinthaz mukodeset, lenyeget, es hibait, esetleges hibajeleit? Csak szimplan erdeklodesbol kerdezem, semmi gond a motorral.
A rugos kupplungcsavarra: a 634-nel nem is volt gondom vele, tokeletesen mukodott. Sajnos errol a mechanikarol mar le van torve, de a csavart kiszedem majd es elmegyek vele egy csavarboltba. Talan mar holnap reggel meg tudom futni ezt a kort.
Ennek csak a két széle fekszik/feküdne fel, középen nagy űr van. És ahogy írtad, két csap van amik egymásba csúsznak, s két M8 as csavarral van összehúzatva. Hiába téptük meg, kilazult, s a csumizt is kiverte, mert a bal henger megint üzemképtelen... Van egy ötletünk mivel tömítsük ki, elég szokatlan, de szerintünk a megoldást ez fogja jelenteni. Szélvédőragasztó... szerintetek feloldaná a benzin? Vagy szerezzek be loctite-ot?
Hajdanában (a "csepptankosnál) a labirint egy D 4-es csappal volt rögzítve (később kiment a divatból), mivel a labirintod nem szorul meg a fészekben el lehet gondolkodni egy "régi" megoldás felélesztésén. A tömítő anyagok csak fém tiszta felületen tudnak megtapadni (nitro hígító).
Az általam készített kb. ugyanannyiba kerül, azt sem kell faragni és bolondbiztos.
Láttam olyan labirintházat, ami hihetelenül lötyögött a helyén, a motor mégis működött, bár a hangja nem volt kellemes.
Milyen labirintházad van? Könnyitett, aminek csak a két széle fekszik fel, vagy tömör? A könnyitett elég hajlamos megmozdulni, kiverődni.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|