hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 25. szerda 
Eugénia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Lally
válasz erre | email2011-08-19 22:52:38
A színváltozáshoz is kell új forgalmi+törzskönyv????? Még pont nem vfestettem át...
sorszám: 23070 (129386)
(előzmény: Ze78, 2011-08-19 22:34:12)

 
 
Ze78
válasz erre | email2011-08-19 22:34:12
Szín átírásakor, el kellett menem a KPM hez ott megnézték 1300 Ft ért leírták egy lapra hogy , ez bizony fekete és már nem piros. Majd ocsmányiroda és 12 pénz forgalmi + törzsköny. Motor blokkot nem tudom. De gondolom hasonló csok oda adásvételi is kellhet.
sorszám: 23069 (129385)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2011-08-19 20:50:06
Sziasztok!

Azt kérdezném, hogy mi a menete manapság egy motorszám átírásnak? A 638 asomban motort cseréltünk és át szeretném íratni a forgalmiban a motorszámot. Hova kell ez ügyben menni, s kb milyen költséggel jár?

Köszönöm még1x
sorszám: 23068 (129382)

 
 
ati559
válasz erre | email2011-08-19 09:49:01
Köszi Keri! Akkor marad minden így ahogy van. üdv.: Attila
sorszám: 23067 (129380)
(előzmény: Keri, 2011-08-19 07:26:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-19 07:26:00
Mindegy is, nem érdemes akku nélkül játszani vele mert tönkremehet a feszültség szabályzó, és ha elektronikus, akkor a gyújtás is.
sorszám: 23066 (129378)
(előzmény: ati559, 2011-08-18 20:34:57)

 
 
ati559
válasz erre | email2011-08-18 20:34:57
Akkor most tulajdonképpen kaptam igent is, meg nemet is :-( .
sorszám: 23065 (129373)
(előzmény: hzoltaan, 2011-08-18 16:22:22)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2011-08-18 16:22:22
Nekem ugy remlik a biztositek csak az akksit valasztotta el a motor tobbi reszetol, ergo, ha nem alapjaraton van a motor akkor szolgaltat annyi delejt, amirol a gyujtas elmegy. Persze, kikapcsolt lampnal talan meg enyhen emelt alapjarattal is megy, de ha egyszer leallt, akkor mar nem inditod ujra akksi nelkul. Nekem ha kiment a biztositekom (megevett parat) akkor mindig valami lampanal allt le, mikor leesett a fordulat alapjaratra.
sorszám: 23064 (129367)

 
 
ati559
válasz erre | email2011-08-18 13:14:08
Köszönöm az információt Árpád! Akkor minden rendben van a géppel.
üdv.: Attila
sorszám: 23063 (129365)
(előzmény: Árpád, 2011-08-18 09:06:20)

 
 
ati559
válasz erre | email2011-08-18 13:13:12
Köszönöm az infót Lajos!
sorszám: 23062 (129364)
(előzmény: lajos, 2011-08-18 08:57:19)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-08-18 09:06:20
559-nél nem vagyok a dologban biztos, de a 634 tuti így müxik. Egy niztosíték védi a teljes kört, azaz a dinamót is. Tehát ha azt kiszede, a dinamóról sem megy tovább az áram, nem csak az aksiról.

Kicsit off, de leírom. Ezen biztosíték kapcsán tanultam meg miért olvadó biztosíték az olvadó biztosíték.:)
A műanyag bizti szépen melegedett, a műanyag pedig lágyult. Az eredeti biztosíték ház pedig nyomta összefelé. Egy idő után olyan rövid lett a bizti hogy már nem érintkezett. Akkor szépen leállt a motor, általában kereszteződéseknél. Jópárszor szidtam ebből kifolyólag a műnbyag bizti kitalálójának ledér természetű édesanyját.
sorszám: 23061 (129360)
(előzmény: ati559, 2011-08-18 06:44:32)

 
 
lajos
válasz erre | email2011-08-18 08:57:19
Alapjáraton elfogadható. Üdv L
sorszám: 23060 (129359)
(előzmény: ati559, 2011-08-18 06:44:32)

 
 
ati559
válasz erre | email2011-08-18 06:44:32
Sziasztok!
Jawa 559 töltésével kapcsolatban lenne kérdésem. Az odáig normális, hogy ha elindul a motor, akkor a piros töltésvisszajelző elalszik. De az normális, hogy ha az akkumulátornál lévő bisztosÍtékot kiveszem, akkor megáll a motor ? Válaszotokat előre is köszönöm. üdv.: Attila
sorszám: 23059 (129356)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2011-08-17 23:11:00
Sziasztok!

Azt kérdezném, hogy mi a menete manapság egy motorszám átírásnak? A 638 asomban motort cseréltünk és át szeretném íratni a forgalmiban a motorszámot. Hova kell ez ügyben menni, s kb milyen költséggel jár?

Köszönöm
sorszám: 23058 (129355)

 
 
Lally
válasz erre | email2011-08-17 19:10:23
Kösz, majd szétszedem és esztergáltatok bele új perselyt.
sorszám: 23057 (129352)
(előzmény: pozsothereal, 2011-08-17 15:29:31)

 
 
ati559
válasz erre | email2011-08-17 16:30:37
Sziasztok!
Jawa 559 töltésével kapcsolatban lenne kérdésem. Az odáig normális, hogy ha elindul a motor, akkor a piros töltésvisszajelző elalszik. De az normális, hogy ha az akkumulátornál lévő bisztosÍtékot kiveszem, akkor megáll a motor ? Válaszotokat előre is köszönöm. üdv.: Attila
sorszám: 23056 (129351)

 
 
pozsothereal
válasz erre | email2011-08-17 15:29:31
M12-es menetes szállal húztam ki annó,
kívül egy háromnegyedes cső volt az ellentámasz, bár számolj vele, hogy a kis tömítőcsészéket elcseszi mert a villa ráfeszül a váz perselyre.

Vitya
sorszám: 23055 (129350)
(előzmény: Lally, 2011-08-15 11:23:10)

 
 
Lally
válasz erre | email2011-08-16 00:01:02
Bocs. Termeszetesen 638-rol van szo.
sorszám: 23054 (129338)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2011-08-15 23:34:06
Ja, tényleg arról nem volt szó hogy milyen jawa. Az enyém 559, tehát ha jawa, akkor az nálam olyan. És nagy kerek szemmel nézek a világra, hogy jaaaaa, hát az is jawa, meg az is , meg az is... az 559-esen nincs zsirzószem, mert a vátó olaja keni azt a tengelyt, egy furmányos kis ritkán beszerezhető csövön keresztül, amit nagyon könnyű viszont eltörni. Itt csavar van és kontrázva. Hogy máshol mi, azt nem tudom.
sorszám: 23053 (129337)
(előzmény: Lally, 2011-08-15 20:16:05)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2011-08-15 23:15:01
Melyik Jawaból?
Mert az 559-ben tényleg egy csavar fogja a közepén, kontraanyával.A későbbi modelleken ezt elhagyták, egyszerűen ki kell jönnie, ha a korrózió nem támadta meg.Ha nagyon rozsdás sokáig tart kikönyörögni.477-ből egy délutánba tellett, amíg kiszedtem, pici pótlyukakat is fúrtam a lazító folyadéknak, aztán azt egy pöttyel behegesztettem, de végül egészben kijött.

üdv.: R
sorszám: 23052 (129336)
(előzmény: Lally, 2011-08-15 11:23:10)

 
 
TwinSport350
válasz erre | email2011-08-15 21:21:10
Ott az enyémen is zsírzószem van.
sorszám: 23051 (129335)
(előzmény: Lally, 2011-08-15 20:16:05)

 
 
Lally
válasz erre | email2011-08-15 20:16:05
Ami nálam zsírzószem? Arra gondolsz, hogy még pluszban fixálja a tengelyt?
sorszám: 23050 (129334)
(előzmény: Kacsás, 2011-08-15 18:44:49)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2011-08-15 18:44:49
Van a lengővilla közepén is egy csavar behajtva, a kerék felől. alulról.
sorszám: 23049 (129333)
(előzmény: Lally, 2011-08-15 11:23:10)

 
 
Lally
válasz erre | email2011-08-15 11:23:10
Légyszi, írja le valaki, hogyan kell a Jawaból kiszedni a lengővillatengelyt, mert nem megy! Kocogtatom anya nélkül jobbra-balra, de meg sem moccan. Csak flexszel lehet kiszedni?
sorszám: 23048 (129332)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2011-08-14 23:16:23
Sziasztok!

Szeretném egy nagyon ígéretes programra felhívni mindannyiótok figyelmét: www.kvvt.hu
Gyertek, várunk/várnak a szervezők szeretettel!

M
sorszám: 23047 (129328)

 
 
Tequila
válasz erre | email2011-08-14 16:52:13
Sziasztok!

Jawa szakiktól kérdezném 559-es Jawam problémáját.
Hidegen semmi gond, de ha bemelegszik elkezd csúszni a kuplung. (Adom a gázt csak bőg, de nem gyorsul.) Mintha menet közben kitekeredne a gyújtás oldali kuplungállító csavar. (Biztosítólemez megvan.) Néztem a lamellát, nincs megégve. Bár ha valaki tudná a gyári vastagságát megírhatná. Még arra gyanakszom nem-e az olaj híg? (80w90)
Ha valaki válaszolna kérem az alábbi e-mail címre tegye már: szab0915 kukac gmail pont com (Korlátozott nettel csak az e-mailomat tudom elérni.)
Köszönöm előre is!
Szervusztok!
sorszám: 23046 (129327)

 
 
tpapp
válasz erre | email2011-08-13 11:27:44
Én nem mondtam, hogy nem egyezik meg sok ponton. Lsd lenti példa is, de a két motor teljesen más. Nekem volt 353 / 559-esem is ugyan abban az időben, de semmi sem csereszabatos. Össze lehet őket mixelni, de akkor se nem ez se nem az.
sorszám: 23045 (129314)
(előzmény: R.A., 2011-08-13 00:17:05)

 
 
R.A.
válasz erre | email2011-08-13 00:17:05
Nem feltétlenül az. A Typ. 353/04 sok pontban egyezik az 559-essel.
sorszám: 23044 (129310)
(előzmény: Kacsás, 2011-08-11 23:30:08)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2011-08-11 23:30:08
Akkor becsapás. M1... köszi, M
sorszám: 23043 (129303)
(előzmény: tpapp, 2011-08-10 22:58:01)

 
 
tpapp
válasz erre | email2011-08-10 22:58:01
Szerintem kicsi az eselye, ez nem Pannonia. Raadasul a ket motor minden reszeben eleg jol elter. Gyakorlatilag 2 teljesen mas motorrol van szo, szinte semmi sem csereszabatos. Valoszinu ezert epult ossze, mert 559-esbol Dunat lehet rekeszteni 353-as eleg ritka itthon.
sorszám: 23042 (129297)
(előzmény: Kacsás, 2011-08-10 22:06:44)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2011-08-10 22:06:44
Jó, de a nem volt a tipusváltás környékén ilyen keverék?
sorszám: 23041 (129296)
(előzmény: tpapp, 2011-08-10 19:20:49)

 
 
tpapp
válasz erre | email2011-08-10 19:20:49
Ha ket motorbol van szerelve akkor nem gond...
sorszám: 23040 (129290)
(előzmény: Kacsás, 2011-08-10 00:08:24)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2011-08-10 00:08:24
Üdv!

Látott valaki olyan motort, hogy a számai szerint 353-as, de a lámpafej 559-es és még szivató is van rajta? (Amúgy 250ccm.)

M
sorszám: 23039 (129283)

 
 
yodamester
válasz erre | email2011-08-07 17:15:20
ui:Bp előnyben
sorszám: 23038 (129252)

 
 
yodamester
válasz erre | email2011-08-07 17:13:09
638-as jobbos hengerfejet keresek,ha valakinek van eladó sikítson
köszi
sorszám: 23037 (129251)

 
 
jogging
válasz erre | email2011-08-06 18:53:06
Sziasztok,üdvözlök mindenkit.Keresnék 634-eshez baloldali oldaldeknit fordulatszámmérőset.Van valakinek eladó?
sorszám: 23036 (129246)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-06 17:49:53
Ha a fogyasztás az érdekes, akkor is optimumra kell hangolni és ahhoz képest egy picit elvenni, mellék levegőt kicsivel kijjebb, ahol már nem olyan jó a gázreakció, meg a súbert lejjebb, hogy ne pörögje ki magát. De ne nagyon, mert a túl szegény keverék sem jó a fogyasztásnak, és a motornak.
sorszám: 23035 (129245)
(előzmény: Xidexs, 2011-08-06 14:27:50)

 
 
Xidexs
válasz erre | email2011-08-06 14:33:08
Eladnám régi tipusú jawa cz 250-et amelyből keveset szállítottak Magyarországra!

http://www.jawaczownersclub.co.uk/images/cz250single.jpg

Külsőleg nincs a legjobb állapotban, de motorilag jó állapotban van, több mint 8 éve nem volt használva tavaly indítottuk be, egy bal dekli sajnos nincs meg, 3 index épp állapotban van az egyiknél hiányzik a búra. Minden más alkatrész eredeti rajta!

sorszám: 23034 (129244)

 
 
Xidexs
válasz erre | email2011-08-06 14:27:50
Gondoltam hogy valami ilyesmi lesz a válasz, de sebaj akkor próbálgatom. Van egy régi könyvem ilyen mint ez :
http://www.antikvarium.hu/ant/foto.php?id=1253491&h=150&w=113
Egy jó hosszú leírás van benne azt már elolvastam, a szerint próbálgatom a beállításokat, persze itt minden motornak le van írva a gyári beállítása, de itt is más van írva mint mindenhol :)
sorszám: 23033 (129243)
(előzmény: Keri, 2011-08-06 13:42:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-06 13:42:42
Ahogy kedvenc szerelőm mondaná: "pont annyit hogy jó legyen" :))

Ez szemétkedésnek tűnhet, de a csavarnak nincs meghatározott pozíciója, azt mindig a motorhoz kell állítani pontosan, a megfelelő procedúrával.

Ezek a "csavard ki 2 fordulatot" csak arra elég hogy beinduljon a motor, meg hogy aki nem ért hozzá az annak is legyen sikerélménye.

A beállítási eljárást egyébként megtalálod a "szerviz" rovatban itt baloldalt. Nem kell az egészet végigolvasnod, elég a legvégén a "beállítás" részt.
sorszám: 23032 (129242)
(előzmény: Xidexs, 2011-08-06 10:18:02)

 
 
ati559
válasz erre | email2011-08-06 12:38:16
Köszönöm Tamás :-) !
sorszám: 23031 (129240)
(előzmény: tpapp, 2011-08-05 21:56:45)

 
 
Xidexs
válasz erre | email2011-08-06 10:18:02
Hello valaki megtudná mondani hogy mennyit csavarjak a levegő-benzin arány állítóján hogy a viszonylag kevés legyen a fogyasztás (Jawa 350-en) gyári könyvekbe mindenhol mást írnak ...
sorszám: 23030 (129239)

 
 
tpapp
válasz erre | email2011-08-05 22:26:02
Ja meg annyit, hogy csak hatulra kell, elol nem lehet vele motorozni, mert nagyon eros lesz a fek es feleslegesen erossen kell huzni a kart.
sorszám: 23029 (129238)
(előzmény: ati559, 2011-08-05 11:43:58)

 
 
tpapp
válasz erre | email2011-08-05 21:56:45
Atti, 1,66euro motoren.sk, ha kozelebb nem talalsz.
Tamas
sorszám: 23028 (129237)
(előzmény: ati559, 2011-08-05 11:43:58)

 
 
ati559
válasz erre | email2011-08-05 11:43:58
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni, hogy hol kapok fékkar visszahúzó rugót (kívülről a fékdobon) ?
Előre is köszi a választ!
üdv.: Attila
sorszám: 23027 (129235)

 
 
csabi350
válasz erre | email2011-08-04 11:44:15
Köszönöm,megjött a levél.Ha minden jól megy akkor szeptemberben rendelnék egy garnitúrát.Köszönök mindent
sorszám: 23026 (129230)
(előzmény: Gyula-bá, 2011-08-04 10:51:30)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2011-08-04 11:00:15
Valóban a "hülye biztos" ebben az esetben azt jelenti, hogy a rajta felejtett gyújtás esetén kb.1-1,5 másodperc múlva a rendszer (a következő főtengely fordulatig) lekapcsolja a gyújtótrafók (végtranzisztorok) áramát.
sorszám: 23025 (129229)
(előzmény: Miklósbácsi, 2011-08-04 10:45:49)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2011-08-04 10:51:30
A válasz drótpostán elment.
sorszám: 23024 (129228)
(előzmény: csabi350, 2011-08-04 10:11:33)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2011-08-04 10:45:49
Persze, hogy érdemes vele foglalkozni. Hosszabb utakat csak elektronikus gyújtással érdemes megtenni. Akkor kell legközelebb beállítani, amikor szétszeded a motort.
Egyébként Gyulabá gyújtása kicsit komolyabb, mint a hagyományos tranzisztoros trabi gyújtás. Ott az a gond, hogy, ha rajtahagyod a gyújtást, akkor 10 perc és a folyó áram miatt annyira felmelegszik a tranzisztor, hogy kinyírja magát. Gondolom erre értette a hülyebiztos kifejezést. És külön-külön is tudod állítani a két oldal előgyújtását, mert előfordul, hogy nem pont 180 fokra vannak a hajtókarok. De majd ő elmondja, csak itt már vagy 5x leírta, azért tudom :) Árban mondjuk a tizede a trabi gyújtás, de az övét csak fel kell rakni. Megjegyzem, jó pár éve én is ugyanannyit fizettem a komplett plug-n-play trabigyújtásért, mint amennyit Gyulabá kér most. Szerintem gondold meg :)
sorszám: 23023 (129227)
(előzmény: csabi350, 2011-08-04 10:11:33)

 
 
csabi350
válasz erre | email2011-08-04 10:11:33
Tiszteletem Gyula bá.Tetszik a gyujtás,ráadásul egyszerünek tünik a felszerelése is.Kérdés:kinél rendelhető meg,és mennyi az ára.Ui:12v-os a jawa,és a trabi gyujtáshoz pedig már kb. 5 éve meg van minden csak rajz hiányzik.
sorszám: 23022 (129226)
(előzmény: Gyula-bá, 2011-08-04 08:55:25)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2011-08-04 08:55:25
Eleve attól függ, hogy 6 vagy 12 V-ra kell, ui. a Trabi gyújtást 12 V-ra tervezték. Ugyan 6 V-on is "elsántikál" de nem az igazi. Nézd meg ezt http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=WjbORxpYOI nem sokkal drágább és nem kell faragni (JAWA-CZ-hoz volt tervezve), az eredeti gyújtólap helyére szerelhető és még "bolondbiztos" is.
sorszám: 23021 (129225)
(elözmény: csabi350, 2011-08-03 22:27:58)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu