:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
A színváltozáshoz is kell új forgalmi+törzskönyv????? Még pont nem vfestettem át...
Szín átírásakor, el kellett menem a KPM hez ott megnézték 1300 Ft ért leírták egy lapra hogy , ez bizony fekete és már nem piros. Majd ocsmányiroda és 12 pénz forgalmi + törzsköny. Motor blokkot nem tudom. De gondolom hasonló csok oda adásvételi is kellhet.
Sziasztok!
Azt kérdezném, hogy mi a menete manapság egy motorszám átírásnak? A 638 asomban motort cseréltünk és át szeretném íratni a forgalmiban a motorszámot. Hova kell ez ügyben menni, s kb milyen költséggel jár?
Köszönöm még1x
Köszi Keri! Akkor marad minden így ahogy van. üdv.: Attila
Mindegy is, nem érdemes akku nélkül játszani vele mert tönkremehet a feszültség szabályzó, és ha elektronikus, akkor a gyújtás is.
Akkor most tulajdonképpen kaptam igent is, meg nemet is :-( .
Nekem ugy remlik a biztositek csak az akksit valasztotta el a motor tobbi reszetol, ergo, ha nem alapjaraton van a motor akkor szolgaltat annyi delejt, amirol a gyujtas elmegy. Persze, kikapcsolt lampnal talan meg enyhen emelt alapjarattal is megy, de ha egyszer leallt, akkor mar nem inditod ujra akksi nelkul. Nekem ha kiment a biztositekom (megevett parat) akkor mindig valami lampanal allt le, mikor leesett a fordulat alapjaratra.
Köszönöm az információt Árpád! Akkor minden rendben van a géppel.
üdv.: Attila
559-nél nem vagyok a dologban biztos, de a 634 tuti így müxik. Egy niztosíték védi a teljes kört, azaz a dinamót is. Tehát ha azt kiszede, a dinamóról sem megy tovább az áram, nem csak az aksiról.
Kicsit off, de leírom. Ezen biztosíték kapcsán tanultam meg miért olvadó biztosíték az olvadó biztosíték.:)
A műanyag bizti szépen melegedett, a műanyag pedig lágyult. Az eredeti biztosíték ház pedig nyomta összefelé. Egy idő után olyan rövid lett a bizti hogy már nem érintkezett. Akkor szépen leállt a motor, általában kereszteződéseknél. Jópárszor szidtam ebből kifolyólag a műnbyag bizti kitalálójának ledér természetű édesanyját.
Alapjáraton elfogadható. Üdv L
Sziasztok!
Jawa 559 töltésével kapcsolatban lenne kérdésem. Az odáig normális, hogy ha elindul a motor, akkor a piros töltésvisszajelző elalszik. De az normális, hogy ha az akkumulátornál lévő bisztosÍtékot kiveszem, akkor megáll a motor ? Válaszotokat előre is köszönöm. üdv.: Attila
Sziasztok!
Azt kérdezném, hogy mi a menete manapság egy motorszám átírásnak? A 638 asomban motort cseréltünk és át szeretném íratni a forgalmiban a motorszámot. Hova kell ez ügyben menni, s kb milyen költséggel jár?
Köszönöm
Kösz, majd szétszedem és esztergáltatok bele új perselyt.
sorszám: 23057 (129352)
( előzmény: pozsothereal, 2011-08-17 15:29:31)
Sziasztok!
Jawa 559 töltésével kapcsolatban lenne kérdésem. Az odáig normális, hogy ha elindul a motor, akkor a piros töltésvisszajelző elalszik. De az normális, hogy ha az akkumulátornál lévő bisztosÍtékot kiveszem, akkor megáll a motor ? Válaszotokat előre is köszönöm. üdv.: Attila
M12-es menetes szállal húztam ki annó,
kívül egy háromnegyedes cső volt az ellentámasz, bár számolj vele, hogy a kis tömítőcsészéket elcseszi mert a villa ráfeszül a váz perselyre.
Vitya
Bocs. Termeszetesen 638-rol van szo.
Ja, tényleg arról nem volt szó hogy milyen jawa. Az enyém 559, tehát ha jawa, akkor az nálam olyan. És nagy kerek szemmel nézek a világra, hogy jaaaaa, hát az is jawa, meg az is , meg az is... az 559-esen nincs zsirzószem, mert a vátó olaja keni azt a tengelyt, egy furmányos kis ritkán beszerezhető csövön keresztül, amit nagyon könnyű viszont eltörni. Itt csavar van és kontrázva. Hogy máshol mi, azt nem tudom.
Melyik Jawaból?
Mert az 559-ben tényleg egy csavar fogja a közepén, kontraanyával.A későbbi modelleken ezt elhagyták, egyszerűen ki kell jönnie, ha a korrózió nem támadta meg.Ha nagyon rozsdás sokáig tart kikönyörögni.477-ből egy délutánba tellett, amíg kiszedtem, pici pótlyukakat is fúrtam a lazító folyadéknak, aztán azt egy pöttyel behegesztettem, de végül egészben kijött.
üdv.: R
Ott az enyémen is zsírzószem van.
Ami nálam zsírzószem? Arra gondolsz, hogy még pluszban fixálja a tengelyt?
Van a lengővilla közepén is egy csavar behajtva, a kerék felől. alulról.
Légyszi, írja le valaki, hogyan kell a Jawaból kiszedni a lengővillatengelyt, mert nem megy! Kocogtatom anya nélkül jobbra-balra, de meg sem moccan. Csak flexszel lehet kiszedni?
Sziasztok!
Szeretném egy nagyon ígéretes programra felhívni mindannyiótok figyelmét: www.kvvt.hu
Gyertek, várunk/várnak a szervezők szeretettel!
M
Sziasztok!
Jawa szakiktól kérdezném 559-es Jawam problémáját.
Hidegen semmi gond, de ha bemelegszik elkezd csúszni a kuplung. (Adom a gázt csak bőg, de nem gyorsul.) Mintha menet közben kitekeredne a gyújtás oldali kuplungállító csavar. (Biztosítólemez megvan.) Néztem a lamellát, nincs megégve. Bár ha valaki tudná a gyári vastagságát megírhatná. Még arra gyanakszom nem-e az olaj híg? (80w90)
Ha valaki válaszolna kérem az alábbi e-mail címre tegye már: szab0915 kukac gmail pont com (Korlátozott nettel csak az e-mailomat tudom elérni.)
Köszönöm előre is!
Szervusztok!
Én nem mondtam, hogy nem egyezik meg sok ponton. Lsd lenti példa is, de a két motor teljesen más. Nekem volt 353 / 559-esem is ugyan abban az időben, de semmi sem csereszabatos. Össze lehet őket mixelni, de akkor se nem ez se nem az.
Nem feltétlenül az. A Typ. 353/04 sok pontban egyezik az 559-essel.
Akkor becsapás. M1... köszi, M
Szerintem kicsi az eselye, ez nem Pannonia. Raadasul a ket motor minden reszeben eleg jol elter. Gyakorlatilag 2 teljesen mas motorrol van szo, szinte semmi sem csereszabatos. Valoszinu ezert epult ossze, mert 559-esbol Dunat lehet rekeszteni 353-as eleg ritka itthon.
Jó, de a nem volt a tipusváltás környékén ilyen keverék?
Ha ket motorbol van szerelve akkor nem gond...
Üdv!
Látott valaki olyan motort, hogy a számai szerint 353-as, de a lámpafej 559-es és még szivató is van rajta? (Amúgy 250ccm.)
M
638-as jobbos hengerfejet keresek,ha valakinek van eladó sikítson
köszi
Sziasztok,üdvözlök mindenkit.Keresnék 634-eshez baloldali oldaldeknit fordulatszámmérőset.Van valakinek eladó?
Ha a fogyasztás az érdekes, akkor is optimumra kell hangolni és ahhoz képest egy picit elvenni, mellék levegőt kicsivel kijjebb, ahol már nem olyan jó a gázreakció, meg a súbert lejjebb, hogy ne pörögje ki magát. De ne nagyon, mert a túl szegény keverék sem jó a fogyasztásnak, és a motornak.
Eladnám régi tipusú jawa cz 250-et amelyből keveset szállítottak Magyarországra!
http://www.jawaczownersclub.co.uk/images/cz250single.jpg
Külsőleg nincs a legjobb állapotban, de motorilag jó állapotban van, több mint 8 éve nem volt használva tavaly indítottuk be, egy bal dekli sajnos nincs meg, 3 index épp állapotban van az egyiknél hiányzik a búra. Minden más alkatrész eredeti rajta!
Gondoltam hogy valami ilyesmi lesz a válasz, de sebaj akkor próbálgatom. Van egy régi könyvem ilyen mint ez :
http://www.antikvarium.hu/ant/foto.php?id=1253491&h=150&w=113
Egy jó hosszú leírás van benne azt már elolvastam, a szerint próbálgatom a beállításokat, persze itt minden motornak le van írva a gyári beállítása, de itt is más van írva mint mindenhol :)
Ahogy kedvenc szerelőm mondaná: "pont annyit hogy jó legyen" :))
Ez szemétkedésnek tűnhet, de a csavarnak nincs meghatározott pozíciója, azt mindig a motorhoz kell állítani pontosan, a megfelelő procedúrával.
Ezek a "csavard ki 2 fordulatot" csak arra elég hogy beinduljon a motor, meg hogy aki nem ért hozzá az annak is legyen sikerélménye.
A beállítási eljárást egyébként megtalálod a "szerviz" rovatban itt baloldalt. Nem kell az egészet végigolvasnod, elég a legvégén a "beállítás" részt.
Hello valaki megtudná mondani hogy mennyit csavarjak a levegő-benzin arány állítóján hogy a viszonylag kevés legyen a fogyasztás (Jawa 350-en) gyári könyvekbe mindenhol mást írnak ...
Ja meg annyit, hogy csak hatulra kell, elol nem lehet vele motorozni, mert nagyon eros lesz a fek es feleslegesen erossen kell huzni a kart.
Atti, 1,66euro motoren.sk, ha kozelebb nem talalsz.
Tamas
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni, hogy hol kapok fékkar visszahúzó rugót (kívülről a fékdobon) ?
Előre is köszi a választ!
üdv.: Attila
Köszönöm,megjött a levél.Ha minden jól megy akkor szeptemberben rendelnék egy garnitúrát.Köszönök mindent
Valóban a "hülye biztos" ebben az esetben azt jelenti, hogy a rajta felejtett gyújtás esetén kb.1-1,5 másodperc múlva a rendszer (a következő főtengely fordulatig) lekapcsolja a gyújtótrafók (végtranzisztorok) áramát.
A válasz drótpostán elment.
Persze, hogy érdemes vele foglalkozni. Hosszabb utakat csak elektronikus gyújtással érdemes megtenni. Akkor kell legközelebb beállítani, amikor szétszeded a motort.
Egyébként Gyulabá gyújtása kicsit komolyabb, mint a hagyományos tranzisztoros trabi gyújtás. Ott az a gond, hogy, ha rajtahagyod a gyújtást, akkor 10 perc és a folyó áram miatt annyira felmelegszik a tranzisztor, hogy kinyírja magát. Gondolom erre értette a hülyebiztos kifejezést. És külön-külön is tudod állítani a két oldal előgyújtását, mert előfordul, hogy nem pont 180 fokra vannak a hajtókarok. De majd ő elmondja, csak itt már vagy 5x leírta, azért tudom :) Árban mondjuk a tizede a trabi gyújtás, de az övét csak fel kell rakni. Megjegyzem, jó pár éve én is ugyanannyit fizettem a komplett plug-n-play trabigyújtásért, mint amennyit Gyulabá kér most. Szerintem gondold meg :)
Tiszteletem Gyula bá.Tetszik a gyujtás,ráadásul egyszerünek tünik a felszerelése is.Kérdés:kinél rendelhető meg,és mennyi az ára.Ui:12v-os a jawa,és a trabi gyujtáshoz pedig már kb. 5 éve meg van minden csak rajz hiányzik.
Eleve attól függ, hogy 6 vagy 12 V-ra kell, ui. a Trabi gyújtást 12 V-ra tervezték. Ugyan 6 V-on is "elsántikál" de nem az igazi. Nézd meg ezt http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=WjbORxpYOI nem sokkal drágább és nem kell faragni (JAWA-CZ-hoz volt tervezve), az eredeti gyújtólap helyére szerelhető és még "bolondbiztos" is.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|