:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ez olyan dolog, hogy a forgalmi viszonyoknak megfelelően én többnyire a felezővonalat használom közlekedésre :) Egyébként igazad van, nincs jelentősége az egésznek.
Na akkor erre én is kíváncsi leszek.
De ott van, hogy a "út és forgalmi viszonyoknak megfelelően"
Ebbe pedig belefér, hogy a forgalmi viszonyok miatt középen vagy a baloldali nyomban mész...ahogy az autók is teszik, azért mert a sáv jobb oldalán menve számukra is nehezebb és kockázatosabb.
Mindenesetre akárhogy értelmezzük ezt a szabályt, rendőr, ezért soha nem fog megbüntetni, csak annyi értelme van, hogy fórumokon lehet vitatkozni róla :)
Ennek alapján: "Ha levizsgáztattam a jószágot, majd beüzemelem az önindítót is." nem vagyok biztos abban amit mondsz.
Szerintem szerelés szempontjából hasonlította csak az önindítóhoz.
Tovább is van még:
* kerékpárral, segédmotoros kerékpárral,
* valamint lassan haladó járművel szorosan az úttest jobb szélén kell haladni.
Tehát motorkerékpárra nem vonatkozik? Lehet. De szerintem egyértelmű, hogy ha általános jobbra tartási kötelezettség van, akkor nem a bal nyomban megyek, hanem az út jobb szélén.
Arra kíváncsi lennék, hogy hogyan csinál a JAWA dinamóból a motorhoz való önindítót (a dinamó a helyén marad a főtengely végén) mert az általa létrehozott nyomaték valószínűleg még dekompresszor használatával sem elegendő.
Na utána néztem.
"Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni."
Ebbe a szerintem bőven belefér hogy motorral a baloldali keréknyomban megyek, hiszen az a biztonságos.
A kerékpárokra és lassú járművekre úgy fogalmaznak, hogy szorosan az út szélén kell menni.
TOvábbá fórumokon azt sem szokták tudni, hogy párhuzamos közlekedésre alkalmas úton lakott területen, huzamosabb ideig is mehetsz a belső sávban ha nem tartod fel a többi közlekedőt.
Az is változott, hogy most már motorral is mehetsz a 3. sávban meddig csak kanyarodás céljából mehettél be.
Az viszont nem változott, hogy motort csak becsatolt bukósisakban tolhatsz.
Hogy ne lenne. Eredetileg az út jobb szélén kell haladni. Habár most volt valami változás, mert a bringás ott kolbászolhat sávon belül, ahol akar. Ezt előzésnél figyelembe kell venni, tehát nem lehet kicentizni oldalról. Motoros változásról nem hallottam. Talán ott is érvényes lenne már?
Ha van is olyan szabály hogy sávon belül kell jobbra tartani motorral, akkor nem sajnos hanem szerencsére nem tartják be, az komolyan veszélyes lenne.
A sávon belüli jobbra tartásról beszélünk.
Autóknak sincs előírva hogy a sáv melyik részére kell húzódniuk, hogy elférjek a sorok között, pedig ennek több értelme lenne...számomra :)))
Az olajos flakon megvolt nekem is :))
A jobbratartási kötelezettség vonatkozik a motorkerékpárra is, hiszen forgalomban veszel részt! Sajnos ezt kevesen tartják be :)
Én is előb indulok mint az autó és jobban is gyorsulok mint az átlag négykerekű. Ezért volt csak próbálkozás amit az autós csinált. Van egy csomó lámpa amit a vonalról sem lehet látni. Állandó jellegű tettestársam ezért vett valami prizmát a szélvédőre. Kreténül néz ki, de hasznos.
De hiába látok jobban, ha nem én vagyok az első. :)
Veled nem fordult elő ilyesmi.... Ere születni kell. :) Te még nem gyújtottad fel a jawádat sem. Sőt még nem mentél át a saját olajos flakonodon sem. Ez utóbbihoz a balszerencsén kívül egy humoros gumipók is kell ami kiakad és előre lövi az olajat. :D
Erről jut eszembe: Pesszimistának jobb lenni mint optimistának. A pesszimistát kellemes meglepetések érik, az optimista viszont gyakran csalódik. :D
Szerintem az autók olyanok mint a kutyák. Látják rajtad hogy félsz, és kihasználják a dögök :))))))
Velem soha nem fordult elő ilyen....már csak azért sem, mert sokkal gyorsabban rajtolok mint bármelyik autó...meg általában én furakodok be az autók mellé :)
Másik, hogy kihasználom, hogy motoról jobban látni, és kicsit előrébb gurulok a stopvonaltól. Mivel az autós csak onnan látja a lámpát, nem fogja zavarni hogy én előtte vagyok.
Ez nagy igazság.
Eszembe sem jutott, annyira természetes számomra.
Lehúzódni csak akkor szoktam ha szándékosan el akarom engedni az autóst, vagy segíteni egy manővert.
Szerintem a KRESZ-ben sincs benne, hogy sávon belül jobbra kellene tartani, bár nem ez lenne az egyetlen butaság benne.
Ásványi olajakból is van jó és olcsó.
Favoritot pl. nekem szerette a motor.
Rendben, 1/40
Bejáratáshoz én is 1/30-ra keverem.
Tegnap a sáv közepén várakoztam a lámpánál. Beállt mellém egy kisebbségi. Aztán persze a zöldnél majdnem fellökött amikor elhúzódott a szembejövők elől.
Jawával még istenes a helyzet, de ETZvel pl símáb bejönnek mellém, aztán elkezdenek jobbra kanyarodni. Mehetek az úz bármely részén, mintha ott se lennék.A jawa nagyobb, a bukócsővel pedig még nagyobbat mutat, attól félnek egy kicsit hogy összetöröm az autójuk. Az ETZ látszatra csak megkarcolja őket, azt még bevállalják. Még a sebesség se segít. Mentem párszor 90-el az Üllőin, akkor is megelőzött minden második autó.
Így van, alapszabály hogy jobbra húzódva nem szabad közlekedni motorral, akármi mást is mond a KRESZ. Hasonló volt a tapasztalatom az elején, hamar átváltottam a sáv közepére, vagy még kicsit balra. Így a szemből jövő nem fog messziről robogósnak nézni és mondjuk előzni, illetve engem nem fog előzni senki sem akkor, amikor jönnek szemben.
A bejön eléd, leszorít és a rád fordul szituk arra utalnak, hogy erőteljesen a padkán közlekedhetsz. A bal keréknyomban kell menni, akkor garantáltan nem fog bemenni melléd és a jobbról kikanyarodó is látni fog. Lámpa ON, mindig.
A vicc pedig az, hogy az olajfilm vastagságát nem a keverék minősége határozza meg, hanem a hengerfal kopottsága és a gyűrűk állapota. Egyébként az 1200-1300 forintos omv 2T olajjal nekem semmi bajom. Egyszer kaptam valami lila színű repsolt, azzal úgy füstölt a gép, mintha gumit égettem volna. Na, azóta nem kísérletezek :)
A 638 -as jawa 1985 gyárikönyvében az 50 edik oldalon 1:40 keverék van előírva ! Bejáratás alatt pedig 1:33
Tartó maximális sebesség pedig 105 km/h.
Az 1:50 az Mz könyben van:-)
Eladó veterán járművek:
https://picasaweb.google.com/bezilajos/DropBox?authkey=Gv1sRgCObY9c-K9eiY3AE
Érd: 06-20-589-7710
Ja, és jó drágán veszed az olajat :)
Én 2000ért szoktam venni az API TC, Jaso FC olajat. 3-4-ért már API TC+, Jaso FD olajat veszek, de azt utcára nem használom.
A főtengelyed nem az 1/40es keveréktől ment tönkre ez 1000%, mivel Jawanak is 1/50 a gyári ajánlás.
Összes szakirodalom óva int a túlkenéstől, a gyári ajánlást kell betartani, az a legjobb a motornak, de az a tévhit, hogy a több olaj biztos jobb is nagyon erősen tartja magát a közhiedelemben.
Az 1/30-as keverék a bronz siklócsapágyhoz előírás.
Az olaj téma egy örök klaszikus.
Én mindig 1:33 keverékkel jártam,ebben az évben át áltam a 1:40 -re juliusban be is csörgött a főtengelyem. Cserés is lett. Azt vettem észre, hogy mikor az 1:33 nál szét szedtem a blokkot oljosak voltak a sonkák és a csapágyak. Az 1:40 melett viszont sokkal szárazabbak. Olajból csak jó minőségűt tettem bele mindig Repsol és társai 2500-3000 Ft körülieket.
Az 1:40 nem melegedett anyira a henger.
Aminek örültem viszont utánna olvastam így utólag elég rendesen. A dugóról a hőt az olajfilm viszi át a hengere főként. Tehát ha vékonyabb akkkor melegebb a dugó jóval. Persze ismerek olyat is aki 50-es keverékkel jár.
De szerintem a mennyiség fontos, a látottak alapján.
Hacsak nem bronzcsapágyas a hajtókarod, 1/50-esre keverd, azaz elegendő 2deci olaj 10literhez.
Ez a gyári ajánlás.
Én 12literhez szoktam ennyit, azzal is vígan működik, de ez már a saját felelősségem és döntésem.
1800forint egy félszintetikus olajért nem sok. Ásványi olajért sok. Általában Repsol Scooter olajat használok, ennek jó a minősége, és az ára kb. itt van.
Az autósok nem látják a motorosokat. Jobb ha hozzászoksz, hogy láthatatlan vagy. Javaslom a vezetéstechnika rovat, 5. cikket.
Ha hozzászoksz, az autósok viselkedéséhez, és kialakítod az ennek megfelelő vezetési stílusodat, akkor már nem fog gondot okozni ez...bár pont tegnap egy út mellől index nélkül startoló nyanya, aki a tükröt csak a sminkelésre használja, majdnem kijött elém, de még éppen ki tudtam kerülni...aztán persze meg volt lepődve.
Nagy az öröm!
Rég örültem ennyire valminek:)(főleg annak, h láma vok)
Semmi baja a mocinak, csak át kelett kapcsolni tartalékra, amire kb: 50-60 berúgás után jöttem rá.
Átkapcsoltam, és ment mint az óramű.
Megejtettem első tankolásomat is, 10 literhez adtam kb. 3 dl 2t-olajat ami 1800 Ft volt(van olcsóbb is?), dugulás nem jelentkezik.
Átestem az eredetiség vizsgálaton is.
Nagy az öröm!
Még annyit kérdeznék hány ah-s aksi tudja ellátni a motort? amit most vettek bele az 3 ah.
Más:Amikor autózok, látom a másik autó mozgásán, hogy LÁT engem.
Motorral is látom, de mégis bejön elém, rám fordul, leszorít, pedig tutira lát, ezt hogyan kezelitek?
Nagy oldaltávolságot!
Tibor
Önindító a jawa 634-ben is van. Csak sokan nem tudják. :) Úgy hívják hogy dinamó. :D
Perzse egy kis elektromos átkötés szükséges, sőt talán még egy szénkefe tartó. Az én állórészemet már eleve két tartóval vettem. :) Ha levizsgáztattam a jószágot, majd beüzemelem az önindítót is. :)
Olyan három hete javítottam Yamaha önindítót a cimborámmal. Persze a keféket nekünk kellett reszelni.
Neked legalább nem kell azon agyalnod hogy hogyan mosd le a motort amikor lejárt forgalmival nem lehet a kútra menni vele, a kert tulajdonosa pedig elzárkózik a helyszini mosástól. Neked talán még a rozsda sem pereg a vázról a lehető legfeltünőbb helyeken. :)
Más, a jawa szépségei:
Feltettem a karbit, a csapot kipucoltam, kinyitottam. Próbálok úsztatni, nem buggyan ki a benya a karbiból. Kis idő múlva viszont a blokk tetején lévő medence megtelik benzinnel. Csap elzár, gondolkodás hogy hol likadhatott ki a karbi. Aztán dühöngés amikor kiderül hogy a csavar maradtle a főfúvóka alól. Ezután már csak a benzin felitatása van hátra a blokkról, mert égett már ilyesmi miatt ez a jawa. :D
Most egy picit irigykedem a Jawa egyszerű felépítésére, mert én a Hondával csinálom ugyan ezeket a hosszú állás után. Ugye ott 4 henger, 4karburátor, 4 gyújtás, önindító... ááááááááááá nem cserél valaki egy félig összerakott Hondát Jawara? :DDD
Én szinte biztos vagyok benne. :D
Bár a csomagtartó jövő tavaszra lesz csak meg valószínüleg, hála a szűk anyagi lehetőségeimnek. A tank festése is eltolódik cseppet. Végszükségben persze csomagtartó nélkül is tudok túrázni. :D
A lényeg hogy nemsokára kényelmes, erős, nekem való motorom lesz.
Olyan jó volt tegnap újra sztereóban hallani a kipuffok muzsikáját. :D
Alakul akkor akkor a motord Árpi, jövő szezonra remélem Jawa lesz a túragéped.
Nekem is gratulálhatsz. :) Jó úton haladok, ha lassan is, a vágyam eléréséhet. Ma be tudtam indítani a jawát. A dinamó volt összerohadva, a gyújtásalap menthetetlenül korodeálódott, az excenter kiszedhetetlen volt, az elektromos kötések csak elektromosak nem voltak. A karbi, a csap eldugult. A meleg sem sietette a munkát. De ma már pöfögött.
Még fék beállítás és egy kis festegetés van hátra, aztán jöhet a vizsga.
Először pucold ki a karbulátort,és nézd meg milyen gyorsan folyik a benzi a csapon keresztül.Müanyag flakon teszt:-). Mert dugulás lehet bárhol. A tankot ha rozdás muszáj kitisztítani mert nincs az a csodaszűrü ami nem dugul el egy idő után. Ha sokat állt a motor a levegőszűrőt és az utját a levegőnek is végig nézném. Ja Gartula a géphez.
A Prágai dolog engem is érdekelne! :D
Köszi a reagálást, valóban, melegen csinálja. Hogy lámpa van-e nem igen tudom, mert mikor leáll akkor lefoglal a forgalom, meg az aggódás, de megnézem ma, éjjel még nem mentem vele, illetve nem állt meg. 1 hete vettem, szal sok tapasztalat nincs még. Ma munka után megnézegetem. hoplnap kellene eredetiségvizsgálatra vinnem. kb 12 km, az 400 m-enként 1 berugással parádés lesz.:D
Lehet dugulás. Bár a 634 egész jól viseli a rozsdát. :)( Nézd meg a tanksapkát is, az is tud hasonlót művelni.
Rakhatsz be még egy szűrőt, de nagyokat lehet vele szívni, mert sok nem enged át elég benzint.
Szimeringre ln se gyanakodnék, mert az érezhető lenne már indulásnál is.
Van világításod amikor leáll? Ugyanis van péár elektromos hiba ami melegedésre jön elő.
Sziasztok!
Vásároltam egy Jawa 350 634-est
Amennyire emlékszem, a hangja a pörgése a húzása, a szaga, mint a régi motoromnak, amihez nem kellett hozzányúlni, csak tankolni. 100-120 km után leállt, félreálltam berúgtam ment tovább, következő nap szintén. harmadik v negyedik nap hazafele már 4-500 méterenként leállt. mintha a benzin kifogyott volna, hirtelen lefullad.
Segítséget szeretnék kérni a szakiktól.
Böngésztem, de nem találtam érdemben semmit, azt meg nem akarom elhinni, hogy kiváló menettulajdonságok mellett, jó hanggal, a szimeringen keresztül a váltótérből olajat szív. Ha a tankba belenézek elég rozsdás, lehet dugulás? Iktathatok be egy benzinszűrőt?
Köszönettel :Tibor
Sikerult eljutni Pragaba? Mit lattal?
Holnap megyek Prágába, lesz 3 szabad napom ott...el akarok jutni a tynec-i jawa gyárhoz, vagy a környező két jawa múzeum valamelyikébe...valaki járt már ott? és mik a tapasztalatok?
Hozzáteszem, hogy a blokkcsere és színváltozás bejelentésére van valamennyi idő, szóval ha mégis feltűnik a rendőrnek, akkor "tegnap raktam be"
Zéró az esély.
Én évekig motoroztam úgy, hogy csak műszaki vizsgára raktam vissza az eredeti blokkot, főleg azért mert az okmányirodába lehetetlen volt akkoriban bejutni, és ha be is jutottál, akkor is egész napod el volt szúrva. Blokkot pedig 45perces szintidővel cseréltem :)
Tamás köszönöm az információt, már ezt is kipróbáltam :-). Úgy megy biztosíték nélkül is. Csak az kevert meg, hogy a töltéslámpa ha elalszik, akkor biztosíték nélkül is kéne menni a motornak jobb kulcsállásban. De nem így van, mert a dinamót és az akkut is ez a biztosíték védi, szóval ha kiveszem, akkor le kell állnia. Szóval köszönöm a választ! üdv.: Attila
Most megnéztem, végig van írva a motorszám. Amúgy szerintetek közúti ellenőrzésnél mennyi az esélye hogy a SÜN pont a motorszámot fogja megnézni?
Lehet, hogy csak a motorkód van benne. Ha így van, akkor nem kell cserélni.
A törzskönyvben is benne van a motorszám... akkor azt is cseréltetni kell :(
Atti, forgasd 2-es állásba a gyujtáskulcsot és menni fog. Lsd szakirodalom. (balra forditott kulcsállás)
Igen, színváltozáshoz már a törzskönyvet is cserélni kell, mert ezek a mocskok beleírták.
fogod az adásvételid a motorblokkról, elmész a motorral a KPM-hez, ott pár ezer forintért kapsz egy papírt róla hogy típusazonos és rendben van, ezzel átbattyogsz az okmányirodába ahol kicsierélik a forgalmit, asszem 6000forintért. Törzskönyvben nincs benne a motorszám.
HyGy most cserélt blokkot a DL650-esében.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|