:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Vitatkozhatunk a technológiáról, az alapján hogy egy részletet írtam belőle, de nagyapám autófényező volt :)
Újpesten Mihóczáék 5000,- Ft-ért homokszórták a vázamat, a szinterezést Kőbányán csinálták alapozó + RAL 9004 fedővel 8000,- Ft-ért. A garázsomban megtekinthető a minőség, ha valakit érdekel. Ennél nem lesz veresenyképesebb egyik festő sem.
És száradás közben azonnal elkezd rozsdázni (nem látszik), az ipar különleges rozsdagátló vegyszereket használ ennek megakadályozására.
Én nagynyomású mosóval szoktam takarítani festés előtt. Nagyon hatékony, és egyszerű megoldás, mindent leszed.
"nagyon sok festő nem szereti ha a váz is homokfújva van", persze,hogy nem szereti mert nagyon körülményes a rajta maradt port eltávolítani, ha később szinterezve lesz a váz jobb ha sörétezteted, durvább felületet ad amin lobban tapad a bevonat és nem kell a portól letakarítani.
Legutóbb én is úgy csináltattam egy vázat, hogy homokfúvás, és szinterezés és gyönyörű lett, arról nem is beszélve, hogy sokkal strapabíróbb, pedig ez egy veterán volt, ahol számított a küllem.
Meg azért egy autó méretű homokfújó kamra szerintem nem olyan általános dolog. Az nem olyan mint a csiszológép, elég komoly felszerelés.
Lehet hogy komolytalan, de aki komoly fényezőt én ismerek csak a tankot 60ezerért akarta nekem fújni :)
Szóval lehet hogy mégis jó az a komolytalan.
Amúgy meg én megtanultam fényezni, mert 20ezer HUF anyagköltségből az egész motort lefényezem magamnak.
Mellesleg elég komolytalan az a fényező, akinek nincsen homokfúvó gépe. Fényezőből meg jó pár van. Inkább olyat keressen a kolléga, mint szobafestőt :) Nem értem, miért kell ezt ennyire túlbonyolítani. Meg kell állapodni vele, hogy az összes alkatrészt 1, maximum 2 autóidom árában csinálja meg.
Amúgy is érdemesebb szintereztetni, nekik pedig van saját homokfújójuk, ezért nem szeretik ha más csinálja ezt a munkát.
A festőket én sem értem. Sokkal egyszerűbb egy ilyen felületet fújni, mint egy rossz minőségű festett felületet.
Alapozó, szórókit, kicsit átcsiszolni, aztán mehet is a fényezés.
kb. Itt tudok egy jól felszerelt homokfújóst:
http://g.co/maps/gsy3
Szerintem jó áron dolgozik.
Festőd van a vázfestésre?
Már csak azért kérdem mert nagyon sok festő nem szereti ha a váz is homokfújva van, sokan csak mattítják.
Egyszer én is így jártam, hogy lefúvattam, aztán alig találtam rá festőt.
Igazából nem értem mért jó nekik, lehet már elvette az eszüket a hígitó.:)
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy van valakinek tapasztalata homokfúvás árakkal ill. hova lenne érdemes vinni? Egy 638-as vázat szeretnék homokfúvatni. Pest és Szolnok megye ami szóba jöhet. Üdv!
A Tatran kapcsolási rajzát dótpostán elküldtem, bár szerintem egy eredeti Tatran dinstarter "befaragása" egyszerűbb feladat mint a JAWA dinamó "starteresítése"
Igen. Bár ln se ástam magam bele, de ha másért nem, akkor azért mert pont fordítva forogbak mint ami a fesz előállításához szükséges fesz. Azaz azaz a dinamó óramutató járásával megegyzően termel pl a 634ben +6 voltot. Ha viszont az álló dinamóra rákötjük ezt a feszt, fordítva forogna, ha tudna. Elsőnek azt hittem, a 4 kefével lehet duplázni a pólusszámot,
de aztán elvetettem ez a lehetőséget.Akkor lehetne, ha az állórészben is tudnék polust duplázni. De félek, még ez is kevés lenne. Ha gyertya nélkül meg se mozdul, a duplázásból fakado dupla erő sem segítene.
Van 4 kefe hely a dinamómon, de ez se fog megoldást jelenteni.
Lehet. De az biztos hogyha egyformák lennénk, könnyebb lenne személyit hamisítani. :D
Az önindító témába nem ástam bele magam, de emlékezetem szerint az önindító motorok (a dinstarterek is) mind négy szénkefés megoldásúak.
Nagyjából egyetértek veled. Bár én nem tartom feltétlenül képmutatásnak a dolgot, és feltétlenül neveltetésből fakadónak sem. Embere válogatja mennyire tud elvonatkoztatni. Valahogy úgy van ez, mint amikor a zenekar az Örömódát játsza a tévében, mi pedig leszedjük a hangot. Meglehetősen komikus lesz a végeredmény.
Ha valaki nem úgy van összeszerelve gyárilag, hogy leszedi az érzelmi töltést a faramuci balesetekről, az nevetni sem tud rajta. Ez adottság. Bem jobb, vagy rosszabb, másmilyen. Aki nem tud nevetni az ilyen eseteken, esetleg előbb ugrik segíteni, ami nem egy hátrány.
De az nagyon igaz, hogy a nevetés sokat segít. Humor nélkül én már régen felkötöttem volna magam. Illetve mégse, mert meg se születtem volna. Ugyanis a magyarság is rég kipusztult volna mára.
Egy biztos, én ha úgy adódik röhögök másokon, magamon is, meg az egész világon. Még mindig jobb mint sírni, ha már segíteni nem lehet. Legalábbis pár éve még így volt, manapság azért siránkozom néha. Sajnos.
Az életben az a szép, hogy nem vagyunk egyformák, qva unalmas volna.
Nem sértésnek szánom, főleg azért mert valószínűleg az amúgy tiszteletre méltó elvekre épülő neveltetésedből származik ez a látásmód, de én ezt képmutatásnak tartom.
Amikor ilyen szituációkon nevetünk, nem a más baján nevetünk, mert azt én is gusztustalannak tartom, hanem a konkrét eset ellentmondásossága, keltette pszichológiai feszültséget vezetjük le, a nevetéssel.
Vagyis ez egy védelmi mechanizmus, ami annyira természetes minden értelmes élőlényeknél, hogy már a csimpánzoknál és a delfineknél is megfigyelhető.
Aki nem tud nevetni, lazán venni a problémákat, az visszaüt az egészségben. Gyomorfekély, szívinfarktus, agyvérzés kockázatát növeli.
Másik, ha én a saját esésemen röhögök, akkor más embertől sem várom el hogy zabszemmel a seggében sajnálkozzon, hanem azt várom, hogy velem együtt röhögjön az történet komikusságán.
És hát valljuk be, az önnállóan pörgő motor, és a próbálkozó, dühöngő pilóta egy burleszk filmben is elment volna gegnek.
Mindezzel tisztában vagyok, számomra akkor sem röhögni való ha látom, hogy egy embertársam vagy annak állata, járműve stb.. megsérül.
Utólag röhögne.
2:15-nél van egy veszélyes eset de utólag már a tábortűz mellet mesélt történetek része.
A versenyzésben benne van az esés, a motor amortizálása és ha esünk 2 dolog miatt szoktunk aggódni: vissza tudjunk ülni a motorra, a motor versenyképes maradjon. Minden mást elnyom az adrenalin. A kifogásolt videóban is ezért dühöng a motor gazdája, mert kiesett a versenyből, nem azért mert karcos lesz a motor oldala.
Volt olyan, hogy az áram kapcsoló nem működött rendesen a feszszabályzón belül. Na ez ilyenkor ez a helyzet. És ment tönkre ami csak tudott, mire észrevettem a dolgot. Leégett a lakk, meg mittomén még mi.
Ha álló motornál (most nem emlékszem hogy kulcs hogy állt) megnyomtam a feszszabiban azt a amelyik az áramkapcsoló szerepét is elvégzi, akkor halk zúgást hallatva, meg még valami neszt hallatva lehetett melegíteni a tekercset, meg helyes polaritást adni a rendszernek.
Nektek volt igazatok. Még gyerttyák nélkül se tudja megmozdítani a tengelyt a dinamó.
15 pénz, sajna a P20-nál esztergályos munka nélkül nem tudtam megoldani.
Az attól függ melyik:-)
Viszont P20-ra mennyi pénz lenne a gyújtásod? Az egyik ismerős nézegette az oldaladon.
Ha a te motorod volna nem röhögnél!
Nem csodálkozom mert a JAWA vagy MZ dinamók forgórész átmérőjén (a VELOREX ill. a Tatran forgórész nagyobb átmérőjű) lehetetlen az indításhoz szűkséges nyomatékot létrehozni. Ha nem így volna az a "sok hülye" cseh il. német mérnök már rég megcsinálta volna.
A salakmotorokon ezert van a csuklora fuzott schluss kapcsolo, ha a pali leszall a motor megall...
Csak mondom, MZ TS-en meg sem mozdult.
Leégni nem fog rövid idő alatt.
http://auto.indavideo.hu/video/Minden_idok_leghulyebb_motorbalestete
VÉGIGNÉZNI ÉS RÖHÖGNI :))))
A gerjesztő tekercstől kevésbé félek. De végszükségben van egy tarcsi abból is, csak a kefetartót kell kicserélni azon.
De még egyszer: Másodpercekről van szó. abból is csak egyről-kettőről. Amíg átforog a holtponton és látom milyen sebességgel teszi ezt. utána a gerjesztő tekercs valszeg kap egy soros ellenállást. De tényleg nem hiszem hogy nem bírná a tekercs a kiképzést. Több száz kilométerről jöttem haza fesszab nélkül. Elektronikus volt a szabi, tehát akkor se volt ellenállás és, direktbe kapta a dinamó feszültségét, pontosabban közvetlenül földre volt kötve. Érdekes módon az aksi sem forrt fel. 4500as fordulaton 7.4 volt, felkapcsolt világítással.
Úgy fogom kezdeni. Már csak azért is, mert lusta vagyok végig gondolni merre is forog. :) Szerintem pont fordítva.
És a biztosítékra is figyelnék, mert ez rövid zár,és egyenáramú motor áram felvétele nulla forgásnál a maximum, nem véletlen nincs ez a kör biztosítva semmilyen más járművön sem. Nem hiszem, hogy a sima óvatos gerjesztésre tervezett tekercs bírni fogja. De próba forgó rész csere...
Én először kivett gyertyákkal (kompresszió nélkül) próbálkoznék, sok sikert!
Nem nagyon godolkodtam az önindító kérdésen, De ha nemtudja átforgatni a dinamó vagy csak túl lassan, akkor is indítható kis szerencsével vele, melegen szinte biztosan. Fordítva kell vele forgatni a főtengelyt.Ha a felső holtponttól mondjuk három milire egy másik jeladóval szikráztatunk, elvileg jó irányban be fog indulni a motor. Vagyi a normál forgásirányt figyelembe véve a holtpont után három milivel történik a gyújtás.
Ami betavarhat, az az hogy kérdés milyen benzin-levegő arány lesz így. Leállítás után nem sokkal, meleg motornál nagy a valószínüsége a beindulásnak. Hosszabb állás után érzésem szerint 0 az esély. De ha másként nem megy a dolog, azért ez is valami. Ha lassan de át tud forogni, akkor hidegen is indul talán ha utógyújtást alkalmazunk.
Lehet hogy nem is számolok sokat, hanem megejtek egy próbát. Egy-két másodperc alatt nem olvadhat le talán a lakkozás a forgórész tekercséről. Az állórésznél már próbáltam a dolgot, viszonylag hosszú ideig bírja a közvetlenül rákapcsolt 6 voltot.
Legfeljebb forgórészt cserélek majd. :D
Sziasztok valaki csinált már olyat hogy Cz 350/ 472 re fel rakott oldalkocsit?
Várjuk a képeket. Eset a galéríába nem lehetne kis felbontásba?
Na megvolt a prágai kirándulás, második nap elmentem Tynec nad Sázavouba, a Jawa gyárhoz is, vonattal...egy élmény volt...maga a gyár tényle3g olyan állapotban volt, mint ahogy a fényképeken előtte látszott, egy nagy monstrum, de önmagában, jelenidőben a hely szellemén kívül nem sok minden van ott, viszont láttam a városban közlekedni két felrestaurált '50-es évek-beli jawa-t, valószínűleg Perák volt mindkettő. 8 km-re a várostól van egy Netvorice nevű faluban egy jawa múzeum (van a másik irányba is egy jawa múzeum 8 kmre egy másik faluban, de az a sportsikereket mutatja be, oda végül nem jutottam el) kb 120 db minden korú, fajtájú jawa-val, egy oldalkocsis urallal és zündappal, két velorexxel, meg több jawa-hoz köthető "sokkerekű próbálkozással" főleg régi típusú gépek voltak, voltak katonaiak is. Az öregúr, aki őrizte a kiállítást, sajnos csak csehül tudott, a belépőjegy 70, a fényképezés 50 czk volt, kijutni Tynecig Prágából 68 czk, onnan busszal a múzeumhoz 18 czk, és ugyanez vissza, megoldható volt, csak kellet várnom 1 órát a buszra. Csináltam 2-300 fotót, valahova, pl. indára megpróbálom feltölteni az összeset, ha igény van rá, külön cikként is beküldhetem ide az oldalra...
Ez egy jogi baromság :) Egy öngyilkos módosító rendelet, ami addig van érvényben, amíg az eredeti törvényt módosítja (ez a jan. 1.), utána vége.
Nem kétlem, hogy komolyan gondolta csak azt, hogy sikerül.
"Élőben" én sem láttam a Velorex-ét csak véletlenül találtam egy fotót, viszont a másik kettőhöz volt szerencsém, úgy 40 évvel ezelőtt
A VELOREX dinamó-starter sem hasonlít a JAWA dinamóra lásd http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/7360/orisys.jpg , és nem véletlenül.
Gondolom nagyobb átmérő, több pólus, tehát inkább egy alacsony fordulatú motorra hasonlít amit mellékesen dinamónak használnak.
Ettől függetlenül kíváncsi leszek mit hoz ki Árpád ebből. Nem tudom milyen önindító/dinamó van a verolexen.
Az komoly.
Azt hittem csak a Honda csinált ilyet.
Nem véletlen, hogy a Manett (100 ccm) ill Tatran (125 ccm) robogók dinamó-startere egyrészt 12V-os másrészt mechanikai felépítésükben nem is hasonlítanak egy "klasszikus" dinamóhoz.
Igen, komolyan mondtam a dolgot. Az első velorexek a dinamót használták önindítónak. Még végig kell gondolni a dolgot, de a második szénkefe tartó lehet a megoldás. lehetséges talán hogy a szénkefék más elhelyezkedésével megnő a polusszám. Az pedig növeli a forgató nyomatékot.Ami szinte biztos az az, hogy a velorexekben működött a dinamó önindítóként, pedig azokban 45 wattos dinamó volt.De ha jól emlékszem az Izs is dimaót használja önindítóként. Tehát számolás bélkül nem lehet elutasítani a dolgot.Az sincs kitárva hogy a számolás azt hozza, hogy a dinamó kibír 6 voltnál nagyobb feszültségez, esetleg 2-őt is.Még egyszer, ez számolás és nem megérzés kérdése. Ezért nem most csinálom, csak majd ha sok időm és felesleges energiám lesz. Vagy megtalálom az említett velorex bekötésér valahol.
Na, közben találtam egy jó kis oldalt, itt minden össze van foglalva, ami kellhet.
http://kreszvaltozas.hu/page/15/motorkerekpar
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|