:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Tökéletesen egyetértek, a fordítva indulás előfeltétele az extrém nagy előgyújtás (hogy mi okozza annak ezer oka lehet) és a nem megfelelő "indító lendület" (gyengén lenyomott berúgó kar vagy "rövid" fogaskerék ív stb...).
Na, elolvastalak még egyszer téged és Kerit is. A 2-3 mm akkor jelentkezik, HA fel van cseréve a két megszakító, DE MÉGIS addig erőltette valaki a végpontok körnnyékén az alaplapot, hogy sikerült valamilyen gyújtást beállítania. Ismétlem, rendszeresen előforduló - mondjuk úgy - tévedés.
Gyula-bá, már te is engem kóstolgatsz? :) OK, tőled elfogadom.
Ámde:
- gyújtás az FHP előtt -> visszafelé kell tekerni a főtengelyt
- "CZ250, 350 Sport Műhelyszerelési kézikönyv", 3. fejezet, c) pont: "Lapos mérőkkel leellenőrizni a kontaktusok távolságát az egyes hengerekben. Ebben a pontban a kontaktustávolságnak 0,4 mm-nek kell lenni.
A legnagyobb nyitási helyzetet egyébként elég nehéz lenne eltalálni, és a bejegyzésemben leírt hibajelenséget is okozhatja. Az excentricitás vizsgálata valóban alapfeltétel, de a szükséges műszerezettsége nem biztos, hogy mindenkinek megvan. Ha az általam leírtakat követi valaki, akkor a gyújtás beállítását már csak a hibás műszer-leolvasással ronthatja el.
Azt hiszem igazad van.
De a probléma számomra túl mutat a megszakító hézagon, de még a gyújtás szögön is.
A fordítva beinduláshoz az kell, hogy legyen szikra valamivel a kipufogó rés zárása után, de a jó érték előtt. Minél lassabb forog a főtengely a gyújtás pillanatában, annál közelebb lehet a szikra a felső holtponthoz a fordított beinduláshoz. Tapasztalataim alapján egy normális, de a gyújtást rosszul kapó jawa csak véletlen szerűen indul fordítva. A fix fordított induláshoz azt hiszem kevés a hibás gyújtás.
Azt hiszem, rossz berúgó szerkezet és hibás gyújtás együtt tud csak fix hátramenetet produkálni.
Az hogy betolva jó irányban indul de szarul ketyeg, szintén erre utal.
Az én gyanum szerint mégis van második megszakítás, olyan ami csak forgás közben jön elő. Ezenkívül talán a fogas ív is sérült vagy kopott.
Mondom, engem az zavar, hogy mindig hátrafelé indul berugáskor, soha jó irányba.
A leírtak természetesen csak a tökéletes állapotú kiemelő bütyökre érvényesek, a gyakorlatban a bütyök kopása (nem görbült) azt eredményezi, hogy a legnagyobb nyitás egyre "hátrébb" tolódik mivel az emelést biztosító sík és a legnagyobb nyitást biztosító (elvileg) henger palást közti "él" kopik a legjobban.
Én úgy tudtam, hogy az FHP-nál nyit legnagyobbra a megszakító.
Természetesen én is találkoztam rossz excenterrel ahol az általad is említett 2-3mm nyitást tapasztaltam, ekkor én is úgy állítottam be hogy jó legyen, hiszem beállíthatatlan a megfelelő előgyújtás ha ilyenkor FHP-ra állítottam a hézagot.
Egy megjegyzés "a megszakítóhézag FHP-nál 0,35-0,4 mm" a megszakítóhézag NEM a FHP-nál mérendő hanem a 0,35-0,4 a hézag LEGNAGYOBB értéke (általában a FHP után 10-20 fokkal). Ebből következik, hogy a hézag nem "ugorhat" 2-3mm-re! És még egy apróság:"tehát jó irányba - azaz óramutató járásával ellentétesen - forgattad a főtengelyt a beállítás során" - az összes JAWA típus, a dinamó oldalról nézve, az óramutató járásával MEGEGYEZŐ irányba forog, tehát a beállítás során is ezt a forgásirányt vesszük alapul.
Tipikus hiba szokott lenni, hogy a megszakítókat összekeverik, ezért alaposan ellenőrizd ezeket:
- az alaplapra közvetlenül szerelt megszakító (a felső kontakt) a jobb hengeré, az állíthatóan szerelt pedig a balé
- a gyertyahézag 0,7 mm
- a megszakítóhézag FHP-nál 0,35-0,4 mm
- előgyújtás Jawa 634-nél 2,8-3,2 mm, CZ 472-nél 2,8 mm FHP előtt ha nincs próbalámpád, a hézag ezeken a pontokon 0,05 mm)
Azt is ellenőrizd, hogy jó henger kapja-e a szikrát, utána azt, hogy FHP előtt gyújt-e (tehát jó irányba - azaz óramutató járásával ellentétesen - forgattad a főtengelyt a beállítás során). A megszakítók felcserélése a kábelezésről látható, de ettől még lehet addig piszkálni a rendszert, hogy beinduljon a motor. Ha a kábelekből nem is látod, figyeld az AHP-n (!) lévő henger megszakítóját, és ha 2-3 mm körülire ugrik a hézag, akkor biztos, hogy fel vannak cserélve a megszakítók.
Ha mindent jól csináltál - és egyéb, jellemzően mechanikai hiba sincs -, akkor hibátlan beállítással esze ágában sincs hátrafelé beindulnia egy Jawanak.
Csak egy ponton adja le a szikrát!
Ellenőrizd le tényleg csak egy ponton szikrázik. Excenter hiba, főtengely vagy forgórész ütés esetén nagyon kretén helyeken tudnak plusz megszakítási pontok lenni. Sajnos néha csak forgás közben jönnek elő ezek a hibák.
Amúgy a 634 az jawa, a cz uyanilyen blokkal talán a 479. A 634 még viszonylag jó gyújtás beállítással is szeret hátrafelé indulni.
Sziasztok segítségeteket szeretném kérni!
CZ 350/634 a gyújtást be állítottam és rúgásra tökéletes alapjárattal hátra fele indul meg sajnos ha be lököm akkor megy előre de nem jár szépen a motor! Állítgattam már a gyújtást de sajnos mindig ez a panasz akár hova állítom :( Vajon mi lehet?
Előre is köszönöm!
Milyen vaz a cz175? van a kornyeken par elado... :)
Halo!
Az mi amivel a nagyok szokták bandázsolni a kipufogócsövet? Nekem elég rozsdás, és akkor másképp nézne ki a dolog. Úgy, mintha direkt nem szeretném hogy krómosan csillogjon.
M
Ha valaki váltani szeretne akkor a Freewindem eladó.A motor.hu oldalon megtalálja a hirdetést,400 E ft-os áron.
Üdv:Gyuri
A plexim és a fejidom között van néhány centi hézag, ez is elég jól csökkenti a vákuumot.
Figyelek és gondolkozom, számomra értékes ez a "párbaj". Köszönöm nektek.
A kollega előzőleg a Jawara akart feltenni valamit. Gondolom ettől komolyabbra gondolt. De majd úgyis a saját hibájából fog tanulni.
Ilyennel mentem:
http://www.bikez.com/motorcycles/kawasaki_gpz_550_1982.php
Nekem ez nem ért a melközepemig, mégis hatásos volt.
TÉny hogy gondos tervezést igényel, hogy hatásos legyen egy plexi, ezért nem csodálom hogy találkoztál hatástalannal, de miután páran leírtuk a tapasztalatunkat, szerintem elfogadhatnád, hogy nem hazudik az aki hatásosnak mondja.
Ha a GPZ gyári fejidomáról beszélsz, akkor megint eltértünk a tárgytól.... Annak eleve magasan vannak a műszerei, a plexi még inkább. Szezon-fazon szisztéma. Közel mellmagasságban. Jó.. mondjuk nekem. Én arról a légypiszokról beszélek még mindig, amit belinkelt. Az nem szélvédő, az egy nulla, hiába akarja megmagyarázni.
Plexivel még nem fogalkoztam, de egy másik motoros fórumon elég sokat rágódtak a túrások ezen.
A plexi kilépő élére ragaszototak egy vékony lemezt, ami segít leválasztani az örvényeket (mint a kocsi seggén a spoiler) illetve a plexi aljába fúrtak 2cm körüli lukakat, hogy csökkentsék a nyomáskülönbséget a két oldal között.
Volt olyan is, hogy dupla plexi kicsit eltolva egymástól, így laminális áramlás tudott kialakulni, csökkentve a zajt okozó turbolenciát (ezzel a módszerrel halkítják le a repülőgép hajtóműveket is)
Én személy szerint az alacsonyabb kormányban és a tankon hasalásban hiszek :)) nagyobb sebesség felett még tartani sem kell magam :)
Csak annyit a gagyi díszhez, hogy 140 felett a plexi rápréselődik az arcomra, egy naked motoron, és az a legkevesebb hogy a tankon kell feküdni, hogy ne görcsöljön be a nyakam. Egy ilyen fejidommal, pedig felnyitottam a plexit és függőleges derékkal ültem. (GPZ550)
FZR600-as esetén a víz sem ért, olyan jól ledobta rólam a levegőt a szintén nem túl nagy plexi.
A HD/Vespa szerű plexik alacsony sebességen jók, mert nagyobb sebességen vitorla. A kívánt stílusnak megfelelő plexi kell, és azt is érdemes tudni, hogy az aerodinamika bonyolult dolog, így elég ritka a jól kitalált légterelő, mérettől függetlenül.
Pl. XJ600-as nagyobb zajt csap és jobban rángatja a fejem, mintha nem lenne rajta semmi.
Hát én elég sokat kínlódtam a plexivel (nem a Jawa-mon). A gyári kisméretű plexi és a nagyméretű túraplexi szélvédelem szempontjából megfelelt, a problémámat a zaj okozta. Hiába van márkás bukóm, a dübörgő szél állandóan a sisak körül kavargott, még füldugóval sem volt elviselhető hosszabb úton. A végén magam csináltam egy konzolt, amin jóval laposabb szögben fekszik a plexi. Így is van védelem, a zavaró légáramok kicsivel nyak alatt áramlanak, afelett tiszta menetszél éri a bukót. Nagyobb tempónál már a mellkasom is éri a szél, de nem zavar, nem erős.
Az a "gagyi dísz " hidd el sokat ér, egy csupasz motorhoz képest. De nics kedvem vitatkozni. Tény ,hogy nem olyan mint egy bukó középig érő szélvédő ami mögött alig ázol meg, ha esik az eső, ebben igazad van.
Tévedsz, mert próbáltam. Nem mondom, hogy semmit nem ér, de a szélvédelemtől ez nagyon messze van. A többi plexinek szerinted mi a feladata? Meg úgy általában a szélvédőnek? Ez a tehermentesítés mindegyikre igaz. Amit mutattál az nem szélvédő, hanem gagyi dísz.
Próbáltál már ilyen plexit??? Mert nem hiszem.
Az ilyen plexik felada, hogy tehermentesítsék a vezető testét. Megtörjék a menetszelet, nem tévesztendők össze a robogókon és a HD-kon lévő ablakméretű szélvédőkkel. 60-70 nél nem ér semmit tényleg, de 100 nál már komoly terhelés levesz rólad.
Köszi a választ, kreáltam 1 rajzot szerinted?:D Az elül űlő "én" igen jól sikerült.
http://kepfeltoltes.hu/view/110919/mociszel_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Nem szeretnék nagyobbat, ha lehet:D
Szerintem a magassága és a fejedtől való távolsága a lényeg. Amit Ze78 linkelt, az legfeljebb dísznek jó, másra nem. Esetleg ha ráhasalsz a tankra, akkor véd valamit. Ha túl messze van a fejedtől, akkor a hátadra jön majd a menetszél, ha pedig nagyon alacsonyan van, akkor pont arcon vág :) Úgy csinálnám, hogy 30 centit tudjak vele játszani minden irányban és ha sikerült megtalálni a jó beállítást, akkor lerögzíteni.
Régen sokat bringáztam, és amikor bejöttek az alufelnik, én is lecseréltem az acélt. Na de az alut nem fogja meg a hagyományos fék rendesen. Anyagismeret tanárom javasolta kenjek rá nagyon kevés mézet, az majd megoldja. Hittem is meg nem is, de kipróbáltam. TÉnyleg eszméletlen harapós lett a fék, örültem a fejemnek, egészen addig amíg egy hosszabb leejtőn be nem melegedett a fék, és a felolvadó méz kb, mint az olaj, olyan kenést adott neki. Szerencsére csak az egyik fékemmel játszottam el, és utána könnyen le lehetett törölni, de a kedven anyagismeret tanáromat felvilágosítottam, hogy ne adjon hülye tippeket :)
Amikor a nyakunkba szakadt a szabadság, akkor volt egy olyan időszak, hogy igen sok szovjet gyártmányú versenybicikli közlekedett az utakon. És volt bár jó minőségű fék az egyéb bicikliken, ezekre gépekre mégis egy elavult szerkezett jutott. Ez azt jelenti, hogy korlátozott mértékben lehetett a fékpofákat állítani. Ettől azok piszkosul hangosak voltak fékezéskor, és kicsi 8-as esetén menetközben is. Egy kedves ismerősöm ZSÍRZÁSSAL oldotta meg a problémát, nem kis derültséget okozva ezzel környezetének.
M
Házilag csinálgattam a jawa-ra de nem volt jó.Pedig szépen megvolt hajtogatva.
A suzuki-mon most egy ehez hasonló van:
http://www.bajnokmotor.hu/hasznalt-motorok/135-honda-cbf250
Kb 80-120 között nagyon jó, de 20 e Ft körül van, a Jawara is jó csak drága. Nekem az előző tulaj vette.
Nekem egy univerzális kormányburkolat volt a TS-en, ami elég nagy volt a plexivel együtt. Nagyon jó volt, esőben szinte alig ért a víz., de nekem nem igazán tetszett, mert elég bumfordin nézett ki.
csak annyi a problémám, hogy át lett festve pirosról vagy bordóról kékre. igy nincs egy darabom sem ami eredeti szinű lenne... a 634-es piros vagy bordó volt?
Plexi ügyben nem írt senki.
Ha csinálok magamnak nem fogok pofára esni? A turbulenciára gondolok, lehet roszabb lesz a helyzet mint plexi nélkül, ha nem jo a forma, méret.
A hajlítás nem gond, van kemence, plexi csiszoló vágó minden, elkészíteni el tudom. max 90 Km/h val szoktam menni, de inkább 70-80.
Valakinek vm tapasztalat!?
Persze! Szombaton jössz a motorosbörzére? mehetnénk 1ütt
Újpest, környéknek számít?
Gyerekek, szerintem senki nem oly hüjje, hogy a fékjeit olajjal kenegesse jó vastagon:) ha mégis kipróbálja, akkor gondolom ráfékez párszor.
Ha nem műkszik lemossa gyorsan, ha meg fog rendesen, akkor meg nincs problema.
Amúgy a szmogtól valami zsírszerű anyag lecsapódik, és az is hasonló lehet mint az olaj, de leég 1-2 fékezés után.
Anyázásról meg az jut eszembe akinek él még hívja fel nagyon gyorsan, és mondja meg neki, hogy szereti, mert én már hiába szeretném nem tudom.
Dunakeszin, vagy környékén lakik valaki?
A színkódot a festékboltban megmondják, ha viszed a gépet egy skálával, feltéve ha most olyan a moci, de ha van valami alkatrészed ami piros, akkor vidd azt :), de hétfőn, ha nem felejtem el megnézem neked a melohelyen, de nekünk csak panton skála van, és az alapján átteszem ralba, de az nem 100%-os.
nyomda=panton motorfesték=ral
ÁÁáááá....
R.A.-nak van igaza, egyszerűbb lenne az egészet törölni....
Na szóljatok ha már az anyázási fázisban vagytok, én léptem ;-))
Nincs igazad. Sem a drága féklemosó, sem a lustaságom nem volt az oka az olajnak.:)
Csütörtök estére jutottam el oda, hogy a féket szétkapjam. Már nem tudtam volna pucováló szert venni.:)
De azt fentartom, hogy hogy a fékerő ingadozás mérésnél segített valszeg a dolog.
De ezzel persze nem mondom azt hogy olajozzuk a féket és járjunk úgy a motorral.
Csak annyit kockáztatok meg, hogy a más által leírt csavarlazítós befujás mérés előtt jó módszernek túnik. Ahogy a beírást megejtő is mondta, utána persze ki kell tisztítani féklemosóval.
Az eredeti beírásomból látszik hogy természetesen utólag gyártottam elméletet. Írtam hogy a mérés és a más által régebben beírt módszer alapján jutottam a bírált következtetésre.
szervusztok!
szeretném megkérdezni, hogy 634-es jawa piros szinének a kódját vagy ral számát honnan lehetne megtudni?
köszönöm!
Amíg nem anyáztok nem fogok hozzászólást törölni. Szabad vélemény nyilvánítás van. Mindenki írhat hülyeséget, és az ellenkezőjét. Vitát meg nem fogok moderálással rendezni, csak az esetleges komolyabb indulatokat szeretném megfékezni, mert ismerem Árpádot és téged is, hogy mennyire képesek vagytok belelovalni magatokat egy vitába, egészen addig, hogy az eredeti okot el is felejtitek. Ennek meg ugye nincs értelme.
Az meg tiszta sor, hogy ne kenegessük a féket olajjal, de ha Árpi elismeri hogy csak lustaságból/drága féklemosó miatt nem takarította le rendesen a véletlenül befolyt olajat, és utólag gyártott elméletet, akkor azzal kiegyezel?
Te meg cserébe ismerd el, hogy ha kevés olaj rákerül a fékre, az még nem a világvége, attól még lehet biztonságos fékhatás, és így Árpi is megkapja a maga igazát.
Keri, ha felelősen gondolkodsz, inkább moderáld ki az egész fék-olajozós részt, mielőtt valami baj történne. Te sem szeretnéd, ha az MZ-kupán valaki sörösdobozzal javított kormánycsapággyal, és olajjal ovalitás-mentesített fékkel indulna el. (Máthé Pistit nem is citálom, szerintem a fejét fogja.)
Gratula! Sok baleset és lerobbanás mentes KM-tert.
Árpi, minek vitatkozol? Tudod hogy ebben a vitában nem az a lényeg hogy kinek van igaza.
Amúgy igazad van, bár én a steril maximálisan kihangolt fék híve vagyok, egy kevés olajtól nem dől össze a világ, de van pár fogékony ember, aki azt a következtetést vonhatja le, hogy üzemszerűen be kell kenni olajjal a féket hogy jobb legyen. R.A. erre akart rámutatni a kissé ingerülten, amit inkább az blog.hu fórumaira tartalékoljunk, mert ez nem az a társaság.
"Azt hiszem ez a olaj film segített."
Ezen nincs mit magyarázni.
Megint agresszív vagy és nem gondolod át a dolgot.
Okosabb akarsz lenni mint a mérőberendezés. Ha az azt méri hogy a fékhatás kb a duplája az előírtnak, akkor biztos igazad van és életveszélyes az a pár kilométer a vizsgahelyig.Gondolom, te sem a lakótelepünkön nem laksz, sem a kispesti Ady Endrén, de még a Vas Gereben utcában sem.
De komolyan, szerinted mitől változhatott volna meg hirtelen a fékhatás? Ha dobban, a pofán nincs már olyan olyan olaj ami elkenődhetne, mert mint írtam le és kitörölgettem azokat, mitől változhatott volna meg hirtelen a helyzet? A pofán lévő szennyeződés legfeljebb csökkenhetett volna, nőni már nem, mert nem volt honnan újabb anyagot szereznie.
A te gondolkozásod szerint mindenki életveszélyes aki dobfékes motort használ. Ugyanis egy tócsába történő belehajtáskor a dobba kerülő víz sokkal erősebben rontja a fékhatást a következő pár fékezés alatt.
Megint az életveszélyes hülyeséget propagálod. Remélem, elkerülöd a motoroddal a környéket, ahol a gyerekeim átmennek a zebrán.
Ma símán átment műszakin a jawa. :D
Fékerő jóval több mint elég. az ingadozás nagyon a határérték alatt.
Egy korábbi beírás és a sját tapasztalatom alapján Segít a fékerő ingadozáson ha csúszós picit a fékpofa. Nekem belefolyt a három éves ácsorgás alatt a fékbe valami olaj. Letörölgettem a pofákat, a dobot, de nem féktisztítóztam mert elég erősnek tűnt így is a fék. Azt hiszem ez a olaj film segített.
De ami fontos, motorozhatok végre a kedvencemen. :D
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|