:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Miklós, nagy valószínűséggel csavaros tankkal szereltek a Jawadat, mert általában a nagy sárvédős motorok jöttek kromozott tankkal 70 előtt. Itt volt a váltás. A gyártási évet könnyen megtudod, ha a az a személy akié volt a motor, vagy akinek hagyatékolva lett, vagy aki érvényes adásvételivel rendelkezik a KEKKH kiadja a nyílvántartásban lévő adatokat. Ha a gyártási évet nem is, de az első forgalomba helyezést meg fogod tudni belőle ezzel pontosíthatod az évjáratot. (ezek a motorok szó szerint dobozolva jöttek hozzánk és utána kerültek forgalomba) akár évek is eltelhettek mire elvileg egy-egy darab üzembe került.
Az OT-s vizsgát ugye nem a papirozás miatt akarod, mert az már rég nem úgy megy. Helyeztem forgalomba mostanába több öreg, nem forgalmis motort ha kell tudok segíteni mit kinek kell írni. Üdv! Tamás
Már látom késő, lett volna gyári elemem Pesten kölcsön a színkódhoz..., ami egyébként több árnyalatban létezett Jawa-éknál...
sorszám: 23320 (130007)
( előzmény: Tegzes Mikós, 2011-09-29 18:55:35)
Köszönöm szépen "kacsás" az információkat.Te is és többen mások is , azt mondják nem feltétlen oldal deknis" a Tank "cserélgették" ahogy írtad. Így meg fogom tartani az "eredetit. A festék megoldódott!! Rar kód nem jöttbe, viszont majdnem szinazonos Suzuki-ra való akril lett 1:1 be keverve egy kia akrillal!! A "Standox"-nál. Du-tán Ami kész alkatrészem van le is fújtam. TUTI lett!! ::))Szerintem 98%-ig el lett találva. Mikor a nagyobb elemeket is lefújtam,Lepergett a gyermekkorom...újra kezdem"látni" a Jawankat,ami annyi emléket idéz.....
A lehető legtöbb féle módon keverték a jawa-k alkatrészeit. Létezett belőle krómos tankkal pl. az enyém is ilyen. Ahogy én tudom, a felcsavarozós az utolsó szériák közt volt divat. Volt olyan is, hogy krómos tankkal és kicsi sárvédővel, és utána érkeztek a kicsi sárvédő, lemezes tankos megoldással. És ezzel futott ki az 559. (De ezt csak én veszem valahonnan, nem szentírás.)
Az apró részletek közt érdemes utánajárni, hogy azt a lemezt, amelyik mögé a légszűrőház van berejtve és íves, meg elég nagy darab - az alján, a fékpedálnál némelyiknek van 3 pici csík. Hogy ez pont annak az 559-esnek a jellemzője-e, talán érdekes lehet. De ez már szőrszálhasogatás.
A RAL kóddal bajban vagyok, érdemes elmenni egy szép jawaval a festékboltba és ott beazonosítani a színt. Itt nem olyan régen valaki kérdezte már a színt, nem tudom kapott-e választ, érdemes visszaolvasni kicsit.
Ezek talán segítségedre lehetnek:
http://www.motoren.sk/shop/Jawa/50
http://www.kompletanew.tkmoto.cz/www/index.htm
http://jawamarkt.cz/en/jawa-cz-250-350ccm-
Üdv, M
sorszám: 23318 (130004)
( előzmény: Tegzes Mikós, 2011-09-29 18:55:35)
Például, én is innen vettem: http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/egyeb/jawa_638_634_350_rezgescsillapitos_motortarto_1478029210.html
Üdvözletem!! Segítségre lenne szükségem ! 1970-es évek eleji Jawa250-es 559-es tipusú motorom restaurálásába kezdtem. Egy éves korátó la családban szolgál (még igy is hogy 13évet kosárban senyvedett sokat gondolotam rá !!! ::)) Az első kérdésem: Az 559-est a 70-es évek elején szerelhették e Krómozott tankal? Vagy kizárólag utólag fölcsavarozott Tankoldallal ? Az enyémnél krómozott a tank,de valaki azt mondta : Az 559-est kizárólag utólag fölcsavarozható "Tankdekni"-vel gyártották. OT-s vizsgát akarok,ezért lenne fontos.
A gyártási évet nem tudom (a papirjai elvesztek.) A "lapocskályán" egyszerüen : "197 " van beütve. (egy évesen lett véve 1970-1973 között) Mikori gyártmány lehet??
Utolsó kérdésem,és már nem is zavarok.Ha valaki kevertetett igazi Jawa bordót. Megosztaná az annak mekfelelő RAR kódot velem?? Ma voltam festékért!!.....Több mint nem egyszerű !!! Nem vettem semmit! :)
Aki segít annak örök hála és dicsőség!!
Es olyan kemenygumi/muanyag motortartot honnan lehet szerezni?
Valakitol mar hallottam, hogy van ilyen. Nekem cseh dugok es talan meg eredeti hajtokarok vannak benne, de rezonal, mint allat. :D
Amikor a jobboldali kormánykapcsolóval teszed rá a gyújtást, csak akkor rossz? Mert így külön lehet választani a töltésoldali zárlatot a gyújtásoldalitól.
Nekem rezgéscsillapítós motortartó van elöl, műanyag v keménygumi. Jól kiszedi a magasabb frekvenciájú rezgéseket. Sajna nem tudok gyári állapothoz viszonyítani, mert tajvani hajtókarok és indiai dugók vannak benne. Trhát 90-nél rezeg.
Sziasztok ! Van valami otletetek , hogy hol keressem a hibat ? Az aksi jo ,kislampak visszajeleznek .... mihelyt rateszem a gyujtast inditani akarom , azonnal elhalvanyodnak a kis visszajalzo lampak azaz valami leszivja az aramot . Elore is koszonok minden otletet-segitseget !( 350/638 )
Van valami kiprobalt es mukodo modszer a rezonancia csokkentesere? Ez a merev blokkrogzites es a csodas kiegyensulyozatlansag olyasmi amitol szivesen megszabadulok. letezik esetleg valami gumibakos felfogatas?
Ha tudsz mérőórát szerezni (piacon az ukránok szokták árulni) órázd ki először a főtengely végét majd a felrakott dinamó menesztő felületét. A kutya itt lesz elhantolva.
Piliscsabától elég távolinak tűnik, könnyen kiderülhet, hogy többe kerül a leves mint a hús.
Győr környékén lakom! nem tudom ez még reális távolság? merre laksz?
Csak e miatt ne add el, makrancos gyújtással nem is lesz könnyű, hol laksz? Ha részemről még elérhető a távolság jutányosan megcsinálom. Ha érdekel az ajánlat keress drótpostán.
Ilyen hibákat szinte csak emberi mulasztással lehet produkálni.
Egyszer úgy jártam, mikor ellenőriztem az előgyújtást, hogy az istennek sem akart jó lenni, iszonyatos eltérések adódtak. Kis pislogás, fejvakarás után rájöttem, hogy a bal oldalon guggolva, az indikátorórát lesve és onnan átnyúlván a főtengelyt tekerve, azt visszafelé hajtottam!
Állította ma más is van aki 30 éve motorozik és ő is azt mondta passz! akár hova tekertük fhp után gyújt! szerintem annyit üt a tengely a forgórészt ma le cseréltük de semmi! eladó ha valakit érdekel a motor friss festéssel oldalkocsit is adok hozzá! Egyébként nem ez az első jawám Twin sportom volt be tudtam eddig állítani a gyújtást itt nem hézag probléma van!
Bocs, egy 0-val többet ütöttem, a 0,005 helyesen 0,05 mm !
Mivel a felújításkor a tengely végeket nem veszik ki a sonkából nem valószínű, hogy a tengelyvég el lenne fordulva, az viszont elképzelhető, hogy üt.
Ha a jobb hengernél beállítasz 0,4 mm maximális megszakító hézagot, a hézagnak legalább egy harmad fordulatig gyakorlatilag NEM szabad változnia (+/-0,005mm). Ha nem így van vagy a megszakítási pont nem állítható a FHP előtti 3 mm-re akkor vagy a főtengely vége üt vagy a dinamó ill. a bütyök menesztésével van baj.
Új főtengely?
Nincs rosszul összerakva?
0,1mm még beállítható.
Nekem egyszer okos haver javasolta, hogy milyen frankó lesz a motor, mert a nagyobb zárásszög meg a kissebb megszakító mozgás miatt jóval nagyobb fordulatot fog tudni a motor.
Hát nekem csak csörgött és bizonytalanabb lett az alapjárat, de ez logikus következmény szerintem. A fordulatszámot nem a gyújtás korlátozza a Jawan, hiszen a 120-as Skoda is pörgött 7000-et (Felicia vezérművel), pedig ott csak egy ugyan ilyen megszakító gyújt annyit a Jawan kettő.
Petrov, ne a hezagot allitsd be, azt is kell, de a kiserlethez eloszor eleg az is ha van egy kb 1-2mm-es megszakito hezag, az előgyujtás legyen jó helyen 2.5-3mm felso holtpont elott. Ekkor tutira jol kell forogjon.
Hasonlo hibam megoldasara Gyula-ba vezetett ra (nekem csak 3mm-es hézaggal ment), nekem a forgo resz volt eltorzulva, en is atneztem mindent, és ugyan ugy csak az alaplap szelre tekerve akart jo helyen lenni a gyujtas, pedig minden a helyen volt látszólag. Valaki előttem valószinű megfeszgette a forgórészt, nem ismerte a csavar trükköt középen és ez okozta a galibát. A motorod csak előgyujtás probléma miatt indulhat be visszafele, ha más mechanikus átalakitast nem csinaltal. Üdv!
Tamás
A megoldas egy Freewind.
Bocsanat!
ez egy kicsit morbid volt.
Komolyan mondom most kezd elegem lenni az egészből ma bütyköt cseréltem hézag mérővel be lőttem a hézagot a meg szakítón erre a gyújtási pont úgy jó nagyjából hogy az alap lapot ütközésig el tekerem! És be löktük előre megy szépen kicsit rendszertelenül de megy meg állók kuplung be okés el szeretnék indulni szinte nem változik a hangja csak annyiban hogy ki hagyogat és ki marad az egyik henger és mi történik kuplung ki engedésnél meg indul hátra fele! Mondanom sem kell hogy a golyóimat rendesen be vertem :( ! Pipák jó helyen vannak a kábelok szintén! nem értem komolyan kezdek ki ábrándulni belőle! Csapágyak ujjak, szimeringek ujjak, henger fúrva, ujj dugók, ujj hajtó lánc, a fő tengelyen megszakítok kondik szintén ujjak!
Azt mond meg, hogy a panaszban szereplő néhány mm utógyújtásból a pipák felcserélésével hogyan lesz előgyújtás! Ha kicsit figyeltél volna tudnád, hogy a megszakító hézaga akkora, hogy "még éppen van szikra" nem biztos, hogy szó szerint idéztem, ilyen 0-hoz közelítő (0,4-nél sokkal kisebb) megszakító hézaggal előgyújtás NEM csak utógyújtás állítható be! Mielőtt vitatkoznál próbáld ki (van JAWA-d)!
Igen, megcserélem a megszakítókat. Pontosabban visszacserélem. :D
Eddig ennyire durva beállíthatatlanságot csak felcserélt megszakítók esetén tapasztaltam. Pontosabban felcserélt pipálnál, mert azt tudják összekavarni a legkönnyebben.
"Ha minden rendben van és a megszakítók nincsenek felcserélve. Én először megcserélném a pipákat."-ha megcseréled a pipákat (leszerelés nélkül) azzal felcseréled a magszakítókat, vagyis nem tartom jó ötletnek.
No et az. Ha minden rendben van és a megszakítók nincsenek felcserélve.
Én először megcserélném a pipákat.:) Nagyon ilyesmi szaga van a dolognak. :)
Persze lehet a vezetékeket is cserélgetni a megszakítókon.Ugyanaz az eredmény.
Bocs a zsilett vastagságát emlékezetből írtam, tévedtem a vastagsága 0,1mm, tehát 4db ad ki 0,4mm-t!
Ha nincs hézag mérőd (0,4 mm lemezke) akkor 5 db egymásra fektetett zsilett penge is megteszi (a vastagsága 0,008 mm). Ha kicsi a nyitás, vagyis 0,35 mm-nél kisebb akkor ne csodálkozz, hogy utógyújtásod van!
Éppen hogy annyit nyit hogy van szíkra
Mi az a "csekély nyitásra" számszerűen?
Igazából próbáltam csekély nyitásra be álítani a meg szakítókat! De semmi még vazt akarom meg próbálni hogy ki eszem az alap lap csavarokat és fordítok rajta még egy kicsit! Hogy úgy mit csinál!
A jelenség ismerős, ha egyébként minden más rendben van (a megszakítók nincsenek felcserélve), a kalapács "lábának" és (vagy) a bütyöknek a kopása okozza. A megoldás megszakító csere vagy elektronikus gyújtás (ajánlom magamat DD). A probléma IDEIGLENESEN úgy orvosolható, hogy az előírt 0,35-0,4 mm legnagyobb megszakító hézag helyett 0,5-0,6 mm-t állítasz be (a lehető legkisebbet kell választani ami a beállítást még lehetővé teszi).
Akkár hogy is nézegetem el fórítottam az alap lapot ütközésig és akkor is a FHP után gyújt olyan mintha a bűgyök lenne rossz de ki cseréltem! Érdekes mert tisztára olyan mintha el lenne fokolva az egész komolyan mondom már nem tudom mit csináljak :( !
Igen, kb. ezt írtam én is pár bejegyzéssel ezelőtt.
Mindig belém teszed a kisördögöt... kerestem még hátul bütyköket, és tényleg találtam olyant, amin a nyitás és a zárás ugyanolyan meredek.
(A 8,5 mm-t én 9-nek mértem, a 6 mm-t pedig 7-nek. A dolgokon nem változtat.)
És most fogózz jól: az ugyan igaz, hogy a gyári előírás a megszakító hézagot a FHP-ban adja meg de az is igaz, hogy a FHP-ban a megszakító már ELÉRTE a legnagyobb nyitását (0,4 mm hézag, 3 mm előgyújtással és ütésmentes főtengelyjel számolva). Vagyis a cseh elvtársak nyugodtan írhattak volna maximális nyitást is, hogy miért nem tették arról fogalmam sincs.
"bütyök nem "központos henger palástja", mert a két alakzat egyrészt excentrikus, másrészt a bütyök nem hengerpalást (az emelést lényegesen meredekebben végzi, mint a zárást)"-bár az állítást emlékezetből fogalmaztam meg de helyesnek bizonyult. A kiemelő bütyök "magas része" valóban központos henger palást része (R8) és a többi felület is henger palást darabokból tevődik össze, a mérés azt bizonyítja, hogy szimmetrikus tehát a nyitást nem végzi "meredekebben" mint a zárást. A kiemelő bütyök metszeti rajzát itt http://www.5mp.eu/honlapkepek/jawa/KRiEXvOhTu/nagy/jawa_kiemelo_butyok.jpg találod. A méretekből az következik, hogy a megszakítók lehetséges legnagyobb nyitása 1,6 mm (ha nyugalmi állapotban még zárva vannak).
"Ha végig gondolod a max 0,35-0,4 értéket beállítva a megszakítók felcserélése lehetetlen."
Akkor még egyszer, mostmár tényleg utoljára: létező, rendszeresen előforduló hibáról írtam. A megszakítók felcserélés UTÁN a végállásba erőszakolt alaplap tud hamis gyújtási pontot produkálni, és lehet, hogy az eszmefuttatásunk kiindulópontjaként leírt hibajelenségnek is ez az oka.
A visszafelé forgatásról írtakat meg ezek szerint nem értetted meg. Nyilvánvaló, hogy nem 3 mm-t forgatok vissza, hanem többet, majd forgásirányban keresem meg a gyújtási pontot. A leírásom arra vonatkozott, hogy HA TÉVEDETT VOLNA, ilyen módon jelentkezik a hiba.
Uff
ui: belémtetted a kisördögöt a holtponttal és a fordító esetleges hibájával, ezért megnéztem egy másik szerelési könyvben is. Ezt írja: "A megszakító "B" szilárd kontaktusának elfordításával állítsuk be a kontaktusközt a 0,35 + 0,45 mm-re - (...) - a dugattyú felső helyzetében." Azaz itt is az FHP-t írják. Lényegében ugyanzet találtam egy harmadik könyvben, ott a gyári, kétféle hézagmérővel írják le teljesen ugyanezt. De hogy ellenőrizhető legyen a dolog, a műhelyben kicsit utánamértem és számoltam, és a nyitás maximuma is kb. itt, 3 mm körül van.
Egyébként a bütyök nem "központos henger palástja", mert a két alakzat egyrészt excentrikus, másrészt a bütyök nem hengerpalást (az emelést lényegesen meredekebben végzi, mint a zárást).
Igen, ez a probélma, rúgásra beidul fordítva is,de szerintem nem túl egésséges a blokknak a hirtelen irányváltás.
Kénytelen vagyok hamut szórni a fejemre mert ugyan az általam ismert összes kétütemű típus, (Trabant MZ stb..) esetében a gyár által előírt megszakító hézag maximuma van megadva de a JAWA-CZ itt (mint annyi másban) is kivétel, valóban a FHP-hoz tartozó nyitást adják meg! Azt azért megjegyzem, hogy ha a JAWA esetében is az "MZ előírást" követed (a nyitásban kb. 0,1mm különbség lesz) és elhibázhatatlanná válik a beállítás.
Jó ötlet a tolatáshoz, tudomásom szerint a VELOREX-nél is így csinálják, csak a fordított irányú kezdő mozgás (berúgás) problémáját is meg kellene oldani (a VELOREX dinamó-starterén felcserélik az el. pólusokat).
A vita nagyon jó, de ha belláítok 1-2mm útógyujtás egy jawanak akkor 50% hogy hátra fog beidulni. Gondolkodtam egy időben a forgatható alaplapon,hogy az oldalassal tudjak tolatni:)
itt van a KÖNYV szerinti beállítás a problémához viszatérve ez alapján lelehet ellenőrizni. /alul van a hagyományos gyujtás/
http://www.cutter.hu/gyujtas.htm
Lehet hogy igazad van, de Gyula-bá kopással kapcsolatos magyarázata is elfogadhatónak tűnik.
Berúgáskor alacsonyabb a főtengely forgási sebessége, ezért indulhat be fordítva könnyebben.
Nem "kóstolgatlak" sem téged sem mást, csak egy széles körben, még a hivatásos szerelők (és meglehet, hogy a kézikönyv fordítójánál is) közt is elterjedt tévhitet szeretnék eloszlatni. Ha végig gondolod a max 0,35-0,4 értéket beállítva a megszakítók felcserélése lehetetlen. A max nyitás különben jól mérhető mivel a legnagyobb nyitást biztosító felület (új korában) egy központos henger palást darabja. Visszafele pedig azért nem jó forgatni a beállításkor a főtengelyt (még akkor sem ha a kézikönyv ezt mondja) mert így a forgattyús mechanizmus összes kotyogását (kopott motornál meglepően nagy lehet) "beleméred" a leendő előgyújtásba, .
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|