:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Újpesti motorcenter postán fel lehet küldeni , de a készet csak személyesen mert a posta állítólag el b.. a centírozást, ezt meg is értem. Dobálnak mindent.Hajtókarok rocket -ek.
Az már szinte anyagárban van.
azt nem tudom ,hogy releváns-e, de a 634-ét 19500ért csinálják csap, hajtókar cserével, centírozással
Nekem megérné, még tajvani hajtókarral is. Közkincsé teszed az iparos elérhetÅ‘ségét?
Én akárhogyan kombináltam, ennyiből nem tudom kihozni jó minőségben. Milyen hajtókarokkal, csapágyakkal és hol csinálják ennyiért?
Jawa 638 főtengely felújításra 35E ft os árat kaptam, ebben benne van a 3 csap csere,labirint és a 2 középső csapágy + 2 hajtókar.Garanciával. Szerintetek?
Ha elhagyod a kérdőjelt akkor a válasz tökéletes, nem mellékesen a lánckeréknek is feküdnie kell valamin.
A bordástengely marásakor a szerszámkifutás miatt?
emberek, elmondja nekem valami gepeszetben jartasabb kollega, hogy mi a plane abban, hogy a 638-ason a lanckerektengelyen van egy femgyuru es azt tomiti a 30-as szimmering? Miert nem eleve ugy martak le a tengelyt, hogy egy 25-os, vagy hasonlo szimmering kozvetlenul tomitse? Miert jobb ez igy?
Csak elgondolkodtam most, hogy szimmeringet csereltem....
Dani, a Jankoval beszéltél már Kassán? (Motoren.sk) Neki szoktak lenni cuccai oldalkocsihoz is, sőt oldalkocsik is. Fényposta áthozza...
Kacsás! A görgős padnak nem hiszem hogy nagy ellenállása volt, az meg nem gyötri úgy a motort mint hegymenetben 2 személlyel 100km/h-val. Gondolom a gyárban adtak egy nagy átlag értéket ami garantáltan elmegy Hortobágyon és a Mecsekben is bejáratás alatt. Nem kell ezeket a számokat véresen komolyan venni. Csak ésszel meg érzéssel, mint a bika...
Zannya!
http://reklamarchivum.blog.hu/2011/10/05/gyarlatogatas_csehszlovakiaban
A kezelésiben a bejáratás ideje alatt úgy emlékszem max. 80km/h engedélyezett.
Nagyon szívesen! Az alábbi helyen egy kezelési utasítást is találsz, ha nincs még meg.
Alkatrészkatalógust meg küldök majd magánban, ha nem gond fogadnod,mert elég nagy anyag, de zippelve elmegy.
http://www.czetka.eoldal.hu/fenykepek/konyvek/konyvek/
üdv.: R
sorszám: 23358 (130091)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2011-10-09 16:17:01)
Köszönjük a hasznos linket!
Hello, köszi a linket még nem is nagyon kerestem rá, de így már legalább tudom a pontos nevét, nekem azt mondták abban a felvidéki motorboltban amit már említettem hogy igencsak fel fog menni az ára ennek a motornak. Amiket leírnak róla teljesen igaz, főleg a berúgókar része, emlékszem apám mikor egyszer beakarta rúgni úgy visszarúgott hogy 1 hétig nem tudott rendesen járni. Egyébként én terepen használtam, olyan helyen mentem ki vele 40-el ahol most a 350-esel 20-al alig tudok menni.
van valakinek ötlete, hogy 634-es jawa-ra a motoron lévő oldalkocsi-felfogatóelemeket hol lehetne beszerezni, akár használtan, akár újonnan (az mz-b-n nincs már), vagy ha beszerezni nem lehet, ki tudná valami módon legyártani?http://support.mz-b.info/sidecar/vfast/vfastori.gif (az 5-ös, 6os, és a jawa2-es érdekelne)
esetleg börzéken találkozott-e már ezen alkatrészek bármelyikével (még mindig az oldalkocsi-vásárlás a téma, de a mi környékünkön az elmúlt fél évben még mindig csak ugyanaz az egy darab vált eladóvá, és még az ország más részein se volt olyan meghirdetve, aminek ne lenne hiányos a felfogatása)
Sziasztok!
Egy 634-es jáwa főtengely felújítás mennyibe kerül (tűgörgők, szimering, főtengelycsapágy) ?
főleg a műhely ára érdekelne...
http://csajokamotoron.hu/motortesztek/sajat-motor-teszt-cz-485/2-1983
Itt is olvashatsz pár dolgot, de van alkatrészkatalógus is, valamint szerelési utasítás is, ez utóbbi magyar nyelven.
Amúgy egy egyszerű, használható motor, 124 kg üres tömegre 24 Nm (2,5 kpm) nyomaték jut, ezt nem minden régi 250-es tudja.Ja, a gyári fogyasztási adata 3 liter 80kmh, gyakorlatban 3,5-4 liter körül fogyaszt.
Valóban eléggé ritka, mert egy átmeneti modell volt, nem sokat gyártottak belőle, jött az új generáció.
üdv.: R
sorszám: 23353 (130079)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2011-10-08 17:48:31)
Helló!
Köszi a választ mindenkinek!
1983 07 évjáratú.
Jawa CEZET 485/250 típusú.
További információkat is szívesen olvasnánk róla!
Helló, szerintem egy megbízható motor a CZ Jawa 250 nekem egy olyan típusú van meg amiből mindössze 50 darabot szállítottak Magyarországra 79-es évjáratú. Az alkatrészek eredetiek benne és most is megy csak nem használom mivel újítani fogjuk mert annyira ritka modell. Fogyasztása 4 liternél nincs több az tuti, végsebessége olyan 100-110 körül van. Egy nyomatékos motornak tekinthetjük megbízhatóságában pedig tapasztalatom szerint felülmúlja a sima 250-es Jawa-t. Alkatrész van hozzá dögivel és ráadásként elektronika részén a Cseh PAL márkából. Én felvidéki vagyok, de itt élek Magyarországon, egy ismerősömnek van egy motorboltja egy Szepsi nevezetű városban. Elvállalnak mindent ami régi motor és alkatrészből biztos hogy a legjobb minőséget tudja adni.
sorszám: 23351 (130073)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2011-10-06 22:55:43)
Mikori évjárat és milyen típusszámú?
Sokféle CZ 250 volt gyártásban.
üdv.: R
sorszám: 23350 (130069)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2011-10-06 22:55:43)
Megoldódott a pálca kérdés.
A 4-5 liter picit sok, a 80 kevés.
A töltés és a gyújtás valóban kaki rajta.
Ha minden igaz, eredetileg 45 wattos dinamó volt benne. Az persze semmirre sem elég. De ki lehet cserélni 75 wattosra, ami szintén elég kevés mét, de ha jó a dinamó, el lehet vele poroszkálni.
Ém jelenleg egy acélpálcát keresek a 634 első telójába, ami a lengés csillapítást végző dugattyút tartja. Ha jól látom kb 210 mili hosszú, 5 mili átmérőjü pálca, az egyik végén M4 menet van, a másikon talán ötös. Nem tudom hogy csinálta, de eltört az ötös menetnél. Ha tényleg az van rajta. Még nem szedtem ki a csonkot, a kiszedő szerszám még nem futott be. De előbb utóbb ideér. :)
De már egy 210x5 acél pálcának örülnék, menetvágó elvileg van.
Hát lehet hogy csak haveré volt nagyon ramaty, de 4-5litert megevett, nem ment többet 80-nál, és állandóan a gyújtását, meg a töltését kellet piszkálni.
Más szempontból viszont a világból is kiment utassal felpakolva, csak néha akkut kellet cserélni a 350-esemből hogy feltöltse :)
sorszám: 23347 (130064)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2011-10-06 22:55:43)
Mit tudtok a 250-es Cezet fogyasztásáról,alkatrészellátásáról,megbízhatóságáról?
Gyertek Söjtörre motorozni október 15-én!
Részletek: http://sojtor.eu/?p=3152
Csepeles üdv!
Sziasztok,
Kérdés:
Jawa 250 Csepptankos ala '67.
Dugattyú kellene nekem mégpedig 16-os,
olyan aminek a homlokfelületén sugárirányban a két felömlő..-asszem felömlő- ablaknál korrekció van.
Látok 3félét:
S, K, P
Mire utalnak ezek a jelölések?
illetve látom mire utal,
sima szoknya homlokkönnyítés nélkül,
sima szoknya könnyítve,
ablakos.
Nade, nem tuti hogy ilyen kell nekem, mert bár az előző ilyen volt benne,
de nem gyári, hirtelen mérni nem tudok.
Gondoltam megveszem az S-est és megreszelem ha úgy látom hogy kell, de nem tudom hogy az egyéb méretek egyeznek-e a 3féle dugón.
Eseteleg Mo.-on olyan öntőmester aki sorozatban csinál jawa 250-es dugót 16-os csapszegfurattal?
Köszi,
Vitya
Igen, egy éven egy tank benzint járok ki belőle. Szóval álatlában csak kitolom az udvarra és nézegetem :) A szocitúra óta sokat változott a gép, gyönyörű lett. De Meghagyom az utókornak. ahogy most van. Az éven lejárt a műszaki rá, külföldi munkavállalás miatt már csak jövő nyáron vizsgáztatom újra, addíg már tök felesleges. Biztit fizetem rá, az az 1200 ft nem fog hanyattvágni :) Telitankkal elraktam pihenni, aztán jövőre újra gurulok vele egy kicsit :)
Nem LS-t vettem. Én is Suzukit, de TL1000r-t.
A Jawa-ra kíváncsi leszek nagyon, remélem privátban is megkapom a cikket ha készen lesz. Nekem nagyon tetszik amúgy is a motorod, szóval kötelező jelleggel kell majd, hogy értesíts :)
Szerencsére vannak fotók ,rendszámmal együtt a motorról.Kivonva nem lett a forgalomból. (Csak ugy leáltunk vele,) Kb:85-ben volt utoljára müszakiztatva.
Dísznek? Na tessék... Milyen nagyvas? Olyasmi, mint Soma bácsinak?
Az enyém pedig azért van szétszedve, mert meguntam az állandó hajtókar-csörömpölést, meg a váltózajokat, úgyhogy átvariáltam egy csomó mindent. Többek között egyedi hajtókarokat kapott a motor, a gyártási pontatlanságokat eltüntettem a motorház illeszkedő felületeiről, normálisan kihézagoltam az előtét- és a kapcsolótengelyt. Ja, és ha már viszont kiszedtem a blokkot, elvittem a vázat is szintereztetni :) Ha kész lesz minden, akkor írok egy cikket az átalakításokról fotókkal, tapasztalatokkal.
Igy van, KEKKH-s hatarozattal vizsgazhat a motor, ez gyakorlatilag forgalmi potlo igazolas. Erre tudjak az uj forgalmit is kiallitani, mert az elso uzembe helyezes stb ebben szerepel majd.
Ami fontos, hogy a KEKKH tudomasom szerint rendszam alapjan tart nyilvan, igy van minden kartonozva, jo lenne, ha nincs is meg a rendszam, de legalabb a beture szamokra emlekezni, mert motor es vazszam alapjan papirbol visszafejteni nem fogjak tudni az adatokat. Igy akar elofordulhat, hogy igazolast sem tudnak adni a pontos beazanositas hianya miatt. Csak hogy a tovabbi buktatokrol beszeljunk.
Mellesleg jegyzem meg, nagy bánatomra hogy ha a motorok rendszámát kivonaskor leadtak 80'-as evek, es a forgalmi nincs meg es senki nem emlekszik semmire, minden papir eltunt, akkor az a motor jo esellyel mar nem fogja hazank utjait roni hivatalosan. Esetleg Nemetorszagban ujra lehet forgalomba allitani, de annyit altalaban mar nem er az egesz...
sorszám: 23341 (130038)
( előzmény: Tegzes Mikós, 2011-10-03 20:33:28)
Én magamnak festek,pedig "Fakukac vagyok hivatásilag! Ha elhozod ingyen lefújom !! ::))
A motor,mégmost ugye elemeire van szedve.A tél remélhetőleg elég lesz hogy készen legyen.Nem szedett vetett moci de nem minden csavarja gyári,(ezt nem tudom listázni.) Ot-s vizsgával kapcsolatban....nem tudok rá 500e ft-ot áldozni.Ezáltal, ha jól értelmeztem a leveled,a KEKKH-től kapott határozattal,leműszakiztathatom a motort.Nyilván akkor kaphat "zöldforgalmit is?! Lehet hogy akkor igy ebba bele is nyugszom. Saját kis emlékkémnek ez is elég lesz !
Ma végre megkaptam az 559-esem utolsó darabját a festőtől. Az ülés alatti elem volt. Érden fújták.
A szín nem passzol, hiába keverték szgéppel, az alját csak nagyjából fújták, mert állításuk szerint az nem látható, 2 helyen megfolyt, és több helyen buborékos. És ez egy veterán javító műhelyként is árulja magát.
Any question? mindez 13e Ft-ért.
Veszek egy kompresszort, ennyire nekem is megy....
Jawa 634 kérlek olvasd el a levelem neked is a KEKKH fog segíteni kb1500Ft és lesznek ütőkártyáid amivel mindent lehet, vizsgáztatni, átírni stb.
Miklós, az OT vizsga nem ugrik, ha nincs meg a forgalmi és a rendszám, semmi köze hozzá. Ha komolyan gondolod akkor kb 500e Ft-nál fog megállni a felkészítés. Az utolsó csavarig eredeti állapotunak kell lennie, mint pl volt-e jelzes és milyen a csavaron, csak mint részlet példa kedvéért.
Olvastam nagy sárvédős a motorod, ahhoz semmi képpen nem lehet csavaros tank, igy a jelenlegi a legjobb.
Átírás: adásvételi kell, ne feledd új típusút kell nem házi barkácsolt, 50Ft-ért lehet venni a nyomtatvány boltban érdemes olyat venni, hogy ne kelljen e miatt vissza menni az ocsmányirodába. Mielőtt oda mennél irj egy levelet a nagybátyád nevében, vagy adásvételi másolatoddal a KEKKH-nak a saját nevedben. (KEKKH Közlekedési Nyilvántartó Osztály 1106 Bp. Tárna utca 1-3), hogy a motor adatait, adják meg műszaki vizsgához. Ez kb 1 hónap alatt fut át, ők válaszolnak, te befizetsz, utánafaxolsz nekik és jön a határozat. Na azzal menj el műszaki vizsgára. K and H-nál is olcsó a biztositas, nem kell old timer klubba lépni. Utána eredetiség vizsga és utána ocsmány iroda (érdemes 2 hétnél nem öregebb adásvételivel odamenni). Ez a papirozás A-Z-ig kb 60eFt.
Ha kérdésed lenne vele kapcsolatban irj akár email-re is (ptm004@gmail.com).
Ha nem 3betu 3szam a rendszam valoszinuleg nem volt e-nyilvantartva. Az ocsmány irodában nézni fognak, ha nincs forgalmi semmit sem fognak rogziteni, CSAK KEKKH hatarozat nelkul oda se menj...
Ui. Nagybátyáddal írj egy adásvételit mielőtt a motort elkezded csinálni, felmászik a fára elüti egy villamos és utána megy majd a hagyatékolás ami megint csak hosszu idő és a rokonok ölre mennek mindenért, jobb a békesség és a tiszta lapos játszma
sorszám: 23336 (130033)
( előzmény: Tegzes Mikós, 2011-10-03 17:30:12)
Remek ! :( Önkormányzatnál biztosan vannak adatok !?
Most vizsgáztattunk 1 cz -t ami kivolt vonva a forgalomból és aszt monták ,hogy ha nincs forgalmi szóba se állnak velünk a kpm -nél
sorszám: 23334 (130031)
( előzmény: Tegzes Mikós, 2011-10-03 17:30:12)
Sajnos forgalmi nélkül nem hiszik el, hogy Ő a tulaj:(
sorszám: 23333 (130030)
( előzmény: Tegzes Mikós, 2011-10-03 17:30:12)
Ha ot vizsga ugrik, forgalmi + rendszám nincs meg. Viszont megvan az eredeti tulaj.(Nagybátyám) Vajon elég egy adásvételi? Mehetünk az okmányirodába ? Forgalomban nem volt 1000éve :) De kivonatva sem lett.
Szia R.A,
ezer bocs a kései válaszért! Minden rendben van, alig látom az otthoniakat mostanában. Az MZ már csak dísznek van, csak néhanapján nosztalgiamotorozok vele, de az nagyon jól szokott esni. Év elején lett újabb nagyvas, azt "hajtom" mostanában. Az éven sikerült 3000km belerakni :) Majd jövőre :)
Mijüt csinálsz a masinával? Az utódok mikor fogják először elcsenni tőled a nagyvérűt?? :)
70-ben volt a váltás.....
OT vizsga sok utánajárás és sokba is kerül. Egy öreg JAWA fenntartása - ami az állam felé kifizetni szükséges dolgokat illeti - nem kerül sokba simán sem. A biztosításon lehet spórolni, azt meg lehet OT vizsga nélkül is. Akkor érdekes az OT vizsga spórolás szempontjából, ha valakinek sok járműve van.
M
sorszám: 23329 (130026)
( előzmény: Tegzes Mikós, 2011-10-02 08:19:29)
A MAVAMSZ honlapján (www.mavamsz.hu) találsz telefonszámot, ott eligazítanak.
van abarátomnak egy szép jawa 350ese asrác a fullgazban dolgozott mint szerelő igy ért agépekhez itt atelószáma hivjátok fel hafelkeltetem az érdeklődés.06303825275
Sziaszok!
Keresünk a gyereknek jó állapotú 350-es Jawa-t vagy 250-es Mz-t.
Ha valakinek van, vagy tud ilyen eladó gépet legyen szíves jelezze!
Csak barkácsolás és átalakítás mentes,lehetőleg újszerű állapotban lévő érdekel.
Köszönettel: Tomi1
Próbáltam utána nézni ! De a Google most nem volt a barátom ! :)
Áááááá....így nem ér! Tessék közkincsé tenni a megoldást, hadd okuljunk belőle!
Ha költségkímélés miatt akarsz veteránvizsgát, akkor nézz utána a költségeknek, mert a Jawak esetében többe kerül a leves, mint a hús. Nincs súlyadó, de az OT-vizsgát időszakonként meg kell újítani. Veteránbiztosítást tudsz rá kötni úgy is, ha nincs OT rendszám.
sorszám: 23323 (130017)
( előzmény: Tegzes Mikós, 2011-10-02 08:19:29)
kedves "tpapp" ! Ot-s vizsgát azért szeretnék,hogy a fentartási költségeit a motornak csökkentsem.Eladni nem fogom soha de nem napi használatra készül,és úgy gondoltam igy olcsóbb a fentartása.Persze az Ot-s vizsgához jár' egy kis büszkeség is ..elmondhassam ennek a Jawa-nak meg van. :)Abszolúte nem vagyok jártas ebben a rendszerben.ezért nagyon örülök hogy foglalkoztok velem a tanácsaitokkal.A tank még nincs lefesve,de nem szivesem cserélném "tankdeknisre" . ezért is kérném újra a segítségedet,vajon elfogadnák a számomra eredeti tankal? A sárvédője is a szélesebb. Egy év van kiesve a motor életéből. A Nagybátyám azt mondja ismerte akitől vette ,igaz hogy egy esés miatt lett eladó, de tudomása szerint nem volt cserélve a tank és a sárvédő.Egyébként a mai napig a nevén van a motor.Három évvel később ÉdesApám megvásárolta,de nem iratták át.Családon belül nem volt probléma. Nagybátyám még él de a papirok,rendszám már nincs meg. Mi a véleményed ? Ot-s vizsga müszaki feltételeiben erre a motorra vonatkózólag,is tudsz segíteni?
Koszonom szepen segito soraidat ! Megoldodott a problema .......ma mar jot gurultam vele !
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|