:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
hello
a dolog sokrétűbb...megvettem az oldalkocsit, és olyan, egyébként biztos, hogy gyári lámpák vannak rajta, mait még sehol se láttam (majd csinálok fotókat)...és nem elég, hogy hiányzik az egyiknek a búrája, ráadásul az index böszme ronda szerintem...ezért gondoltam arra, hogy veszek rá olyan hátsó lámpát, amilyet te is árulsz, illetve olyan indexeket, amik a '83 körüli oldalkocsikon (és magán a motoron is vannak)...a lámpádra találtam rá először..., még az indexek is beszerezhetőek, hanem azzal a kis kerek fehér lámpával, ami a sárvésőn van elől, el vagyok akadva, mert csak tartót találtam eddig hozzá, és most nem tudom ,hogy mihez kezdjek vele, mert gondolom, hogy ilyet csak az oldalkocsira raktak, így utólag azt mondom ,hogy rossz végről fogtam meg a problémát, mert amíg a fehér lámpát meg nem oldom, fölösleges a többit lecserélni...így a hátsó lámpa ügyét egyelőre kénytelen vagyok pihentetni
Hello Dani, kerdezted a hatso lampat tolem, de nem valaszoltal. Vegyem ugy hogy nem erdekel? Kosz. Tamas
hát linken lévők nem az enyémek, nekem azért sok munka lenne még odáig :D
http://indafoto.hu/segyevyd/image/11946097-55bd8a15/user it az enyém, ilyen volt, amikor megvettem, azóta már sok minden alakult rajta, de az olasz fazonétól azért még elég messze van :D...amúgy olyan króm elsősárvédőt 634-re Mo.n még nem is láttam
Üdv. Mindenkinek!
Eladó vált Jawa 350/638 motorom:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/jawa/jawa_350_638_12v-4842946
(Bocs a reklámért)
különben tényleg szépek a Jawaid. Irigykedek egy kicsit :)
Milyen plexije van?
Sima vékony plexit lehet kapni, az OBI-ban is, de tetszőleges vastagságút és minőségűt elég sok helyen árulnak, legalább is Budapesten. Ha jobban kell hajlítani sütőben fel lehet lágyítani.
Bejáratásra mindenki mást mond, és általában minden módszer megfelelő. 500km után már lehet neki küldeni, ha jók az illesztések már nem szorul meg, de 1000km-re járatodott be igazán nekem.
500km-ig én 1/30-as olajat használok, utána 1/50, de van aki szerint 1/40. Nincs igazán lényegi különbség a kettő között. Valami alap félszintetikus olajjal hibátlan. Pl Repsol Scooter.
Fordulatszámot, nem nagyon limitálnám le, mert alacsony fordulat ugyan olyan káros, ha nem károsabb. A lényeg, hogy ne húzzad neki a gázkart, ne terheld a motort. Ha terhelés nélkül felpörög néha a motor főleg a második tanknál, az még jó is a bejáratásnak.
két szép 634-es:
http://www.youtube.com/watch?v=En5e8Kh9Bm8&feature=related
no végül is megvettem az oldalkocsit, amihez az elmúlt időszakban kerestem a felfogatásokat...közben egy felfogatás is került, még 2 hiányzik, ha nem kerülnek, legyártatom őket...majd csinálok róla fényképeket, érdekes az indexe és a hátsó lámpája...egyébként a plexi kötelező az oldalkocsira műszakinál? és hogy lehet pótolni/csinálni?
közben megjött a futármotorosbolt-féle főtengely-felújítás és hengerfúrás...elvileg a jövő hétvégére már mehet a gép...majd írok a tapasztalatokról...főtengelyfelújítás, csapágy/szimeringcsere, hengerúrás után 634-nek ki hány km bejáratást ajnl, milyen sebesség/fordulatszámviszonyok között, illetve mennyi olajjal? köszi
Ja, el ne feletsem: a csillapításra használt olaj viszkozitásával elérhető bizonyos változás, alapvetően a viszkozitással nő a csillapítási fok, de ez még hőmérsékletfüggő is, azt is bele kell számolni.Ilyenkor persze, a nyomó- és húzócsillapítás viszonya ugyanaz marad, csak keményebb vagy lágyabb lesz összességében.
üdv: R
Vannak lengéscsillapítók, amelyeken lehet állítani a nyomó- és húzófokozatot is.A Jawa lengéscsillapítói nem ilyen szerkezetűek, csak a rugóelőfeszítést lehet állítani, persze, ha Jawa a téma.
Ennek ellenére lehet variálni a csillapítószelepek rugóival, de nem hiszem, hogy valakit meg lehet kérdezni ilyenről, esetleg csak akkor, ha már valóban kísérletezett ilyennel.
Ha változtatható húzó- és nyomó- csillapítású hátsó rugóstagokat akarsz, venni kell olyanokat, sajnos, nem olcsóak.Nehezíti a problémát, hogy manapság már eléggé ritka a két hátsó rugóstag, többnyire központi van, erre számíts.
Ábrákat találsz az alkatrészkatalógusokban.
jó munkát, üdv.: R
Probalnam bealitani a hatso lengescsillapitot de nem megy. Mivel tudom a csillapitast allitani ki es be? Jo lenne egy abra is a szelepek mukodeserol. Surgos lenne! Koszi!
Sziasztok! Kellene nekem egy nem kis segitseg.
Köszönöm mindkettőtöknek a kimerítő segítséget!
Az említett oldalon kész számítások, konkrét LED típusokat ill. kipróbált ellenállás értékeket talál az érdeklődő.
Kell egy ellenállás a LED-re sorba, és már működik is.
Az ellenállás 1/4W-os, értéke pedig a LED paramétereitől függ, ki kell számolni. Ha szerencséd van az alkatrész boltos ismeri a termékét is ki is számolja neked, de szeirntem jobban jársz ha magadnak kiszámolod.
A LED tipikus üzemi feszültségét levonod a tápfeszültségből, ezt elosztod a tipikus üzemi áramával és megkapod mekkora ellenállás kell.
Tehát ha 3V 20mA a LED, akkor (6V-3V)/20mA=150Ohm
Érdemes kiszámolni az ellenállás melegedését is, rajta eső feszültség szorozva átfolyó árammal. 3V*20mA=0,06W
Tehát elegendő egy 1/4W-os szabvány ellenállás. 12V-ra egyes LED-eknél már lehet hogy kevés lenne, ezt el szokták felejteni.
Én ezen kívül a rendszerben előforduló feszültség szélső értékeire is visszaszámolom az ellenállás értékét, hogy nehogy kiessek a LED üzemi tartományából, így stabil fényt és tartós üzemet lehet elérni.
Jelen esetben 5,2V és 7,2V lehetséges a mechanikus fesszabályzóval (ha jól emlékszem) (5,2V-3)/150Ohm=14,6mA (itt még világít viszonylag jó fénnyel.
(7,2-3)/150Ohm=28mA na ez már határeset, de még nem füstöl el a LED.
Szóval olyan 150-160Ohmos ellenállás átlag LED esetén jó, de a paraméterek eltérnek különböző színek esetén is, szóval mindenkiéppen adatlapon kell megnézni a pontos adatokat és ahhoz kiszámolni az ellenállást.
A LED-es műszerfallal kapcsolatban itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=QZp_fdLwSx mindent megtalálsz.
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni, hogy 6v-os motorhoz, a távolsági fényszóró visszajelzőjét hogyan kell megcsinálni leddel. Pontosan mik kellenek hozzá, és milyen paraméterekkel.
Köszi
Értem. Én is ennynit gondoltam érte kb.
Mivel pang a piac és nincs papírja így max 30-35eFt-ot ér. Papiros motorok nem mennek el nyomott áron sem. Egy fél éve hasonló motort árultak 40e Ft-ért hosszú hónapokon keresztül. Semmi esély e felett...
Blokkot lehet kapni olcsóbban, akkor meg minek a többi része? Csak foglalja a helyet a garázsban.
Hát ha azt nézem, hogy én a twin sportomat 80ért vettem úgy kicsit költöttem rá(szimering, akksi, megszakítók, meg pár apróság) akkor ez nekem maximum 40ezret érne.
Tegyük fel, hogy minden úgy van ahogyan írtam/írja az eladó és verseny motor lenne belőlle, tehát a papírok hiánya nem gond. Így szerintetek mennyit ér?
sorszám: 23399 (130177)
( előzmény: TwinSport350, 2011-10-17 21:04:52)
És megbízható (ismerős) az eladó? Mert idegennek nem kell elhinni, hogy jó állapotú a blokk, bele nem látsz, azt mond amit akar.
Ha veterán versenyre kell akkor meg úgyis fölöslegesek a papírok.
A blokk jó állapotban van az eladó szerint. Új akksi bele, meg a vezetékeket kell elintézni és már megy is.
Papírjai nincsenek, de ha megvenném azért venném, hogy valamikor pályán indulhasson Veteránba.
SZiasztok ha érdekel valakit 350-es jawa blok,üzemképes napi használatban volt!Hívjon06702345662
a blokk az elado szerint indul rendberakas utan, vagy tudod rola, hogy csiszt?
Es a legfontosabb. Papirja van?
De persze, mire kell? Veterannak? Mert akkor legyen komplett. Atepiteni? Mert akkor a blokk legyen jo, meg amit hasznalnal. Hegyen allatkodni? Mert akkor meg papir sem kell neked (ami elitelendo, de ez van) csak olcso legyen. :D
A reléknek általában van egy bontó, és egy záró érintkezője. Tehát ha a tekercsre áramot kapcsolsz akkor az egyik kikapcsol a másik csatlakozása bekapcsol.
Nem lehet hogy te a rossz ágra tetted?
Vagy eleve csak olyan relé aminek csak bontó csatlakozása van? Általában inkább zárni szoktak.
Vagy az is lehet hogy testeli a gyújtás vezérlő jeletét és úgy állítja le a gyújtást? Akkor lenne értelme bontó érintkezős relének.
Sziasztok. Akik értenek hozzá azoktól kérdezném, hogy mennyi adnának ezért a 634-esért:
1. kép: http://kepfeltoltes.hu/111017/15710_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
2. kép: http://kepfeltoltes.hu/111017/15710_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Pár adat rólla:
- Bukóvázelem nincs meg
- Ülés szakadt
- Hátul régi sportgumi
- Törött első lámpa
- Blokk jó állapotú (akksival és vezetékek rendbe rakásával indul)
- Jár hozzá mégegy blokk (hengerek nélkül) és 1 pár krómos kémény is.
A többi dolog látszik a képen.
Nos? Szerintetek mit ér?
Igen én ezt értem, először azt hittük hogy jó lesz a régi relével is, de megfordítódott a polaritás, tehát pont úgy menne ha nem lenne benne a kulcs, ha pedig beletenném akkor pedig leállna a motor.
Nincs vapém, de az elektronikához értek, az elmondásod alapján adtam tanácsot.
Akárhogy is egyben van, akkud van, gyújtáskapcsolód van, a Vapen a gyújtás megszakítására lehetőség van, ezt a hármat meg össze lehet hozni relével.
nekem is kopletan van ahogyan irtad
Nem tudom neked hogy van a vape-d, nekem a komplett elektronika vape tehát a feszt szabályzó és a transzformátor is..
az ambica dugattyurol edig nem sok jót halottam edig csak egy simsonban használtam de500km után kivettem mer kopogott és azota használom a berta dugot és az ben ajó amijet kérek olyant készitenek a jawaban is azért van 2gyűrű sőt még kőnyitett asulya is afőtengelyemet én bontotam ki azsir dobozábol.
Felujitott fotengellyel vettem. Rocket karokkal. Furaaskor Ambica dugot kaptam. Vigyazok ra.
az én vape gyujtásom is igy műkődik ahogyan akeri irta csak én akapcsolorelét acsomagban kaptam.
én aberta dugattyut használók és nem csak ajawába kettő gyűrűs crom felűletü és a castrolt 2700ft hozzák és az utolsó berúházás egy vape vétele volt.
Nem lenne egyszerűbb venni egy 200forintos relét és azt rátenni?
A relét az eredeti gyújtás tápvezetékre ráteszed, az érintkezőit pedig a kapcsoló helyére kötöd be, ha ráadod a gyújtást behúz a relé, működik a Vape.
Még csak nagyon vezetékezni sem kell semmit pluszban.
Hello, valaki nem tudná megmondani azt hogy, hogyan lehetne megcsinálni azt hogy kulccsal induljon a VAPE-s 350-es?
Az a baj hogy nem adtak hozzá relét ezért egy vezetéket kellett húzni a transzformátortól és arra egy kapcsolót tenni.
Meg lehetne oldani azt hogy a helyzetjelző kapcsolójára rákötni a 2 kábelt amin most a kapcsoló van, így ha elfordítom a kulcsot akkor adja a szikrát és le is tudom állítani ?
Egyébként mennyit megy el neked egy felújítással a motorod?
Mert nekem úgy hogy hajtottam bináris gázkezeléssel 30ezer körül még nem volt baja a blokknak. Csak sajnos a vázat csuktam össze :)
Emiatt nem kell aggódnod.
A 2000forintos olaj és a 95-ös benya hajtás szempontjából semmivel sem rosszabb mint a 100-as benzin és 4000forintos olaj.
Nem azt mondom, tényleg sokkal finomabban megy a gép ezekkel, de a pörgetést a hajtókarok csapágyazásai sínylik leginkább, ha gyengébb minőségűek, de ezek nincsenek összefüggésben az üzemanyag minőségével...legfeljebb ha fáradt olajat használsz 2T helyett, de akkor sem a pörgetés ami betesz a motornak.
Amiért mégis jól teszed hogy nem pörgeted, mert így később kell felújítani, de akkor sem szétrepül a motor, csak elmegy az ereje, megnövekszik a fogyasztása, nehezen indul, nincs rendes alapjárat az élete vége felé. Szóval ha egy motor tönkremegy a pörgetéstől annak amúgy is baja volt már.
Hát én ezt nem merem megkockáztatni a kétezer forintos olajjal és indiai dugókkal:(
Max. 95, néha előzésnél beleugrik 120-ba, de tartósan 70-80-as bámészkodós sebesség. Már kb. 20000 tüsszentésmentes km van benne mióta összeraktam. Lehet, hogy bírná a hajtást. És ha nem? Az bizony most anyagi csőd lenne, és állna félévet-évet.:(
az én motorom 8éve lett kész azota már elég sokat mentem vele napi szinten használom általában 100-130km sebeségel járok vele desemmi baja sincsen az olaj castrol full szintetik meg a100as benzint használok a blokk 80000ftban volt akkor
http://www.fichtlkramek.cz/zbozi/tristapadesatka_trinda_dily
igy talan jobb
sorszám: 23378 (130130)
( előzmény: SimsonosZoli, 2011-10-13 07:52:13)
es egy masik:http://www.fichtlkramek.cz/pokec2/
alkatreszaruhaz, a srac beszel angolul, eloszor regisztralni kell es tudsz vasarolni.
szevasztok, itt van agy hasznos link:
http://www.jawamotorcycles.co.uk/350%20manual.pdf
ezt az árat ma délelőtt kérdeztem, a futár motoros boltra (Bp. Zichy J. u.) vonatkozik, és azt mondták, hogy honlapjukon található japán hajtókart teszik bele...érdemes lehet megkérdezni a 638-at is, de nekem olyanom még nem volt, én csak a 634-nek jártam utána, de két házzal odébb nyár elején már vmi 27-28 körül beszéltek ugyanezért (4kelemen?)
http://www.jawamotorcycles.co.uk/models.html
Hát, vigyázni kell rá. Bár aki szeret sűrün, drágán felújítani, az húzza csak neki százharmincal.:)
sorszám: 23373 (130123)
( előzmény: MTZtraktor82, 2011-10-12 19:46:01)
Legalább tudom mire számíthatok árban
Anyagára kb. 26-27 ezer az internetes árakon.Gondolom egy boltnak megvan 23-25ből.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|