hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Jawafan
válasz erre | email2011-11-27 20:45:46
Hát akkor az egyik oldalt jó van mert 7-es de a másik oldalt 5-ös! (Most vettem így nem tudom miért így van!)
sorszám: 23570 (130599)
(előzmény: Gyula-bá, 2011-11-27 20:04:08)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2011-11-27 20:04:08
Attól függ, hogy milyen meleg van és mennyire hajtod "normál" körülmények közt Super PAL 7 melegben vagy (és) hajtva Super PAL 8
sorszám: 23569 (130596)
(előzmény: Jawafan, 2011-11-27 18:55:06)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2011-11-27 19:57:38
Hát ezt szépen elütöttem természetesen Brisk ill. PAL, bocs.
sorszám: 23568 (130595)
(előzmény: Keri, 2011-11-27 19:15:02)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2011-11-27 19:52:47
De igen a Birk a Super PAl- Pal utódja.
sorszám: 23567 (130594)
(előzmény: Keri, 2011-11-27 19:15:02)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2011-11-27 19:51:11
Dehogy fogunk, főleg ilyesmin, összeveszni. Mint már mondtam a francia kocsik "más logikával" terveztettek mint a német társaik, tehát másként is szerelendők. A szerelésekről csak annyit, hogy sok évig jártam BX Diesel Citroennel (soha többé nem lesz olyan szuper kocsim), magam javítottam és közben rájöttem, hogy 10 szerelőből 8 hozzá sem mer nyúlni (nem az enyémet kellet szerelni, volt még a családban) a maradék 2-ből is csak max 1 ért hozzá a másik csak "bátor".
sorszám: 23566 (130593)
(előzmény: Keri, 2011-11-27 19:03:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-11-27 19:15:02
Ezt alátámasztom. Az eredeti PAL gyertyák jók voltak, aztán jött egy rossz széria, de állítólag megint elég jók.
MZ-nél nekem a BRISK gyertyák váltak be leginkább. (ez nem a PAL utóda?)
Viszon Jawan a V elektródás DENSO volt a legjobb, igaz BRISK-et nem próbáltam.
Champion, NGK-val sem volt gondom, de nem is voltak kiemelkedők.
sorszám: 23565 (130592)
(előzmény: Gyula-bá, 2011-11-27 17:35:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-11-27 19:03:53
Azért remélem nem veszünk össze, csak gúnyos megjegyzés részemről.
Mostanában volt szerencsém pár kreténséghez francia autók oldaláról :)

Egyébként nagyon szép, nagyon kényelmes, nagyon vezethető autókat csinálnak, csak ne nekem kelljen szerelni :D
sorszám: 23564 (130591)
(előzmény: Gyula-bá, 2011-11-27 13:02:44)

 
 
Jawafan
válasz erre | email2011-11-27 18:55:06
Jawa 350/638-hoz milyen hőértékű gyertya kell?
PAL Superbe is mondjátok milyen való bele mert van itthon egy jó nagy marékkal! :D
sorszám: 23563 (130590)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-11-27 18:11:26
Kivételesen az én véleményemtől nem is tér el annyira. Ugyan én keveset használtam a Berut, de ismerőseim akik használták, használják, nem panaszkodtak rá.
Az igaz, hogy az NGK szerintem is kevésbé szereti az olajat, de én még azt is tapasztaltam hogy a rezgést se tolerálja. Az első ETZm másfél év alatt négy NGKt byírt ki.Azért annyit, mert annyit kaptam egy ismerőstől. Azóta nem veszek ilyent.Vagy hat éve szereztem egy marék válogatott 260as Isolátort, azokat használom. Tudom, ez az Isolator már nem a régi, másoknak van gondja velük, de nekem nem nagyon akarnak tönkremenni. De szerintem a Brisk is jó. Talán a legjobb. Csak a "szuper gyertyák" nem jönnek be az ismerősök körében. A legtöbb ilyen rövid idő után elektroda szakadásos lesz (zavarszűrő kondi?)
Persze négy-öt ember tapasztalata nem mérvadó, akár a véletlen játéka is lehet a dolog. Az biztos, hogy rosszabbnak nem rosszabbak az említett olcsóbb gyertyák. És ha egyszer olcsóbbak....
sorszám: 23562 (130589)
(előzmény: Gyula-bá, 2011-11-27 17:35:59)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2011-11-27 17:35:59
Valószínűleg gyertya témában sokaktól eltér a véleményem, vitatkozni nincs szándékomban. Az elmúlt 40 év, kétütemű, tapasztalata számomra azt bizonyítja, hogy (az ár érték arányt is figyelembe véve) a legjobban bevált a PAL-Super PAL-Beru gyártmány, ezeket ui. úgy tervezték (a nyugati "szuper gyertyákkal ellentétben), hogy a kétüteműek olajos környezetét is jól tűrjék. Mai napig, ha tehetem (nem mindig tehettem) ezt használom.
sorszám: 23561 (130586)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2011-11-27 16:06:18
a vicc az, hogy a dobozon made in japan-t talaltam, most, hogy kimentem a garazsba megnezni...
mindenesetre allitottam az alapjarati csavaron es talaltam egy olyan allast, hogy a bal henger is hajlando volt menni. :D Igaz, ma 7 fok van, nem -10...
sorszám: 23560 (130585)
(előzmény: Teknőc, 2011-11-27 14:01:43)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2011-11-27 14:01:43
Elnézést, hogy ide írok mz-ésként, de az NGK-ról való kérdésre:
Nos, nekem az mz ts 125-ben 8 évig használtam egy NGK japán gyertyát.
Majd hirtelen adta meg magát, de ismétlem nem volt vele
előtte semmi gond.
Tökéletes volt. Persze, hogy eltettem emlékbe,…
Általában nálam van a túrákon is…
Utána egyszer sikerült szereznem néhány új NGK-t, nagy bátran betettem,
de szinte olyan gyorsan is kukába kerültek.
Nem váltak be, nagyon gyorsan elszálltak.(átlag 500 km-ként)
Mikor a gyertyát dobtam volna ki akkor tűnt fel,
hogy ezek már nem is „Made in Japan”, hanem „France”…
Végül is a sok gyertya próba után a Champion volt még elég jó, beválós,
de nem volt az NGK japán nyomába se.
Végül is sikerült Subee által két NGK japán új gyertyát szerezni.
De még nem nagyon volt a gépben, tehát nyilatkoznom még korai az új szerzeményekről.
Az hogy eredeti volt-e, vagy talán valami más, nem tudom.
De azért talán látszik, hogy hiába NGK, a két ország gyújtógyertyái
minőségileg teljesen mások.
Teknőc
sorszám: 23559 (130584)
(előzmény: hzoltaan, 2011-11-27 11:31:25)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2011-11-27 13:02:44
"csak autót nem tudnak tervezni" hidd el tudnak, csak a németektől eltérő logikával.
sorszám: 23558 (130583)
(előzmény: Keri, 2011-11-27 12:37:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-11-27 12:37:24
Régebben hallottam hogy hamisítják az NGK-t és azok természetesen silányak voltak. Nekem még nem volt ilyen bajom. Alapvetően attól hogy francia még lehet jó. Alkatrészt tudnak gyártani, csak autót nem tudnak tervezni :)
sorszám: 23557 (130580)
(előzmény: hzoltaan, 2011-11-27 11:31:25)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2011-11-27 11:31:25
Azt hallom, hogy a francia gyartmanyu NGK-k azok silanyabbak, mint a japan, es neha bedobjak a torulkozot. A zavarszuro ellenallas hibaja peldaul eleg tipikus. Valakinek volt ilyen tapasztalata?
sorszám: 23556 (130578)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2011-11-27 10:09:22
Koszi. A jobb-bal oldalt felcsereltem es akkor is a bal henger szarakodott, szoval szerintem (meg remelem) a vape az rendben van. A karbiba belenezek ma.
sorszám: 23555 (130577)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2011-11-26 20:39:37
Ja, igen,igazad van, nem voltam eléggé figyelmes.
Viszont nemrégen történt hasonló eset, egy szlovákiai tagunknál, ott a Vape egyik szekunder tekercse halt meg, kihagyogatott egyik henger, aztán véglegesen tönkrement.Szóval, egy trafó, de mégis az egyik henger nem ment a hiba miatt, új trafó kellett.
Emellett volt egy hazai eset is, ahol a Vape gyújtótekercse tönkrement.
Az alapjárati dolgokat tényleg érdemes átnézni.

üdv.: R
sorszám: 23554 (130573)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2011-11-26 20:07:35)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2011-11-26 20:07:35
A vape gyujtásnál csak 1 trafó van.
sorszám: 23553 (130572)
(előzmény: Rudolph B, 2011-11-25 22:07:25)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2011-11-26 20:06:18
Majdnem biztos,hogy karburátor beállítás szükséges de azért egy gyertya csere elötte meg ér egy próbát.A vape gyujtáson nagyon keveset lehet állítani.
sorszám: 23552 (130571)
(előzmény: hzoltaan, 2011-11-25 14:09:17)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2011-11-25 22:07:25
Gyújtótrafókat cseréld fel, vezetékáthelyezéssel, ezzel léphetünk tovább, a többit majd utána.

üdv.: R
sorszám: 23551 (130568)
(előzmény: hzoltaan, 2011-11-25 14:09:17)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2011-11-25 14:09:17
Hello,

az oldalas mar egesz szepen osszeallt, mentem is vele a mult hetvegen. Mindenesetre tegnap beinditas utan 2-3 perccel a bal henger megallt es nem indult el ujra, akarmit jatszottam szivatoval, gazzal. Kipucoltam a gyertyat, de 1 perc utan megint megallt a bal henger. Gyujtasom VAPE, gyertyak NGK...(nem emlekszem a hoertekre... lehet, hogy magas... hmmm) a pipa olcso muanyag, de minden uj. a gyertya, kabel, pipa mind nyar elejen volt cserelve es azota kb 1000km-t ment. (jol van na...) felcserelve a pipakat ujfent csak a bal oldal szarakodik es erdekes modon, ha leemelem a pipat a gyertyarol, akkor jar a henger...

A bal hengerem alltalaban kevesebbet fustol es sajna ki is fuj a dob/konyok tomitesenel pedig az is nemreg volt cserelve.

Van otletetek? (gyujtast nem tudok allitani.. ;) )
sorszám: 23550 (130567)

 
 
csabi350
válasz erre | email2011-11-23 17:08:36
Szerintem a szénkeféket és csatlakozóit nézd meg.
sorszám: 23549 (130553)
(előzmény: jawacezet350, 2011-11-22 12:01:08)

 
 
Szumó
válasz erre | email2011-11-23 16:57:25
Hát pedig adattábla szerint 81-es. Itt áll a garázsban.:) És első tulajtól van,aki tuti nem cserélt tankot. Lehet hogy elsők közül van,és már 81-ben kiadták. vagy egyszerűen rosszul írták a honlapon.Igazából nincs is jelentősége... Köszi.
sorszám: 23548 (130551)
(előzmény: Rudolph B, 2011-11-20 21:54:53)

 
 
Jawafan
válasz erre | email2011-11-22 17:31:27
Sziasztok!

Vettem egy Twin Sport 350-est és most a felújításán dolgozok! A kérdésem, hogy első villát, hogy tudom szakszerűen kiszerelni? (Olajat le kell ereszteni?)
Illetve színkódot nem tud valaki a Jawa Fehérhez vagy Metál szürkéhez? Mennyi fekete illetve mennyi szürke/fehér festéket vegyek?
A választ előre is köszi!

Üdv:Bazsi
sorszám: 23547 (130538)

 
 
jawacezet350
válasz erre | email2011-11-22 12:01:08
Üdv!
Egy olyan problémám lenne, hogy a 350es jawa cz-on lecseréltem a dinamóját egy másikra, és beállítottam a gyújtást rajta, majd elindítottam. Szépen el is indult, csakhogy a gyujtás izzója nem alszik ki, folyamatosan világit, és egy idő után leszívja az aksit... mi a probléma, mit csináljak?
Köszi Ádám
sorszám: 23546 (130537)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2011-11-20 21:54:53
http://www.cezetmania.info/modely/index.html?item=82
Néztem én ezt is, van is ilyen, de akkor nem '81-es az említett motor, hanem '82-es, és átfestett, semmi matrica rajta.
Nem túl sok vari volt, meg lehet találni.
Ebben az esetben talán az évjárattal van valami hiba, de mindegy, a tank a későbbi verzió, amit hivatalosan 1982-től forgalmaztak.

üdv.: R
sorszám: 23545 (130527)
(előzmény: Szumó, 2011-11-20 12:15:22)

 
 
Szumó
válasz erre | email2011-11-20 12:15:22
Már megtaláltam köszi. De rosszul tudod.:) Az a gyári tankja.Eltér a 634-től nézd meg a két kiugrást oldalt.
sorszám: 23544 (130520)
(előzmény: Rudolph B, 2011-11-15 18:55:24)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2011-11-15 18:59:02
http://www.cezetmania.info/modely/index.html?item=81

Így nézett ki eredetiben.

üdv.: R
sorszám: 23543 (130501)
(előzmény: Rudolph B, 2011-11-15 18:55:24)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2011-11-15 18:55:24
CZ 472/4, a tank pedig egy jawa 634, ezért az eltérés, lehet, hogy éppen az volt kéznél.
üdv.: R
sorszám: 23542 (130500)
(előzmény: Szumó, 2011-11-15 17:22:55)

 
 
Szumó
válasz erre | email2011-11-15 17:22:55
Valaki ismeri ezt a típust? CZ 350. de a tankja eltér a többi cz-től.

http://www.kepesmotor.hu/cz-veteran_motor/p755233
sorszám: 23541 (130499)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2011-11-14 18:39:35
Hű!
Én meg ismerek egy jó embert, aki elég régóta keres Jawát, ami nem túl tökéletes....
Szólok neki, ha érdeklődik, észreveszed.
De ez legalább két nap lesz.
Teknőc
sorszám: 23540 (130492)
(előzmény: keme, 2011-11-14 17:46:21)

 
 
keme
válasz erre | email2011-11-14 17:46:21
Üdv, lenne egy eladó Jawa-m, idős rokonomnak segítek elpasszolni. A motor kitöltött adásvételivel, törzskönyvvel, forgalmival megtekinthető Dabason. Cezet Jawa 472.4, 1982-es, működőképes mindene, 14.400 km van benne. Ára fix 60.000 Ft, egy alapos takarítás és egy festés kell neki. Link: http://www.kepesmotor.hu/jawa-utcai_klasszikus/p759518

Imre 20 31 22 023
sorszám: 23539 (130491)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-11-14 16:43:40
Ja és egy gyakorlati tanács. Egy beállítás akkor jó, ha nem füstöl a motor.
Ásványi olajjal vagy hidegen szívatóval egy kicsit persze lehet, de félszintetikussal egy jó beállítás zéró füstöt produkál.

Benzinszaga sincs ilyenkor a motornak, csak az égett olaj szagát érzed.

A motor pöcre indul hidegen is, de csak szívatóval. Ha szívató nélkül indul hidegen egy motor, akkor túl sok a benzin neki.
sorszám: 23538 (130490)
(előzmény: Keri, 2011-11-14 08:16:10)

 
 
Lally
válasz erre | email2011-11-14 09:24:11
Szerintem nem segít a gondodon, de megosztom veled a beállításaimat.
Jawa 638 1:45-ös keverék API TC-s olajjal (Agip universal, 990 Ft),fúvókaméretek 40-72-90, tű teljesen leengedve, keverékcsavar 1 fordulatnyit kint, úszószint minimumon, mert 120-nál kifogy a benzin az úszóházból. Gyertyák barnák, de a kipuffból folyik az olaj. Fogyasztás átlagban 4-4.5 liter, de ha hagyom eltaknyosodni a karbit, akkor 3 liter alatt fogyaszt 70-nél is és 90-nél is. Csak ilyenkor melegen is szivatóval indul, de másban nem venni észre a dugulást.
Ilyen beállítással, két személlyel gyönyörűen nyomatékból végigduruzsolta a Gyöngyös-Sirok-Eger-Szivásvárad utat, 60-85-ös sebességggel.
sorszám: 23537 (130489)
(előzmény: Xidexs, 2011-11-14 00:52:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-11-14 08:16:10
Ezek szerint nem olvastad/értetted a szerviz rovatban lévő karburátor beállítás cikket ha ilyeneket kérdezel. :)

Nincs olyan gyári érték hogy 2,5 fordulat kitekerve akkor tuti jó lesz. Az csak arra elég hogy bármilyen fakezű beállítsa és beinduljon a motor. Ha ennél jobbat akarsz akkor már a motor reakcióit kell figyelni és annak megfelelően állítani. Főleg ha ilyen igényeid vannak.

Van egy fórumtárs aki MZ TS-el vacakol már elég régóta hogy minél kevesebbet fogyasszon.

A nulláról beállítani a saját motoromat nekem is hetekbe telik, mert mindig menet közben érzem hogy egyes tartományokban még nem úgy reagál ahogy szeretném.

Lehet hogy töménynek tűnik a cikk. Hagyd ki az elméletet. Kezd a beállításnál. Lépésről lépésre le van írva minden, csak követni kell. MZ-re van írva, de nem hiszem hogy bármelyik Jawa eltérne túlzottan.
sorszám: 23536 (130488)
(előzmény: Xidexs, 2011-11-14 00:52:27)

 
 
Xidexs
válasz erre | email2011-11-14 00:52:27
Pontosan nem tudom megmondani, de szerintem 5 liter körül vagy kicsit felette (1 személy). Meg szeretném gyűrűzni mivel valószínűleg régen lett gyűrűzve, nem tudom hogyan kell beállítani pontosan a karburátort, ezt úgy értem hogy valami gyári leírás lenne nekem a legjobb, könyvekben nem nagyon találok levegő-benzin beállítást. Nekem 2,5 van kitekerve, nem tudom hogy ez sok vagy kevés, de én így járok vele. Én úgy szeretném beállítani hogy inkább gyengébb legyen egy kicsivel, de kevesebbet egyen. Mint ahogy írtam 80 fölött nem járok vele, de ez érvényes akkor is ha 2 személy van a motoron ami sokszor megesik. A tűszelepek teljesen be van tekerve a karburátorba az nem gond? Gyári könyvekben az áll hogy elvileg kifelé kell tekerni ha már jártak vele néhány ezer km-t.

Attila
sorszám: 23535 (130487)
(előzmény: Keri, 2011-11-13 11:18:54)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2011-11-13 23:08:51
Nem tudok ide képet feltenni, ezért küldtem egy emailt, ha nem zavar.

üdv.: R
sorszám: 23534 (130486)
(előzmény: Gyula-bá, 2011-11-13 09:32:22)

 
 
lukacspal99
válasz erre | email2011-11-13 13:18:40
Gyerekkoromban a Kossuth Pali bácsinál lógtam naphosszat a gépműhelyében/még Wörösmarty u5/már akkor a kisújában volt az összes többhengeres kétütemű amig beszélgettünk 2-3 trabi stb főtengelyt összepréselt és kicentírozott unaloműzéskén.Tőlem már messze van a műhelye így az én 360 as főtengelyemet magam csinálom otthon a Pali bácsi tanítása alapján.Bár nekem egy 360 tengely préselés centír sajna 1 munkanap
sorszám: 23533 (130480)
(elözmény: MTZtraktor82, 2011-11-12 13:40:38)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2011-11-13 13:17:25
Igen, bár az egytengelyűség (ha a nyomó felületek párhuzamosak, ritkán azok) nem kritikus, egynéhány tizedet még elvisel. Mivel golyós présem nincs magamnak két db 10-es lemezből készített "célszerszám" és M12 csavarokkal szerelem, kicsit macerás de meg lehet csinálni.
sorszám: 23532 (130479)
(előzmény: Keri, 2011-11-13 11:20:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-11-13 11:20:22
Tehát akkor gyakorlatilag csak egy ilyen központosító idomra van szükség ha jól akarjuk csinálni a főtengelyt, és Dani gépműhelyese ezt spórolta meg.
sorszám: 23531 (130477)
(előzmény: Gyula-bá, 2011-11-13 09:40:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-11-13 11:18:54
Hogyne, örömmel segítünk, egész cikket írtam erről:

http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132

Ha ezek után még van kérdésed, a fórum összes ráérő szakija boldogan válaszol.

Előszóban csak annyit javasolnék hogy állítsad be pontosan a gépet és ha minden stimmel, akkor lehet szegényítéssel próbálkozni, illetve a te használati stílusodhoz állítani.

Egyébként csak érdeklődés képen, melyik 350-esed van és mennyit fogyaszt most? Mert normális beállításokkal sem egy zabagép a Jawa.
sorszám: 23530 (130476)
(előzmény: Xidexs, 2011-11-13 11:03:58)

 
 
Xidexs
válasz erre | email2011-11-13 11:03:58
Üdvözletem mindenkinek!

Egy olyan kérdésem lenne hogy milyen apróbb alkatrész csere nélküli módosítással lehet azt elérni hogy egy 350-es gépsárkány kevesebbet fogyasszon, (kb 2 éve lett megfúrva). Elsősorban nem teljesítményre mennék, én a 80-as tempóra ráállok és úgy megyek nekem az bőven elég sebesség terén, nem vagyok nagyravágyó.

Úgy tudom hogy a levegő benzin aránnyal, a súbberel lehet módosítani rajta, tudnátok írni ezekről vagy esetleg még pár dologról ami befolyásolja? Nagyon megköszönném várom válaszotokat.

Attila

Attila
sorszám: 23529 (130475)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2011-11-13 09:40:06
"Ferdén nyomni" nem is nehéz, elég az, hogy a benyomandó csap tengelye nem egyezik meg a golyós prés (általában ezt használják) orsójának tengely vonalával.
sorszám: 23528 (130472)
(előzmény: Keri, 2011-11-13 09:16:48)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2011-11-13 09:32:22
Agyon bonyolítod a dolgot, a középső tengelyrésznek válla van tehát a sonkák távolsága adott, a hajtókar csapok hossza is adott tehát ha mindkét végük egy síkban van a sonka felületével annak jónak kell lenni. Hasonlóan a két tengelyvég (nem szokás kiszedni) is a sonka belső felületével van egy síkban. Röviden csak arra kell vigyázni, hogy a nyomó felületeknek síknak kell lenni.
sorszám: 23527 (130471)
(előzmény: Keri, 2011-11-13 09:16:48)

 
 
jawa634
válasz erre | email2011-11-13 09:27:30
A taszáriakkal mi is csináltattunk Főtengelyt csak próbálj meg gyári hajtókart szerválni hozzá mert nekik csak Tawani van! De korektül megcsinálják
sorszám: 23526 (130470)
(előzmény: segyevydani, 2011-11-13 00:31:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-11-13 09:16:48
Nem vagyok gépműhelyes, de nem teljesen világos: hogyan lehet félrenyomni egy csapot?

Ferdén erőltetik bele, hogy majd beigazodik, és a csap éle belehasít a furatba, ami ezután már eltolja? Ha kézzel ütik bele úgy még érteném, de egy présnél? Ott elvileg tök párhuzamos a préselés. Megfelelő idomokat ráteszi a mester, és ahogy én láttam, lehetetlen elrontani. És ne spéci idomokra gondoljatok. Régi csapágyakból csapokból, meg egyéb házi megoldásokból voltak ezek az idomok, tehát igazából még pénzébe se kerül az embernek, csak egy kis gondolkodásba.

Pl. Jawa főtengelynél tuti csinálnék egy sablont, hogy az elékelés pontos legyen. A csapok távolságára is csinálnék egy közdarabot...tényleg kell csinálni egy prést. Nekem otthon van is egy Bobcatem, szóval hidraulika tápom van is :) villamos sínek, meg centi vastag acéllemezek is akadnak otthon, hegeszteni tudok, csak egy munkahenger kell, az meg max 10rugó vaterán.
sorszám: 23525 (130469)
(előzmény: segyevydani, 2011-11-12 21:46:29)

 
 
csabi350
válasz erre | email2011-11-13 07:47:00
Tudom milyen jó szakembert találni,már végig csináltam én is egyszer de el ment a kedvem tőle.Csak annyit akartam kérdezni hogy,azt a felújitott főtengelyt amit irtam pár napja,kérdezzem meg hogy meg van-e még.Nem átbaszás,csak SEGITENI szeretnék.
sorszám: 23524 (130467)
(előzmény: segyevydani, 2011-11-13 00:31:26)

 
 
segyevydani
válasz erre | email2011-11-13 00:31:26
egyelőre még nem tudom, hogy most akkor hogyan tovább, de ha újabb használt főtengely és újabb felújítás/hajtókarátrakás (eddig ez tűnik a legvalószínűbbnek), akkor a taszáriak felé hajlok, róluk elég jókat hallottam ,csak oda nem tudok futkározni, ha baj van....bár igaz, ide is hiába futkároztam
sorszám: 23523 (130466)
(előzmény: jawa634, 2011-11-12 20:51:55)

 
 
segyevydani
válasz erre | email2011-11-12 21:46:29
a főtenelyet végül is kompletten kicserélték, volt az öregnek...ja és azóta megkérdeztem a marcali szerelőmet, hogy mikor ő először széthúzta blokkot és felvittem az első "felújításra", akkor már nyúlt-e valaki a főtengelyhez, azt mondta, hogy nem, az gyári volt, nem volt széthúzva, csak a csapágy zörgött rajta...szóval ez alapján a félrenyomást is pesten csinálták benne...amivel végképp nem tudok mit kezdeni, az meg az, hogy a második felújításon az a bizonyos két sonka külső részének távolsága nagyobbra sikerült, mint szabadna, sőt a baloldali csapot túlnyomták benne, így a középső csapágy se tudna nyugodtan futni, és nem is pontosan a helyén van...így összeadva az új hajtókarokon kívül már mindent elbasztak rajt (azokat is csak azért nem, mert újak voltak), amit lehetett, oda én már vissza nem viszem...valszeg megint másik főtengelyre kell átrakni az egészet...
sorszám: 23522 (130462)
(elözmény: MTZtraktor82, 2011-11-11 20:35:46)

 
 
jawa634
válasz erre | email2011-11-12 20:51:55
taszáron a kacsogép mühely javit jawa főtengely nem drágák és jól meg csinálják fehérváron a Dobi Jozsibá javit főtengelytcsak nem tudom acimet!!
sorszám: 23521 (130461)
(elözmény: MTZtraktor82, 2011-11-12 20:05:40)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu