:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
az o gyúrú gondolom tőmit mint a 638as nál acsavaral akőzdaraba van menet és az biztosit mert én csak igy tudom elképzelni!!
sorszám: 23620 (130837)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-12-13 19:31:23)
1db o-gyürü és 1db m5ös csavar.
kőszi megnéztem a motorodat és olyan kérdésem lene hogy akőzdaraba mifoglya bele akarbit????
sorszám: 23618 (130827)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-12-07 22:16:50)
szerbusztok!
Segítség kellene 360 as csepptankosra keresek oldalburkolatot.
köszönöm
Itt van a galériában,a xxv. szocitúra Alsóörs.
Helló lécíves add meg a linkjét a képnek mert annyira azért nem vágom merre vannak a képek ???
sorszám: 23615 (130770)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-12-07 22:46:06)
Alsóörsi túra dscf2082es képen látni a karbi felfogatást.
sorszám: 23614 (130753)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-12-07 22:16:50)
Nekem a vízhűtés miatt erős terhelés mellett sem megy feljebb 85foknál,azért csináltam meg vizesre mert nyáron nehezen lehetett leállítani.A 7.szocitúrán Fúrfarag 140.képe+a lányom és én. Azon a túrán annyi cuccal 70-75fokos volt a vas.
Esztergáltam egy köz darabot aluminiumból.
kőszönőm=Köszönöm (itt),szívesen máskor is.
kőszönőm az őtletet meg csinálom textilbakelitből
De igen a gyűrűre gondoltam, bár a rajzból nem derül ki, hogy miből van és "életben" nem láttam el tudom képzelni, hogy ez látja el a feladatot.
Értem már... de nem a gyűrűre gondolt szerintem, hanem ami csonk és a henger közé megy. Én jó vastag klingeritből vágtam egyébként, hibátlan.
Mit kéne ott hőszigetelni?
Hogy hogyan varázsoltad fel a 638-as karbit a 634-re nem tudom de eredetileg (ha jól látom) a 638-as karbinál is van hőszigetelés (igaz gyűrű alakú) lásd szak. irod. 638 szerelési könyv 40. old.
Különben a hőszigetelés hiánya magyarázatot adhat a "melegen leállítva 1/4 óra múlva nem indul" kezdetű panaszokra, főleg ha egy akadozó tűszeleppel párosul.
sorszám: 23606 (130726)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-12-07 09:10:42)
Az én 634esemen 638as karbi van és nincs közte a szigetelés,csak a papír.
Kösz. Mindig tanul az ember.
Több négyzetméternyi textilbakelitem van de soha nem jutott eszembe hogy abból vágjak ki. Igaz nekem még tartja magát, de a gyári, de pont ezen morogtam én is hogy miért ilyen vacak anyagból csinálják.
Ha jót akarsz magadnak nem is keresed, 5-6 mm vastag textil bakelitből magad is kivághatod, soha többé nem fog elrepedni és hamarabb meglesz mint ha felhajtanád. A feladata különben a hőszigetelés.
olyan kérdésem lenne van evalakinek akarburátor és ablokk kőzé műannyag kőz betét vagy mia neve sehol nem kapok hozá!!!!
Szívesen, más jó dolgok is vannak a szakirodalom rovatban.
üdv.. R
Küldtem a rajzot!
üdv.: R
másik téma: lehet, hogy sikerül oldalkocsi-felfogató-szettet szereznem a jawahoz, igaz Németországból, eBayen. A kérdésem, hogy akik csináltak már ilyet, hogy tudom egy német számlaszámra a magyar Erste szemeszter bankszámlámról, vagy bármi banki befizetéssel rendezni? Illetve, ha a PayPal-lal működik, az hogy működik? köszönöm a válaszokat
na a 634 főtengelyem Taszáron van 3 hete...és nem túl jó hírek szállnak felőle...lehet, hogy csak jövőre lesz kész...a helyzet a következő: mint régebben írtam, a pesten garanciálisan megcsinált, átépített főtengely 13 századot (ha jól emlékszem) ütött...és pluszban még a két legtávolabbi sonka legtávolabbi oldalának távolsága is nagyobb volt (135 mm helyett 135,5 a szerelő szerint)...a hajtókarok újak benne...na ez lett leküldve Taszárra, hogy építsék át belőle a hajtókart, valamint a szerelőm küldött egy másik 634-es, de felújítandó főtengelyt, hogy ebbe tegyék a hajtókarokat a másikból. Ezeket a szerelő leküldte Taszárra. Közben a szerelőt is, meg Taszárt is többször hívtam. És állítólag egy olyan probléma állt elő, hogy az új hajtókarszetthez tartozó új csap nem jó a másik főtengelybe, mert hogy elfordul benne. Ezt úgy akarják Taszáron orvosolni, hogy legyártanak hozzá új, valamivel vastagabb csapot. Ez állítólag most van hőkezelés alatt, ha elkészül nekik hétvégéig, akkor meglesz idén, ha nem, akkor jövőre. Azt sikerült kivenni a taszáriak szavaiból, hogy a régi főtengely alapján akarják összerakni az újat. Csakhogy az meg szélesebb volt, és ezt ők nem tudták, ebben viszont szélesebb csap van. Ebből nekem megfordult a fejemben, hogy a szerelő egy 634eshez nagyon hasonló főtengelyt küldött el, ami nem az volt...ezért az a félelmem, hogy hiába hidalja át a csap kérdését, bármi más méret is különbözhet. Kérdésem a következő lenne: létezik-e a 634-eshez nagyon hasonló főtengely jawaban, vagy a 634-es szérián belül volt-e ilyen csap-vastagság-beli különbség/váltás...illetve gyári méretek kellenének 634-es főtengelyről, hogy az alapján rakják össze (pl. a fentebb írt gyári sonkatávolság, vagy bármi olyan számadat, amin félrecsúszhat a dolog)...a baj, hogy én nem látom az alkatrészt, így e vastagságbeli különbség mértéket se tudom megmondani...azért kérdezem itt, mert ami főtengely pestről visszajött és el lett küldve az új hajtókarokkal ,abban annyi kanyar volt ,hogy már tuti nem gyáriak az adatok ,a másikat meg se nem láttam ,se a csapméret-különbségnek nem örülök...
Ezt most találtam, hátha valakit érdekel!
http://hasznalt-konyv.vatera.hu/szakkonyv_kezikonyv/autos_motoros_konyvek/jawa_roadster_90_prospektus_1508866754.html
Szerintem meg épp fordítva :D
Akkor én is felrázom a jawasokat!:A végére sokat adott az Mz a Jawanak!:)
Valaki megtudja mondani a hátsó kerékcsapágy méreteit? (elsővel azonos?)
Kicsit felrázom a fórumot:
http://www.youtube.com/watch?v=YcY8ISBpmQU&feature=related
Igen igen onnan vagyok, mind2 fórumot követem. :)
Kicsit fáztam ma egész nap, korán ágyba térek, de ha röngenrajz is van az most megnézem!
köszi, üdv.: R
Igazad van, nem figyeltem eléggé, "kárpótlásul" itt http://www.alanhamby.com/maybach.shtml egy kis ízelítő. Érdemes alaposan megnézni a röntgen- rajzot, van benne egy néhány "egyedi" megoldás.
Igazad van, nem figyeltem eléggé, "kárpótlásul" itt http://www.alanhamby.com/maybach.shtml egy kis ízelítő. Érdemes alaposan megnézni a röntgen- rajzot, van benne egy néhány "egyedi" megoldás.
Köszönöm, ki fogom próbálni, ezzel pedig a mai hőérték-rend is megvan, hogy más márkákból milyet válasszak, ha kell.
Esetleg több lépcső és a próba...
üdv.: R
Az N9-nek a Brisk N14 hajszálpont megfelel.
Mindenféle típustól függetlenül, a 23580-as hozzászólásomban azt kérdeztem, nem hiszem, hogy komplikáltan, hogy a néhai Pal N9 mai megfelelője vajon mi lenne?
Ezt kérdeztem, nem mást.Nem említettem típust.
A Tigris? Egy nagyon érdekes Maybach motor volt benne.Nemrégen felélesztettek egyet, szép hangja van.
üdv.: R
"No, de a megfelelő gyertyát úgyis majd a gyakorlat dönti el"- ez igaz, csak azt nem értem mi köze van a CZ485/1- nek a JAWA Twin Sport-hoz, mert az előző hozzászólás arról szólt, az általam említett gyári ajánlás is! (A következő mondatban beszélhetünk akár a Tigris tank motorjáról is, ugyanúgy semmi köze az eredeti témához)
CZ 485/1
Arra gondolok a gyertya kapcsán, hogy 9,3-ról 13 kW-ra emelték a teljesítményt, nagyon takarékosra karburálták, mindezek mellett maradt a "vashenger" az eredeti méretű bordákkal.Innen adódhat ez a gyertyaválasztás, az N9, amely tényleg gyári ajánlás.Lehet, hogy biztosra akartak menni.
Kissé még árnyalja a képet, hogy hozzáférhetetlenség miatt oldalirányban van a gyertya, valamilyen ellipszis alakú égéstérrel.
No, de a megfelelő gyertyát úgyis majd a gyakorlat dönti el.
üdv.: R
A "konkurenciánál" feltett kérdés mely szerint "hogyan bontsam le az első villát" nézz utána a "Szakirodalom"-ban de magad is kitalálhatod, hogy: teló dugók ki, kormány kiflit rögzítő anya le, kormány kifli le, kormány csapágy felső anyái le, villa ki.
"Elvileg most Brisk N15C van bent.." ez jól illeszkedik ahhoz amit a 638 kezelési könyvében (Szakirodalom) találtam, megpróbálom idézni "Super PAL 8, esetleg Super PAL 9", dög melegben vagy (és) agyonhajtva- teszem hozzá én. Érdekes módon a 634-sembe ugyancsak Brisk N15-öt használok évek óta. Még érdekesebb, hogy akkor sem "kért" hidegebb gyetyát miután kicsit meg lett tuningolva (pl sűrítési arány 1/12,5).
sorszám: 23581 (130614)
( előzmény: TwinSport350, 2011-11-28 15:49:29)
A Jawa 350 index fórumról vagy? Mert ott Jawa 350/638 vagyok csak ritkán kapok választ a kérdéseimre így inkább átnyergeltem ide :), persze azt is nézem hátha elcsípek 1-2 morzsát!
sorszám: 23580 (130613)
( előzmény: TwinSport350, 2011-11-28 15:49:29)
Az enyémhez is Super Pal N9-et ír és twinem van. Elvileg most Brisk N15C van bent, de már nem emlékszem pontosan.
Már azért sem mindegy mert egy szakadt ellenállást kézi műszerrel könnyen ki lehet mérni (6-10 kOhm), a kondit nem.
Hát amikor megszakad, mindegy hogy kondi vagy ellenállás. :D Igazság szerint még az is lehet hogy máshol szakadtak meg az NGKim. Mintha grafit elektródásra emlékeznék.A lényeg az, hogy azok a Briskek amiket bepakoltam az ismerősök motorjaiba, sokáig húzták, húzzák. Az olaj jól leég róluk. Feltéve persze hogy jó a karbi beállítás, legalább valamennyire. Valami nagyon sok kilométer után fogy el az elektródájuk. Nem drágák. Azt hiszem ennél többet nem érdemes elvárni egy gyertyától.
Amúgy közben eszembe jutott, van a gyertyáim között Beru. Néha bekerül mind két motoromba, de aztán gondolok egyet és kiszedem. :) Főleg tavasszal van nagy gyertya cserélgetés az ETZnél, mert állandóan elfelejtem hogy a légszűrő megtellik kondenzvizzel. A jawánál kissebb mértékben de egész évben előfordul a csere. Úsztatni kell, amit néha eltulzok kissé.
Úgy látom kezdek elhülyülni, az előző hozzászólásomban, nem tudom miért, írtam Beru-t a Brisk, (ami a PAL utódja) helyett. Tudomásom szerint a gyertyák (egyes típusok) nem zavar szűrő kondit hanem ellenállást tartalmaznak (általában R-el jelzik a gyertya kódjában), a többi viszont "áll".
A PAL7 ill. Super PAL7 mai megfelelője kb. a BIRK 15, a többi "szuper gyertya" az előbbiek miatt nem érdekel
Emlékeim szerint (rég volt)a PAL9-es 280-300-as hőértékű (Bosch), 8-9000-et pörgő tuningolt motorokba használtuk.
A motoromhoz a kezelési utasítás Pal Super N9-et ír, csakhogy már nincs ilyen, le kell "fordítanom" valami mai gyertyára.
Valahol hőértékben azt hiszem NGK B8HS lesz.
üdv.: R
Az 5-ös a Bosch skálán kb 145-ös hőértéknek felel meg a JAWA 225-240-est, igényel, vagyis olyat amelyik több hőt képes leadni..
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|