:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Szia yodamester! Köszönöm, a válaszodat! Sok minden kezd tisztulni előttem. Elfogadom a véleményedet és biztos, hogy az általad leírt 80w90 hajtóműolaj lesz a következő olaj amit használni fogok egyrészt az általad említett okokból, meg ezt találtam a motor gépkönyvében is!!!
(Csak nem értem, hogy motor szerelők egymástól ftlenül miért nem ezt ajánlották!) A kuplung csúszása tényleg megszűnt miután az automata után állítottam, sajnos néha még mindig kell egy kicsit rajta "lazítani". Most ezt nem tudom miért.
szia,csak és kizárólag 80w90 hajtómú olaj ,3 okból is:mert Majtényi úr mondta a jawa szervízben,mert 30 éve ezt használom és ilyen irányú gondjaim nem voltak(kuplung,váltó),a harmadikat elfelejtettem de hidd el így van :).
Jól van beállítva az autómata? nem nyomja alapból a pálcát? egy pár mm játéka legyen a szerkezetnek.
Bocsánat, nem olvastam vissza eléggé. Az is okozhatja a kuplung csúszását, hogy elgyengültek a rugók. Ezt én a kutyacsontok (lamellákat rögzítő kis csont formájú pöckök) alá rakott alátétekkel orvosoltam, ezzel gyakorlatilag a rugók erőfeszítését növeltem (jó macerás is volt összerakni). Azóta hibátlan.
Én nem értem ezt a hajtómű-olaj problémát. A gépkönyv 80w90 viszkozitású hajtómű-olajat ír, ez kapható, olcsó és megfelelő. Mindig ezt raktam a jawa 638-ba és a cz 472-be is, mindig remek volt.
Amúgy az utángyártott benzincsap-tömítés 2 napja ázik keverékben, és nem dagad, szóval jó lesz.
Szerintem nem kell ezt annyira komolyan venni, nem érzékeny rá a szerkezet. Illetve a vékony olajjal és a szocialista megmunkálással az a baj, hogy simán megszakadhat az olajfilm a durva felületeken és akadozni fog a váltó.
Köszi, a gépkönyv is ezt írja, de mindenki, aki motorokat szerel vékonyabbat ajánlott. Akkor tényleg van némi kavar az olajok körül.
Segítséget szeretnék kérni Jawa 250 gázkar csuszka szivatóval egybe.Ősszeszerelésében fogások sorrend helye a bowdeneknek.Elöre is köszi.
Nekem 250 559 Jawa 80w-90 hajtomű olaj van benne.Akik olajjal foglalkoznak szakbolt ezt ajánloták.
Ebben a témában, hogy melyik a megfelelő hajtóműolaj inkább segítséget szerettem volna kérni. Sőt még most is meghallgatok minden hozzáértő véleményt, mert szeretném a következő olajcserét helyesen elvégezni. Köszönöm, ha segítesz!
"Most a 20-50w kétütemű hajtóműolajat tenném bele."
Pongyolán fogalmaztam, elnézést!
20-50W kétüteműek számára kifejlesztett hajtóműolaj-ra gondoltam. Ezt nem én találtam ki, hanem a gyártó írta rá az olajra!
Helló!
Jawa benzincsap tömítésem elhalálozott. Van valakinek tapasztalata a most kaphatókkal? Még mindig megdagadnak, és ezáltal használhatatlanná válnak, vagy netán mér javították és benzinálló lett? Mert ha még mindig szar, inkább gyártok itthon.
Ja, hogy 20W50 kétfokozatú hajtóműolaj.
Zseni vagy a kódfejtésben, nekem sosem jutott volna eszembe.
Egyébként létezik ilyen?
Két fokozatúra gondolt szerintem. Azaz téli és nyári használatra.
Valami kavar van itt az olajokkal.
15W40-től önmagában a tökéletes kuplung is csúszhat, hacsak nincs motorkerékpár jóváhagyása. (Pl: JASO)
A 20-50W kétütemű hajtóműolaj, meg elég furán hangzik. Egyrészt mi az, hogy kétütemű? A hajtóműnek mindegy mi hajtja, másrészt a 20-50W-ről sem hallottam még.
Köszönöm szépen a gyors választ!
Sajnos még dolgozom kb este 7-ig, de aki a múltkor az anyát meghúzta azt mondta, hogy az autómata beállító csavarján kell állítani és mire végzek megcsinálja!!!!
A lamellák jó állapotúak voltak és egy darabig (kb 10 km-ig) hiba nélkül működtek. Amúgy a váltó olaj sem tökéletes, mert 15-40-es motorolajat tettem bele. (Ez a harmadik olaj, mert mindig arra mondták, hogy rossz, ami éppen benne volt. Először 80-90w hajtóműolajat tettem bele gépkönyv szerint, erre három szerelő egymástól ftlenül vékonyabb olajat javasolt. Így jutottam el ehhez, ha már nem fog csúszni ezt is lecserélem, de most nem tudom, hogy mire. Most a 20-50w kétütemű hajtóműolajat tenném bele. Ezt néztem ki. Sztem most sem az olaj miatt csúszik.)De az olajon nem akarok spórolni, sőt kedvenc motoralkatrész boltomban van lamella készlet is én szívesen kicserélném azt is, de most ott járunk, hogy az jó ami benne van.
Kíváncsi vagyok, hogy este 9-kor mit tapasztalok.
Szerettem volna ott lenni és látni, hogy mi a hiba, de sajnos dolgoznom kell!
Eladó jawa 30/360 typ. főtengely centirozsa,beszerelhető állapotban
http://veteranapro.hu/fotengely/47323-jawa-fotengely
Jawa csepptankoshoz tankot keresek
Azt a z anyát bizony egy felhajlítható alátét szerűség biztosítja. A belseje olyan hogy nem tud előfordulni a tengelyen.
De a kuplung nem szokott csúszni az anya fellazulása miatt. Ha teljesen ki veszed a kuplungot, akkor sem csuszik. Még csak a kihézagolásra sem érzékeny, szerintem.
Amitől csúszni tud az a következő:
Rossz olaj.
A kinyomószerkezet valamilyen hibája.
A bowden vagy a kuplung kar megakadása
A lamellák elkopása. Barázdák vannak a ferrodon, ha ezek le kopnak, nem tudja jól kinyomni valahogy az olajat a lamellák közül. A személyes tapasztalatom szerint.
Ha lelazul az anya akkor a kuplung lejön a tengelyről. Akkor nem csüszni fog hanem semennyire sem fog kapcsolatot biztosítani. Rém kellemetlen dolog. Még berúgni sem lehet a motort. Egyszer volt hozzá szerencsém. Nagyon vidám dolog az utcán le ereszteni az olajat, aztán olaj nélkül haza oldalogni.
Üdvözletem mindenkinek!
Új regisztráltként úgy gondolom, hogy illik írnom pár sort magamról. Nyíregyházán élek és egy középiskolában tanítok. Gyermekkorom óta motorozok, kisebb nagyobb szünetekkel. Most egy Jawa 350/634 boldog tulajdonosa lettem, és egy hétig motorozható is volt az új szerzeményem. (Akkor nagyon meg voltam vele elégedve.) Azóta kisebb nagyobb problémáim vannak. Szeretném ha valaki meghallaná a segítségkérésemet és adna egy-két tanácsot, útbaigazítást. Most a problémám, hogy csúszik a kuplung. Addig sikerült eljutni, hogy a lamellák alatti csavar fel volt lazulva és már zörgött. Egy kedves ismerősöm meghúzta és kihézagolta, de pár km motorozás után kezdődött minden elölről. Szóltam neki erre azt mondta, hogy az biztos nem lehet, mert jól meghúzta. Én továbbra is arra gyanakszom, hogy megint kezd fellazulni az anya. Ha valaki szerelt már 634-es kuplungot a középen lévő anyát miután ráhúzta van-e ott vmi biztosítási, rögzítési lehetőség? Kontra anya biztos nincs, de valami rögzítési lehetőségre gondolok. Ma hallottam, hogy Mz-nél, Simson-nál lemezt hajtanak az anyára ami fixálja, rögzíti. Lehet, hogy vmi hiányzik és mivel én még nem láttam eredeti összeszerelt kuplungot nem tudom, hogy mit keressek és mit hiányoljak. Köszönöm előre is a segítséget!
Üdvözletem mindenkinek!
Új regisztráltként úgy gondolom, hogy illik írnom pár sort magamról. Nyíregyházán élek és egy középiskolában tanítok. Gyermekkorom óta motorozok, kisebb nagyobb szünetekkel. Most egy Jawa 350/634 boldog tulajdonosa lettem, és egy hétig motorozható is volt az új szerzeményem. (Akkor nagyon meg voltam vele elégedve.) Azóta kisebb nagyobb problémáim vannak. Szeretném ha valaki meghallaná a segítségkérésemet és adna egy-két tanácsot, útbaigazítást. Most a problémám, hogy csúszik a kuplung. Addig sikerült eljutni, hogy a lamellák alatti csavar fel volt lazulva és már zörgött. Egy kedves ismerősöm meghúzta és kihézagolta, de pár km motorozás után kezdődött minden elölről. Szóltam neki erre azt mondta, hogy az biztos nem lehet, mert jól meghúzta. Én továbbra is arra gyanakszom, hogy megint kezd fellazulni az anya. Ha valaki szerelt már 634-es kuplungot a középen lévő anyát miután ráhúzta van-e ott vmi biztosítási, rögzítési lehetőség? Kontra anya biztos nincs, de valami rögzítési lehetőségre gondolok. Ma hallottam, hogy Mz-nél, Simson-nál lemezt hajtanak az anyára ami fixálja, rögzíti. Lehet, hogy vmi hiányzik és mivel én még nem láttam eredeti összeszerelt kuplungot nem tudom, hogy mit keressek és mit hiányoljak. Köszönöm előre is a segítséget!
Esetleg nem fordítva raktad be?
A pofák nyíló oldala szembe álljon a forgásiránnyal, mert nem ékelődik be és megcsúszik.
Persze, sok más oka is lehet, de ez sem ritka.
jó munkát, üdv.: R
Tisztelt Uraim!
Van egy B210-m és cseréltem rajta indítópofát.Azóta nem tudom beindítani mert megszuszik a pofa.Minden por száraz és tiszta!Tud valaki segíteni? Előre is köszi szépen! email címem jedlicska1974@gmail.com
Kis mértékben normális, de utalhat arra, hogy túl dús a keverék alapjáraton, és amikor csökken a szint akkor javul az arány, ezért felpörög.
Igazából az alapjárati levegőt is így kell beállítani, fordulat maximumra...de a Babettát nem ismerem.
Üdv taliga!
A csökkenő benzinszint miatt szegényedik a keverék,ez természetes jelenség.
Ki tudja, miert porog fel a motor, ha mar alig kap benzint?
A hetvegen eltettem a fiaimnak a babettat par ev mulvara. Leeresztettem a benzint es a karbibol elfogyaasztottam a benzint jaro motorral. A legvegen mar nagyon porgott a motor...
Sziasztok!
Az E-MOTOPARTSBÓL szoktatok vásárolni?
250/559-esemre kellene a láncot, lánckerekeket cserélni. Van az oldalon egy ilyen:
http://e-motorparts.addel.hu/25434-jawa-250/533781-jawa-250-lanckerek-hatso-z46cz353-56-410cze
Ezt lehet külön cserélni, vagy másvalamire lehet felszerelni, mert az enyém így néz ki:
http://e-motorparts.addel.hu/25434-jawa-250/453733-jawa-250-lanckerek-hatso-620-56-400tur
M
Jaaa, én is attól félek. :D
Egyenlőre egy 10-es hosszú anyából kreált toldalékkal használom egy köszörűkőhöz, és eredeti tokmány nélkül így is marad. Valakinek van egy ilyen tokmánya esetleg? :D :D :D
Jaaa, én is attól félek. :D
Egyenlőre egy 10-es hosszú anyából kreált toldalékkal használom egy köszörűkőhöz, és eredeti tokmány nélkül így is marad. Valakinek van egy ilyen tokmánya esetleg? :D :D :D
Ez csak valamilyen Szovjet "patent" lehet. D
Ez 10x1.5...
A rendes 10-es anya megy rá. 10x1-es menetű tokmányt valóban kapni. de ilyet? :D Ezt a gépet rengeteg más cucchoz is árulták, mint körfűrész, gyalu, köszörű, lehet azért lett ilyen hülye menet rajta, hogy lehessen játszani a sok extra cuccal, bár egy 10x1 sem lett volna kegyetlenség...
"... Ki hallott már M10-es menetű tokmányról??" - nem csak hallottam hanem van is nekem. A régi ISKRA (jugoszláv, skil licenc) ilyen van, M10x1.
hát, tövig, semmi nem áll ki. Épp rá lehetne csippenteni valamit, de nem vagyok egy hegesztőműjer. Betonvas kerítést tudok javítani, kb annyi. ;)
Sajna ami állványom van a fúrógéphez az is ilyen nevetséges hobbi cucc. Illetve van egy komolyabb, valami magyar fúrógép-hobbyeszterga:
http://olx.hu/hirdetes/barkacs-eszterga-ID2xtVn.html
ilyen EVIG géppel:
http://retronom.hu/files/images/2009-06-22.preview.jpg
A baj, hogy a gép mérete nem "szabvány" ha van ilyen szabvány, ezárt egy másik fúrógépem nem megy bele az állványba, erre meg nincs tokmányom és a rohadéknak M10-es menete van... Ki hallott már M10-es menetű tokmányról??
Jawa-s barátaim! Adjatok már pontos paramétereket és beszerzési forrást első teleszkóp porvédő gumiharmonikára. Nem Jawa-ra szeretném felszerelni ezért kellene tudnom a méreteit. Köszönöm (előre is)
Mennyire tört bele?
Ha kilóg valamennyire én ráhegesztenék és könnyedén ki lehet szedni.
A hegesztős hője még jót is tesz a csavarlazításnak. De mindenesetre érdemes beáztatni csavarlazítóba.
Az alu és az acél nagyon keményen össze tud rohadni.
Mert nekem nem a hengeren, pontosabbban hengereken van a karbi felfogatása, hanem a blokkon. Tehát nem a hengerbe törne bele a csavar hanem a blokkba. A 634 hengerek benyulnak a blokkba, ott vannak a szívó réseik a blokkon belül. A karbi bemenetet a labirint tömítés felső része osztja ketté a két henger számára.
"De nálam egyértelműbb a helyzet. Nekem blokkot kellene ilyen estben cserélni."
Ezt nem értem. Miért?
Hát, a berohadt tőcsavarokat azt nagy szopás kiszedni.
De még beletörve sem lehetetlen, és nem olyan drága mutatvány. Én mindenképp kiszedném, ha nincs hozzá felszerelésem elvinném egy gépműhelybe. Még az is sokkal olcsóbb, mint egy új henger.
Én próbálkoznék. Megfelelő csavarkiszedővel ki lehet venni. Talán még akkor is megéri a dolog ha sérült a menet a hengeren is. Lehet hogy olcsóbb a menet javító(helicoil), mint egy másik henger.
De nálam egyértelműbb a helyzet. Nekem blokkot kellene ilyen estben cserélni.
szepen beletörtem mindkét karbi tőcsavart a hengerbe... már alig volt rajta menet (effektíve nem fogta meg a karbit) és paff ki sem bírtam szedni...
Érdemes vele nyüszögni? kivenni?
Üdv! Segítséget szeretnék kérni. Egy restaurált papíros 1953-mas Cz150-c típusu motornak milyen értéke van. Alig találok róla valamit a neten. Van aki tud segíteni ilyen téren? Nagyon megköszönném. :)
háhááh, akkor nem tömöm le! :D
végül is, mentem vele, mielőtt megvettem, a motor stabilan járt, nem mutatott semmi falsos tünetet...
Szerintem nincs olyan ember, aki a történet minden elemével tisztában lenne, annyit tudok, hogy a 3lovas fojtatlan 05-ösön is volt 2915. A 4lovas 20, 21, 23-on 2916. Ezeknek nagyobb komressziója és élesebb vezérlése is van, meg sok más eltérés.
Mivel korábban nem ismertem ezeket a típusokat, (Tomosokon nőttem fel) meglep, hogy ennyi sok verzió létezett, pl. egy magyar váznyaktáblás Mustangon Jikov 2915 volt, valószínűleg a 2 LE miatt.Persze, azon is volt az a kis furat.
Hogy a régebbiek miért jobbak, nem tudom, talán jobban illesztették a motor tulajdonságaihoz.
üdv.: R
Érdekesség, hogy az 550 és 555-ösökön (Jikov 2914) nem volt ez a furat, és ezen a primitiv modellen a subertűn kivül semmit sem lehet állitani, ennek ellenére megbizhatóbb a 2916-osnál.
Ezeken a típusokon mindig ott van az a furat, valószínűleg a túlfolyás ellen véd, de persze bele van kalkulálva a beállításba, ezért nem minősül fals levegőnek.Így tervezték.
Amikor átcsatornáztam a hengert nagyobb teljesítményre, akkor zavarokat okozott ez a furat, ezért elzártam, minden beállítás ehhez igazodott, jó is lett.
üdv.: R
Az a furat gyárilag ott van... Nem tudom miért. Le szokták tömíteni.
Van egy kerdesem, levettem a pionierről a karbit, és észrevettem, hogy a szívócsont előtt van egy kis bütyök allul, ami nálam ki van fúrva. Ergó ott szerintem falsot szív... A fura, hogy ezzel a motorral én mentem és stabilan járt, gondolom be volt állítva az extra levegőhöz.
Nnamost, szerintem nem ildomos ilyet csinálni, szóval láttatok-e már ilyen "segédlevegő" bevezetést?
cSak hogy lássátok, ez egy jó fotó:
http://www.mototechnik.cz/images/karbecfchhtl.JPG
Látszik, hogy a szívócsonk felőli oldal alján van egy furat, talán valami mérőcsonk volt a beállításhoz, amit később lezártak, valami önjelölt tuningmester meg kinyitotta, gondolván ez a "folytás" ami ducatit csinál ebből??
itt viszont van alul is luk...
http://www.bazos.cz/img/5/573/43380573.jpg
nemértem... kérem világosítsatok fel. ;)
nemreg mertem egy pioniert, az 7-nel adta. De kerdeses, hogy hideg, meleg motor, mikor volt benne olaj utoljára, illetve, hogy fent van-e a karbi. Álltalában jó értéket ad, ha azért nem olyan rég még futott (nem totál száraz rozsdapor próbál tömíteni olajfilm helyett) és csőgázzal megrúgod a motort5-6szor.-
Bocsánat, ha ezt tudtad, ha így mérve is 5.5 és jó a mérő, akkor egy csepp olajat is tehetsz bele, az segíti a gyűrűk zárását. Ha így jobb, akkor gyűrűcsere, ha nem, akkor hengerfej. Szerintem. ;)
Mérj meg valami másik motort is ! Legyen mihez viszonyítani. Viszonyítás képen én ezeket mértem :
jawa 350 10
simson 12
Etz 9 és 10
Pannonia 6,5
babetta 8
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|