hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. január 18. csütörtök 
Piroska

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 540 oldal

lajos
válasz erre | email2014-09-10 23:23:50
De ez így korrekt és jó. A fesz. szab. a rendszer feszültségét figyeli és a DF kapocsra csak addig ad pozitív feszültséget, míg a beállított értéket el nem éri. "egyenirányítón meg 14V" Hol mérted? Ha a + kivezetésen akkor keresd a hibát a csuszi és az akku közötti vezetéken. Mekkora fordulaton? Történhet forrasztás olvadás a váltakozó áramú körben is valamelyik fázisban a generátorban vagy az egyenirányítóban.
sorszám: 26650 (143064)
(előzmény: Peet., 2014-09-10 19:23:32)

 
 
lajos
válasz erre | email2014-09-10 22:36:33
A Jawaban nincsen segéd dióda. A Zasztavában, kiapolskiban viszont van és ezek negatív szabályozásúak. Ez tény mert a CZ 175 477.1be azt szereltem be Trabant mágnessel 4T gyújtáas elektronikával, fordulatszám függő előgyújtás szabályozással.
sorszám: 26649 (143063)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-09-10 22:18:41)

 
 
Peet.
válasz erre | email2014-09-10 22:26:07
Értem már. Akkor a generátor 86 -os pontján Egyenáram van ami a relébe megy?
sorszám: 26648 (143062)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-09-10 22:18:41)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-09-10 22:18:41
A nagy áramú egyenirányításebben a kapcsolásban is "kétutas" (összesen 6 dióda)viszont a visszajelző és a szabályozó a fesz.-t a segéd diódákról kapja, a kettő nem biztos, hogy azonos.
sorszám: 26647 (143061)
(előzmény: Peet., 2014-09-10 21:37:23)

 
 
Peet.
válasz erre | email2014-09-10 21:37:23
Nem értem mire gondolsz pontosan.
A rajz szerint amikor a generátor beindul (áramot termel), akkor a 86 -os kapcson feszültség jelenik meg ami a relében lévő tekercs egyik vége (gondolom) és a 0 pedig a másik. Ekkor a relében a létrejövő elektromágnes behúz és megszakítja a 30/51 és a 87a kapcsolatot.
Ez nem az aksit tölti, csak azt jelzi hogy a generátor tekercsein a fázisokon feszültség van. Vagyis feltételezhető hogy akkor töltés van.
A valódi töltést szerintem az egyenirányító végzi, de javíts ki ha tévednék.
Milyen segéd diódahídra gondoltál, vagy mi a nagy áramú dióda híd?
Én legalábbis így értelmezem a rajz szerint.
Ha újra szeretném építeni az egyenirányítást, akkor fázisonként egy kétutas egyenirányítást alkalmaznék legalább 15A es diódával. A dióda azonos kimeneteit összekötném ami adja a + és a - DC kimenetet. Ez menne az aksira külön áramkorlátozás nélkül.
A rajzról ezt látom legalábbis, de kíváncsi vagyok a véleményedre hogy jól látom-e a dolgokat?

sorszám: 26646 (143060)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-09-10 20:59:49)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-09-10 20:59:49
Ha megnézed a rajzot gyorsan kiderül, hogy attól, hogy kialszik a töltés visszajelző még nem biztos, hogy tölt is. Ez akkor fordulhat elő ha a segéd dióda híd rendben van de a töltő (nagy áramú) híddal valami gubanc van.
sorszám: 26645 (143059)
(előzmény: Peet., 2014-09-10 19:24:05)

 
 
Peet.
válasz erre | email2014-09-10 19:24:05
Köszönöm, megvan a rajz :)
sorszám: 26644 (143056)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-09-09 21:44:51)

 
 
Peet.
válasz erre | email2014-09-10 19:23:32
Köszönöm, tökéletes. Pont ezeket a dolgokat akartam még megtudni. Ha jól értem, akkor ha ráadom a gyújtást, akkor az aksi pozitív feszültsége megjelenik a fesszabályzó D+ kapcsán, onnan megy a relébe ezt értem. Ekkor a DF kapcson ami a generátor DF kapcsára csatlakozik megjelenik egy szabályozott feszültség 12V. Tulajdonképpen ez a generátor gerjesztőáramköre ahol folyamatosan folyik az áram független attól hogy be van-e indítva a motor vagy sem, hogy létrejöjjön egy állandó elektromágneses tér.
Azt hittem hogy az állórész kapja a gerjesztést, ott alakul ki a mágneses tér és a forgórészen lévő tekercsekről adja le az indukált feszültséget.
Ezek szerint ez fordítva van. Jól értem?
Akkor gyakorlatilag a fesszabályzó kizárólag csakis a generátor DF pontjára adja a szabályozott feszültséget? Az egész rendszer szabályozatlan feszültséget kap ami közvetlen az aksiról jön? (izzók, trafók ...stb)? Ha igen akkor ez szerintem nem valami jó dolog. Én az aksin 12.9V -ot mértem, az egyenirányítón meg 14V -ot.
sorszám: 26643 (143055)
(előzmény: lajos, 2014-09-09 22:18:11)

 
 
lajos
válasz erre | email2014-09-09 22:18:11
Nos, röviden. Ez egy 3 fázisú szinkron generátor.Az állórészen van az a 3 fázisú tekercselés amely 3 fázisú híd egyenirányítón keresztül közvetlenül össze van kötve az akkumulátorral. Szabályozása a forgórészen keresztül történik pozitív feszültséggel,amit szénkefe visz át az egyik csúszógyűrűn a tekercshez, a másik csúszógyűrűn levő szénkefe testen azaz negatívon van. Nos az állórész tekercset úgy képzeld el, hogy van 3 tekercs. Egyik végük össze vannak kötve egymással, ezt nevezik csillagpontnak és ez a 86-os kivezetés, míg a másik végük U V W ha jól emlékszem. A csillagpont és a végpontok közötti feszültség a fázisfeszültség és a végpontok között vonali feszültség van. Uv=V3Uf. Lehet, hogy többet tudtál meg mint amire kíváncsi vagy a generátorról. A kontroll lámpát egy kikapcsolt állapotban ZÁRT érintkezőjű relé működteti, amelynek a tekercsének egyik kapcsa a 86-on a másik talán pluszon(nem keresem elő a rajzot). Mikor ráadod a gyújtást áll a generátor nem termel villanyt, a relé zárt fegyverzetén keresztül működteti a kontroll lámpát, világít. A fesz. szab. a DF-en keresztül pozitív feszültséget kapcsol a forgórészre. Jár a motor villanyt ad a generátor, feszültség lesz a relé tekercsén, meghúz, elalszik a kontroll lámpa.
sorszám: 26642 (143051)
(előzmény: Peet., 2014-09-09 20:37:29)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-09-09 21:44:51
Nem találom a kapcsolási rajzot (pedig el van mentve) de keress FIAT generátor kapcsolást, tudomásom szerint a jelölések is azonosak.
sorszám: 26641 (143050)
(előzmény: Peet., 2014-09-09 20:37:29)

 
 
Peet.
válasz erre | email2014-09-09 20:37:29
Sziasztok!
A 638-as generátoráról kellene egy pár infót gyűjtenem amihez a segítségeteket szeretném kérni. Sajnos a neten nem sok konkrét dolgot találtam a működésével kapcsolatban. A 3 fázis az rendben van, de mi a DF és a 86 -os csatlakozó? A DF a feszszabályzóba megy, a 86 -os meg a gerjesztő relébe. Amikor gyújtásra rakom akkor mi történik tulajdonképpen?
Ha a 86 -osról kapja a gerjesztést, akkor a DF mi? Fordított esetben ugyanaz a kérdés. A feszszabályzón melyik a kimenő szabályozott feszültség?
A D+ a szabályozott (kimenő feszültség), vagy ez a bemenő ami az aksiról (vagy a generátorról) jön szabályozatlan feszültség?
Előre is köszönöm a segítséget!!!
sorszám: 26640 (143049)

 
 
bobe
válasz erre | email2014-08-25 16:55:23
Nagyon koszonom a segitseget ,...valaszt !
sorszám: 26639 (142929)
(előzmény: Árpád, 2014-08-20 12:17:54)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-08-24 20:13:37
Ha viszel egy mintát bármelyik rugó készítő öt perc alatt készít akár egy maréknyit is.
sorszám: 26638 (142919)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-08-24 20:08:19
Ha viszel egy mintát bármelyik rugó készítő öt perc alatt készít akár egy maréknyit is.
sorszám: 26637 (142918)

 
 
vintman
válasz erre | email2014-08-24 19:55:44
Lajos, azt kérdezném még, hogy hogyan próbáltad le összeszerelés előtt? Köszönöm.
sorszám: 26636 (142917)
(előzmény: vintman, 2014-08-24 19:53:37)

 
 
vintman
válasz erre | email2014-08-24 19:53:37
Szia Lajos, Nekem is ez a baj az MZ kuplungrugókkal, egyszerűen nincs egyes fokozatom. Akkor ezekszerint nincs egyéb gond, csak vékonyabb, könnyebben összenyomhatót kell keresnem. A réginél visszaváltáskor nem jött vissza a váltókar, hanem lent maradt.Remélem tényleg csak ennyi a probléma. Köszönöm.
sorszám: 26635 (142916)
(előzmény: lajos, 2014-08-24 19:25:26)

 
 
lajos
válasz erre | email2014-08-24 19:25:26
Csapágyboltban nézzél széjjel. Én már vettem, vastagabb anyagú volt és felütközött a váltókar mielőtt váltott volna. Másikat választottam. Összeszerelés előtt próba. Laci
sorszám: 26634 (142915)
(előzmény: vintman, 2014-08-24 17:55:27)

 
 
vintman
válasz erre | email2014-08-24 17:55:27
Sziasztok, 559-es 250-es Jawa-hoz keresnék új rugókat, amelyek a váltókart középen tartják, de a neten sem találok.

Tudnátok segíteni?

Előre is köszönöm: Robert
sorszám: 26633 (142914)

 
 
misi
válasz erre | email2014-08-24 16:08:14
Rendben csak pasztát teszek.A csapágyak szinte újak nem lógnak.
sorszám: 26632 (142913)
(előzmény: Ze78, 2014-08-22 08:10:39)

 
 
Jawafan
válasz erre | email2014-08-23 21:23:11
Sziasztok!
Van, egy fellelt állapotú Mustangom, ha valakit érdekel 18.000 ft ért megválnék tőle. Beindítható, kipróbálható, de átnézést igényel helyileg Visontán található (hasznaltauto.hu-n megtalálható a hirdetés)
érdeklődni: varadi.balazs93@gmail.com vagy 06/20-55-61-935)
sorszám: 26631 (142912)

 
 
Ze78
válasz erre | email2014-08-22 08:10:39
A blokk közé ne rakj papírtömítést, csak pasztát! Lehet kicsit drága de jawaslom a fekete loctite. Csapágyak jó a főtengelynél? Mert ha lógnak akkor is tud szívni falsot.
sorszám: 26630 (142898)
(előzmény: misi, 2014-08-21 22:44:00)

 
 
csabi350
válasz erre | email2014-08-22 05:59:57
Elég 1-1,5 fordulat
De itt a szakirodalom-karbibeállítás ott minden le van írva :-)


Árpád:erre gondoltam én is a diesel-re csak nem tudtam ilyen szakszerüen kifejezni magam:-)

De amúgy ismerem a hibajelenséget mármint ami az öngyulladást okozza :-)
sorszám: 26629 (142896)
(előzmény: misi, 2014-08-21 22:44:00)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-08-22 00:09:51
A gyertya nélküli járás oka az hogy túl melegszik a henger, magas hőmérsékleten úgy viselkedik a jószág mint a Diesel, onrobbanás következik be.
A túl magas hőmérsékletet valóban a túl levegős keverék okozza. Esetleg a hibás gyújtás beállítás fokozhatja a jelenséget. Ami érdekes hogy a füst fekete. Tényleg olyan mintha mind a két oldalról szívna a szimeringeken keresztül. De akkor csak az egyik oldal füstje lenne fekete. Ha nem csak a két oldalról szívná át a tömítések mellett, hanem a két forgattyús ház is szelelne egymás felé akkor a füst lehetne mind két oldalon fekete. De akkor el se indulna az elégtelen elősűrítés miatt. Talán a labirintntömítés felső része okozhat valami hasonlót, attól szívhat falslevegőt, az a két forgattyús házat is egymásra nyithatja. De az nem okoz fekete füstöt.
Így nem tudom mia baja a motornak, azt hiszem több probléma jelentkezik egyszerre. Látni kellene, akkor talán okosabb lennék.
sorszám: 26628 (142894)
(előzmény: csabi350, 2014-08-21 21:18:28)

 
 
misi
válasz erre | email2014-08-21 22:44:00
Köszönöm Árpád! Mit javasolsz szedjem szét, vagy csak a szimeringeket cseréljem először? Ha nem szedem szét az olaj benn marad a forgattyúsházban. Ez nem jelent problémát? Az alapjárati dúsítást úgy állítottam be , hogy teljesen betekert csavart két és fél fordulattal tekertem ki. Ha ez nem jó, akkor honnan tudjam , hogy a keverék túl levegős? A gyújtást, indikátoróra segítségével állítottam be, úgy gondolom ennek jónak kell lennie. A fekete füst... Nos ez lehet , hogy túlzás, mindenesetre, sűrűbbé és kormosszürkévé vált. Hogy mindkét csőből azonos intenzitású volt? Ebben nem vagyok biztos, nem figyeltem meg. A labirintot körültekintően szereltem, megtisztítva minden szennyeződéstől, ügyelve a felső rész megfelelő tömítésére is.
sorszám: 26627 (142893)
(előzmény: Árpád, 2014-08-21 22:08:31)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-08-21 22:08:31
A gyertya nélküli járás oka az hogy túl melegszik a henger, magas hőmérsékleten úgy viselkedik a jószág mint a Diesel, onrobbanás következik be.
A túl magas hőmérsékletet valóban a túl levegős keverék okozza. Esetleg a hibás gyújtás beállítás fokozhatja a jelenséget. Ami érdekes hogy a füst fekete. Tényleg olyan mintha mind a két oldalról szívna a szimeringeken keresztül. De akkor csak az egyik oldal füstje lenne fekete. Ha nem csak a két oldalról szívná át a tömítések mellett, hanem a két forgattyús ház is szelelne egymás felé akkor a füst lehetne mind két oldalon fekete. De akkor el se indulna az elégtelen elősűrítés miatt. Talán a labirintntömítés felső része okozhat valami hasonlót, attól szívhat falslevegőt, az a két forgattyús házat is egymásra nyithatja. De az nem okoz fekete füstöt.
Így nem tudom mia baja a motornak, azt hiszem több probléma jelentkezik egyszerre. Látni kellene, akkor talán okosabb lennék.
sorszám: 26626 (142892)
(előzmény: csabi350, 2014-08-21 21:18:28)

 
 
misi
válasz erre | email2014-08-21 21:52:13
Összegezve: használjak szélvédőragasztót, cseréljem ki a szimeringeket. Egy kicsit belefáradtam a szét-összeszerelésbe, összeszedem magam és nekilátok. Az eredményről majd beszámolok és remélem csak jókat fogok írni. Köszönöm az eddigi hozzászólásokat!:)

sorszám: 26625 (142891)
(előzmény: csabi350, 2014-08-21 21:18:28)

 
 
csabi350
válasz erre | email2014-08-21 21:18:28
Balról olaj.....jobról levegő :-)
A gyertyapipát meg hogy lehúztad és akkor is járt a motor valószinü hogy az olaj ami a váltóból átkerült a forg.házba ill. A hegerfejbe beízzot és attól járt/biztosított szikrát hogy járjon a motir még van üzemanyag.vagy valami ilyesmi :-)
sorszám: 26624 (142890)
(előzmény: csabi350, 2014-08-21 21:12:42)

 
 
csabi350
válasz erre | email2014-08-21 21:12:42
Leírtad a hiba/hibád okát az utolsó 2mondatodban.Szimering csere ajánlott :-)
sorszám: 26623 (142889)
(előzmény: misi, 2014-08-21 20:52:57)

 
 
Ze78
válasz erre | email2014-08-21 21:09:39
Érdekes a jelenség, ha a váltóolajat szívja be akkor csak füstöl. Felpörögni szinte minden motor akkor szokott ha sok levegőt kap valahonnan. A karbi és a hengerek között lévő "paszdarab" neve nem jut eszembe, szokott elrepedni vagy szarul tömíteni. Lehet még jobboldali szimering vagy a paszta is. Gondolom nem FBS-sel raktad össze.
sorszám: 26622 (142888)
(előzmény: misi, 2014-08-21 20:52:57)

 
 
misi
válasz erre | email2014-08-21 20:52:57
Köszönöm! 638-s típus. A karburátort is ellenőriztem tiszta. Egyébként van két db karburátorom , mindegyikkel ugyanazt produkálja. A szívócsonk tömítés , és általában minden tömítés rendben. Új hengertalp, hengerfej tömítés stb. Kívétel bal oldali főtengely szimering, azt nem cseréltem, igaz a jobb oldalit sem. Úgy gondoltam, mivel óvatosan szereltem, nem sérült meg.
sorszám: 26621 (142887)
(előzmény: Ze78, 2014-08-21 20:37:07)

 
 
misi
válasz erre | email2014-08-21 20:47:38
Köszönöm a gyors választ! Azt nem írtam meg, hogy hajtóműolaj nélkül is próbáltam. Lehet hogy ez durva, de kipróbáltam, tökéletesen stabilan járt 1000-1200 fordulaton vagy 30 percig. Utána lehűlés után. Olajfeltöltés és a hiba jelentkezett ismét.
sorszám: 26620 (142886)
(előzmény: Atilla, 2014-08-21 20:33:39)

 
 
Ze78
válasz erre | email2014-08-21 20:37:07
Próbálom összerakni a dolgokat:
1. Hidegen beindul rendesen és szépen jár.
2. 20-30 perc után, mikor bemelegszik rendesen elkezd felpörögni.
Pontosan milyen típus? A jelenséget a keverék elszegényedése szokta okozni. Nekem anno mikor dugult a karbi alapjárati része, akkor csinált ilyeneket. Persze szívhat fals levegőt is valahonnan.

sorszám: 26619 (142883)
(előzmény: misi, 2014-08-21 20:16:37)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-08-21 20:33:39
Szerintem ott, hogy egy léghűtéses motort fél óráig járattál egy helyben. Az olaj pedig simán lehet 2t olaj is a benzinből.
sorszám: 26618 (142882)
(előzmény: misi, 2014-08-21 20:16:37)

 
 
misi
válasz erre | email2014-08-21 20:16:37
Sziasztok! Segítségre van szükségem! Váltóvillacsere után alapjáraton , állványom teszteltem a motort , pontosabban a váltót. Hozzávetőlegesen kb 20-30 percet működtettem a motor , közel alapjárati fordulatszámon, időnként viszont felpörgettem 2-3 fordulatig. Nagyjából 230-30 perc elteltével a motor felpörgött 4-5 ezer fordulatig. Nem tudtam leállítani sem a gyújtáskapcsolóval, sem a pipák lehúzásával, a kipufogókból fekete füst áramlott ki. A motor leállítása a motor ( karburátor lefojtásával sikerült. Újra szétszedtem a motor, s forgattyúsházban nagyon sok megfeketedett olajat találtam. Átvizsgáltam a blokkot , repedést nem találtam. Újra összeszereltem , szerelőpasztával, a felületeket gondosan megtisztítottam, ellenőriztem sík mivoltukat. Összeszerelés után teszt... és ugyanaz a hiba! Ismét szétszedtem, arra gyanakodtam , hogy a középrésznél engedi át az olajat, miután felhevült a motor. A középrészt papír tömítéssel és szerelőpasztával szereltem újra. Természetesen a váltót hézagoltam a papír miatt szükség volt rá. Teszt, ugyanaz a hiba, olaj kerül a forgattyúsházba. Bármilyen ötletet szívesen fogadok! Hol hibáztam szerintetek? Válaszotok előre is köszönöm!
sorszám: 26617 (142881)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2014-08-21 14:48:15
Ze78, hogyhogy eladtad? Oldalkocsistól? Csak kiváncsi vagyok.
sorszám: 26616 (142880)
(előzmény: Ze78, 2014-07-06 22:07:01)

 
 
Ze78
válasz erre | email2014-08-20 20:41:05
Én anno átépítettem az új blokk belsejét a régi blokkfelembe. igaz 2 nap volt mire kész lett, de nem kellet a papírokkal szarakodni.Nem kis meló elismerem de legalább tudod min ülsz.
sorszám: 26615 (142875)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-08-20 12:17:54
Legjobb tudomásom szerint semmi gond.
A bloknak jó papírokkal kell rendelkeznie. El kell vinni a motort, a papírokat a blokk csere után vizsgázni. A vizsga után kapott papírral ki lehet váltani a forgalmit. Esetleg még eredet vizsgálat is kell valamikor.
Ami szinte biztos az az, ha bemész az önkormányzatra, ott mindent elmondanak, szóval szerintem csak pénz kérdése a dolog.
sorszám: 26614 (142872)
(előzmény: bobe, 2014-08-18 13:43:38)

 
 
bobe
válasz erre | email2014-08-18 13:43:38
Sziasztok ! Lenne egy olyan kerdesem ,... JAWA 638-as motoron szeretnek blokkcseret , tipusazonost 638-ast , csak az utolso szamok nem egyeznek a donor motorblokkszamon ,...milyen hercehurcaval jar ez jogilag ,mi a teendo ?
sorszám: 26613 (142864)

 
 
rgzoli751
válasz erre | email2014-08-03 08:16:24
Üdv! Jawa vagy CZ első lámpa eladó!
sorszám: 26612 (142778)

 
 
Ze78
válasz erre | email2014-07-06 22:07:01
Sziasztok!

Eladtam a jawa-mat/638, maradt egy csomó alkatrészem . Ha valakinek szüksége van valamire írjon bátran.
-teleszkóp,kuplung, váltó, generátor, henger,váz, tank, lámpák, kerekek stb.
sorszám: 26611 (142656)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-07-01 10:59:30
Ha már unod a megszakító által okozott gondokat cseréld le Hall jeladós tranzisztoros rendszerre!
Bővebb infó a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=M9ESxlapyg oldalon.
sorszám: 26610 (142640)

 
 
lacibá
válasz erre | email2014-06-28 16:38:30
Sziasztok!

Megválnék tőle:http://www.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Jawa_350_638_Oldalkocsis_17185635.htm?ma=1
sorszám: 26609 (142631)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2014-06-14 17:33:54
http://www.hasznaltauto.hu/motor/jawa/jawa_350_typ_638-7985086
Sajna, eladó....:( De érthető okból.
Teknőc
sorszám: 26608 (142578)

 
 
udvardy.szabo
válasz erre | email2014-06-01 17:56:15
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy gyárilag az 559-es típus 1969. júliusi változatát milyen tankkal, illetve első sárvédővel szerelték? Létezik a nagy, szoknyás első sárvédő, a kis keskeny sárvédő, valamint tankban is kétféle: az oldalára csavarozható krómozott lemez, illetve a tank anyagában krómozott kivitel... Ezek közül melyik jellemző az én évjáratomra, tudja valaki? A kérdés azért adekvát, mert nem akarok tévedésbe esni, az pedig, hogy „úgy jó, ahogy vetted” magyar viszonylatban sokszor nem épp a célravezető (ld. gánymesterek csere-berére hajlamos magatartása). Eredeti állapotot szeretnék, amely az iménti okok miatt sokszor félrevezető lehet. Köszönöm a választ. (Ha lenne esetleg valami kép erről az évjáratról, külön köszönném.)

Továbbá 250-eshez milyen gyártmányú dugattyút-hajtókart-csapszeget-gyűrűt ajánlotok? Nem akarok szar minőséget venni.
Köszönöm!

Krisztián
sorszám: 26607 (142516)

 
 
medve34
válasz erre | email2014-05-28 09:43:19
Üdv mindenkinek!
Valaki mondjon nekem legyen szíves Pécsett egy szakit, aki beállítaná a gyújtásomat a 350-es Jawa-mon. Oldalkocsis, emiatt kissé nehezen férek hozzá, és az istennek se sikerül jól belőnöm. Előre is köszönöm.
sorszám: 26606 (142475)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2014-05-22 16:56:01
nna, hasonló, csak én közel vittem egymáshoz a két szárat, az alján meg egy nagyobb hurkot hagytam, hogy kanyarodjon.

http://www.snowmobilefanatics.com/forums/attachments/161992-how-diy-carb-vaccuum-tester-20092286336842_10687.jpg
sorszám: 26605 (142430)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2014-05-22 16:52:34
csak eszembe jutott a szinkronteszter amit egy haverom leírása alapján csináltam. ;) nem egy bonyolult cucc. Veszel 3-4m benzincsövet és a közepét felszögeled egy deszkára, úgy, hogy egy U-t alkosson, az U két szára közel fusson egymáshoz.
ezt feltöltöd 2 ütemű olajjal és a két csövet rá lehet kötni a karbi szinkronizáló csöcseire.
Mert mit is akarunk, hogy a vákuum egyenlő legyen, ügye? Ha a nyomás/vákuum egyenlő a 2 csőben akkor az U aljában az olaj egyenlő magasságra fut fel. Ha valamelyik oldal jobban szív, akkor azon az oldalon az olaj szintje szépen megy felfelé, míg a másikon lefelé. Úgy csavargasd a szinkroncsavart, hogy az olajszintek ne mozogjanak. (vagy ne túl sokat, ha problémás... nehéz 30 éves mikunin belőni, hogy alapjáraton és mondjuk 3000-nél is jó legyen a szinkron) Én ezzel szinkronoztam a GS450-emet, egész jó eredménnyel. ;)
Remélem érthető volt, valahol van képem megpróbálom betenni ide...
sorszám: 26604 (142429)
(előzmény: JawaZoli, 2014-05-09 12:30:51)

 
 
yamahajoe
válasz erre | email2014-05-14 14:49:46
Üdvözlet! keresek jawa 350 es mellé oldalkocsit ! komplett kéne de ha csónak van akkor az is jó! köszönöm! 06704291430
sorszám: 26603 (142380)

 
 
JawaZoli
válasz erre | email2014-05-09 12:30:51
Sziasztok!

Igen, közben én is megtaláltam ezt az oldalt, illetve van még egy, de nem tudom a képet ide becsatolni sajnos, pedig az gyári karbis. Időközben találtam egy dupla 26-os pillangó szepeles Mikunit a neten, szóval holnap megnézem, a marós cimbora meg majd készíti a közdarabot. Addig is lehet számolni a szívócső méreteket, stb. Jaj, mennyi munkám lesz ezzel a mocival. 1-2 év és kész is lesz...
sorszám: 26602 (142357)
(előzmény: Bohumil250, 2014-05-08 19:57:37)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2014-05-08 19:57:37
Üdv JawaZoli!

Lehet,hogy nem ismered ezt a cseh oldalt,itt van 2 porlasztós 638-as.

http://jawaklub.wz.cz/main/index.php?stranka=uvod&width=1152
sorszám: 26601 (142356)
(elözmény: JawaZoli, 2014-05-08 11:02:16)

 
  Összesen: 540 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17498)
Jawa (27000)
MZ (48839)
Pannónia (6538)
Motorszervíz (2866)
police (1762)
Simson (3402)
Dnepr (125)
Ural (61)
Izs (606)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu