:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Pisti!
A bovdenes szívató visszahúzást hogyan oldottad meg? A bovdenre emlékszem, de nem figyeltem a visszahúzását. A sárga CZ-re felszereltem, kitűnően húz csak macerás a szívató kézi visszaállítása. Üdv. Laci
sorszám: 23770 (131270)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-01-16 18:05:29)
Én 86 ban csináltam a torok csatlakozást, arra még emlékszem,hogy a két átmérő nem volt egy forma úgy,hogy kúpos lett a torok.Az enyémen a legfelső horonyban van a rögzítő lap,de ez használótol is függ szeretem ha az elején harap aztán nekem elég a 80-90es tempó túrázni.
csápisti-vizes őszeraktam az új szivotorokal a638as karbit asubertűt legmagasabbra kelett emelni igy megyjol.
Azt az elsői index+világitás lámpát inkább az ok. orrára rakd fel mert az eggyik cseh lapon láttam egy ilyen lámpával szereltet annak az orr részén volt és igen mutatós volt:) A rendszám meg a sárvédőre volt felrakva
itt van az elkészült motor...az oldalkocsit csak tesztüzembe raktam fel, mert nincs összeműszakiztatva, meg festeni is kell (+világítás)...magára a morra kell egy ülés, vagy áthúzás, meg egyszer veszek rá előre egy külsőgumit
http://indafoto.hu/segyevyd/alap_album
nincs valakinek jó állapotú, nem szakadt jawa 634 (638)as ülése eladó?
És még 1 video... már menetközbeni mozgását is mutatja:
http://www.youtube.com/watch?v=z-x8bPijxMs
A video lemaradt: http://www.youtube.com/watch?v=a-fRBo15UFQ&feature=youtu.be
Hogy ne csak a kérdéseimet és panaszaimat hallgassátok: http://indafoto.hu/rigalovas/image/14325173-78f594c4/details/xl/456599
Még 1-2 apróság hiányzik, de összességében jól állok!
Többször találkoztam a jelenséggel, jól beállított sebességváltónál is kialakul az évek alatt. Szétszerelés után két hibát mindig lehetett találni: a léptetővilla menesztőbütykének a kopása (nagyon jellegzetes, mély berágódás a hengeres részen), valamint a kulisszareteszelő golyó rugójának az elfáradása okozta pontatlanság. Ha az eredeti alkatrészekkel szerelted össze a felújítás során, akkor nagy valószínűséggel ezeket fogod tapasztalni. A hang folyamatosan erősödni fog, de egyelőre (a lényeg az egyelőre) nem fog hibát okozni. Ha újra szétszeded, a retszelő rugót cseréld ki újra, valamint az előtéttengely axiális játékát is rendesen hézagold ki (szabványos hézagoló alátéteket lehet hozzá kapni pár forintért a csavarboltokban).
Nah majd körbenézem, amiket írtatok eltörni nem tört el csak elhajlott...(Visszahajtottam, de ismét vissza megy, ha sokat rugdosom így) a váz most lett szinterezve és a mai nap az indexen és a féklámpakapcsoló működésbehozásán kívül elkészültem mindennel!
A kipufogóba nem ér bele, az enyémen soha nem is ért bele... (Ha oda viszem mellé akkor 1-2 centire van a dobtól)
A féklámpakapcsolóhoz tudtok valami ajánlani (nem tudom, milyen a belseje és azt sem, hogy ezen hogy működik, de nagyon kéne a műszaki vizsgához a működése!)
Üdv:Bazsi
Még az is lehet,hogy a tengely illetve a fogaskerekek hézagolása nem jó.
Az összes csapágy ki lett cserélve a blokkban.
sorszám: 23757 (131219)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-01-14 13:04:19)
Azén 634esemen kb 20szor 10es a lábtartó azt meghajtani a váltókarral nem lehet csak elfordítani azon meg villás kulcsal lehet segíteni.
Az utolsó öt hozzászóláshoz, megjegyzés: nem az volt a panasz, hogy a berúgókar hozzáér valamihez hanem az, hogy a végütközéskor meghajlítja a lábtartót!
Annyi forgásnak elég kell lenni az indításhoz, az én 634-esem sem forog jobban berúgáskor.
A berúgókar akkor ér a dobhoz ha nincs rendesen beállítva illetve laza vagy ha a dob jobban rá lett tolva a könyökre.
a retro mobil újság januári-februáriszámába bent van az újj 350jawa havalakit érdekel ittmeg találja !!!
A váltótengely csapágy valószinüleg elég kopott.
Nekem sem twinsportom van,de ha jól tudom az összes típusnál hiba az,h a berugókar beleér a kipufogóba. (ha nem akkor bocs,de amiket én eddig láttam,mind meg volt húzva) Na én egy kicsit melegítettem rajta és kintebb lett húzva,h ne érjen hozzá semmihez. Próbáld meg, hátha rajtad is segít!
Nekem nincs twinsportom, de gondolom a rovátkolás van kikopva. Ha egyszer elfordul pl bukás, vagy csak eldőlés következtében, és nem volt nyomatékra húzva, akkor az már nem nagyon tart. Gondolom az anya meg van húzva rendesen mindkét helyen....
Nen tört el a biztosító csavar a váznál? 559-es típusú vázon ilyet már több motoron is láttam.
Twin Sport és ettől alig ha lehet kisebbet rúgni mert akkor 2x sem fordul át a főtengely!
Melyik típusnál? Finomabban rugdosd.
A berúgókar elhajlítja a lábtartót...Erre van valakinek ötlete, hogyan oldhatnám meg?
Az enyém is ugyan eszt a hangot produkálja , castrol hajtomüolajat tettünk bele avval csendesebb lett és jobb a kuplung ja is,probáld meg avval !
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a motor a bejáratás során olyat csinál, hogy harmadik sebességben gázadásnál (csak akkor ,de akkor szinte mindig, főleg, ha 4.váltok vissza, akkor hangosabb)valami, a babettáéhoz (MTZ traktoréhoz is hasonlíthat, vagy Ikarus buszhoz motorféknél)hasonló sipító, vagy surlódó hangot ad. Valahonnan a blokkból származik, de közelebbről nem tudom...de nem a henger felől, inkább a váltósor környéke. Csak 3asban produkálja, illetve nagyon ritkán és sokkal észrevehetetlenebbül 2esben. Út közben nem igazán zavaró, nem fékezi a motort, a menettulajdonságokra semmi hatása nincs. A jelenség nem függ attól, hogy mennyire hideg a motor, meg hogy milyen fordulaton van. Csak gázadásnál, vagy tartásnál, de ha elveszem, egyből megszűnik. Szerintetek mi lehet ez, és mekkora baj (vagy mekkora lehet belőle, mire veszélyes?)
a bronzperselyről nem tudok nyilatkozni, hanem a cég jó nagyra nőtt, több alkalmazott van. Nekem ez annyiban tűnt fel, hogy mindig más vette fel a telefont, és tájékoztatásügyileg nem mindig álltak a helyzet magaslatán. Bár ehhez kellett csinálni csapokat.
sorszám: 23743 (131192)
( előzmény: MTZtraktor82, 2012-01-11 19:39:52)
Lehet de ha már ennyire szétszedtem akkor a szimeringet úgy is ki cserélném.
A szimering nem csak cserélhető ellenőrizhető is...
Ha eszi az olajat, akkor a bal kipufogó sokkal jelentősebben füstöl és irdatlan büdös mert a váltóolaj is ég...
Azonkívül, ha lebontja a kuplungot körbetörli a szimeringet és befújja WD-40-el elkezdi forgatni és ha szörcsög akkor tuti szimeringes, ezenkívül az egy hengereseknél (Rigákon tanultam) ha a kuplung szimering el van szállva és elfogyott az olaj irdatlanul magas az alapjárat(fals-levegő) és nehezebben is indul mint szokott!
Ha ezek egyik sem hasznosítható a Jawa-nal akkor elnézést kérdek és jelezzétek is, hogy rossz a gondolatmenetem!
sorszám: 23741 (131188)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-01-12 16:21:23)
A 634-es blokk mennyit pörög teljes gázon? Hány ezret? Nem akarom széthajtani csak ledes fordulatszámmérőt építek.
Egyesben mindig csattanni fog ez JAWA azt kell megnézni,hogy máshol csepeg-e, a szimeringet ellenőrizni nem tudod csak cserélni.
a litterel csak koltoi tulzok. :D
nemreg lett toltve, es ugyan nem csavargattam ki a csavart, de szerintm nincs benne eleg, randan csattan az egyes hidegen, pedig asszem a kupplung be van love rendesen. Majd maholnap jobban atnezem. Lemosom a motor aljat megyek vele, aztan meglatom.
Ha olyan nagyon rossz lenne, akkor annyi olajat szívna, hogy az elégtelen keveréket már nem tudná meggyújtani. Egyébként sehonnan. 1 liter viszont sok, feltéve, hogy nem 5ezer km-t jársz hetente. Nem lehet, hogy valaki csapolja? :-)
van egy gyanum, hogy a bal fotengelyszimmeringem elszallt.
hogyan tudom ezt egyertelmuen bizonyitani magamnak, mielott szetkapom az egeszet?
Az olaj fogy a blokkbol, de hat szivarog itt-is ott-is. :/ a gyertyak meg mindig feketesek a bo olaj miatt.
(hosszabb utakat nem mentem meg vele....)
Leszedtem az oldalkocsit, hogy munkabajarni hasznalhassam, de akkor meg szeretnem, ha nem kene beletenni 1 liter olajat hetente.
Akkor azthiszem odaviszem énis megcsináltatni.Megérdeklem még őket hogy a hajtókarban a bronzperselyt kitudják e cserélni. Mert ha megodható akkor a nemkell a csapágyak mellé hajtókart is rendelnem. A középső főtengely csapágyat ők szerezik rá?
hát az én esetem speciális volt...mert az elbaszott főtengelyről kellett átrakni egy másik főtengelyre az új hajtókarokat, amiknek nem volt baja. Az anyagot én küldtem. Szóval így két főtengely-széthúzás+egy összerakás (és valamivel le is csutakolták, homokszórták (?)) Ez volt kb 7-8 ezer. Valami méretbeli tökéletlenség is előállt annál a főtengelynél, amelyikre rá kellett építeni, így csapokat is kellett hozzá gyártatni (amire a hajtókat megy), ezt hőkezeléssel együtt kb 4-ért megcsinálták. Összesen 12 ezervalahányszáz ft-ot fizettem érte...még a szétszedett cuccot is letisztították...egy gond volt ,hogy rosszul jött ki és sokat kellett várni
sorszám: 23734 (131176)
( előzmény: MTZtraktor82, 2012-01-10 19:30:23)
:)Most néztem meg a leveleket amiket küldtél,nem vagyok net függő,ha lehet csak kerülöm a gépet és környékét is.Matricákat Twin Sporthoz egész Hajduban nem lehet kapni tudomásom szerint,én annó csináltattam magamnak 700ft-ért komplett gyári 6 részest magamnak,csak sok az utánna járkálás.A motorosboltba meg kedden megyek munka után REGGEL ha lesz veszek ha nem, akkor nem tudom.....:)
3 levelet küldtem eddig megkaptad valamelyiket is? (Egyikbe sincs ugyanaz:) )
Üdv: Várady Balázs
A kacsó gép kft mennyibe vállaja a teljes körű főtengely felújítást ?
Nem tud valaki egy jawa 634 elsőteleszkóp-szárat? Igazából egy db kéne, abból is elég a felső része, amit a kiflik fognak, csak ne legyen görbe. Ha csak komplett villa van, egy bizonyos összeghatárig az is érdekelhet, ha megvannak hozzá a lámpatartó gumik (az enyémből az hiányzik és kopog ott elől).
Na hosszas viszontagságok után elkészült a jawa634. Végül Taszáron, a sokak által ajánlott Kacsó-gép kft. csinálta meg a főtengelyt. A hosszas várakozás után jó lett (Gyula bának köszönöm a forgórészt ,az is jó lett) . Csapágy-szimering-csere, főtengely-felújítás, hengerfúrás. Ezek történtek vele. December 29-én hoztam el, most járatós. Mára 300 km került bele, lassan elteszem, mert hideg van. Az oldalkocsit is fölraktam tesztüzembe, de azt is leszedem egyelőre, mert még nincs hozzápapíroztatva. Bár már km-eket tekintve viszonylag benne vagyok a bejáratásban, de azért szívesen fogadok tanácsot, hátha tudom hasznosítani (ki szerint hány km-t járassam, mennyi max sebesség, fordulat, keverési arány, stb.) Az oldalkocsit elég fura vezetni elsőre, ott van-e valami, amire érdemes figyelni? Majd rakok fel fényképeket valahova
Ha nagyobb viszkozitású motorolajat tenne bele, akkor az olaj a magasabb hőmérséklet miatt még inkább hajlamos lenne a habzásra. Mindenképpen hidraulika olaj kell bele. Volt hogy én is 15w40-et töltöttem bele mondván, a szükség nagy úr. Eredmény: 0 csillapítás, rázkódott az egész eleje.
Ha csak motorolajat teszel bele kemény lesz,én csak lengés csillapító olajat használok az az hidraulika olaj és azt is keverem,igaz az enyém orr nehéz de az enyém elöl meg van kicsit erősítve +levegő rásegítés is van.
a motor olaj sűrűbele én castrol telóolajat öntötem bele van különbözö viszkózitásu !!!
Hali Szumó.Megvan még a jobbos kipufogód a motorról?Mert most esedékes lenne:)
Valahol azt olvastam, hogy olyan olaj kell bele amely nem habosodik. A MOL-nál "Lökésgátló olaj " feliratút használok Java, CZ-be. A Suzuki-ba is nem motorolajat, hanem gépkönyv (nem szoci gép)szerinti olajat tettem.
Tegnap neki álltam a teleszkóp szétszedésének, olajsár és minden volt benne... (ugye ami lehet, mert azért apró szög nem volt)
A kérdésem az, hogy majd 15w40-es motorolaj jó-e bele vagy mindenképpen venni kell hidraulikaolajat? A gépkönyv szerint 30-as vagy 40-es viszkozitású kell!
A választ előre is köszönöm!
Küld el az e-mail cimemre a neved,pontos címed:csabi350@citromail.hu
Küld el az e-mail cimemre a neved,pontos címed:csabi350@citromail.hu
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|