:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Bepróbálkozott és bevetted.
Neked meg a fogyasztóvédelemmel kell ilyenkor visszavágni.
Különben ha ennyire szar, akkor küld el nyugodtan a kerminek, ő fogja kifizetni, ezt meg nem vállalják, inkább kicseréli, csak fenyeget.
Nem a főtengely csörög, hanem a hajtókar.
Abból kell jót venni.
De igazából nincs gond a Jawa hajtókarral.
A gyújtás, gyertya, vagy a karburátor beállítás miatt szeret csörögni. Ha rendesen be van állítva akkor egészen széthajtott főtengely sem nagyon csörög.
Vizsgahelyen nincsenek tisztába a saját szabályaikkal, csak megszokások alapján követelnek.
Ilyenkor azért vissza kell kérdezni, hogy mutassák meg azt a szabályt ami alapján kettő kell, ugyanis csak az van hogy kell lenni prizmának az hogy hol, semmi közük.
Nekem a topcase-en lévőt is elfogadták mert a Hondán nincs gyárilag.
De az összes motorom csak a búrában lévő volt mindig is. Többnyire a KPM-nél vizsgázok, SOHA nem kifogásolták, csak megnézte hogy van, pipa, mehet tovább.
MZ-ről leszedtem az indexeket. Szabályok szerint motoron nem kötelező ugyan is, csak ha van akkor kell működnie. Ki akartak vágni, reklamáltam a szabályra hivatkozva, csávó berohant, fellapozta a könyvet, azt mondta igazam van, mehet.
Köszönöm, sokat segítettél, beszélek a hirdetővel.
Üdv.Roberto
Köszi a hozzászólásokat!
A Lada feszültségszabályozó jó lenne, viszont 6V-os a rendszerem. A Vape gyújtással meg az volna a bajom, hogy épp tavaly raktam rá Gyula-bá féle tranzisztoros gyújtást, így azt dophatnám ki.
A másik problémám hogy beszéltem az új tulajjal, az emotorpart-nál és elég nehézkesen állt hozzá a cseréhez, (kermi vizsgálat, és hasonlókat pedzegetett) pedig tavaly áprilisban cserélte ki még az előző tulaj.
A főtengelyem kicsit csörög és az a kérdésem lenne, hogy nem lehet kapni ehhez valami erősített főtengelyt ami mondjuk 400 ccm-t is elbírna? Mert gondolom az később kezdene elcsörögni (Jawa 638-asom van, ha valaki nem tudná)
Felhívtam a vizsgaközpontot és elmondtam, hogy van a lámpába, és azt mondták az kevés kell még 1 mert a rendőrök nagyon harapnak rá!
Ez legalább akkora hülyeség mint a szíj az ülésen...kötelező de semmi értelme, mert ha abba kapaszkodik az utas egy laza gyorsításnál leszakad a francba!
Ladához való elektronikus fesszab 1000forint és agyoncsaphatatlan, nem kisipari minőségű.
http://www.eautosbolt.hu/images/products/samfesz.jpg
Van rajta akku és töltés LED.
Pofátlanságnak tartom hogy hulladék házi tákolású vackokat amik megbízhatatlanok is 4-6ezerért árulnak. Valójában kis szériában is 400forintból én kitudnám hozni ezeket, amiből a legdrágább a műanyag doboz.
Tökéletesen elegendő az, ami a lámpában van. (Miért is kéne még egy?!)
Tegyél rá kétoszlopos feszültség szabályzót, ülés alatt elfér viszont apró barkácsolással jár.
Én a Skoda fesszabot és egy feszmérőt is tettem fel így szemmel tudom tartani,hogy van-e töltés.
Balamu, nekem 2-ből kettő döglött meg egy szezon alatt 2011-ben (360-an is és 559-en is)... Hozzátenném a kereskedő óva intett tőle, mert sok probléma van vele és nem ajánlotta. Tapasztalata szerint az új is lehet már alapból rossz sok esetben. Ő jobbnak látta a mechanikusat is, mint ezt.
Ahogy írtam korábban, most jó venni VAPE-t. Egyrészt szezon előtti akció van és kb 15e lehet ezzel sporolni, másrészt erősödik a forint, ami az Euró átváltásnál nem mindegy.
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni. Ilyen elektromos feszültségszabályozót vásároltam (http://t7.hu/qf2, )viszont 1 éven belül másodszorra mondja fel a szolálatot. Nektek van ezzel kapcsolatban tapasztalatotok? Vagy ez csupán véletlen. Használat nélkül a motor állásában mondta fel a szolgálatot a cucc.
Esteleg tudna valaki javasolni másikat. Jawa 360-as motorról van szó.
Köszönöm szépen előre is!
Én sem tudtam zöld ágra vergődni a fesz szabályzóval, így most sonder angebot veszek VAPE-t. Jawamarkt.cz, remélem megold minden gondom a nyárra. 2011 csak keserves kínlódás volt. Ettől várom az átütő sikert. Tamas
Hello, sajnos nem tudok segiteni, de itt van lsd link, talán még megvan a srácnak.
Vagy várni kell börzére.
Üdv! Tamas
http://veteranapro.hu/burkolat-boritolemez/15656-jawa-csepptankos-lancvedo
A vékonyabb huzallal tekercselt forgórész a 45W-os dinamóhoz (csepptankos)való. A tiedben 75 W-os dinamó van, tehát nem igazán alkalmas.
HALI!
Vizsgàra kell a négyzet prizma. Normális helyen van egy tartalék prizma, addig oda celluxozzák. Nekem legalábbis szerencsém volt. Mindjárt itt a joidô. Kitartás
Sziasztok,
Elnézést, de újra beteszem, hátha valamelyikőtök tudna segíteni, mert lassan itt a tavasz :)
Szükségem lenne egy '68-as 250-es 559/4-es Jawához komplett láncvédőre / alsó és felső rész is /.
Bárhol fel tudom venni Székesfehérvár - Miskolc között, de minden lehetőség érdekel :)
Segítségeteket előre is köszönöm.
Sziasztok. CZ350-esem van és töltésproblémákkal küzdök. Beindítás után töltésjelző elalszik, relé a töltést az akksira kapcsolja, viszont akármilyen alacsony is lesz a fordulat (alacsony töltőfeszültség) addig nem enged el a relé amíg le nem állítom a motort. Ilyenkor ha jól tudom dinamó "önindítóként" próbál működni és megvizsgálva a forgórészt a vezetéken a lakkozás "meg van égve", kommutátor szeletek végéből kisebb darabok hiányoznak. Beszereztem egy másik forgórészt minden geometriai mérete egyezik viszont vékonyabb vezetékkel van tekercselve. Szerintetek csereszabatos a két forgórész? Akitől vettem nem tudta megmondani pontosan milyen típusból való .
Egy Cz350-em van, és a teleszkópot akarom felújítani, elég csak a szimmeringeket kicserélni, vagy a rugókat is szedjem ki? Még eddig sosem szedtem szét, és nem tudom, hogy mennyire kell szétszedni.
Köszi
Nekem is hasonló problémáim voltak. Azt olvastam,h a két trafó ne legyen egymás hossztengelyében (egymással szemben),m áthúzhat és az okoz hengerleállást. Nekem cz-m van és pont így álltak. Most festettem át a motort,nekem már egymás mellett vannak,kipróbálni még eddig nem tudtam. Ha neked eddig is egymás mellett voltak,akkor bocs a közbeszólásért,ha nem próbáld ki! (és írd meg az eredményt h tudjam mire számíthatok) :)
Valószínüleg megszakító kontakt hiba de lehet trafó és kondi is.
Hja és még valami... Az átlagnál a jobb henger szokott megállni...viszont nekem van egy olyan problémám, hogy a bal henger nem megy 3000-3500-as fordulat alatt... Mi lehet a probléma? (Néztem szikra sincs míg nem érte el ezt a fordulatot...)
Akkár a bovdent is lehet feszíteni,vagy a fékkart is át lehet rakni a bordás tengelyen.
Ma végre a féklámpa is elkészült (a gyárit csináltam meg 1 csavar hiányzott ami a vázhoz fogja és már működött is!:) )
Viszont felmerült, hogy négyzet prizma kell hátra a vizsgához...
A kérdésem az, hogy elegendő a lámpában lévő prizma vagy fel kell tennem egy pót-prizmát?
(Ha nem kell semmi akkor a kormánycsapágy meghúzása maradt és mehet műszakira!) :)
Sziasztok,
Szükségem lenne egy '68-as 250-es 559/4-es Jawához komplett láncvédőre / alsó és felső rész is /.
Bárhol fel tudom venni Székesfehérvár - Miskolc között, de minden lehetőség érdekel :)
Segítségeteket előre is köszönöm.
Inkább csak az a bajom, hogy első fékre későn kapcsol, vagyis eléggé húzni kell. Mondjuk nekem dobfék van elől, szóval a fékhatással kb. egyszerre villan fel a lámpa :-)
Viszont a hátsóféket is használom, ha ahhoz kicsit hozzáérek, a két karral egyszerre már azonnal villan. Emlékeim szerint a hátsóféknél lehet állítani a bovden feszességén, remélem nem tévedek.
sorszám: 23793 (131423)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-01-23 19:56:08)
Tapasztalataim szerint a zsír inkább csak a láncvédőt zsírozza belülről, de azt jó vastagon. Nem tapad kellőképpen a felülethez. A helyedben beruháznék valami jobbféle sprayre, Motul, Castrol...
Én ki mosom a láncot gázolajban és grafitos zsirral befűzés elött be kenem.Mikor fent van a lánc akkor még a gumivédőbe is teszek egy kicsit.
Hétvégén megoldom a féklámpát...
Újabb kérdésem, hogy a láncot mivel kezeljen? Speciális Láncolajzóval vagy tiszta zsírral? És ha zsír akkor abból mennyit bele?
Nekem az első gyári jawa féklámpa kapcsoló volt,1.5évig jó volt aztán már csak után gyártottat tudtam venni ezek jó ha kibírnak 2 hónapot.
Én a Twin Sportba raktam 8éve azóta semmi baja,az oldalasba is ezt a megoldást láttam jónak az is kapott egy ETZ kapcsolót de azt amit annak idején vettem a Twin-hez tartalékba.Az igaz hogy akkor a 2 volt 500ft:)
Az ETZ első féklámpakapcsolója tökéletesen passzol a konzol furatába. Csak sűrün fogy, mert megszorul a belseje. Többféle minőséget is kapni 500 forintért. Van, ami már a betekeréskor szétjön a peremezésnél.
Elvileg jó beállítással(összehangolással)működnie kell,de én nekem is át lett alakítva a hátsó féket a gyári kapcsoló kapcsolja az első meg hidraulikus külön kapcsolóval.
Szerintem a hátsóféknek hagyd meg a bowdenest,az elsőnek meg a fékkar tartóján van gyárilag egy lyuk,és én abba raktam egy kapcsolót,eddig tökéletesen működik.Olyasmi mint ami a CZ-ken van,csak egy kicsit véknyabb:)))))
Azt értem, hogyan működik és már kipucolva működésbe is tudom hozni, mert tele volt kosszal! A problémám az, hogy ezen szerkezet vagy az egyik vagy a másik karról működtethető, egyszerre nem!
Riga Féklámpakapcsolóba gondolkozok, de az meg nem fér el a gyári helyén, mert 2x-3x nagyobb...
sorszám: 23784 (131335)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-01-23 14:15:25)
Gyárilag egy bovden köti össze az első és a hátsó féket és arra van téve a kapcsoló én tettem az első és a hátsófékre is egy-egy kapcsolót.
Remek! koszonom!
:D Asszony lengyel igy lesz aki lebonyolitja. Mindig rohogott, hogy a szlovakokkal jol el tud beszelgetni. itt az alkalom.
Semmi probléma! Viszont van egy nagy gondom a gyári féklámpa kapcsoló nem működhet...mivel lehetne helyettesíteni?
Rossz posztot jelelöltem meg remélem megtalálja akinek szántam!
Kolléga írtam mélt, de nem jött válasz sikerült szerezni szimeringet, vagy keressek más alternatívát?
Hali!
én így csináltam, és bevált. avizo.sk meg van még egy sk oldal, ahol érdemes keresni. 639, vagy 640 típusokra keress, illetve a "kotucova brzda"=tárcsafék. Ennyi a mutatvány, meg valszeg kéne szlovák nyelvtudás, hogy leboltold a bizniszt. Én kb 3 éve Révkomáromban vettem egy komplett első villát, kerékkel, féknyereggel, meg főfékmunkahengerrel valami tízezer Ft-ért. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy elég kopott volt a tárcsa, meg utólag vettem új féknyerget is, de kb 25-30ból megállt a mutatvány. Otthon meg kb fél nap szerelgetés volt, csak a kormány jobb szarváról le kellett flexelni a fékkar-tartót. Amúgy ezeket kell kicserélni a motoron: féktárcsás kerék (az agy és a tárcsa miatt, érdemes kompletten venni, mert átfűzés, meg küllők is mások, elég macera), jobb alsó teleszkópszár (féknyereg felfogatás miatt).
Sok sikert!
Mar regota gondolkodom tarcsafek beszerzesen, de oszinten ami forrasokat talalok, az ro**dt draga.
Szlovakiai Jawasok, tudnatok nekem linkelni olyan oldalt, ahogy akadhatok torott/alkatresznek arult Jawara? Itt lakom laza 50km-re a hatartol, de lengyelbe nem importaltak a Jawakat 89 utan, szoval itt semmi nincs a kesobbi tarcsas modellbol.
Igazabol csak egy tarcsas kerek, feknyereg meg a teleszkop kellene. Bontottan csak van Szlovakiaban!
Köszönöm szépen.
sorszám: 23774 (131293)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-01-19 10:05:16)
Ja és karbi tetejére egy távtató lemezt ami tartja a rugót és a bovdenház beállító csavart.
sorszám: 23773 (131292)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-01-19 07:47:34)
A bovdenre tettem egy nyomó rugót és az tolja vissza a szivató kart.
Sziasztok!
Jawa 350/638 oldalkocsis motorom van.
Érdeklődnék, hogy a peremvédő gumit az oldalkocsira (ahol beül az utas) hol lehet kapni vagy mivel lehet helyettesíteni + az oldalkocsira hol kapok csomagtartó zárat?
Én is most kezdek neki de itt megakadtam, köszi a segítséget.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|