:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Rendben! Ha előkerestem küldök róla képet! De a formája az pont ilyen:
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSNQr63OTBMJzEcvUbmfMN_1ddUPQt3Rt31G5cI7z2wLLC4NHLXGX7aPfTb
Az nem gond motorfényezéssel foglalkozom!
Egy jó designet akarok fújni a jawara!
Esetleg képet küldhetnél róla!
Jövőhét pénteken megyek haza. De nincs makulátlan állapotban! Rendbe kell hozni.
Rendben légyszinézd meg és írj nekem emailt!
Mikor tudod megnézni?
Nekem otthon van valahol! Ha hazamegyek megnézem neked h nem kallódott-e el ha szükséged van rá!
Hello, sajnos nekem nincs, de ha a sárvédőt cseréled, akkor a tankot is cseréld, mert nagysárvédő csak nem szerelt kromos tankos motoroknál volt. Üdv! Tamás
Sziasztok!
Van egy 559-es jawam!
Ahhoz szeretnék egy régebbi típusú első sárvédőt ami ilyen szépen ívelt!
Tud valaki ebben segíteni?
Erre voltam kivancsi koszonom, a teljesen mas vazgeometria, sulyelosztas es ulespozicio volt baromi furcsa a sajat nehez dogom helyett. Szoval ha valaha MZ-re adom a fejem akkor ES vagy TS lesz belole...
Azon nem veszünk össze kinek mi tetszik :) Én is mindenevő vagyok. Mindig az tetszik amit éppen meglovagolok :)
Inkább a hibajelenségekre reagáltam. Igaz nincs tapasztalatom a kis ETZ-vel de ezek általános dolgok, ugyan úgy működik mint a nagy ETZ-n.
A videón 250 ETZ-k vannak.:-) Nekem is volt 5 évig szerettem.
A kolléga a kis TS 125 és az Kis 125-150 ETZ-t kérdezte.És persze jawa-ja van régóta:-) a két motor más, de jobb vagy rosszabb egyik sem szerintem!
Az viszont igaz, hogy érdekes az ETZ üléspozíciója, és súlyeloszlása.
A TS klasszikus motor, akár a Jawa, én is jobban szeretem ezeket vezetni és ha ezekről ülsz át rendkívül furcsa az ETZ, de nem olyan rossz ennek ellenére.
Sem a váz nem gyenge, valójában merevebb mint a szimpla bölcsőváz, nem csavarja el a felfogatásokat, pedig tépem neki keményen, és atom stabil a hátulja, inkább az eleje könnyű.
Persze nem mondom hogy nem tapasztalhattál ilyeneket, de a szétkopott teló, rossz kormánycsapágy, szétvert lengőkar szilent, okoz ilyen jelenségeket.
:)))
http://www.youtube.com/watch?v=P1w4QvLkIVk
Volt szerencsém menni ETZ vel és TS -sel is. A ts kényelmesebb és stabilabb technika közelebb áll a jawához bölcsőváz stb.Vezetni is jobb,más az útfekvése. A kis ETZ viszont 5 sebeséges tárcsafékes és jóval újabb konstrukció, műszakilag jobb a motorja a 12V rendszere, de a váza az elég gyengusz a blokk elcsavarja a felfogátások. Kanyarba, rossz úton jár a hátulja.
Multkor mentem egy ETZ 125-el (vagy 150-el?) Hat, rettegtem rajta... :D Talan mert egy megultetett, szeles, nehez 638-at szoktam meg...? Most nezegettem a villaszog, vaz alapjan a CZ175-ot es a TS150-et... egesz hasonlonak tunik. Van itt valaki aki vezette mindkettot es ossze tudja hasonlitani? Esetleg az ETZ es a TS kulombseget? (bar a legvaloszinubb, hogy megmarad a 638... :D )
Én anno 1981-ben csak korál pirosban tudtam venni,más színben nem volt.
Én a TS 125-el vígan elmászkálok városban 4-ik fokozatban 50es tempóval.
Nem akarlak lebeszélni,mert tényleg egy ritkaság,de én nekem egy álmom vált valósággá amikor letudtam cserélni egy TS-125-re. Ehez mindent lehet kapni:után gyártottól a gyári-ig,bontottan is minden mennyiségben,fillérekért.
a haveromnak is van egy ilyen cetkája ha egyűtt motorozunk a100as tempot jól birja és nem is eszik sokat csak alkatrész sajnos az nemsok van hozzá!!
Jawa 634-es típusát, milyen gyári színekben gyártották? Fekete is volt?
Szia!
Nekem volt cz 125,jó motor de egy mz ts 125/150 többet ér nála. Alkatrészt kapni hozzá dugattyún kivül szinte lehetetlen.Voltak időszakok,hogy 1-2 hónapig nem tudtam használni mert alkatrészek után vadásztam.
Városi forgalomban elengedhetetlen a dinamika. 4-ben ez hiányzik, hisz említettem már, hogy 5000 fordulat fölött él a gép. , Max. nyomaték 5200, legnagyobb teljesítmény 5600fod/perc. Fogyasztása 4,5-5 l 100 km-enként 90km/h-nál túrára fölmálházva. (oldal csomagtartók, hátsó doboz, tanktáska) Megjegyzem, ennél a tempónál a 46LE Suzuki GS 500E 3,6 l-rel elgurul. A CZ 5 sebességgel szerencsésebb lenne.
:D Kivancsi lennek, hogy ha feltenned 4-be akkor milyen lenne?
Igazsag szerint mentem 125-os MZ-vel es nagyon mas volt mint amit szeretek. Valahogy nem jott be. Talan a CZ a nagyon hasonlo vaza miatt hasonloan viselkedne mint a jawa350-em. (persze konyebb) Azt mondod, hogy MZ150 lehagyott? 15 loerovel? Mi volt a gond? a 4 sebesseg?
Van. 477.1 Sport Posilube, azaz olajpumpás. 15 LE 5e fölötti fordulatszámnál. Pörgetni kell mint az MZ-t. 112 kg üresen. könnyű motor.Ajka környékén a dimbes-dombos úton a 150-es ETZ füstjét sem láttam úgy el hagyott. Mégsem válnék meg tőle. Sokat dogoztam rajt. Zasztava generátor ,4T Trabant gyújtás elektronika, 2T jeladó mágnes és Hall IC van beépítve. 638 Jawa porlasztóval úgy gyorsul mint egy rakéta. Városban 4l a fogyasztása 3-ban. 4-be nem kapcsolok föl.
Egy hét iskolai hiányzás után a papírozás lóhalálában elkészült, így hivatalosan is már enyém a Jawa :)
Vettem bele egy szett gyári megszakítót és gyári kondit illetve brisk gyertyákat!
Tavasszal majd végre mehet is már az úton!
Üdv: Bazsi
Szeretnek kerni valami informaciot a CZ175-rol. Nem sok tesztet talaltam rola sem angol sem magyar nyelven, noha tobb helyen is olvasom, hogy a CZ egyhengeresek egesz jo gepek voltak. Itt nalunk akad par CZ175 elado... Gondolom a valtoval nincs gondja, hisz az a 634-esehez hasonlit, es nincs labirinth-tomites sem, ami megkerseritheti az eletet. Valahogy az ETZ-k nem jonnek be, Talan egy TS, ES MZ, de mindig azon kapom magam, hogy CZ175 hirdeteseket nezegetek. Volt valakinek?
Koszi!
Egy nagy áramú kulcsos kapcsolót meg két sima 8A kapcsolóval meg oldható,gyújtás és világítás.
Régi PAL számozás szerint N9 való bele kezelési utasítás szerint, új számozással PAL N14, vagy BRIKS N14C. Az YC típussal bizonytalan vagyok. Az 559 gyújtáskapcsolója ha belefér az eredeti helyére elméletileg jó,csupán a betolást elősegítő balra elfordított kulcs állást nem használod. 65-ös kapocs üresen marad.
A krómgyűrűs nem az enyém volt, így nem tudom mit raktak bele és milyen feszes gyűrűje volt...
Két kérdésem lenne gyertyába milyen hőérték és milyen márka?
És az, hogy átalakítás nélkül felrakható-e az 559-es gyújtáskapcsolója a 638-ra? Mert sokkal jobban örülnék a kulcsosnak mint a jelenlegi szöggel is működőnek!
Én 2002.ben raktam újra a blokkot és azóta kb. 35000km mentem vele és még jó,sajnos a gép könyv nincs nálam úgy,hogy nem tudom pontosan mennyit mentem a géppel.
Általában van ott egy műanyag csiga-fogaskerék pár, vagy az forog el a tengelyen, vagy ledarált 1 fogat.
Szerintem sem a króm tette tönkre a hengert hanem valami más, pl.az eredetinél lényegesen nagyobb feszítő erejű gyűrű (vettem már ilyet) egy gyengébb minőségű olajjal párosítva.
Elmentem vele 10000km -et a crom gyűrűvel egy felső tügörgő csere végett kelett szétszedni a hengerfúratát meg mértük
indikátor órával és csak minimális kopás volt benn de én castrol olajat használok és a kettő crom gyűrűt csak surlodás végett van bent és így a legnagyobb melegben se ragadt meg !!!!!!!!!!
sorszám: 23839 (131568)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-02-07 08:16:28)
Hello mindenkinek, egy olyan gondom lenne hogy nem számol a kilométerórámban a számláló csak néha. Szétszedtem az egész órát átnéztem a fogaskerekeket és tettem rá kenőolajat.A sebességet tökéletes mutatja a spirál és minden rendben van mi lehet a gond ??
Hát igen :-) Ez a gyártók legnagyobb trükkje, az anyagpárosítás. Hétpecsétes titok a pontos összetétel... Valahol olvastam, hogy a kétüteműnél a legnagyobb probléma a gagyi minőségű olajfilm. A karburátoros vagy injektoros keverékolajzással sem lehet elérni olyan jó kenést, mint a karteres társaival. Ami érthető is szerintem. Ez esetben elképzelhető, hogy a bevonatos gyűrű pár ezer km alatt lezabálja a hengerfalt.
Nézd fogalmam sincs melyik gyűrűvel kopik el előbb a henger, mert bár mindkét fajta volt nekem, nem tapasztaltam élettartam beli különbséget, igaz nem is jegyzeteltem, de az a tapasztalat hogy hetek alatt ment tönkre a krómtól, simán tévedés. Legfeljebb százalékokban mérhető a különbség és nem vagyok biztos hogy a króm hátrányára.
A króm ötvözet szívóssá, kopásállóvá teszi az acélt. Ezért is alkalmazzák csapágyak ötvözőjeként is.
Az öntöttvas is nagyon kemény anyag, ha nem olajfilmen futna mindkét fajta gyűrű 1 órán belül ledarálná a hengerfalat.
De nem eszterga késről beszélünk hanem motor hengerről. A gyűrű keménység és kopás között pedig nincs feltétlen összefüggés. Manapság a nitrides bevonatok a divat ami keményebb mint az üveg. Igazából edzet krómacél munkadarabokat szoktam vele esztergálni, annyira durva anyag. Lehet hogy a mérnökök tudják miért növelik a gyűrűk keménységét, nem?
Ha igaz lenne az a logika amit ti követtek, teflonból vagy más puha anyagból is lehetne dugattyú gyűrűt csinálni, még sem ez a trend.
sorszám: 23836 (131562)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-02-07 08:16:28)
Igazad van kisebb a súrlódása de jóval keményebb.
Na ez meg végkép tévedés, hogy pár hét alatt a krómtól ment volna tönkre.
Ott más turpisság volt, nem a króm.
A teleszkópodban akkor naponta cseréled az alu csúszóperselyt?
Már, hogy a henger lett szar miután használta pár hétig...
Jól beszélsz, ismerek több embert is aki próbálta és megette a hengerét mint a szart...
sorszám: 23832 (131558)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-02-06 19:51:04)
Szerintem nem.
A krómnak kisebb a súrlódása.
sorszám: 23831 (131557)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-02-06 19:51:04)
Én inkább cserélek gyűrűt mint hengert,a kemény krómgyűrű jobban koptatja a hengert.
Egy pörgős gépnél számít de a JAWAnál csak hamarabb lesz kompresszió csökkenés.
Milyen elonyokkel jar a 2 gyurus dugo? (leszamitva a belso surlodason megsporolt energiat, ami nyilvanvalo)
csak hogy tudjam. Most csereltem dugot, ugyhogy mostansag remelem nem kell... :D
Az árakat nem tudom mert már régen rendeltem,de én olyan dugattyút kértem tőlük ami 2 gyűrűs de crom bevonatú gyűrűket kértem tőlük .
Hívom őket egy hete folyamatosan de csak hangposta jelentkezik. Meghagytam nevem meg telefonszámom de még nem hívtak vissza. E-mailt is írtam de nem válaszoltak. Ezért gondoltam, hogy webshop-ból (molnármotor) rendelek ott is forgalmazzák de csak dugó van a készletben abból is csak a balos ~3500Ft ért. 3 gyűrű ~1200Ft plusz a csapszeg 800Ft. Gondolom a Bertánál is nagyjából ennyibe kerülhet.
Mennyibe kerül kb 1 szett dugo gyűrűvel csapszeggel a Berta-nal? Sajnos a honlapjukon nincs online shop/ár...
köszi
Tamás
ezen a telefonszámon közvetlenül tudsz rendelni és egyedi igényeket is ki elégítenek !
Én már régóta Berta Dugattyút használok komplett készletet kapok tőlük itt a telefonszámúk: 06-62-486-469
Motorra ráférne egy fúrás és a következő méretben (59.00) csak indiai dugattyút találok (gyűrűvel, csapszeggel). Ha valakinek van tapasztalata kérem ossza meg velem. Magyar Berta cég által gyártott dugattyú is szóba került viszont mindenhol csak balos dugót tudnának adni plusz ahhoz még külön kellene vennem gyűrűt csapszeget is, és inkább készletet venném meg ha senki nem beszél le róla.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|