hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

woodoo2
válasz erre | email2012-02-18 22:11:26
Rendben! Ha előkerestem küldök róla képet! De a formája az pont ilyen:

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSNQr63OTBMJzEcvUbmfMN_1ddUPQt3Rt31G5cI7z2wLLC4NHLXGX7aPfTb
sorszám: 23870 (131655)
(előzmény: Tornyi, 2012-02-18 19:35:10)

 
 
Tornyi
válasz erre | email2012-02-18 19:35:10
Az nem gond motorfényezéssel foglalkozom!
Egy jó designet akarok fújni a jawara!
Esetleg képet küldhetnél róla!
sorszám: 23869 (131653)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2012-02-18 15:20:12
Jövőhét pénteken megyek haza. De nincs makulátlan állapotban! Rendbe kell hozni.
sorszám: 23868 (131652)
(előzmény: Tornyi, 2012-02-18 13:58:43)

 
 
Tornyi
válasz erre | email2012-02-18 13:58:43
Rendben légyszinézd meg és írj nekem emailt!
Mikor tudod megnézni?
sorszám: 23867 (131651)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2012-02-17 21:33:43
Nekem otthon van valahol! Ha hazamegyek megnézem neked h nem kallódott-e el ha szükséged van rá!
sorszám: 23866 (131649)
(előzmény: Tornyi, 2012-02-17 20:25:38)

 
 
tpapp
válasz erre | email2012-02-17 20:44:42
Hello, sajnos nekem nincs, de ha a sárvédőt cseréled, akkor a tankot is cseréld, mert nagysárvédő csak nem szerelt kromos tankos motoroknál volt. Üdv! Tamás
sorszám: 23865 (131648)
(előzmény: Tornyi, 2012-02-17 20:25:38)

 
 
Tornyi
válasz erre | email2012-02-17 20:25:38
Sziasztok!
Van egy 559-es jawam!
Ahhoz szeretnék egy régebbi típusú első sárvédőt ami ilyen szépen ívelt!
Tud valaki ebben segíteni?
sorszám: 23864 (131647)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2012-02-17 14:59:56
Erre voltam kivancsi koszonom, a teljesen mas vazgeometria, sulyelosztas es ulespozicio volt baromi furcsa a sajat nehez dogom helyett. Szoval ha valaha MZ-re adom a fejem akkor ES vagy TS lesz belole...
sorszám: 23863 (131646)
(előzmény: Keri, 2012-02-17 09:26:48)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-02-17 09:26:48
Azon nem veszünk össze kinek mi tetszik :) Én is mindenevő vagyok. Mindig az tetszik amit éppen meglovagolok :)

Inkább a hibajelenségekre reagáltam. Igaz nincs tapasztalatom a kis ETZ-vel de ezek általános dolgok, ugyan úgy működik mint a nagy ETZ-n.
sorszám: 23862 (131645)
(előzmény: Ze78, 2012-02-16 21:41:45)

 
 
Ze78
válasz erre | email2012-02-16 21:41:45
A videón 250 ETZ-k vannak.:-) Nekem is volt 5 évig szerettem.
A kolléga a kis TS 125 és az Kis 125-150 ETZ-t kérdezte.És persze jawa-ja van régóta:-) a két motor más, de jobb vagy rosszabb egyik sem szerintem!
sorszám: 23861 (131644)
(előzmény: Keri, 2012-02-16 20:47:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-02-16 20:47:54
Az viszont igaz, hogy érdekes az ETZ üléspozíciója, és súlyeloszlása.
A TS klasszikus motor, akár a Jawa, én is jobban szeretem ezeket vezetni és ha ezekről ülsz át rendkívül furcsa az ETZ, de nem olyan rossz ennek ellenére.

Sem a váz nem gyenge, valójában merevebb mint a szimpla bölcsőváz, nem csavarja el a felfogatásokat, pedig tépem neki keményen, és atom stabil a hátulja, inkább az eleje könnyű.

Persze nem mondom hogy nem tapasztalhattál ilyeneket, de a szétkopott teló, rossz kormánycsapágy, szétvert lengőkar szilent, okoz ilyen jelenségeket.
sorszám: 23860 (131643)
(előzmény: Ze78, 2012-02-16 19:56:14)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-02-16 20:36:37
:)))
http://www.youtube.com/watch?v=P1w4QvLkIVk
sorszám: 23859 (131642)
(előzmény: Ze78, 2012-02-16 19:56:14)

 
 
Ze78
válasz erre | email2012-02-16 19:56:14
Volt szerencsém menni ETZ vel és TS -sel is. A ts kényelmesebb és stabilabb technika közelebb áll a jawához bölcsőváz stb.Vezetni is jobb,más az útfekvése. A kis ETZ viszont 5 sebeséges tárcsafékes és jóval újabb konstrukció, műszakilag jobb a motorja a 12V rendszere, de a váza az elég gyengusz a blokk elcsavarja a felfogátások. Kanyarba, rossz úton jár a hátulja.
sorszám: 23858 (131641)
(előzmény: hzoltaan, 2012-02-15 15:57:54)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2012-02-15 15:57:54
Multkor mentem egy ETZ 125-el (vagy 150-el?) Hat, rettegtem rajta... :D Talan mert egy megultetett, szeles, nehez 638-at szoktam meg...? Most nezegettem a villaszog, vaz alapjan a CZ175-ot es a TS150-et... egesz hasonlonak tunik. Van itt valaki aki vezette mindkettot es ossze tudja hasonlitani? Esetleg az ETZ es a TS kulombseget? (bar a legvaloszinubb, hogy megmarad a 638... :D )
sorszám: 23857 (131638)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2012-02-14 19:41:45
No meg szűrke.
sorszám: 23856 (131631)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2012-02-14 19:37:52
Én anno 1981-ben csak korál pirosban tudtam venni,más színben nem volt.
sorszám: 23855 (131630)
(előzmény: manta, 2012-02-14 09:03:43)

 
 
csimbók
válasz erre | email2012-02-14 14:49:11
Én a TS 125-el vígan elmászkálok városban 4-ik fokozatban 50es tempóval.

Nem akarlak lebeszélni,mert tényleg egy ritkaság,de én nekem egy álmom vált valósággá amikor letudtam cserélni egy TS-125-re. Ehez mindent lehet kapni:után gyártottól a gyári-ig,bontottan is minden mennyiségben,fillérekért.
sorszám: 23854 (131628)
(előzmény: hzoltaan, 2012-02-13 18:26:16)

 
 
jawa634
válasz erre | email2012-02-14 10:33:31
a haveromnak is van egy ilyen cetkája ha egyűtt motorozunk a100as tempot jól birja és nem is eszik sokat csak alkatrész sajnos az nemsok van hozzá!!
sorszám: 23853 (131627)
(előzmény: lajos, 2012-02-12 00:39:38)

 
 
manta
válasz erre | email2012-02-14 09:03:43
Jawa 634-es típusát, milyen gyári színekben gyártották? Fekete is volt?
sorszám: 23852 (131626)

 
 
csimbók
válasz erre | email2012-02-13 21:15:10
Szia!

Nekem volt cz 125,jó motor de egy mz ts 125/150 többet ér nála. Alkatrészt kapni hozzá dugattyún kivül szinte lehetetlen.Voltak időszakok,hogy 1-2 hónapig nem tudtam használni mert alkatrészek után vadásztam.
sorszám: 23851 (131624)
(előzmény: hzoltaan, 2012-02-10 15:03:10)

 
 
lajos
válasz erre | email2012-02-13 20:49:09
Városi forgalomban elengedhetetlen a dinamika. 4-ben ez hiányzik, hisz említettem már, hogy 5000 fordulat fölött él a gép. , Max. nyomaték 5200, legnagyobb teljesítmény 5600fod/perc. Fogyasztása 4,5-5 l 100 km-enként 90km/h-nál túrára fölmálházva. (oldal csomagtartók, hátsó doboz, tanktáska) Megjegyzem, ennél a tempónál a 46LE Suzuki GS 500E 3,6 l-rel elgurul. A CZ 5 sebességgel szerencsésebb lenne.
sorszám: 23850 (131621)
(előzmény: hzoltaan, 2012-02-13 18:26:16)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2012-02-13 18:26:16
:D Kivancsi lennek, hogy ha feltenned 4-be akkor milyen lenne?

Igazsag szerint mentem 125-os MZ-vel es nagyon mas volt mint amit szeretek. Valahogy nem jott be. Talan a CZ a nagyon hasonlo vaza miatt hasonloan viselkedne mint a jawa350-em. (persze konyebb) Azt mondod, hogy MZ150 lehagyott? 15 loerovel? Mi volt a gond? a 4 sebesseg?
sorszám: 23849 (131618)
(előzmény: lajos, 2012-02-12 00:39:38)

 
 
lajos
válasz erre | email2012-02-12 00:39:38
Van. 477.1 Sport Posilube, azaz olajpumpás. 15 LE 5e fölötti fordulatszámnál. Pörgetni kell mint az MZ-t. 112 kg üresen. könnyű motor.Ajka környékén a dimbes-dombos úton a 150-es ETZ füstjét sem láttam úgy el hagyott. Mégsem válnék meg tőle. Sokat dogoztam rajt. Zasztava generátor ,4T Trabant gyújtás elektronika, 2T jeladó mágnes és Hall IC van beépítve. 638 Jawa porlasztóval úgy gyorsul mint egy rakéta. Városban 4l a fogyasztása 3-ban. 4-be nem kapcsolok föl.
sorszám: 23848 (131612)
(előzmény: hzoltaan, 2012-02-10 15:03:10)

 
 
Jawafan
válasz erre | email2012-02-10 17:21:35
Egy hét iskolai hiányzás után a papírozás lóhalálában elkészült, így hivatalosan is már enyém a Jawa :)
Vettem bele egy szett gyári megszakítót és gyári kondit illetve brisk gyertyákat!
Tavasszal majd végre mehet is már az úton!

Üdv: Bazsi
sorszám: 23847 (131596)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2012-02-10 15:03:10
Szeretnek kerni valami informaciot a CZ175-rol. Nem sok tesztet talaltam rola sem angol sem magyar nyelven, noha tobb helyen is olvasom, hogy a CZ egyhengeresek egesz jo gepek voltak. Itt nalunk akad par CZ175 elado... Gondolom a valtoval nincs gondja, hisz az a 634-esehez hasonlit, es nincs labirinth-tomites sem, ami megkerseritheti az eletet. Valahogy az ETZ-k nem jonnek be, Talan egy TS, ES MZ, de mindig azon kapom magam, hogy CZ175 hirdeteseket nezegetek. Volt valakinek?

Koszi!
sorszám: 23846 (131594)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2012-02-09 18:02:44
Egy nagy áramú kulcsos kapcsolót meg két sima 8A kapcsolóval meg oldható,gyújtás és világítás.
sorszám: 23845 (131590)
(előzmény: Jawafan, 2012-02-08 19:22:16)

 
 
lajos
válasz erre | email2012-02-09 09:45:05
Régi PAL számozás szerint N9 való bele kezelési utasítás szerint, új számozással PAL N14, vagy BRIKS N14C. Az YC típussal bizonytalan vagyok. Az 559 gyújtáskapcsolója ha belefér az eredeti helyére elméletileg jó,csupán a betolást elősegítő balra elfordított kulcs állást nem használod. 65-ös kapocs üresen marad.
sorszám: 23844 (131586)
(előzmény: Jawafan, 2012-02-08 19:22:16)

 
 
Jawafan
válasz erre | email2012-02-08 19:22:16
A krómgyűrűs nem az enyém volt, így nem tudom mit raktak bele és milyen feszes gyűrűje volt...

Két kérdésem lenne gyertyába milyen hőérték és milyen márka?
És az, hogy átalakítás nélkül felrakható-e az 559-es gyújtáskapcsolója a 638-ra? Mert sokkal jobban örülnék a kulcsosnak mint a jelenlegi szöggel is működőnek!
sorszám: 23843 (131580)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2012-02-08 11:02:15
Én 2002.ben raktam újra a blokkot és azóta kb. 35000km mentem vele és még jó,sajnos a gép könyv nincs nálam úgy,hogy nem tudom pontosan mennyit mentem a géppel.
sorszám: 23842 (131573)
(előzmény: Keri, 2012-02-07 08:51:41)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-02-07 23:00:19
Általában van ott egy műanyag csiga-fogaskerék pár, vagy az forog el a tengelyen, vagy ledarált 1 fogat.
sorszám: 23841 (131570)
(előzmény: Xidexs, 2012-02-07 14:34:47)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-02-07 22:12:35
Szerintem sem a króm tette tönkre a hengert hanem valami más, pl.az eredetinél lényegesen nagyobb feszítő erejű gyűrű (vettem már ilyet) egy gyengébb minőségű olajjal párosítva.
sorszám: 23840 (131569)
(előzmény: Jawafan, 2012-02-06 21:56:21)

 
 
jawa634
válasz erre | email2012-02-07 20:41:28
Elmentem vele 10000km -et a crom gyűrűvel egy felső tügörgő csere végett kelett szétszedni a hengerfúratát meg mértük
indikátor órával és csak minimális kopás volt benn de én castrol olajat használok és a kettő crom gyűrűt csak surlodás végett van bent és így a legnagyobb melegben se ragadt meg !!!!!!!!!!
sorszám: 23839 (131568)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2012-02-07 08:16:28)

 
 
Xidexs
válasz erre | email2012-02-07 14:34:47
Hello mindenkinek, egy olyan gondom lenne hogy nem számol a kilométerórámban a számláló csak néha. Szétszedtem az egész órát átnéztem a fogaskerekeket és tettem rá kenőolajat.A sebességet tökéletes mutatja a spirál és minden rendben van mi lehet a gond ??
sorszám: 23838 (131565)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2012-02-07 11:55:30
Hát igen :-) Ez a gyártók legnagyobb trükkje, az anyagpárosítás. Hétpecsétes titok a pontos összetétel... Valahol olvastam, hogy a kétüteműnél a legnagyobb probléma a gagyi minőségű olajfilm. A karburátoros vagy injektoros keverékolajzással sem lehet elérni olyan jó kenést, mint a karteres társaival. Ami érthető is szerintem. Ez esetben elképzelhető, hogy a bevonatos gyűrű pár ezer km alatt lezabálja a hengerfalt.
sorszám: 23837 (131563)
(előzmény: Keri, 2012-02-07 08:51:41)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-02-07 08:51:41
Nézd fogalmam sincs melyik gyűrűvel kopik el előbb a henger, mert bár mindkét fajta volt nekem, nem tapasztaltam élettartam beli különbséget, igaz nem is jegyzeteltem, de az a tapasztalat hogy hetek alatt ment tönkre a krómtól, simán tévedés. Legfeljebb százalékokban mérhető a különbség és nem vagyok biztos hogy a króm hátrányára.

A króm ötvözet szívóssá, kopásállóvá teszi az acélt. Ezért is alkalmazzák csapágyak ötvözőjeként is.

Az öntöttvas is nagyon kemény anyag, ha nem olajfilmen futna mindkét fajta gyűrű 1 órán belül ledarálná a hengerfalat.

De nem eszterga késről beszélünk hanem motor hengerről. A gyűrű keménység és kopás között pedig nincs feltétlen összefüggés. Manapság a nitrides bevonatok a divat ami keményebb mint az üveg. Igazából edzet krómacél munkadarabokat szoktam vele esztergálni, annyira durva anyag. Lehet hogy a mérnökök tudják miért növelik a gyűrűk keménységét, nem?

Ha igaz lenne az a logika amit ti követtek, teflonból vagy más puha anyagból is lehetne dugattyú gyűrűt csinálni, még sem ez a trend.
sorszám: 23836 (131562)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2012-02-07 08:16:28)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2012-02-07 08:16:28
Igazad van kisebb a súrlódása de jóval keményebb.
sorszám: 23835 (131561)
(előzmény: Keri, 2012-02-06 19:59:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-02-07 08:03:07
Na ez meg végkép tévedés, hogy pár hét alatt a krómtól ment volna tönkre.
Ott más turpisság volt, nem a króm.

A teleszkópodban akkor naponta cseréled az alu csúszóperselyt?
sorszám: 23834 (131560)
(előzmény: Jawafan, 2012-02-06 21:57:14)

 
 
Jawafan
válasz erre | email2012-02-06 21:57:14
Már, hogy a henger lett szar miután használta pár hétig...
sorszám: 23833 (131559)
(előzmény: Jawafan, 2012-02-06 21:56:21)

 
 
Jawafan
válasz erre | email2012-02-06 21:56:21
Jól beszélsz, ismerek több embert is aki próbálta és megette a hengerét mint a szart...
sorszám: 23832 (131558)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2012-02-06 19:51:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-02-06 19:59:13
Szerintem nem.
A krómnak kisebb a súrlódása.
sorszám: 23831 (131557)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2012-02-06 19:51:04)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2012-02-06 19:51:04
Én inkább cserélek gyűrűt mint hengert,a kemény krómgyűrű jobban koptatja a hengert.
sorszám: 23830 (131556)
(előzmény: jawa634, 2012-02-04 12:21:29)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2012-02-06 17:23:21
Egy pörgős gépnél számít de a JAWAnál csak hamarabb lesz kompresszió csökkenés.
sorszám: 23829 (131552)
(előzmény: hzoltaan, 2012-02-06 14:26:48)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2012-02-06 14:26:48
Milyen elonyokkel jar a 2 gyurus dugo? (leszamitva a belso surlodason megsporolt energiat, ami nyilvanvalo)
csak hogy tudjam. Most csereltem dugot, ugyhogy mostansag remelem nem kell... :D
sorszám: 23828 (131549)

 
 
jawa634
válasz erre | email2012-02-04 12:21:29
Az árakat nem tudom mert már régen rendeltem,de én olyan dugattyút kértem tőlük ami 2 gyűrűs de crom bevonatú gyűrűket kértem tőlük .
sorszám: 23827 (131540)
(előzmény: Lespedt, 2012-02-04 10:27:00)

 
 
Lespedt
válasz erre | email2012-02-04 10:28:25
Köszönöm a választ
sorszám: 23826 (131539)
(előzmény: jawa634, 2012-02-03 20:40:02)

 
 
Lespedt
válasz erre | email2012-02-04 10:27:00
Hívom őket egy hete folyamatosan de csak hangposta jelentkezik. Meghagytam nevem meg telefonszámom de még nem hívtak vissza. E-mailt is írtam de nem válaszoltak. Ezért gondoltam, hogy webshop-ból (molnármotor) rendelek ott is forgalmazzák de csak dugó van a készletben abból is csak a balos ~3500Ft ért. 3 gyűrű ~1200Ft plusz a csapszeg 800Ft. Gondolom a Bertánál is nagyjából ennyibe kerülhet.
sorszám: 23825 (131538)
(előzmény: jawa634, 2012-02-03 20:40:02)

 
 
tpapp
válasz erre | email2012-02-03 21:06:58
Mennyibe kerül kb 1 szett dugo gyűrűvel csapszeggel a Berta-nal? Sajnos a honlapjukon nincs online shop/ár...
köszi
Tamás
sorszám: 23824 (131535)
(előzmény: jawa634, 2012-02-03 20:40:02)

 
 
jawa634
válasz erre | email2012-02-03 20:40:02
ezen a telefonszámon közvetlenül tudsz rendelni és egyedi igényeket is ki elégítenek !
sorszám: 23823 (131534)
(előzmény: Lespedt, 2012-02-03 16:36:49)

 
 
jawa634
válasz erre | email2012-02-03 20:35:52
Én már régóta Berta Dugattyút használok komplett készletet kapok tőlük itt a telefonszámúk: 06-62-486-469
sorszám: 23822 (131533)
(előzmény: Lespedt, 2012-02-03 16:36:49)

 
 
Lespedt
válasz erre | email2012-02-03 16:36:49
Motorra ráférne egy fúrás és a következő méretben (59.00) csak indiai dugattyút találok (gyűrűvel, csapszeggel). Ha valakinek van tapasztalata kérem ossza meg velem. Magyar Berta cég által gyártott dugattyú is szóba került viszont mindenhol csak balos dugót tudnának adni plusz ahhoz még külön kellene vennem gyűrűt csapszeget is, és inkább készletet venném meg ha senki nem beszél le róla.
sorszám: 23821 (131531)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu