:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Nem hiszem,hogy átvert,mert ha megnézted volna,egy cikket is linkeltem erről az oldalról,szóval létezik a dolog
Írtam a rugalmas lamelláról a 638-ba. Íme itt Írnak róla. http://jenikovo.misto.cz/_MAIL_/zajimavosti/tipy_jawa_01.htm
sima rézbelű kábel van az enyémen és sima müanyag ngk gyertapipa van vape gyujtáshoz.
egyszeruen nincs ra idom melo elott es utan. :/ Tudod, akkor van nyitva, mikor en az irodaban rohadok. Tipikus.
Ne szórakozz már, elküldjem postán, vagy mi? 20km? Bringázni többet szoktam :))
Van itt valaki Szlovákiából? Legjobb lenne párkányi vagy más Budapesthez közel eső településről.
Milyen a szlovák vámügyintézés?
313$ értékű cuccot akarok rendelni az USA-ból, de nálunk még a szállítás díját is megadóztatják, megvámolják és még van pofájuk kezelési költséget is felszámolni, így meg a szállítási költséggel együtt 85ezer forintos cucc, 114ezer lenne ami kissé indokolatlan, főleg hogy durván túlárazott apró vackokról van szó.
Sajnos Európai boltokban pár fontos alkatrészeket nem találtam meg, két helyről meg nem akarok rendelni mert a szállítás önmagában 65$
A Vapet a motrral vettem szar pipakkal. Van ra penzem, koszonom. Ezert kerdezem, hogy jo lenne-e egy gyari rezes belu szilikonkabel es pipa. Sajnos ahol lakom a bolt ahol lehet venni NGK-t az kb 20km es nagyon nem esik utba.
illetve a grafitkábel és CPI gyújtás kombóval én jártam úgy hogy a szigetelésen át húzott a földre a szikra, a gyertyáig el sem jutott, vagy ha eljutott akkor a gyertya külsején húzott át, amikor a keverék durvább volt, és elégette a gyertyapipát, szóval ezért kellet jobb kábel.
NGK szilikongumi gyertyapipát és ehhez való szilikon rezes kábelt használok.
Azt sem tudom hogy milyen az a hibás gyertyapipa, vagy kábel.
Szerintem ha Vapera volt pénzed ennyi bőven belefér és megtérül.
Az már csak másodlagos előny hogy víz alatt is működik és jobban bírja a nagyfeszültséget.
A karbon nem szereti a nagyfeszültségű impulzusokat, mert javarészt elnyeli, márpedig az elektronikus gyújtások ilyenekben jeleskednek.
Nem írtad árnyékolt-e a pipa. Ha igen, vegyed le róla az árnyékolást. Hibás árnyékolt pipa alattomosan viselkedik. A pipába beépített zavarszűrő ellenállás -ha van benne- nagyon ritkán szakad meg. Hidegen minden rendben, melegen alacsony fordulaton meg-meg torpan, nagyobb fordulaton mintha csökkenne a motor ereje érzéssel jár. A kis polski gyújtó kábel alighanem réz belű. Bontóból szerzem be a gyújtás kábelt, karbonossal nem találkoztam.
Szerencse kérdése, az viszont gyakori (nem törvényszerű)eset, hogy az évekig tárolt motorok amúgy kifogástalan csapágyai néhány száz km-en belül megadják magukat.
Mol Botond 20W-50 (jelenlegi ár a Tesco-ba 1090ft)
Kerdes:
Itt keves helyen kapni normalis pipat es mar sok gondom volt az utangyartott fosokkal... valahol olvastam, hogy a VAPE nem szereti a karbon alapu gyertyakabeleket... arra gondoltam, hogy veszek egy szett Cinquecento gyujtaskabelt (itt az a nepauto, filleres alkatresz) mert annak van 90-fokos pipaja es abbol levaghatom a megfelelo gyujtokabelt a jawanak. Ha sikerul rezbelut szereznem az jo lesz, nem? Egyebkent mitol nem szereti a VAPE a karbonosat?
nekem 634-esen soha nem rangatott (de regen volt es szerettem azt a motort). A 638-on akkor reccsenik, ha nem emel ki a kupplung rendesen - beallitas.
Ha elhajlik a villa, akkor attol a valto lesz szar, nem a kupplung.... csak remelni tudom, hogy az enyemben mar kicsereltek a regebbire. :D
A Vak rozsda az jo pont. Eszerint szet kell szedjem es elvinnem felujittatni, aztan bizni a szakmesterben. :D
"A lemez hamarabb hajlik,azért lesz szar a kuplung."
Ez marhaság. Téged biztos nem ver át a szerelőd?
Az örök kérdés: Milyen olajat ajánlatok jawa 634 váltószekrényébe? A márka és a viszkozítás is érdekel, összevetem a javaslatokat. Nyáron elképzelhető, hogy el kell vele mennem Szerbiába, így a hosszú út is szempont lehet. Köszönöm.
Ha ez így van "4. fokozatba kell tegyem,igy a 3500-as fordulatnál még csak 80-nál járok,amit nehezen is érek el." akkor nem tudom mi a probléma, 120-130-nál 5500-600-at fog pörögni. Az más ügy, hogy erre nem hajlandó, ezer oka lehet de ezt már egy másik fórumban leírtam. Nem áttétel probléma. Azt, hogy egy iskola motornál (kezdőként) mire emlékszel felejtsd el (én 40 év motorral a hátam mögött sem vagyok biztos az "emlékeimben".
Nekem is ilyen rángatós volt a kuplungom egyesben,meg recsegett,mikor megvettem,én úgy tudom,hogy a léptetővillát (nem biztos) cserélte ki a szaki,mert a 638-asnál lemezből van, a későbbiben (640-es) meg már öntvény. A lemez hamarabb hajlik,azért lesz szar a kuplung.
itt van több róla:
http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/69
Alumíniumból van a belső kosár ( mi a pontos neve nem tudom)meg alighanem a külső is, kiverődik és akadoznak a lamellák. Mindent elkövettem, reszelővel igazgattam a kiverődést, hézagoltam a rugókat, hogy egyformán emeljenek ki, a harmadik indulásig tartott. Valahol, alighanem cseh internetes oldalon olvastam valamilyen hullámos lamelláról. 1 db-t kell beletenni és a kuplung csere valameddig elhalasztható. Én 634-eset tettem bele.
A motorral nincs baj,mindkét henger jár,elég jó gyertyaképpel.
Igen a baj az,hogy jól húz,de hamar kell váltani, kb olyan 20-25 km/órával előbb.
17 lánckerék volt rajta,most 18-as.
Ma elmentem a szakihoz aki csinálta,és beszéltük,hogy neki rémlik,hogy régen ez oldalkocsis volt,és azt magyarázta,hogy a váltóval lehetne mókolni vmit.
Pisti barátunknak igaza van, hogy arról ne is beszéljünk, hogy egy sokáig állt hajtókar csapágyban könnyen lehet észrevehetetlen "vak rozsda" ami néhány száz km után a tejes szétesést eredményezi.
Láttam ,hogy volt szó lejjebb a 632-es típusról. Nekem érdekes módon a 634-es 1982-es (októberi?) 634620998 vázszámú motoromban 632000001599 számú blokkom van. Mit jelent ez? Mikor gyártottak ilyen számú blokkot, miért, mibe? 6V-os gyújtás van rajta, gyári (csodák csodájára sose volt gond vele). Blokkcseréről nem tudok, a papírokban nem volt, műszakinál/eredetvizsgánál nem szóltak, hogy bármi lenne vele.
Nemlehet az hogy a kuplungrugók nem egyformán fáradnak?kikéne cserélni mindet és jó lenne?
mit gondolsz?
Na pont ezt szeretnem kikerulni. De Csapisti szerint ranezesre, kezzel megrangatva nem fogom tudni, hogy jo-e a fotengely. Szoval, hasznaltat venni rizikos, vazbol kivett motor egy az egyben tyuktojas, hisz nem jar, es a fotengelyt nem tudod megtapogatni, a felujitas meg fugg a mestertol amirol itt keves az informaciom. :D
Van itt egy veteranos bolt krakkoban, majd ott megkerdezem, ok csak tudnak egy jo mestert.
Balazs: Az a gondod, hogy gyenge, vagy az, hogy porog, mint a barom es amiatt kell felvaltani? Lehet, oldalkocsis motor volt, 15-os elso lanckerekkel. tegyel be 17-est, 18-ast es rogton lesz sebesseg. Ha peched van, akkor vehetsz lancot is. :D
Szerintem simán csak egy henger jár, azért ilyen erőtlen.
Nézd meg a gyertyáka, ha az egyik nagyon trutyis akkor tuti ez a gond.
vagy talán még a felújítás sem...legalábbis én mostanában ebben az országban még egyszer nem szeretnék egy szál gyufánál bonyolultabb eszköz felújíttatásába belevágni...bár végül is kb. sikerült a főtengelyt is felújíttatni 3. nekifutásra, majdnem 3 hónap folyamatos rohangászás után...
Sziasztok!
Segitséget szeretnék kérni olyan probléma megoldásában,hogy van egy 638-asom,és az a bajom vele,hogy elég hamar kell felváltani 4.-be.
60-nál már 4. fokozatba kell tegyem,igy a 3500-as fordulatnál még csak 80-nál járok,amit nehezen is érek el.
Emlékszem, azon a 638-ason amin tanultam, kb 80-nál raktam 4-be.
Mi okozhatja a problémát?
üdv:mauser
A kétütemümotor használhatósága függ a kezelőtöl és a használótol,amit az ember megcsinál,abban bízhat.
Komolyan? Akkor az ember nem is vehet hasznalt fotengelyt viszonylagos biztonsaggal, hogy azt tegye be? Az egyetlen biztos megoldas a felujitas lenne?
sorszám: 23941 (131853)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-03-03 18:12:13)
Melegitsd. :)
ezen kivul a kupplunglamellak alatt van egy kb 11cm atmeroju gumigyuru, valszeg az szallt el.
le kell szedned a fel kupplungot erte. en kicsereltem tavaj, de ma' megint csinalja, egyenlore csak hidegen es oldalkocsival terhelve.
Sziasztok!
miért van az,hogy 350-es 638-as jáwa 1-esben való elinduláskor a kuplung csúsztatása közben rángat...
utána már nemcsinálja...többi sebességifokozatban sem csinálja..
válaszokat köszi
üdv
csak pont melózom akkor!
Szakmai kérdésem lenne 559-el kapcs!
Szekunder hajtásnál a kislánckerék az gyárilag 18-as?mer nekem az van fent és úgyérzem elbírná a 19 fogasat...mi a véleményetek erről??ha vólna valakinek elfekvőbe 19-es az érdekelne megvételre vagy csak kipróbálni...válaszokat előre is köszi
üdv
én mennék a gyöngyösi börzére..
Rossz hírem van! Nem találtam meg a sárvédőt! Mondjuk biztos h megvan valahol,de jelenleg nem találom. Ha nagyon sürgős ne várj rám, vegyél egyet,de ha nem,akkor még keresgélek. Most cs a saját gyárimat találtam meg,ami neked nem jó,olyan mint ami most van neked..
Sziasztok!
Jövőhét vasárnap börze lesz Gyöngyösön az OBI parkolóba! Jön valaki?
Az enyémet tavaly 300 000.ft-ra. értékelték de nem adnám oda 500 000ért sem,szívemhez nőtt az öreg vas,meg hát ismerem már minden porcikáját.
A hajtókar tűgörgőzését nem tudod ránézéssel rángatással ellenőrizni,ha a blokk alkatrésznek jó és nem túl drága vedd meg.
ez ilyen. en 100-ert vettem a TS-t Vapeval. 50-70000- korul mar kaptam volna CZ-t 634-est, de 2 honap alatt sem talaltam normalisat. ugyhogy megvettem ezt a Vape miatt.
elakarom adni a634esemet találtam egy keveset futott twin sportot és képzeljétek a motoromért 60000ezret igértek a vape gyujtás került enyibe amikor vetem rá!!!!
Talaltam a neten egy felig szetszedett oreg blokkot.
Szertnek kimenni, megnezni, hogy mi a fotengely allapota.
Hogyan tudom leellenorizni, hogy jo-e?
-atforgatom, megrangatom a hajtokart, lotyog-e... ezenkivul?
le van rola huzva a henger, szoval lehet, lesz rajta feluleti rozsda. Gondolom, ha rozsdas akkor megette a fene, nem?
Estére többet tudok mondani. Ha megvan,küldöm is a képeket e-mail-ben!
http://jawa.gportal.hu/gindex.php?pg=4505313
A 632-ből passzol a főtengely, de arra kicsit másféle gyújtásoldali dekni kell, hogy elférjen a 12V-os generátor és a gyújtás-lánckerék válaszfala is más kicsit a 632-nek. A 632-esek a 80-as évek végén kerültek piacra, miután a Jawa gyár rájött, hogy a 638-as blokk elégeti a lemez léptetővillákat. Igy hát addig amig tökéletesitették a 638-as blokkot, a 638-vázba a jól bevált 634-es motorokat szerelte a gyár a 638-as generátorral, ez a 632.
Az egy szép kis tura lehetett!
Egyre messzebb merészkedek vele én is,és mostanában szerelés nélkül "száguldozunk". De még egy kis elektromos rendrakás elôttünk àll, utàna merek igazán nyugodtan elindulni vele a nagy messzire......
Ma tankot mostam. új benzincsapot kapott, olaj csere is megvan, alakulunk......
Holnaptól itt motoros idô, vasra fel!!!!!
Az egy szép kis tura lehetett!
Egyre messzebb merészkedek vele én is,és mostanában szerelés nélkül "száguldozunk". De még egy kis elektromos rendrakás elôttünk àll, utàna merek igazán nyugodtan elindulni vele a nagy messzire......
Ma tankot mostam. új benzincsapot kapott, olaj csere is megvan, alakulunk......
Holnaptól itt motoros idô, vasra fel!!!!!
Én több mint 25 éve át alakítottam 12 voltosra és víz hűtésüre.
merre talalom a kepeket?
Koszonom!
Azért érdemes meggondolni a 12V-ot. Íme a kész megoldás méretekkel. http://www.jawaold.su/main.php?sec=__gar&page=electro-gen638
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|