:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Én a jawával és az etzvel felváltva közlekedtem eddig.
A jawa 634 jóval nehezebb mint az etz, a súlypontja is máshol van. Nem lehet szerintem úgy vezetni mint az etzt. Sokkal jobban át kel helyezni a súlypontot, azaz többet kel mozogni rajta kanyarban. Viszont egyenes úton megy magától, nem akar mindig kitörni jobbra balra mint az etz. Kanyarban ha rátetted egy ívre akkor tartja, nem bicsaklik meg mint néha az mz.
Én továbbra is azt vallom, a jawa nem egy kanyarvadász gép, hanem öreguras, kényelmes túra jószág.
A kormánycsapágy így távolról nekem is gyanús. Én a 3.5ös első gumival sem érzek ilyesmit. Illetve állóhelyzetben elforgatva más az érzés mint a tzmen. De ez inkább az elsővillák más szöge miatt van.
Én az első telókat is megnézném. nem kotyognak e, megfelelő és egyforma e csillapítás.
Sokszor leírta, de leírom megint. A 634 ha jól van összerakva, nagyon nekem való gép. Szeretem, és az etzvel ellentétben viszont szeret. Ha hibázok véletlenül, igyekszik korrigálni. Az ETZ állandóan ellenőrzi a figyelmemet és ha lankadni látja mindig megpróbálkozik valamivel.
Nekem is Barum van rajt, szerencsére nem csúszkál, csak már repedezik elől, hátul meg nagyon "szögletes", nem lehet eléggé bedönteni vele a motort. Inkább endúró gumi.
Én jawara hátra nem raknék 3.50-nél keskenyebb gumit, mert nekem nagyon nem jött be. Amikor 1 éve megvettem a motort, elöl-hátul 3.25-ös blokkmintás barum gumi volt, jó mintázattal, de csúszott, mint a fene. Vettem utána egy 3.50-es mitast hátra, egyből jó lett, sokkal jobban tapad, lágyabb, jobb a kanyarban. Ez ugyanolyan mintázatú, mint a gyári. Most majd előre tervezek venni ugyanilyen mitast 3.25-ös méretben, csak össze kell rá szedni a pénzt.
Köszönöm a válaszokat!
Nekem a TZ-n egyszer volt Mitas, soha többet. :) Nagyon csúszkált. Bár már mástól is hallottam, hogy dícsérte a tapadását, a Heidenauval jók a tapasztalataim.
Tapadásra, és a jó kanyarodásra utazom inkább. Mostani leosztásban nagyon "merev" a motor, ha úgy akarom vezetni, mint az ETZ-t, kanyarban beremeg. A jawaról "le kell szállnom", hogy könnyen kanyarodjak, az ETZnél meg csípőcsavarás, kis kormánymozdítás, és sima liba. Akkor valószínű a 3.00/3.50, vagy 3.00/3.25 lesz Heidenauból. A guminyomás tényleg meglepő, majd kipróbálom. Egyébként az ETZnek is jobb a tapadása, ha laposabb a gumi ~ 1.7-1.8. Persze ez szólóban.
Bár a merevség lehet mástól is, mert amikor tolom a motort, akkor is a kormány egy kis tartományon túl mozgatva elrántja a kereket jobbra, vagy balra. Kormánycsapágyra, és a napokban a széles első gumira is gondoltam, hogy lehet a probléma forrása.
Én is a mitast szeretem a jawán.
Elől hátul 3.5öst. Ettől ugyan kevésbé szeret kanyarodni, de a stabilitása egész jó lesz. Kevesebb levegőt kell előre fújni mint a tzbe. 1.6 atmoszférát, hátra sem kell 1.8nál több megpakolva sem. Ez meglepett engem is, de mintha a gyári ajánlás is ez lenne.
Most valami hankook van fent, kb annyiba kerül mint a mitas, a minőség is hasonló. Talán jobban kopik és jobban tapad, de nekem hasonlónak tűnik. Ez volt. :D
Érdekes, nekem a drága gumik nem jöttek be. PL a Michelin kemény volt és csúszott 20 fok alatt mint a fene. azzal vettem a jawát, sietve le is cseréltem, pedig alig volt megkopva.De akkoribban még szerettem volna sokáig élni. :D
Attól függ hogy mik az igényeid.
Keményebb/tartósabb gumiból a Mitast szerettem. 24órás megbízhatósági versenyen is azt szokták használni, de tapadósabb gumiból a Heidenaunak nincs versenytársa.
Esetleg Dunlop GT501-es, de az is keményebb mint a Heidenau de nehéz motoron jók a tapasztalataim vele, és kb ott van árban mit a Heidi...és ne ess hasra a Dunlop névtől :)
Tedd rá sík felületre.
Egy köszörült acél lap a legjobb, de egy torzítás mentes üveg is megteszi.
Belenézel oldalról, hátulról megvilágítva és még a mikronos hibák is látszanak, de igazából ha század körül van akkor azt a tömítés vígan kompenzálja.
Egyetértek Gyula-bával nem jellemző hogy a különálló hengerfejek deformálódjanak olyan mértékben hogy kifújjon, esetleg ha a tömytő felületet megkaristolod csavarhúzóval.
Esetleg lehet bronz alapú tömítőgumi is össze rakni csak akkor a szétszedése nehéz.
Sziasztok!
Biztos már jól kivesézett téma, de nem vagyok gyakori látogatója az oldalnak, ezért merészelek kérdezni. :) Szeretném lecserélni az első és hátsó gumikat a 350-es Jawamon (350/634). Heidenau lenne a márka, mivel az az MZ-n bevált. A kérdés, hogy milyen méreteket ajánlotok? Most szertinem elég széles gumik vannak rajt, elől 3.50-es, a gyári érték 3.25 ha jól sejtem. Én 3.00 előre és 3.50 hátra párosítást gondoltam. Mit gondoltok? Heidenaun kívül valami hasonló árkategóriájú, esetleg picit olcsóbb, de jó márkát tudtok ajánlani?
Köszi előre is!
Szilárd
Csapd agyon a kígyót, akkor majd nem sziszeg -D). Ha a tömítést felrakáskor nem ragasztod (pl. zsírral) a hengerfejhez akkor becsípődik és nem zár.
megvolt, de már sziszeg is...
A henger felső tömítő felülete ritkán sérül meg az, hogy deformálódjon (eltérjen a síktól)majdnem kizárt. Tehát nincs más dolgod mint letakarítani és új hengerfej tömítéssel, a megfelelő nyomatékkal meghúzva, összerakni.
arra vonatkozott, hogy amikor levettem a hengerfejet, látszott, hogy kifújt, mert a keverék a tömítőfelületen, a hengerfej aluminiumtömítésén kívülre jutott, és mivel pont előtte mentem vele, frissen is látszott, hogy összekente
"összekente egy részen a hengerfej alját" nem értem mit, mivel kent össze?
Nem tudja valaki, hogy pesten hol és mennyiért lehet hengert sikoltatni? Levettem festéshez a hengereket és a baloldali összekente egy részen a hengerfej alját...visszarakva meg még inkább. Esetleg máshogy is elhárítható a hiba?
Verseny célú motornál ez nem szempont :)
sorszám: 24004 (132031)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-03-16 18:35:04)
Ez általában így szokott lenni de akkor nem lesz túl hosszú a váltó élete.
Hat rendben kene lennie... ez az erdekes, atneztem az egeszet a multkor. Nna de megnezem majd ujra mert ez igy zavaro.
Nekem motorfékre meg szokott csúszni a hátsókerék azért imbolyog :)))
De ez nem üzemszerű.
Lengéscsillapítók szimetrikusak, illetve biztosan jók?
Kerékcsapágy? Lengőkar szillent nincs szétmenve?
Lánc jellemzően nem húzza el.
Egy síkon van a két kerék?
mi a raktol van az, hogy motorfeknel mintha imbolyogna a motor...?
valahogy vajon elmozditja a lanckerek a kereket, lengokart?? Multkor mar leellenoriztem es nem ereztem rajta kottyanast... valakinek volt mar ilyenje? Nem nagyon zavaro, meg ugysem motorfekezek sokat, inkabb kupplungolok, de megiscsak. Ha amr minden mukodik rajta, akkor ez is legyen megcsinalva.
alairom, hulye megoldas! :D
Ja egyébként képek vannak fenn róla az apród.hu-n
Alattyán Jász-Nagykun-Szolnok megyében
Zoli, ment a mail...
köszi
Tamás
Mezôgazdasàgi gépre raktam már fel hektár mérôt, és ott azt írta a gyártó, hogy a kereket megjelölve 10 fordulat után mérjük a megtett távot azt osztva 10-el , megkapjuk a kerék átmérôt, viszonylag kis eltéréssel.
Kihasználatlansága miatt eladnám illetve simson swalbera cserélném Jawa cz 125/488 -as motoromat.A motor 1983-as kiadású rendszámmal és összes papírjával rendelkezik,műszakija viszont lejárt,két éve garázsban áll,nem volt beindítva.
Egyelőre simán le lett mérve a kerület, nem tudom, hogy mennyit számítana a lapultság (bár most elég nagy a nyomás elől a gumiban, és nem is túl lágy a régi barum. Valamennyi pontatlanság tuti lehet benne, mert csak cm-re lehet megadni, de 199 cm-nél ez még fél % sincs. Km-kövekből és a km óra megtett útjából visszaellenőrizve pedig 10 m-es pontossággal lehet megmondani, hogy mennyire pontos. Igyekezvén középvonalnál menni, rendre stimmeltek az értékek, így lapultsággal együtt is 1%-on belül van elvileg a pontosság. Igazából ez már bőven jó, én csak azt akartam kiküszöbölni, hogy az oldalkocsihoz szoktatott km-fogaskerék 18-as elsőlánckeréknél mutat 40-et, mikor legalább 60-al megyek (jó hülye megoldás, hogy a blokkban van a meghajtás)
Ha pontosan akarod beállítani akkor csak a saját motorodon tudod lemérni, mert nincs két egyforma, kopás, nyomás, stb.
Én úgy csináltam egyszer, hogy földön és gumin összejelölök krétával egy pontot, motoron ülve előre gurulok egy fordulatot, ott is megjelölöm, és colostokkal lemérem....bár igazság szerint ha kiszámolod a gumi méretéből a kerületet, elhanyagolható a különbség szóval ezért is nem csináltam belőle rendszert.
Most fejeltem le a billentyűzetet. :))))
Tamas, he nem banod dobd at az elerhetoseget a jawas kollegnak. En ugyan tul messze lakom, de egy pesti cimboram talan megvenne. 634-ert boldogan adnek ennyit, kar, hogy Lengyelben lakom. hzoltaan@gmail.com -ra kuldd, kerlek.
Lehet, hogy félreértettük egymást, de ha jól tudom, a szerkezet abból állapítja meg a sebességet, hogy a mágnes mennyi idő alatt fordul meg és ezt veti össze a kerék kerületértékével. Ez az a szempont, ami miatt mindegy, hogy hova teszem a mágnest a küllőn, csak tudjon körbefordulni. A kerületérték volt az ,amit képlettel, vagy méréssel cm-pontosan meg kellett határoznom és be kellett táplálni az órába. A képlethez szükséges átmérő megadásában nem segít a mágnes, így annak más szerepe nem is lehet, mint hogy forogjon, hogy abból vegye a jelet az érzékelő, legalábbis a jelen bonyolultságú szerkezetnél. Nekem igazából azért kellett csak az érték, mert nem volt előttem a motor, és hátha valaki már meghatározta a lapultságos kerületértéket, bár olyan sokat szerintem nem számít, csak egy kicsit. Mindenesetre köszönöm szépen a segítséget. Dani
Csak az a baj hogy nem utat mér a ketyere, hanem másodpercenkénti elfordulásokat. Az út mérése mágneses vagy mechanikus jeladóval eszméletlen nehéz lenne. Egy ponton jelző érzékelővel pedig lehetetlen.
Te most viccelsz? Persze h ugyanannyi idő alatt fordul meg a közepe mint a széle,cs a leírt kör sugara nem ugyanakkora, tehát a kerülete sem. Így ugyanannyi idő alatt (egy fordulat) középen kisebb utat tesz meg a mágnes,mint a kerék szélén! tehát nem mindegy hova teszed a mágnest ha pontos érteket akarsz!
Jawa Twin 350-essel nyártól, akkora lesz jogsim! Egyébként, trabant, wartburg, lada, riga alkatrészeket árultam, meg ami a jawaból kimaradt - így adtam el a gumikat is róla és ugye ott a helyén az új! :)
Míg nincs jogsim addig Riga 3-assal, Riga Mini-vel és Kymco People 50-es robogóval!
Ismerek egy srácot aki olcsón eladna egy 634-est fő darabokra van bontva, de aránylag jó állapotban. Rendezett papirokkal a tulajtól. Ha érdekel valakit annak meg tudom adni az elérhetőségét. (emailben kérd el) Pest környékén van a motor. Ha nem másra kellene most a pénz simán megvenném, én is... 30-35e körül van. Bocs nem hirdetni akarom itt, de itt talán jó kezekbe kerül és nem bontásra. Üdv!
Tamás
Kőbányán lakom Pesten, 559 és 360 rendszámmal, 353 papírokkal rsz nélkül, de ezen még dolgoznom kell, meg egy pár alkatrész kell hozzá. Van egy T1-es Pancsim is, de az nem bordó :-(. Perak-ra gyurok, ha valaki tud értelmes áron, arra vevő vagyok. :-)
Te mivel motorozol, Jawa alkatrészt árulsz?
MA levizsgázott a JAWA-m újabb 2 évig lehet poroszkálni vele:-)
Lehet hogy igazad van. A centripetális erőt kihagytam.De akkor ezek szerint valami bonyolult görbe alapján kellene számolni a dolgot. Akkor inkább maradjunk az eredeti módszernél. Símán szalaggal lemérni a kerületet. A hibát pedig szarjuk le.:) Vagy csináljuk azt amit én. Már vagy 6 éve kilométeróra nélkül közlekedek. :D
Keresek képet 640-es kipufogóval szerelt Twinről (jó képminőségbe) és Króm sárvédőt előre jó állapotban szintén Twinre szeretném szerelni!
Mivel árultam így nem úgy nézelődtem mint szoktam! De volt bőven JAWA alkatrész no meg minden más is! Volt Cezet 125 175-ös blokkal, rengeteg Tatran alkatrész!
Az időjárás ramaty volt de legalább nem esett!
Merre laksz és milyen motorod van?
Hello, volt valami érdemleges Gyöngyösön? Szigetszentmiuklósra gyúrok, ha jó az idő, akkor gurulok. :-)
Üdv!
Tamás
A tengelymagasság mérése, vagyis pontosabban fogalmazva a gumiabroncs statikus sugarának állóhelyzetben van csupán jelentősége, ez adja a legkisebb hasmagasságot. A pontos értéket a gördülési kerületből kell kiszámolni, de ez sem gurulásnál értendő, hanem nagyobb fordulatszámon, ahol a gumiabroncsra ható centrifugális erő növeli az értéket. A gumigyártók katalógusaiban ezt is meg szokták adni, ha ebből kiszámolod a sugarat, nagyobb lesz mint a statikus sugár. Kiindulásnak jó, ha a keréken van egy jel, az függővel le van vetítve sík talajfelületre, egy körülfordulás után könnyen megmérhető az érték. Persze nagy különbségek nem lesznek, de pár % is számít.
Na ja. Elég szar ügy amikor a küllő közepe lassabban forog mint a vége. :D Bár motoron még nem láttam leszakadt kereket. D
Persze hogy a fordulatszámot méri a ketyere és az számolja át a kerület ismeretében sebességgé.
A mérőszalag jó, bár a terhelés miatt kissé lelapult kereket nem veszi figyelembe. De talán az nem akkora eltérés. Ha a tengelymagasságot mérnéd terhelve, szoroznád 2pivel, az lenne a pontos. De gondolom senki nem csinálja ennyire pontosra.
Sikerült megoldani, hazaértem és a mérőszalag megoldotta 199 cm a kerület, a kilóméterkövekből visszanézve jó is az érték. A küllőn szerintem mindegy,hogy hova teszem, mert akárhova teszem ,akkro is csak ugyanannyi idő alatt fordul meg a mágnes, csak az a lényeg, hogy közel legyen a mágnes a vevőhöz.
elvileg be lehet állítani a kereékátmérőt..tehát h hova teszed a küllőn a mágnest
az én motoromon van ilyen de csak felraktam nem álitotam semit és 5km mér tőbet mint avalos érték
Holnap jön valaki a Gyöngyösi börzére?
valaki, aki tett már kerékpár km-órát 18 colos elsőkerekű jawara nem emlékszik ,hogy hány mm-re állította be a kerületértéket?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|